Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista

Vierailija
10.11.2019 |

Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.

Kommentit (417)

Vierailija
81/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et opiskellut hyväpalkkaista ammattia sitä perintöä odotellessa?

Arvostin vapaa-aikaa. Ei hienosto paina duunia niska limassa.

Ap

Huomatkaa: Downton Abbeyssa tulevan tilanperijän ammatti (oliko se lakimies?) oli halveksunnan aihe :D Samoin se, että joku läheinen oli lääkäri Kamalaa! :D

Ap

Jospa nyt kuitenkin pidettäis jalat tässäpäivässä, eikä missään 1800 luvulla.

Vierailija
82/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pääasia on nyt tietenkin se, että lapsen kaverien perheet voivat ihmetellä, miksi minulla on yhtäkkiä enemmän rahaa kuin ennen, itseäni vain inhottaa sellainen, ettei voi kertoa, miksi. Sellainen on minusta sitä, että ollaan niin olevinaan. Että muka itse tienasin. No en tod. Sain.

Moni ihminen ehkä kuvitteleekin itse tienanneensa perintörahansa ja olevansa siis toisia parempi. Ei se niin mene. Onnekkaampi vain. Ja siitä ei voi toiset suuttua. Elleivät ole lasellisia. No, äitinihän onkin, lapsellinen, epäkypsä paskavauva.

Ap

Kyllähän lapsesi kavereitten vanhemmat tajuavat että perintöä on tullut jos sun rahatilanne on yhtä-äkkiä parantunut. Jos kysyvät niin en ymmärrä miksi et voisi kertoa?

Minusta tuntuu että otat kaikki puheet kirjaimellisesti, etkä osaa vetää johtopäätöksiä. Onko sinussa autismia? Olet aika neliskulmanen. Äitisi on sinua yrittänyt neuvoa. Mitä on hyväksi sanoa ja mitä ei. Johtopäätöksesi miksi hän on mitäkin sanonut ei sinulla ole osunut vaan kohdalleen.

Esm. sen mitä kirjotat äitisi sanoneen, tulkitsen ihan erillalailla kun sinä. Epäilenkin että sinulla saattaa olla mt-ongelmia, epävakaa diagnoosia tms?

Voisivathan he myös kuvitella, että voitin jotain lotossa tms. Että miten niin he ilmiselvästi arvaavat minun saaneen perinnön? Lottovoitto ois sillälailla eri asia, että se olisi ollut aito yllätys itsellenikin. Eikä sillä viitata mitenkään taustaani, joka eroaa muiden taustoista.

Ap

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun äitisi on oikeassa. Mutta koska olet äitiäsi vastaan, olen kääntänyt äitisi sanat kieroiluksi, vaikka ne eivät ole sitä. On väärin kerskailla omaisuudella muille. Älyttömän hölmöä on alkaa kerskailla omaisuudella, joka ei edes ole omaa.

Ihmissuhteissa ei pitäisi olla edes mitään merkitystä sillä, onko rikas vai ei. Jos kehut olevasi rikas, saat ympärillesi vain hyväksikäyttäjiä. Nekin kyllä häipyvät pian, kun huomaavat, että olet oikeasti köyhä.

Vierailija
84/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suoraan sanottuna ottaa nyt hiukan päähän lopultakin perittyäni, että en tunne samanlaisesta taustasta tulevia ihmisiä. Ainakin siinä mielessä, että ei kukaan tajua mun haasteita. Eikä heidän siis kuulukaan, mutta silti.

Ap

Vierailija
85/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No joo, mutta joudut perintöä odotellessa tekemään tällaisia aloituksia + kukaan ei arvosta perijätärtä, joka ei ole itse laittanut tikkua ristiin.

Olen itse varakkaasta perheestä, mutta en todellakaan laske yhtään mitään perintöjen varaan, vaan olen hankkinut hyväpalkkaisen arvostetun ammatin ja hyväpalkkaisen arvostetussa ammatissa toimivan puolison. Elintason kannalta ei ole paljoa väliä peritäänkö ikinä mitään.

Hävettäisi vaan lorvia. Lue Thomas Mannin Buddenbrookit ja kasvata selkäranka.

