Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista

Vierailija
10.11.2019 |

Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.

Kommentit (417)

Vierailija
41/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni vastaan perintösi, jos sen saaminen häiritsee sinua niin kovin, että joudut pian suljetulle osastolle tahdosta riippumattomaan hoitoon. Itse olen saamassa monipuolisia tuki- ja liikuntaelinsairauksia työstäni.

Vierailija
42/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin köyhä kuin vaikeasti mt-ongelmainen on minun valintani. 

Et ole voinut valita, sori vaan. Ja se, että on käsketty kieroilemaan, ei ole mt-ongelma.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin mielelläni vastaan perintösi, jos sen saaminen häiritsee sinua niin kovin, että joudut pian suljetulle osastolle tahdosta riippumattomaan hoitoon. Itse olen saamassa monipuolisia tuki- ja liikuntaelinsairauksia työstäni.

En ole kyllä lähelläkään joutua :D

Minua ainoastaan häiritsee se, että äitiäni kehutaan miten hieno ihminen vaikka käskee kieroilemaan muita kohtaan. Ei siis ole hieno ihminen, on huono ihminen.

Ap

Vierailija
44/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain tuollaista kieroilua kasvatusohjeena... ja ihmettelen. Mutta aloituksen alapeukuttajien mielestä kieroilu muita kohtaan on ilmeisesti kannatettavaa.

Ap

Vierailija
45/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on ollut hienotunteinen ja arvokas ”lady”, Koska rahoilla leveily on junttia ja moukkamaista. Todellinen tyylikkyys ja ”vanharaha” ei arvosta rahalla kerskailua tai itsensä korottamista rahalla ”paremmaksi”.

Vierailija
46/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on ollut hienotunteinen ja arvokas ”lady”, Koska rahoilla leveily on junttia ja moukkamaista. Todellinen tyylikkyys ja ”vanharaha” ei arvosta rahalla kerskailua tai itsensä korottamista rahalla ”paremmaksi”.

Minusta se ei ole kerskailua, että puhuu omasta tilanteestaan sellaisena, kuin se on. Kyse ei ole kerskailusta, vai onko sinusta siis se köyhemmän korvaan automaattisesti kerskailua, että toinen on varakkaampi?

Ap

Vierailija
47/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sellainen ihminen on vähän parempi, jolla on enemmän rahaa ja joka on paremmista piireistä, kuin köyhät juntit. Eilen se taas nähtiin, kun olin illanvietossa lapsen kavereiden perheiden kanssa,

Ap

Vierailija
48/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä rikkaitakin jotka elävät erittäin nuukasti eli tosi köyhän elämää.  No onhan se nuukuus ihan okei asia, mutta saituudella itsensä kiusaaminen vaikka oikeasti on varakas.

En ihan ymmärrä, miten aloittaja voisi elää huolettomammin odottaessaan vuosien kuluttua saamansa perinnön turvin.  Jos ihmisellä ei ole tuloa tai varallisuutta, miten voi elää kuten varakas vaikka olisi vuosien kuluttua saamassa isonkin perinnön.  Jos tämä perinnön antaja ei tänään halua helpottaa elämääsi.

Vierailija
49/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä joltain uusrikkaan ongelmalta. Kummallista, että raha tai omaisuus nähdään näin pelottavana asiana.

en oikein ymmärrä Ap:n ongelmaa. Ehkä osa siitä jättiperinnöstä kannattaisi käyttää asian käsittelyyn terapeutin kanssa.

Pelkään pahoin, ettei kukaan meistä ymmärrä ap:n ongelmaa, ei vaikka sitä on jo kauan täällä käsiteltykin. Tämä on vain sen uusin inkarnaatio.

Vierailija
50/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sellainen ihminen on vähän parempi, jolla on enemmän rahaa ja joka on paremmista piireistä, kuin köyhät juntit. Eilen se taas nähtiin, kun olin illanvietossa lapsen kavereiden perheiden kanssa,

Ap

Tosin lapsen kavereiden perheitä ei voi luonnehtia sanoilla juntti, mutta köyhät juntit ovat vielä aste erikseen.

Ap

Vierailija
51/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä rikkaitakin jotka elävät erittäin nuukasti eli tosi köyhän elämää.  No onhan se nuukuus ihan okei asia, mutta saituudella itsensä kiusaaminen vaikka oikeasti on varakas.

