Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista
Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oman elämäsi valtiatar. Valise onnellisuus. Valitse anteeksianto. Valitse sisäinen rauha.
En ole niin kauan kuin alitajunnassa vaikuttaa äitini. Niin en ole, vaikka tahtoisin.
Ap
Tämä on mielestäni koko av-kirjoitteluhistoriani ydin. Ihme, ettei joku sitä heti näe.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oman elämäsi valtiatar. Valise onnellisuus. Valitse anteeksianto. Valitse sisäinen rauha.
En ole niin kauan kuin alitajunnassa vaikuttaa äitini. Niin en ole, vaikka tahtoisin.
ApTämä on mielestäni koko av-kirjoitteluhistoriani ydin. Ihme, ettei joku sitä heti näe.
Ap
Tai sitäkään, että äitini erehtyi. Siksi äitihullu nimitys on täysin nurinkurinen, koska olen erehtyjän uhri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTämä on mielestäni koko av-kirjoitteluhistoriani ydin. Ihme, ettei joku sitä heti näe.
ApTai sitäkään, että äitini erehtyi. Siksi äitihullu nimitys on täysin nurinkurinen, koska olen erehtyjän uhri.
Ap
Siis erehtyjän uhri siksi, että hän syytti minua omista vioistaan, jotka kätki, kiero ihminen kun on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ap ole samalla viivalla muiden kanssa. Olet paljon alempana, sillä olet kykenemätön elättämään itse itsesi ja tarvitset siksi suuren perinnön. Hyvin moni suuriakin summia perivä on rakentanut itselleen uran ja menestyisi kyllä elämässä ilman sukunsa omaisuuttakin.
Olenhan, mun ei tarvinnut, tajuatko? Tajuatko, miten surkea luusimus sellainen on, joka ei saa mitään ilmaiseksi? Köyhä, ja mitätön nuija, ei mitään, nolla! Se, joka saa samattekemättä mitään, on paljon parempi ihm8nen ja saa elää, miten haluaa! Samalla, kun se toinen ressukka ahkeroi sellaisten asioiden kanssa, joista on vaivaa!
Ap
Luusereista luuserein, mitätöntäkin mitättömämpi nolla, on sellainen surkimus, josta ei ole itsestään hankkimaan eikä rakentamaan mitään, vaan odottaa vain pääsyä käsiksi muiden hankkimaan varallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oi, kyllä me näemme tämän. Äititraumasi ei vaan ole ALItajunnassasi, vaan ihan aktiivisesti tietoisessa tajunnassasi. Siksi on turhaa puhua alitajunnasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ap ole samalla viivalla muiden kanssa. Olet paljon alempana, sillä olet kykenemätön elättämään itse itsesi ja tarvitset siksi suuren perinnön. Hyvin moni suuriakin summia perivä on rakentanut itselleen uran ja menestyisi kyllä elämässä ilman sukunsa omaisuuttakin.
Olenhan, mun ei tarvinnut, tajuatko? Tajuatko, miten surkea luusimus sellainen on, joka ei saa mitään ilmaiseksi? Köyhä, ja mitätön nuija, ei mitään, nolla! Se, joka saa samattekemättä mitään, on paljon parempi ihm8nen ja saa elää, miten haluaa! Samalla, kun se toinen ressukka ahkeroi sellaisten asioiden kanssa, joista on vaivaa!
ApLuusereista luuserein, mitätöntäkin mitättömämpi nolla, on sellainen surkimus, josta ei ole itsestään hankkimaan eikä rakentamaan mitään, vaan odottaa vain pääsyä käsiksi muiden hankkimaan varallisuuteen.
En minä odottanut, vaan ei vain ollut mitään järkeä hankkia samoja omaisuuksia itse. Mieluummin vedin lonkkaa nekin ajat ja tein töitä vähemmän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOi, kyllä me näemme tämän. Äititraumasi ei vaan ole ALItajunnassasi, vaan ihan aktiivisesti tietoisessa tajunnassasi. Siksi on turhaa puhua alitajunnasta
On alitajunnassa. Mitä tyhmää muka teen tietoisesti, mitä alitajuntani ei vaadi ja ohjaile?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLuusereista luuserein, mitätöntäkin mitättömämpi nolla, on sellainen surkimus, josta ei ole itsestään hankkimaan eikä rakentamaan mitään, vaan odottaa vain pääsyä käsiksi muiden hankkimaan varallisuuteen.
Jos kuule sunkn isoäitisi ois rakennuttanut taloja ja netonnut miljoonaomaisuuksia myymällä ne, niin et sinäkään tekisi jotain pikku piperrystä perässä, kun et ikinä yllä samaan, vaan voit vain saada sen.
Ap
Koko päivä on näköjään taas mennyt tällä mt-potilaalla haukkuessa muita ja nostamalla itseään jalustalle. Aamulla kävin vikaisemassa palstaa ja Äitihullu taas paikalla Ja yhä edelleen . No, eipä yllätä. Tämähän on suurin piirtein prinsessa Victoriasta seuraava perimysjärjestykseltäään ja ylhäisine sukujuurineen suunnilleen kumarreltava.. Hullu mikä hullu.
Vierailija kirjoitti:
Koko päivä on näköjään taas mennyt tällä mt-potilaalla haukkuessa muita ja nostamalla itseään jalustalle. Aamulla kävin vikaisemassa palstaa ja Äitihullu taas paikalla Ja yhä edelleen . No, eipä yllätä. Tämähän on suurin piirtein prinsessa Victoriasta seuraava perimysjärjestykseltäään ja ylhäisine sukujuurineen suunnilleen kumarreltava.. Hullu mikä hullu.
Tiedät itsekin, ettei tästä ole kyse. Lakkaa itse potkimasta erehtyjän uhria alaspäin, niin ei tartte hallusinoida siitä, miten hän nostaa itseään jalustalle! Tai mistä ihmeestä keksit ylhäiset sukujuuret?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siitäkin on aivan turhaa haukkua, että joku on koko päivän palstalla, kadehditko huonostivoivia? Erehtyjän uhrille se on ihan normaali kohtalo vain.
A
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitäkin on aivan turhaa haukkua, että joku on koko päivän palstalla, kadehditko huonostivoivia? Erehtyjän uhrille se on ihan normaali kohtalo vain.
A
Varsinkin jos erehtyjä ei myönnä vikojaan ja väittää uhrin erehtyneen, kuten palstalaiset eivät myönnä äitini olevan tässä se erehtyjäpaska eikä äitini.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOi, kyllä me näemme tämän. Äititraumasi ei vaan ole ALItajunnassasi, vaan ihan aktiivisesti tietoisessa tajunnassasi. Siksi on turhaa puhua alitajunnasta
On alitajunnassa. Mitä tyhmää muka teen tietoisesti, mitä alitajuntani ei vaadi ja ohjaile?
Ap
Mitä tyhmää teet tietoisesti?? Raivoat täällä palstalla tietenkin!
Sussa on ehkä vähän samaa vikaa kuin äidissäsi, eli syytät kaikkia muita paitsi itseäsi. Kaikki on äitisi syytä, eikä sinun tekojasi suinkaan ohjaa sinä itse vaan salaperäinen alitajunta jota terapeutitkaan eivät osaa parantaa.
Se että "jouduit kieroilemaan" on muka äitisi syytä. Se, ettei me muut palstalaiset tajuta sua on meidän syytä koska me ollaan typeryksiä. Se, ettet voi muuttaa käytöstäsi tai ajatusmallejasi on alitajuntasi syytä. Se, ette ole vielä parantunut on terapeuttiesi syytä.
Mikä on sun oma vastui tässä koko kuviossa? Mitkä asiat ovat sinun itsesi omaa syytä?
Puhut isestäsi "Erehtyjän Uhrina". Tämä on mielestäni erikoista.
Me kaikki palstalaiset olemme jollain tasolla erehtyjän uhreja. Meidän kaikkien äidit ja isät ovat tehneet virheitä. Jotkut suurempia, jotkut pienempiä virheitä. Erehtyminen on ihmiselle tavallista. Sinäkin olet todennäköisesti erehtynyt kasvattaessasi omia lapsiasi.
Mitä äitisi siis on konkreettisesti sinulle tehnyt, muuta kuin erehtynyt? Onko hän esimerkiksi pahoinpidellyt sinua? Onko hän kuulunut johonkin sairaaseen kulttiin ja pakottanut sinut siihen myös?
Meidän on vaikeaa antaa sinulle sympatiaa, jos pahin mitä äitisi on tehnyt, on erehtynyt. Narsistin uhria tai Seksuaalisen hyväksikäytön uhria olisi joteniin helpompi sääliä.
Minun mielestäni neuvo "esitä köyhää näille muille lapsille" ei ole mikään absoluuttisen saatanallinen. Toki varmasti olet saattanut kokea ahdistusta siitä, että olet joutunut elämään ns valehdellen. Mutta mikäli sinulla ei tätä perintöä silloin vielä ollut, niin eihän se edes ollut valetta se elämäntyyli. Ei sellaista rahaa voi tuhlata, jota ei vielä omista.
Siksi en ymmärrä, miksi äitisi olisi tässä asiassa suuri pahis.
Olet puhunut alemmik koulutetuista ja köyhistä aika halveksivaan ja vihamieliseen sävyyn tämän ketjun ajan. Ehkä äitisi yritti ehkäistä juuri sellaista käytöstä, sillä se on rumaa. Leuhkiminen ja ylpistely on ollut varsinkin ennen suuri synti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä tyhmää teet tietoisesti?? Raivoat täällä palstalla tietenkin!
Sussa on ehkä vähän samaa vikaa kuin äidissäsi, eli syytät kaikkia muita paitsi itseäsi. Kaikki on äitisi syytä, eikä sinun tekojasi suinkaan ohjaa sinä itse vaan salaperäinen alitajunta jota terapeutitkaan eivät osaa parantaa.
Se että "jouduit kieroilemaan" on muka äitisi syytä. Se, ettei me muut palstalaiset tajuta sua on meidän syytä koska me ollaan typeryksiä. Se, ettet voi muuttaa käytöstäsi tai ajatusmallejasi on alitajuntasi syytä. Se, ette ole vielä parantunut on terapeuttiesi syytä.
Mikä on sun oma vastui tässä koko kuviossa? Mitkä asiat ovat sinun itsesi omaa syytä?
Minusta se ei ole tyhmää, koska puran pahaa oloani.
Ja en väitä etten olisi todellakin erehtynyt vanhempana ja ihan huono.
Ja kieroilu oli äitini syytä, en tietenkään itse olisi ajatellut, että muiden suuttuminen mun elämästä on minun ongelmani saati syytäni. Tietenkin se olisi voinut satuttaa, mutta ei se tee siitä MUN ONGELMAA!!! Vaan ongelma ja vika on suuttujassa. Tästä äitini oli eri mieltä, se oli väärin. Uskoin kuitenkin häntä, koska tselläni ei ollut elämänkokemusta, ja mä en halua erehtyä!
Ja siis palstalla on alettu hakkua minua siksi nimenoamaan, ettei ymärrä minua ja on niin huonot tavat, ettei tajua, että sekin on itsen ongelma, ei minun syyni.
Ja siis en vain pysty valitsemaan asioita, joita haluan ja se ON alitajuntani vastuulla.
Ja terapeuttien piäisi oikeasti osata terapoida, eli esim. sanoa asiakkaalle, että tässä tarvitset apuaalitajuntasi kanssa, ei sen pitäisi olla sen, joka maksaa, asia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki palstalaiset olemme jollain tasolla erehtyjän uhreja. Meidän kaikkien äidit ja isät ovat tehneet virheitä. Jotkut suurempia, jotkut pienempiä virheitä. Erehtyminen on ihmiselle tavallista. Sinäkin olet todennäköisesti erehtynyt kasvattaessasi omia lapsiasi.
Mitä äitisi siis on konkreettisesti sinulle tehnyt, muuta kuin erehtynyt? Onko hän esimerkiksi pahoinpidellyt sinua? Onko hän kuulunut johonkin sairaaseen kulttiin ja pakottanut sinut siihen myös?
Meidän on vaikeaa antaa sinulle sympatiaa, jos pahin mitä äitisi on tehnyt, on erehtynyt. Narsistin uhria tai Seksuaalisen hyväksikäytön uhria olisi joteniin helpompi sääliä.
Hän ei myönnä, että on erehtynyt. Kaikki hänen vikansa joista kärsin ovatkin siis ilmeisesti hänestä minun tyhmyyttäni! Vaikka eivät todellakaan ole. Mikään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän on nimenomaan narsistin uhri, että ihminen erehtyy ja laittaa sen kärsijän syyksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni neuvo "esitä köyhää näille muille lapsille" ei ole mikään absoluuttisen saatanallinen. Toki varmasti olet saattanut kokea ahdistusta siitä, että olet joutunut elämään ns valehdellen. Mutta mikäli sinulla ei tätä perintöä silloin vielä ollut, niin eihän se edes ollut valetta se elämäntyyli. Ei sellaista rahaa voi tuhlata, jota ei vielä omista.
Siksi en ymmärrä, miksi äitisi olisi tässä asiassa suuri pahis.
Olet puhunut alemmik koulutetuista ja köyhistä aika halveksivaan ja vihamieliseen sävyyn tämän ketjun ajan. Ehkä äitisi yritti ehkäistä juuri sellaista käytöstä, sillä se on rumaa. Leuhkiminen ja ylpistely on ollut varsinkin ennen suuri synti.
No on ypyröitä, joissa sellainen ei ole kuules ollenkaan rumaa. Ja toisekseen oli mulla jo ennenkin perintöä varallisuutta melko paljon.
Ap
Minä syön joka aamu höyryävän lautasellisen grahampuuroa!