Sehän siinä onkin, että aitoa hienostoa ei hävetä lorvia ja nauttia omasta, ainutkertaisesta elämästään. Koska se on heidän OSANSA elämässä. Sinun osasi on toinen, ei siinä mitään. Itse nautin siitä, että nimenomaan tulee rahaa, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, jotta voi keskittyä elämässä olennaiseen, eli vapauteen ja siitä ja ajasta ihmissuhteille nauttimiseen.

Ap

Höpö höpö. Pohjoismaissa ei ole koskaan ollut "tyhmää rikasta hienostoa". Britannian kuninkaallistenkin nuorempi sukupolvi on käynyt kouluja ja tehnyt elämässään jotain. Ei Herlineistäkään kaikki (etenkään se rotsi päällä alati esiintynyt) ole mitään hienostoa.

Vierailija
86/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun äitisi on oikeassa. Mutta koska olet äitiäsi vastaan, olen kääntänyt äitisi sanat kieroiluksi, vaikka ne eivät ole sitä. On väärin kerskailla omaisuudella muille. Älyttömän hölmöä on alkaa kerskailla omaisuudella, joka ei edes ole omaa.

Ihmissuhteissa ei pitäisi olla edes mitään merkitystä sillä, onko rikas vai ei. Jos kehut olevasi rikas, saat ympärillesi vain hyväksikäyttäjiä. Nekin kyllä häipyvät pian, kun huomaavat, että olet oikeasti köyhä.

Ne vaativat minua olemaan kiero ja esittämään jotain, mitä en ole. S, että on parempitaustainen ihminenei ole mitään kerskailua! Arvaa v*tuttako, kun katsotaan kieroon, jos murehtii omaisuusasioita!!!!!!

Ap

Vierailija
87/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vapaa-aika onkin hieno asia, varsinkin hienostolle, joka käyttää vapaa-aikansa av:lla riehumiseen, äitinsä solvaamiseen, koston hautomiseen, kiroiluun, kanssakeskustelijoiden haukkumiseen ja lastensa laiminlyömiseen.

Vierailija
88/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se häiritsee nykyisissä tuttavissani, että mitään omaisuusasioita ei voi murehtia eikä pohtia heidän kanssaan, koska heillä ei ole mitään tarttumapintaa niihin. Se ei ole äitini vika, mutta sitä kutta on, että kieroili, että ole sä vain köyhien kanssa, koska et ole jo rikas. Mitä sitten? En mä sillä köyhien elämään samaistuvaksi muuttunut.

Ap

Vierailija
89/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pääasia on nyt tietenkin se, että lapsen kaverien perheet voivat ihmetellä, miksi minulla on yhtäkkiä enemmän rahaa kuin ennen, itseäni vain inhottaa sellainen, ettei voi kertoa, miksi. Sellainen on minusta sitä, että ollaan niin olevinaan. Että muka itse tienasin. No en tod. Sain.

Moni ihminen ehkä kuvitteleekin itse tienanneensa perintörahansa ja olevansa siis toisia parempi. Ei se niin mene. Onnekkaampi vain. Ja siitä ei voi toiset suuttua. Elleivät ole lasellisia. No, äitinihän onkin, lapsellinen, epäkypsä paskavauva.

Ap

Kyllähän lapsesi kavereitten vanhemmat tajuavat että perintöä on tullut jos sun rahatilanne on yhtä-äkkiä parantunut. Jos kysyvät niin en ymmärrä miksi et voisi kertoa?

Minusta tuntuu että otat kaikki puheet kirjaimellisesti, etkä osaa vetää johtopäätöksiä. Onko sinussa autismia? Olet aika neliskulmanen. Äitisi on sinua yrittänyt neuvoa. Mitä on hyväksi sanoa ja mitä ei. Johtopäätöksesi miksi hän on mitäkin sanonut ei sinulla ole osunut vaan kohdalleen.

Esm. sen mitä kirjotat äitisi sanoneen, tulkitsen ihan erillalailla kun sinä. Epäilenkin että sinulla saattaa olla mt-ongelmia, epävakaa diagnoosia tms?

Voisivathan he myös kuvitella, että voitin jotain lotossa tms. Että miten niin he ilmiselvästi arvaavat minun saaneen perinnön? Lottovoitto ois sillälailla eri asia, että se olisi ollut aito yllätys itsellenikin. Eikä sillä viitata mitenkään taustaani, joka eroaa muiden taustoista.

Ap

Ap

Ison perinnön saaminen ei ole mitään "taustaa". Taustaa olisi se, jos perhekaverisi olisivat pääosin rikkaita sekä kulttuuri- ja tiede-eliittiä.

Vierailija
90/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakulla jäänyt putki päälle, on niin ihmeellistä horinaa ettei tästä kyllä saa mitään kovin järjellistä irti. :D

Vierailija
91/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei siis omaa kateuttaan voinut tukea minua etsimään rikkaampaa seuraa, koska olin silloin tavallaan köyhä.

Ap

Vierailija
92/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vapaa-aika onkin hieno asia, varsinkin hienostolle, joka käyttää vapaa-aikansa av:lla riehumiseen, äitinsä solvaamiseen, koston hautomiseen, kiroiluun, kanssakeskustelijoiden haukkumiseen ja lastensa laiminlyömiseen.

Jep. Yläluokalla on joka paikassa käytöstavat.

Vierailija
93/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei siis omaa kateuttaan voinut tukea minua etsimään rikkaampaa seuraa, koska olin silloin tavallaan köyhä.

Ap

Olin masentunut, sekin oli äitini syy. Jos en olisi ollut masentunut, olisin varmasti halunnut pyöriä varakkaampien piireissä. Tietenkin se ois ollut hankalaa, koska rahaa ei ollut, mutta ehkä silti just jokin elämäntapahippien seura ois sopinut työntekijöitäparemmin, siellähän voi olla paljon salavarakkaita.

Ap

Vierailija
94/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun setäsi on kommentoinut äitisi äidin omaisuusongelmia? Enon ymmärtäisin, mutta että setä?

Vierailija
95/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jep. Yläluokalla on joka paikassa käytöstavat.

Ei ole välttämättä. Jos eivät arvosta puhekumppaneitaan, esim. koska nämä eivät arvosta yläluokkaista, koska eivät osaa, voivat olla hyvinkin halveksivia. Mutta siis pystyvät toki valitsemaan, julkisesti ovat aina arvostavia. Privaatisti....

Ap

Vierailija
96/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olin masentunut, sekin oli äitini syy. Jos en olisi ollut masentunut, olisin varmasti halunnut pyöriä varakkaampien piireissä. Tietenkin se ois ollut hankalaa, koska rahaa ei ollut, mutta ehkä silti just jokin elämäntapahippien seura ois sopinut työntekijöitäparemmin, siellähän voi olla paljon salavarakkaita.

Ap

Salavarakkaana elämäntapahippinä voin luvata, että ei olisi sopinut.

Vierailija
97/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun setäsi on kommentoinut äitisi äidin omaisuusongelmia? Enon ymmärtäisin, mutta että setä?

Äitini oli miniä. Setäni oli isoäidin poika.

Ap

Vierailija
98/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri se häiritsee nykyisissä tuttavissani, että mitään omaisuusasioita ei voi murehtia eikä pohtia heidän kanssaan, koska heillä ei ole mitään tarttumapintaa niihin. Se ei ole äitini vika, mutta sitä kutta on, että kieroili, että ole sä vain köyhien kanssa, koska et ole jo rikas. Mitä sitten? En mä sillä köyhien elämään samaistuvaksi muuttunut.

Ap

Mitä? 😂😂😂

Kai sinä nyt olisit voinut tehdä ihan mitä lystäät elämälläsi ja vaikka kerryttää omaisuutta, perit kun perit, eikä sekään ole aina mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
99/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Salavarakkaana elämäntapahippinä voin luvata, että ei olisi sopinut.

Miten niin ei?

Ap

Vierailija
100/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ison perinnön saaminen ei ole mitään "taustaa". Taustaa olisi se, jos perhekaverisi olisivat pääosin rikkaita sekä kulttuuri- ja tiede-eliittiä.

On meillä aivan erilaiset taustat. Juuri eilen joku selitti, miten valmistui lamaan puusepäksi ja sitten oli onnellinen kun sai töitä liukuhihnalta pakkaamosta. Mulle se ois ollut kamalaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän