Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista

Vierailija
10.11.2019 |

Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.

Kommentit (417)

Vierailija
321/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vomit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä tosin siis pitäisi nimenomaan kieroilla. Esittää köyhää, ettei muille tule paha mieli ja muuta paskaa. Millälailla se, että mulla nyt vain sattuu olemaan varakas sukutausta, ja siksi en ole oikeasti köyhä vaikka siltä näyttäisikin, on muka väärin toisia kohtaan? Että muka itse tekisin jotain väärin, jos en kierona vaikene siitä? En tajua.

Ap

Anteeksi, mutta minkä ikäinen olitkaan? Äiti tuntuu edelleen olevan se, joka päättää miten asiasi hoidetaan. Äiti sitä ja äiti tätä...

Äitini on antanut mulle haitallisia ja paskoja uskomuksia, so? Kuvitteletko sä, ettei sun äitis ole? Jos et sä halua tehdä omilles mitään, niin okei, mutta mä en halua olla tuollainen s**tanallinen lammas, kuin te.

Ap

En tiedä muusta enkä välitä, mutta moukka ja epämiellyttävä sinä olet.  Poistun, tarina on muutenkin täyttä soopaa ja huonosti kirjoitettu. Katkaise napanuorasi ja lopeta täällä huomionkerjuu.

Älä määräile.

Ap

Älä sinä ole tyhmä.

Alitajuisista opeista kärsiminen ei ole tyhmyyttä.

Ap

Omien traumojen työstäminen kuuluu muualle ja muuhun kontekstiin kuin raha-asioiden varjolla mammapalstalla anarkistin älykön leikkimiseen. Hoida mielesi kuntoon, työstä "kärsimystäsi" ja lopeta uhriutuminen. Ota vastuu omasta elämästäsi. Tisu pois suusta. Ketä kiinnostaa sinäsinä ja sinun kokemasi vääryydet? Nyyh kun on raskasta. Mitä haluat meille sanoa? Mitä kaipaat? Jostain syystä sinusta ja kiroilustasi tulee mieleen syrjäytynyt mieshenkilö vailla sosiaalista älyä.

Vierailija
322/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nämä perinnöttömät yksinäisiä ihmisiä. Tämäkin juttu aloitettu jo kukon laulun aikaan ja vielä vaan jauhetaan. Eikö se perintös voisi jo tulla että päästään rauhaan tältä päiväktä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, tuli jo ensimmäiseltä sivulta jokseenkin surullinen olo, että jotkut oikein kärkkyy perintöä eli että joku läheinen kuolisi. Aika kylmää vaikkei edes olisi erityisemmin tekemisissä.

Toisekseen rahoilla leuhottaminen on vaan mautonta eikä sillä ainakaan kerätä aitoja ystäviä ympärilleen.

Minusta kuulostaa siltä, että äitisi on vaan yrittänyt kasvattaa sinusta fiksua ja tunneälykästä ihmistä.

En kylläkään kärkkynyt, vaan isäni aina mainitsi, että mitä sitten aikanaan saan. Katsos normaali ihminen tajuaa, että elo täällä on rajallista, eikä lapsi sen pituuteenkaan oikein voi vaikuttaa.

Ap

Ah, infantiili. Iskä ja äiti kun sanoi...Onko sinulla onia arvoja ja ajatuksia? Vaikutat suoraan sanoen ristiriitaiselta mutta hukassa olevalta kukkoilijalta.

Vierailija
324/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten olet tehnyt omien lastesi suhteen. Puhutko heille tulevasta perinnöstä ja kehoitat heitä etsimään varakasta seuraa.

Heidän elinpiirinsä ei tue varakkaan seuran etsintää. Tavallaan ikävä kyllä.

Ap

Äitisi ei tukenut sinua varakkaiden ystävien etsinnässä.

Lapsesi tulevat inhoamaan sinua ap ,koska kieroilit ja estit omia lapsiasi hakeutumasta hienoston seuraan.

En kieroillut. Lue määritelmäni kieroilusta. En tulisi ikinä sanomaan heille, etteivät kelpaisi vauraampien seuraan tai sanomaan, että älä puhu saamastasi hyvästä. Jos joku on kade niin se on ahdasmielinen ihminen.

Ap

Miten äitisi ESTI sinua hakutumasta rikkaiden seuraan?

Aikuisena ihminen voi tehdä mitä haluaa.

Pidetäänkö sinua suljetussa huoneessa ..onko huoneen väri valkoinen ja siinä ei ole teräviä kulmia?

Mursi itsetuntoani arvostelemalla ja haukkumalla.

Ap

Eli sä puret täällä traumojasi, ookoo. Huomaa sen kyllä muutenkin, mutta teksteistäsi ei selviä mihin ongelmaan keskustelunavauksellasi haet ratkaisua. Oletat kuitenkin kovin ylemmyydentuntoiseen paasaukseesi jotain päänsilittelyä, mutta jokaisen sinulle vastanneet haukut tai torppaat, ja oletat, että olet ainoa ihminen jolla tässä maassa on varaa.  Mene puhumaan ammattilaiselle, lämmin suositus. Turha on äitiäsi syytellä, aikuinen ihminen. Tarvitset terapeuttia enemmän  kuin märkäkorvaista anonyymipingistä täällä -ja alatyylistä nokittelua.

Ei ole turha äitiäni syyttää, jos en syyttäisi, se antaisi oikeutuksen sille, miten hän toimi. Ja minua kohtaan muilla on ylemmyydentunteita, saavat samalla mitalla välillä takaisin.

Ap

Vierailija
325/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisillä ei olisi alitajunnassa heitä haittaavia uskomuksia, moni ei olisi niin lammas ja tekisi typerää duunia, kuin nyt ovat. Se on useimmilla vain pelkkää pelkoa, uskon j itseluottamuksen puutetta, etteivät nauti elämästä enemmän.

Ja syynä on alitajunnan vialliset ja virheelliset ja haitalliset uskomukset.

Ap

Hevonpskaa. Ihminen on sosiaalinen olento, johon kuuluu yleisesti halu kontribuoida jollain tavalla yhteisöön. Eikö sinulla ollut lukiossa psykologian peruskurssia.

Eli selität itsellesi lammasmaisuutesi ja sen, ette elä paremmin tarpeella liittyä toisiin? Okei. Mä en. Se on typerä uskomus ja jarru. Ihminen voi varsin hyvin elää haluamallaan tavalla ja saada, omata, hyvät ihmissuhteet.

Ap

Minkä minä ihmisyyden perusteille voin. Sellainen on ihmisluonne.

Sinä et omaa hyviä ihmissuhteita. Älä tule meitä muita opettamaan siinä asiassa.

Kyse on vain siitä, että sinä olet lammas. Et uskalla kyseenalaistaa uskomuksiasi ja saat raivarin, un joku toinen kyseenalaistaa ne nenäsi edessä. Ja tyypillisen ahdasmielisen tapaan hyökkäät häneen oäin ja syytät, sen sijaan, että tajuaisit, missä pakkopaidassa joudutkaan elämään. Koska olit köyhä. Ja elämään piti varautua.

Ap

Ihminen minä olen. Onnellinen sellainen.

Mikä sinä olet? Katkera ja masentunut susihukkanen?

Miten voit olla onnellinen, jos sinun pitää rajoittaa itseäsi kuuluaksesi yhteisöön. Hyi.

Ap

Vierailija
326/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten olet tehnyt omien lastesi suhteen. Puhutko heille tulevasta perinnöstä ja kehoitat heitä etsimään varakasta seuraa.

Heidän elinpiirinsä ei tue varakkaan seuran etsintää. Tavallaan ikävä kyllä.

Ap

Äitisi ei tukenut sinua varakkaiden ystävien etsinnässä.

Lapsesi tulevat inhoamaan sinua ap ,koska kieroilit ja estit omia lapsiasi hakeutumasta hienoston seuraan.

En kieroillut. Lue määritelmäni kieroilusta. En tulisi ikinä sanomaan heille, etteivät kelpaisi vauraampien seuraan tai sanomaan, että älä puhu saamastasi hyvästä. Jos joku on kade niin se on ahdasmielinen ihminen.

Ap

Miten äitisi ESTI sinua hakutumasta rikkaiden seuraan?

Aikuisena ihminen voi tehdä mitä haluaa.

Pidetäänkö sinua suljetussa huoneessa ..onko huoneen väri valkoinen ja siinä ei ole teräviä kulmia?

Mursi itsetuntoani arvostelemalla ja haukkumalla.

Ap

Eli sä puret täällä traumojasi, ookoo. Huomaa sen kyllä muutenkin, mutta teksteistäsi ei selviä mihin ongelmaan keskustelunavauksellasi haet ratkaisua. Oletat kuitenkin kovin ylemmyydentuntoiseen paasaukseesi jotain päänsilittelyä, mutta jokaisen sinulle vastanneet haukut tai torppaat, ja oletat, että olet ainoa ihminen jolla tässä maassa on varaa.  Mene puhumaan ammattilaiselle, lämmin suositus. Turha on äitiäsi syytellä, aikuinen ihminen. Tarvitset terapeuttia enemmän  kuin märkäkorvaista anonyymipingistä täällä -ja alatyylistä nokittelua.

Ei ole turha äitiäni syyttää, jos en syyttäisi, se antaisi oikeutuksen sille, miten hän toimi. Ja minua kohtaan muilla on ylemmyydentunteita, saavat samalla mitalla välillä takaisin.

Ap

Ookoo. Mitäs nyt tehdään? Vieläkö mami itkettää?

Vierailija
327/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi kuvitella ja kuvailla kuuluvansa ties mihin eliittiin, mutta todellisissa piireissä hän on kyllä wannabe.

Sivistyksen ja käytöstapojen puutetta on vaikea peittää ja korjata. Kirjoitustyyli on suorastaan rahvaanomainen ja oikeinkirjoitus puutteellista.

Lisäksi asenne on aggressiivinen eikä argumentaatio ole korkeatasoista tai keskustelukumppaneita (lue tässä: lukijakuntaa) kunnioittavaa. Näen aloituksen tavoitteettomana provokaationa vailla pyrkimystä aitoon dialogiin muiden kanssa.

Ankkalammikkoon on vielä pitkä matka uida. Onnea silti yritykseen. Hieman paremmalla ulosannilla ja tarinalla saattaisit päästä naistenlehtien novelleja väsäämään. Tahi stand up-komiikan pariin.

En minä kylläkään minnekään ankkalammikkoon ole uimassa. Isoisoisäni ei turhaan ajanut suomalaisuutta ja suomentanut mm. nimeään toissa vuosisadan vaihtuessa.

Ap

Vierailija
328/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gatsby? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vomit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä tosin siis pitäisi nimenomaan kieroilla. Esittää köyhää, ettei muille tule paha mieli ja muuta paskaa. Millälailla se, että mulla nyt vain sattuu olemaan varakas sukutausta, ja siksi en ole oikeasti köyhä vaikka siltä näyttäisikin, on muka väärin toisia kohtaan? Että muka itse tekisin jotain väärin, jos en kierona vaikene siitä? En tajua.

Ap

Anteeksi, mutta minkä ikäinen olitkaan? Äiti tuntuu edelleen olevan se, joka päättää miten asiasi hoidetaan. Äiti sitä ja äiti tätä...

Äitini on antanut mulle haitallisia ja paskoja uskomuksia, so? Kuvitteletko sä, ettei sun äitis ole? Jos et sä halua tehdä omilles mitään, niin okei, mutta mä en halua olla tuollainen s**tanallinen lammas, kuin te.

Ap

En tiedä muusta enkä välitä, mutta moukka ja epämiellyttävä sinä olet.  Poistun, tarina on muutenkin täyttä soopaa ja huonosti kirjoitettu. Katkaise napanuorasi ja lopeta täällä huomionkerjuu.

Älä määräile.

Ap

Älä sinä ole tyhmä.

Ap

Omien traumojen työstäminen kuuluu muualle ja muuhun kontekstiin kuin raha-asioiden varjolla mammapalstalla anarkistin älykön leikkimiseen. Hoida mielesi kuntoon, työstä "kärsimystäsi" ja lopeta uhriutuminen. Ota vastuu omasta elämästäsi. Tisu pois suusta. Ketä kiinnostaa sinäsinä ja sinun kokemasi vääryydet? Nyyh kun on raskasta. Mitä haluat meille sanoa? Mitä kaipaat? Jostain syystä sinusta ja kiroilustasi tulee mieleen syrjäytynyt mieshenkilö vailla sosiaalista älyä.

Eniten mietityttää nyt äitini käyttämä henkinen väkivalta ja vääryys alitajuntaani iskeytyneiden opein. Että sille pitää tehdä jotain. Mä en halua tuhlata ainokaista elämääni ollen joku toisten talutusnuorassa elävä lammas.

Ap

Vierailija
329/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gatsby? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vomit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Älä määräile.

Ap

Älä sinä ole tyhmä.

Ap

Eniten mietityttää nyt äitini käyttämä henkinen väkivalta ja vääryys alitajuntaani iskeytyneiden opein. Että sille pitää tehdä jotain. Mä en halua tuhlata ainokaista elämääni ollen joku toisten talutusnuorassa elävä lammas.

Ap

Ymmärrän. Onko sinulla ajatusta siitä, miten aloittaa? Olet vihainen, mutta purat vihaasi sivullisiin tietyn halveksuvalta kuulostavan kommunikoinnin kautta. Monella meistä on turhaumia ja vanhempien tekemät virheet ja suoranainen manipulointi ottavat päähän. Tämä voi kuulostaa kukkahattuilulta, mutta asiansa osaava ammattipsykologi on ollut usealle se alku, ja jatkokin. Toivottavasti et nyt sylkäise suustasi mitään ilkeää tähän, tarkoitukseni ei ole kettuilla vaan pyrkiä aloituksesi taustoihin ja alkulähteille. Asia hukkuu hivenen nyt melko tehottoman sähkösanomatyylisen nokittelun alle, mikä on sinänsä sääli.

Vierailija
330/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gatsby? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vomit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Älä määräile.

Ap

Älä sinä ole tyhmä.

Ap

Ap

Ymmärrän. Onko sinulla ajatusta siitä, miten aloittaa? Olet vihainen, mutta purat vihaasi sivullisiin tietyn halveksuvalta kuulostavan kommunikoinnin kautta. Monella meistä on turhaumia ja vanhempien tekemät virheet ja suoranainen manipulointi ottavat päähän. Tämä voi kuulostaa kukkahattuilulta, mutta asiansa osaava ammattipsykologi on ollut usealle se alku, ja jatkokin. Toivottavasti et nyt sylkäise suustasi mitään ilkeää tähän, tarkoitukseni ei ole kettuilla vaan pyrkiä aloituksesi taustoihin ja alkulähteille. Asia hukkuu hivenen nyt melko tehottoman sähkösanomatyylisen nokittelun alle, mikä on sinänsä sääli.

Pitää jutella terapeutin kannasta alitajuntaisiin jumeihin ja iskostumiin. Että uskoisiko hän niiden ratkomisen olevan vastaus ja jos niin, niin millä menetelmällä.

Ei terapeutti ihan turhakaan ole oman ymmärryksen lisäämisessä, vaikka ei kykenisi auttamaan alitajunnan vääristymien hoidossa. Olen hänen avullaan kyllä päässyt lähemmäs syitä, jotka kiusaavat.

Ap

Vierailija
331/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minun mielestäni äitisi oli oikeassa. Et olisi mitenkään päässyt näihin haaveilemiisi rikkaiden perijöiden piireihin, koska pankkitilillesi ei perintöä vielä ollut tullut. Olit silloin köyhä.

Ei ole sosiaalisesti fiksua puhua tulevista perinnöistä. Ei se ole kieroilua. Se on pelisilmää.

Väitätkö, että nuoruutesi olisi ollut parempaa, jos olisit saanut puhua ihmisille tulevasta perinnöstäsi? Miksi näin?

Et voi syyttää kaikesta äitiäsi, sillä äitisi ei ole täydellinen jumala. Kaikkien äidit tekevät virheitä ja vääriä ratkaisuja. Äitisi on vain tavallinen ihminen. Anna hänelle anteeksi ja yritä jatkaa elämääsi.

Estääkö sinua nyt tämän ikäisenä jokin hakeutua niihin rikkaiden ihmisten sosiaalisiin piireihin? Liity vaikka johonkin purjehduskerhoon ja yritä saada ystäviä sieltä.

Vierailija
332/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääri eikä ole keksinyt parempaa tekemistä kun jankuttaa täällä?

Tosi köyhää.

Vierailija
333/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, äitihullu jankuttanut taas koko päivän täällä, taisi aloittaa jo aikaisin aamulla.  Ei ole näköjään isänpäivää vietetty. Surkea on elämä vaikka iso perintö on tulossa. 

Vierailija
334/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minun mielestäni äitisi oli oikeassa. Et olisi mitenkään päässyt näihin haaveilemiisi rikkaiden perijöiden piireihin, koska pankkitilillesi ei perintöä vielä ollut tullut. Olit silloin köyhä.

Ei ole sosiaalisesti fiksua puhua tulevista perinnöistä. Ei se ole kieroilua. Se on pelisilmää.

Väitätkö, että nuoruutesi olisi ollut parempaa, jos olisit saanut puhua ihmisille tulevasta perinnöstäsi? Miksi näin?

Et voi syyttää kaikesta äitiäsi, sillä äitisi ei ole täydellinen jumala. Kaikkien äidit tekevät virheitä ja vääriä ratkaisuja. Äitisi on vain tavallinen ihminen. Anna hänelle anteeksi ja yritä jatkaa elämääsi.

Estääkö sinua nyt tämän ikäisenä jokin hakeutua niihin rikkaiden ihmisten sosiaalisiin piireihin? Liity vaikka johonkin purjehduskerhoon ja yritä saada ystäviä sieltä.

Siis voin tietenkin syyttää äitiäni, koska hän ei myönnä erehtyneensä.

Miksei äitini voi myöntää tätä? Pidätkö ihmistä, joka ei myönnä erehdyksiään, terveenä?

Toisekseen, en tarkoittanut, että olisin löytänyt varakkaita ystäviä välttämättä, tarkoitin, että olisin ylipäätään voinut löytää ihmisiä, joista olisin voinut ainakin ajatella, että he pitävät minusta sinä, joka olen, enkä jonain kierona esittäjänä, joka aliarvioi lähimmäisiään, että nämäovat ahneita ja kateellisia p*skoja, kuten äitini käytännössä pakotti tekemään.

Asian toisena kääntöpuolena ollen sen, että jos joku olikin sellainen kade p*ska, niin en nyt tiedä sitä, ja jos olisin ollut oma itseni ja tietäisin, että joku kadehtii, niin se ei olisikaan hänen ongelmansa, vaan äitini teki siitä minun ongelmani, inun syyni. Tätäet tajua, koska olet typerys.

Tässä ei ole varallisuus ytimessä, vaan se, että saa olla oma itsensä, ja itseni kohdalla se tarkoittaa esim. omaisuusmurheita.

Ap

Vierailija
335/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis ätini ei ollut oikeassa, vaan hän erehtyi. Eli hän oli siis väärässä. Aitous on aina aitoutta etsiessä (ja haluan aitoja ystäviä, en teeskentelijöitä tai ahdasmielisiä) parempi asia, kuin kiero esittäminen.

Ap

Vierailija
336/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini erehtyi, ja tietenkään en anna sitä hänelle anteeksi, koska hän ei voi myöntää erehtyneensä, vaikka se on päivänselvää jokaisenrakastavan ihmisen koodeissa.

Äitini erehdys annetaan anteeksi vasta sitten, kun hän myöntää olevansa erehtyvä ihmispaska. Sama, jona piti minua.

Mutta hän onkin varaton ja köyhä, mielestään erehtymätön ihmispaska!

Ap

Vierailija
337/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap ole samalla viivalla muiden kanssa. Olet paljon alempana, sillä olet kykenemätön elättämään itse itsesi ja tarvitset siksi suuren perinnön. Hyvin moni suuriakin summia perivä on rakentanut itselleen uran ja menestyisi kyllä elämässä ilman sukunsa omaisuuttakin.

Vierailija
338/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP.

Olit siis köyhä ja odotit rikkaan sukulaisen kuolemaa?

Tietenkin olit samalla viivalla muiden köyhien kanssa.

Ei sellaista omaisuutta voi käyttää, jota ei vielä omista.

Ajattele jos rikas sukulaisesi lahjoittaisi omaisuutensa pois ennenkuin pääset sen perimään.

Olisitko silloin rikoksen uhri?

Vierailija
339/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ap ole samalla viivalla muiden kanssa. Olet paljon alempana, sillä olet kykenemätön elättämään itse itsesi ja tarvitset siksi suuren perinnön. Hyvin moni suuriakin summia perivä on rakentanut itselleen uran ja menestyisi kyllä elämässä ilman sukunsa omaisuuttakin.

Olenhan, mun ei tarvinnut, tajuatko? Tajuatko, miten surkea luusimus sellainen on, joka ei saa mitään ilmaiseksi? Köyhä, ja mitätön nuija, ei mitään, nolla! Se, joka saa samattekemättä mitään, on paljon parempi ihm8nen ja saa elää, miten haluaa! Samalla, kun se toinen ressukka ahkeroi sellaisten asioiden kanssa, joista on vaivaa!

Ap

Vierailija
340/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.

Olit siis köyhä ja odotit rikkaan sukulaisen kuolemaa?

Tietenkin olit samalla viivalla muiden köyhien kanssa.

Ei sellaista omaisuutta voi käyttää, jota ei vielä omista.

Ajattele jos rikas sukulaisesi lahjoittaisi omaisuutensa pois ennenkuin pääset sen perimään.

Olisitko silloin rikoksen uhri?

Ei tietenkään olisi, kyseessähän oli oma isäni. Ja hän oli sanonut että perin häneltä kaiken.eikö sun vanhempasi arvosta sinua samalla lailla?

Ap