Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista

Vierailija
10.11.2019 |

Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.

Kommentit (417)

Vierailija
61/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko siis jo lapsesta asti odottanut saavasi perintöä? Eikö tuo ole vähän... epäkohteliasta, odottaa isovanhempien tai vanhempien kuolemaa? Perintöhän tulee sen jälkeen kun joku sukulainen on ensin kuollut. Se jos mikä on junttia että kieli pitkällä odottaa läheisen kuolemaa perinnön toivossa. Ei hienosto toimi niin. Ihailen äitiäsi kasvattajana, hänellä on ollut tyylitajua.

Vierailija
62/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf? Aineissa heti aamusta?

Pystytkö sinä puhumaan raha-asioista vain aineissa? Kaikilla ei ole niin.

Ap

Sinä tulet tänne kitisemään vain unohdettuasi ottaa lääkkeesi, äitihullu. Ja kivasti menee taas muutama päivä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tyylitöntä kerskailla rahalla ja omaisuudella. Vain maalaismoukat ja tökeröt uusrikkaat tekevät niin.

Vierailija
64/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa heti sunnuntaiaamusta alkaa jauhaa pazkaa?

Vierailija
65/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et opiskellut hyväpalkkaista ammattia sitä perintöä odotellessa?

Vierailija
66/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskis narskis

Vierailija
67/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko yhteyksissä äitiisi? Sulla menee paljo aikaa äitiäsi miettimiseen, miksi näin?

Kannattaisko käydä juttelemassa jollekkin? Pitäs vaan antaa äitisi vääryydet anteeksi, niin päöset eteenpäun elämässäsi. Äläkä tee äitisi virheitä omien lapsiesi kanssa, se vastuu on sinulla.

Vierailija
68/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko siis jo lapsesta asti odottanut saavasi perintöä? Eikö tuo ole vähän... epäkohteliasta, odottaa isovanhempien tai vanhempien kuolemaa? Perintöhän tulee sen jälkeen kun joku sukulainen on ensin kuollut. Se jos mikä on junttia että kieli pitkällä odottaa läheisen kuolemaa perinnön toivossa. Ei hienosto toimi niin. Ihailen äitiäsi kasvattajana, hänellä on ollut tyylitajua.

En ole lapsesta saakka odottanut. Ehkä sen jälkeen, kun sain oman perheen. Olisi isä voinut silloin jo vaikka auttaa.

Ap

Vierailija
69/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tyylitöntä kerskailla rahalla ja omaisuudella. Vain maalaismoukat ja tökeröt uusrikkaat tekevät niin.

Köyhän mielestä normaali puhe on kerskailua, vaikka rikas vain kertosi, miten asiat itsellään ovat.

Ap

Vierailija
70/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostin vapaa-aikaa. Ei hienosto paina duunia niska limassa.

Ap

Vierailija
71/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko yhteyksissä äitiisi? Sulla menee paljo aikaa äitiäsi miettimiseen, miksi näin?

Kannattaisko käydä juttelemassa jollekkin? Pitäs vaan antaa äitisi vääryydet anteeksi, niin päöset eteenpäun elämässäsi. Äläkä tee äitisi virheitä omien lapsiesi kanssa, se vastuu on sinulla.

No, se tuli taas eilen mieleeni, kun olin liikenteessä lapsen ystävien perheiden kanssa. Että he eivät tiedä minusta mitään, koska en ole voinut kertoa, koska äitini vaati kieroilemaan. Ja voivat nyt vain vähän ihmetellä, miksi minulla onkin yks kaks rahaa enemmän kuin ennen. En haluaisi että he luulevat, että olen niin hyvä uraohjus.

Ap

Vierailija
72/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä perinnön saamisessa enää muuta estettä, kuin että perinnön jättäjä pysyy sitkeästi hengissä?

Vierailija
73/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomatkaa: Downton Abbeyssa tulevan tilanperijän ammatti (oliko se lakimies?) oli halveksunnan aihe :D Samoin se, että joku läheinen oli lääkäri Kamalaa! :D

Ap

Vierailija
74/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä perinnön saamisessa enää muuta estettä, kuin että perinnön jättäjä pysyy sitkeästi hengissä?

Ihan vaan aikataulut.

Ap

Vierailija
75/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea on ymmärtää imperfektiä? Mikä aikamuoto on ”inhosin”?

Ap

Vierailija
76/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä veikkaatte, saako tämä perintönsä tuottamaan, vai syökö sen joku sopiva terapeutti pala kerrallaan?247

Vierailija
77/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No joo, mutta joudut perintöä odotellessa tekemään tällaisia aloituksia + kukaan ei arvosta perijätärtä, joka ei ole itse laittanut tikkua ristiin.

Olen itse varakkaasta perheestä, mutta en todellakaan laske yhtään mitään perintöjen varaan, vaan olen hankkinut hyväpalkkaisen arvostetun ammatin ja hyväpalkkaisen arvostetussa ammatissa toimivan puolison. Elintason kannalta ei ole paljoa väliä peritäänkö ikinä mitään.