En ihan ymmärrä, miten aloittaja voisi elää huolettomammin odottaessaan vuosien kuluttua saamansa perinnön turvin.  Jos ihmisellä ei ole tuloa tai varallisuutta, miten voi elää kuten varakas vaikka olisi vuosien kuluttua saamassa isonkin perinnön.  Jos tämä perinnön antaja ei tänään halua helpottaa elämääsi.

No ei ois ainakaan tarvinnut kieroillen esittää, että joo, oon kans duunaritaustaisesta perheestä (oletus, en ole) ja sellainen pienituloinen ja elämäon kovaa ja ankeaa, nyyh.

Ap

Vierailija
52/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olen jo saanut sen perinnön, otsikossa on mennyt aikamuoto! InhoSIN. Tai perintö on tulossa, mutta selkeää on jo se, että mikämäärä tulee minulle.

Ap

Vierailija
53/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ainoastaan häiritsee se, että äitiäni kehutaan miten hieno ihminen vaikka käskee kieroilemaan muita kohtaan. Ei siis ole hieno ihminen, on huono ihminen.

Ap

On hyviä rikkaita ihmisiä ja on hyviä köyhiä ihmisiä.  Ihmisen varallisuus ei määrittele hänen hyvyyttään tai pahuuttaan.  On rikkaita ja köyhiä ns. huonoja ja pahoja ihmisiä.

Tosin ihminen yksilönä on vastuussa vain omista teoistaan ja käytöksestään, olkoon rikas tai köyhä tai oppinut tai oppimaton.

Vierailija
54/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On hyviä rikkaita ihmisiä ja on hyviä köyhiä ihmisiä.  Ihmisen varallisuus ei määrittele hänen hyvyyttään tai pahuuttaan.  On rikkaita ja köyhiä ns. huonoja ja pahoja ihmisiä.

Tosin ihminen yksilönä on vastuussa vain omista teoistaan ja käytöksestään, olkoon rikas tai köyhä tai oppinut tai oppimaton.

Niin, no pointti on nyt se, että äitini määräsi minut kieroilemaan tai minusta ei kuulemma välitettäisi. Koska se ottaisi toisia kuulemma hermoon jos ovat itse köyhiä. Näin äitini sanoi.

Ap

Vierailija
55/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, no pointti on nyt se, että äitini määräsi minut kieroilemaan tai minusta ei kuulemma välitettäisi. Koska se ottaisi toisia kuulemma hermoon jos ovat itse köyhiä. Näin äitini sanoi.

Ap

Ja siis kyse ei olisi kerskailusta, vaan siitä, ettei köyhä kestä kuulemma kuulla sitä, että mulla on häntä parempi tuuri elämässä.

Ap

Vierailija
56/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että köyhä kuulee mulla olleen häntä paremman tuuin on kuulemma kerskailua. Eli rikkaampi ei voi olla avoin ja aito, koska joku suuttuu siitä. Tämä ei olisi ollut minulle ongelma, jos äitini olisi sanonut, että se on sen köyhän ongelma.

Ap

Vierailija
57/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äitini kieroili, että on minun ongelmani sen köyhän viha. Olen suututtanut hänet. Niin, teknisesti ottaen olisinkin, mutta so?

Ap

Vierailija
58/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääasia on nyt tietenkin se, että lapsen kaverien perheet voivat ihmetellä, miksi minulla on yhtäkkiä enemmän rahaa kuin ennen, itseäni vain inhottaa sellainen, ettei voi kertoa, miksi. Sellainen on minusta sitä, että ollaan niin olevinaan. Että muka itse tienasin. No en tod. Sain.

Moni ihminen ehkä kuvitteleekin itse tienanneensa perintörahansa ja olevansa siis toisia parempi. Ei se niin mene. Onnekkaampi vain. Ja siitä ei voi toiset suuttua. Elleivät ole lasellisia. No, äitinihän onkin, lapsellinen, epäkypsä paskavauva.

Ap

Vierailija
59/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini n siis niintyhmä, lapsellinen ja epäkypsä paskaääliö, että luulee jonkun suuttuvan siksi, että mä olen onnekkkaampi!

Aivan älytön ajatus, että haluaisin olla niin lapsellisen p*skiaisen ystävä ikinä. Mutta äitini mielestä mun täytyy, koska en ymmärrä miksi. Ei kiinnosta

Ap

Vierailija
60/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni itseään ehkä v*tuttaa, että mä olen häntä onnekkaampi ihminen. Hän itse jäi köyhäksi avioeronsa jälkeen (itse lähti), sen sijaan mä perin ja sain jo nuorempana isän suvusta paljon omaisuutta. Sekös paskaääliötä ilmeisesti v*tutti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän