Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista

Vierailija
10.11.2019 |

Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.

Kommentit (417)

Vierailija
141/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulle tulee tästä ketjusta mieleen mies, jonka hiukset harvenevat, mutta joka ei käy parturissa, vaan kampaa hiukset pään yli, ettei luultaisi kaljuksi. Samalla haaveilee peruukista ja halveksuu muita harvahiuksisia ihmisiä.

Vierailija
142/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis VÄHÄN eri asia, jos äiti näistä sanottaessa sanoisi, että ”ai jaa, teinkö mä tuossa väärin sinua kohtaan, olen pahoillani.” Osoittaisi olevansa vastuussa menetyksistä, joita siksi koin, ja myöntäisi oman virheellisyytensä, vaikka ehkä tarkoittikin hyvää. Mutta ei. P*skapäätä ei saa arvostella, koska hänessä ei ole vikoja eikä virheitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun sillä rahalla vielä saisi sinulle toimivaa mielenterveydellistä hoitoa. Eikö olekin raskasta, että siinä sinä olet samalla viivalla tavallisten, köyhien ihmisten kanssa?

En ole. Paljon ylmmällä olen. Köyhänä tuskin olisin ikinä mennyt terapiaan. Koko ajan julkisuudessa väitetään, että terapiaan pääsy on vaikeaa. Ainoastaan on, jos koittaa sinne julkiselta puolelta, terapeutithan ovat samoja. Sinne kannattaa ehdottomasti mennä yksityispuolen lähetteellä. Tosin se ei edes maksa niin paljon, etten tajua, miksi kukaan hölmö pyörii julkisen puolen rattaissa jumittamassa eikä pääse terapiaan.

Ap

Oletko tällä hetkellä hoidossa? Älä ota tätä väärin, mutta kirjoittelusi ei ole aivan normaalia, joten toivoisin sinun keskustelevan asioista tosielämässä jonkun kanssa.

Vierailija
144/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini yritti kitkeä minusta oman luontoni, oman persoonani, sen, kuka minä olen ja ihrata sen kieroilun alttarille, ettei joku vatipää katkeoidu, kun olen yhdessä seikassa onnekkaampi, kuin hän. Olen katkera, että uskoin, että pitää feikata, että siitäolisi itselleni apua! Äitini väitti niin ja ennen kaikkea väitti, että jos olen oma itseni, elämäni tuhoutuu.

Ap

Vierailija
145/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän sellainen ihminen olisi edes ystäväsi, jonk tilannetta et tietäisi niin hyvin, että tajuaisit, miksi hän sitä perintöä odottaa. Mikä ystävä sä siinä itse kuvittelet olevasi? Et mikään, ventovieras vain. Ja vieläpä itsekeskeinen sellainen.

Ap"

Mikään syy ei riitä. Minulla on monta, hyvää ystävää, enkä kaipaa enempää tuloja. Toivon ystävilleni ja vanhemmilleni kaikkea hyvää ja pitkää elämää ja miksipä ei muillekin. Kaikkien kanssa en sentään haluaisi kuluttaa ainutkertaista elämääni. Enkä mihinkään perinnön odotteluun, en ole materialisti.

Vierailija
146/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun sillä rahalla vielä saisi sinulle toimivaa mielenterveydellistä hoitoa. Eikö olekin raskasta, että siinä sinä olet samalla viivalla tavallisten, köyhien ihmisten kanssa?

En ole. Paljon ylmmällä olen. Köyhänä tuskin olisin ikinä mennyt terapiaan. Koko ajan julkisuudessa väitetään, että terapiaan pääsy on vaikeaa. Ainoastaan on, jos koittaa sinne julkiselta puolelta, terapeutithan ovat samoja. Sinne kannattaa ehdottomasti mennä yksityispuolen lähetteellä. Tosin se ei edes maksa niin paljon, etten tajua, miksi kukaan hölmö pyörii julkisen puolen rattaissa jumittamassa eikä pääse terapiaan.

Ap

Oletko tällä hetkellä hoidossa? Älä ota tätä väärin, mutta kirjoittelusi ei ole aivan normaalia, joten toivoisin sinun keskustelevan asioista tosielämässä jonkun kanssa.

Siis käyn terapiassa. Anteeksi nyt vaan, mutta KUKA tahansa terapeutti ajattelisi, että kysyn hyviä kysymyksiä äitini toiminnasta minua kohtaan. Ja että olen täysin oikeutetusti siitä katkera. Äitini on toiminut väärin minua kohtaan, eikö siitä saisi olla vihainen?

Ap

Vierailija
147/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et opiskellut hyväpalkkaista ammattia sitä perintöä odotellessa?

Arvostin vapaa-aikaa. Ei hienosto paina duunia niska limassa.

Ap

No joo, mutta joudut perintöä odotellessa tekemään tällaisia aloituksia + kukaan ei arvosta perijätärtä, joka ei ole itse laittanut tikkua ristiin.

Olen itse varakkaasta perheestä, mutta en todellakaan laske yhtään mitään perintöjen varaan, vaan olen hankkinut hyväpalkkaisen arvostetun ammatin ja hyväpalkkaisen arvostetussa ammatissa toimivan puolison. Elintason kannalta ei ole paljoa väliä peritäänkö ikinä mitään.

Hävettäisi vaan lorvia. Lue Thomas Mannin Buddenbrookit ja kasvata selkäranka.

Sehän siinä onkin, että aitoa hienostoa ei hävetä lorvia ja nauttia omasta, ainutkertaisesta elämästään. Koska se on heidän OSANSA elämässä. Sinun osasi on toinen, ei siinä mitään. Itse nautin siitä, että nimenomaan tulee rahaa, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, jotta voi keskittyä elämässä olennaiseen, eli vapauteen ja siitä ja ajasta ihmissuhteille nauttimiseen.

Ap

Mistä ihmissuhteista sä nautit??

Vierailija
148/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko sitä perintöä on tulossa? Vai onko tulossa mitään, kunhan vaan huvikses länkytät täällä.

Vierailija
149/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eihän sellainen ihminen olisi edes ystäväsi, jonk tilannetta et tietäisi niin hyvin, että tajuaisit, miksi hän sitä perintöä odottaa. Mikä ystävä sä siinä itse kuvittelet olevasi? Et mikään, ventovieras vain. Ja vieläpä itsekeskeinen sellainen.

Ap"

Mikään syy ei riitä. Minulla on monta, hyvää ystävää, enkä kaipaa enempää tuloja. Toivon ystävilleni ja vanhemmilleni kaikkea hyvää ja pitkää elämää ja miksipä ei muillekin. Kaikkien kanssa en sentään haluaisi kuluttaa ainutkertaista elämääni. Enkä mihinkään perinnön odotteluun, en ole materialisti.

Niin, eli olet itsekeskeinen mulkku-ystävä. Koska SINUN elämääsi ei voi kuulua perinnön odpttelu, et voi ymmärtää sitä toisten elämässä. Juuri kaltaisiasi p*skapäitä en voisi arvostaa ”ystävänä” sekuntiakaan. Et osaa asettua ystäviesi asemaan, etkä yritä edes. Hyi olkoon. Itsekeskeinen ihminen. Hienoa, jos siitä jollekin kelpaa.

Ja sinätoivot ystävillesi asioita, eli loukkaannut, jos heillä onkin siitä erilainen tilanne, kuin mitä sinä heille toivot ja erilaiset tarpeet ja toiveet? Miten se sinua liikuttaa?

Ap

Vierailija
150/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et opiskellut hyväpalkkaista ammattia sitä perintöä odotellessa?

Arvostin vapaa-aikaa. Ei hienosto paina duunia niska limassa.

Ap

No joo, mutta joudut perintöä odotellessa tekemään tällaisia aloituksia + kukaan ei arvosta perijätärtä, joka ei ole itse laittanut tikkua ristiin.

Olen itse varakkaasta perheestä, mutta en todellakaan laske yhtään mitään perintöjen varaan, vaan olen hankkinut hyväpalkkaisen arvostetun ammatin ja hyväpalkkaisen arvostetussa ammatissa toimivan puolison. Elintason kannalta ei ole paljoa väliä peritäänkö ikinä mitään.

Hävettäisi vaan lorvia. Lue Thomas Mannin Buddenbrookit ja kasvata selkäranka.

Sehän siinä onkin, että aitoa hienostoa ei hävetä lorvia ja nauttia omasta, ainutkertaisesta elämästään. Koska se on heidän OSANSA elämässä. Sinun osasi on toinen, ei siinä mitään. Itse nautin siitä, että nimenomaan tulee rahaa, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, jotta voi keskittyä elämässä olennaiseen, eli vapauteen ja siitä ja ajasta ihmissuhteille nauttimiseen.

Ap

Mistä ihmissuhteista sä nautit??

Yleensä kaikista. Vaikka ne olisivatkin vain tuttavia. En pidä yhteyttä mulkeroihin.

Ap

Vierailija
151/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljonko sitä perintöä on tulossa? Vai onko tulossa mitään, kunhan vaan huvikses länkytät täällä.

Noin milli.

Ap

Vierailija
152/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito hoi, älkää antako sairaan riehua.

Vierailija
153/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap"

Olet oikein tosi ristiriitainen p*skapää. Kirjoitat, että et kaipaa enempää tuloja, joten mikään syy ystävälläsi ei riittäisi sinulle. Mitä h*lvettiä? Sinulleko se ystäväsi sitä perintöä odottelisikin?

Ei sen, millälailla sinä elät pitäisi liittyä MITENKÄÄN sinun ystäväsi syihin kenties odottaa perintöä, haloo! Sellaisia syitä todellakin on, ettäon aivan luonnollista odottaa sitä! Etkö tajua??? Ahdasmielinen juntti, et tajua.

Ap

Vierailija
154/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta 18-vuotiaanahan sä sait jo päättää itse, mitä saamallasi perinnöllä teet. Alaikäisenäkö olisit halunnut lesoilla kavereillesi, että sullapas onkin enemmän kuin heillä? 

Vierailija
155/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis käyn terapiassa. Anteeksi nyt vaan, mutta KUKA tahansa terapeutti ajattelisi, että kysyn hyviä kysymyksiä äitini toiminnasta minua kohtaan. Ja että olen täysin oikeutetusti siitä katkera. Äitini on toiminut väärin minua kohtaan, eikö siitä saisi olla vihainen?

Ap

On oikein hyvä, että käsittelet mieltäsi vaivaavia asioita kysymyksillä, mutta ratkaisujakin pitäisi alkaa löytää jossain vaiheessa. Toivottavasti saat mörkösi selätettyä. Tsemppiä!

Vierailija
156/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap"

Tämä ihminen on itsekeskeinen ja ahdasmielinen juntti. Juuri sellaisia en haluaisi ystävikseni ikinä. Ilmeisesti äitini vain ei muuta ihmistyyppiä tunne. Koska tuo humaani lässytys ja epälooginen sekoilu on aivan kuin äitini aivoista.

Ap

Vierailija
157/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap"

Hävettäisi olla kyllä noin tyhmä ihminen, että ei osaa erottaa ystävän perintöä omista tuloistaan.

Ap

Vierailija
158/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap"

Tämä ihminen on itsekeskeinen ja ahdasmielinen juntti. Juuri sellaisia en haluaisi ystävikseni ikinä. Ilmeisesti äitini vain ei muuta ihmistyyppiä tunne. Koska tuo humaani lässytys ja epälooginen sekoilu on aivan kuin äitini aivoista.

Ap

Ja siis ”humaani” lässytys. Jos ei tiedä edes, miksi YSTÄVÄ odottaa perintöä ja osaa arvostaa toisia joilla on ERILLINEN, OMA ELÄMÄNSÄ, kuin tällä kakkapääjuntilla, niin se ei ole mitään humaania, toisin kuin hän luulee.

Ap

Vierailija
159/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Katkeruus ja viha ovat huonoja asioita huolimatta siitä, koetko ne oikeutetuksi vai et. Ajatusmalli kalvaa sinua jatkuvasti ja saa sinut kirjoittamaan tuhansia viestejä Vauva-palstalle. Olet ajatustesi vanki pahemman kerran, ja sinut pitäisi jotenkin saada vapaaksi.

Vierailija
160/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnön odottelu :D :D

AP:ole piti siis toivoa, että vanhemmat kuolee mahdollisimman aikaisin...

Hyi.