Hävettäisi vaan lorvia. Lue Thomas Mannin Buddenbrookit ja kasvata selkäranka.

Vierailija
78/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pääasia on nyt tietenkin se, että lapsen kaverien perheet voivat ihmetellä, miksi minulla on yhtäkkiä enemmän rahaa kuin ennen, itseäni vain inhottaa sellainen, ettei voi kertoa, miksi. Sellainen on minusta sitä, että ollaan niin olevinaan. Että muka itse tienasin. No en tod. Sain.

Moni ihminen ehkä kuvitteleekin itse tienanneensa perintörahansa ja olevansa siis toisia parempi. Ei se niin mene. Onnekkaampi vain. Ja siitä ei voi toiset suuttua. Elleivät ole lasellisia. No, äitinihän onkin, lapsellinen, epäkypsä paskavauva.

Ap

Kyllähän lapsesi kavereitten vanhemmat tajuavat että perintöä on tullut jos sun rahatilanne on yhtä-äkkiä parantunut. Jos kysyvät niin en ymmärrä miksi et voisi kertoa?

Minusta tuntuu että otat kaikki puheet kirjaimellisesti, etkä osaa vetää johtopäätöksiä. Onko sinussa autismia? Olet aika neliskulmanen. Äitisi on sinua yrittänyt neuvoa. Mitä on hyväksi sanoa ja mitä ei. Johtopäätöksesi miksi hän on mitäkin sanonut ei sinulla ole osunut vaan kohdalleen.

Esm. sen mitä kirjotat äitisi sanoneen, tulkitsen ihan erillalailla kun sinä. Epäilenkin että sinulla saattaa olla mt-ongelmia, epävakaa diagnoosia tms?

Vierailija
79/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No joo, mutta joudut perintöä odotellessa tekemään tällaisia aloituksia + kukaan ei arvosta perijätärtä, joka ei ole itse laittanut tikkua ristiin.

Olen itse varakkaasta perheestä, mutta en todellakaan laske yhtään mitään perintöjen varaan, vaan olen hankkinut hyväpalkkaisen arvostetun ammatin ja hyväpalkkaisen arvostetussa ammatissa toimivan puolison. Elintason kannalta ei ole paljoa väliä peritäänkö ikinä mitään.

Hävettäisi vaan lorvia. Lue Thomas Mannin Buddenbrookit ja kasvata selkäranka.

Sehän siinä onkin, että aitoa hienostoa ei hävetä lorvia ja nauttia omasta, ainutkertaisesta elämästään. Koska se on heidän OSANSA elämässä. Sinun osasi on toinen, ei siinä mitään. Itse nautin siitä, että nimenomaan tulee rahaa, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, jotta voi keskittyä elämässä olennaiseen, eli vapauteen ja siitä ja ajasta ihmissuhteille nauttimiseen.

Ap

Vierailija
80/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pääasia on nyt tietenkin se, että lapsen kaverien perheet voivat ihmetellä, miksi minulla on yhtäkkiä enemmän rahaa kuin ennen, itseäni vain inhottaa sellainen, ettei voi kertoa, miksi. Sellainen on minusta sitä, että ollaan niin olevinaan. Että muka itse tienasin. No en tod. Sain.

Moni ihminen ehkä kuvitteleekin itse tienanneensa perintörahansa ja olevansa siis toisia parempi. Ei se niin mene. Onnekkaampi vain. Ja siitä ei voi toiset suuttua. Elleivät ole lasellisia. No, äitinihän onkin, lapsellinen, epäkypsä paskavauva.

Ap

Kyllähän lapsesi kavereitten vanhemmat tajuavat että perintöä on tullut jos sun rahatilanne on yhtä-äkkiä parantunut. Jos kysyvät niin en ymmärrä miksi et voisi kertoa?

Minusta tuntuu että otat kaikki puheet kirjaimellisesti, etkä osaa vetää johtopäätöksiä. Onko sinussa autismia? Olet aika neliskulmanen. Äitisi on sinua yrittänyt neuvoa. Mitä on hyväksi sanoa ja mitä ei. Johtopäätöksesi miksi hän on mitäkin sanonut ei sinulla ole osunut vaan kohdalleen.

Esm. sen mitä kirjotat äitisi sanoneen, tulkitsen ihan erillalailla kun sinä. Epäilenkin että sinulla saattaa olla mt-ongelmia, epävakaa diagnoosia tms?

Enpä usko, että kysyvät. Emme ole niin läheisiä. Se ei silti oikeuta minusta kieroilemaan, ja niin äitini opetti. Miten sen voi olla ottamatta kirjaimellisesi, jos tehdään selväksi, että on minun ongelmani, jos joku suuttuu siitä, ettäolen häntä onnekkaampi ja varakkaampi?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä