Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista

Vierailija
10.11.2019 |

Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.

Kommentit (417)

Vierailija
301/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisillä ei olisi alitajunnassa heitä haittaavia uskomuksia, moni ei olisi niin lammas ja tekisi typerää duunia, kuin nyt ovat. Se on useimmilla vain pelkkää pelkoa, uskon j itseluottamuksen puutetta, etteivät nauti elämästä enemmän.

Ja syynä on alitajunnan vialliset ja virheelliset ja haitalliset uskomukset.

Ap

Hevonpskaa. Ihminen on sosiaalinen olento, johon kuuluu yleisesti halu kontribuoida jollain tavalla yhteisöön. Eikö sinulla ollut lukiossa psykologian peruskurssia.

Eli selität itsellesi lammasmaisuutesi ja sen, ette elä paremmin tarpeella liittyä toisiin? Okei. Mä en. Se on typerä uskomus ja jarru. Ihminen voi varsin hyvin elää haluamallaan tavalla ja saada, omata, hyvät ihmissuhteet.

Ap

Minkä minä ihmisyyden perusteille voin. Sellainen on ihmisluonne.

Sinä et omaa hyviä ihmissuhteita. Älä tule meitä muita opettamaan siinä asiassa.

Niin siis sinä vain olet lammas, joka et ole NIIN hyvä ihminen ja ystävä, että saisit ystäviä, jotka hyväksyvät sinulle suuremman tai tarvitsemasi vapauden. Ja koska et saa molempia, lampaana valitset ihmiset. Sen sijaan, että tavoittelisit vapautumista uskomuksistasi ja ehkä huonoista (itsekkäistä, sinua jarruttavista) ystävistä.

Ap

Vierailija
302/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet köyhä. 

En, vaan olin pienituloinen. Lisäksi mies ei ole ollut työekämässä :( Se rasittaa toki talouttani.

Ap

Aiotko ottaa eron miehestäsi?

Hänhän on vain hyväksikäyttäjä ja tulee tuhlaamaan pian koko perinnön.

En ole mennyt naimisiin.

Ap

Miksi et potki luu.seri miestäsi ulus..se tulee käyttämään sun perinnön isotissi blondeihin.

Emme asukaan yhdessä enää.

Ap

Ok selvä eli olet yksinhuoltaja.

Miehet huomio! täällä olisi rikas nainen ,joka elättää mielellään työttömiä luu..sereita.

Ei tarvi olla hienoston jäsen, mutta huono kuulo ja iso ku.lli on eduksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisillä ei olisi alitajunnassa heitä haittaavia uskomuksia, moni ei olisi niin lammas ja tekisi typerää duunia, kuin nyt ovat. Se on useimmilla vain pelkkää pelkoa, uskon j itseluottamuksen puutetta, etteivät nauti elämästä enemmän.

Ap

Hevonpskaa. Ihminen on sosiaalinen olento, johon kuuluu yleisesti halu kontribuoida jollain tavalla yhteisöön. Eikö sinulla ollut lukiossa psykologian peruskurssia.

Eli selität itsellesi lammasmaisuutesi ja sen, ette elä paremmin tarpeella liittyä toisiin? Okei. Mä en. Se on typerä uskomus ja jarru. Ihminen voi varsin hyvin elää haluamallaan tavalla ja saada, omata, hyvät ihmissuhteet.

Ap

Sinä et omaa hyviä ihmissuhteita. Älä tule meitä muita opettamaan siinä asiassa.

Kyse on vain siitä, että sinä olet lammas. Et uskalla kyseenalaistaa uskomuksiasi ja saat raivarin, un joku toinen kyseenalaistaa ne nenäsi edessä. Ja tyypillisen ahdasmielisen tapaan hyökkäät häneen oäin ja syytät, sen sijaan, että tajuaisit, missä pakkopaidassa joudutkaan elämään. Koska olit köyhä. Ja elämään piti varautua.

Ap

Vierailija
304/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset taitaa olla iskällä käymässä.(isäin päivä)

etkö ap pelkää kunsen hienosto lapset on jossain vuokrayksiössä?

Köyhyys tarttuu ja haisee viikkoja vaatteissa.

Vierailija
305/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä tosin siis pitäisi nimenomaan kieroilla. Esittää köyhää, ettei muille tule paha mieli ja muuta paskaa. Millälailla se, että mulla nyt vain sattuu olemaan varakas sukutausta, ja siksi en ole oikeasti köyhä vaikka siltä näyttäisikin, on muka väärin toisia kohtaan? Että muka itse tekisin jotain väärin, jos en kierona vaikene siitä? En tajua.

Ap

Anteeksi, mutta minkä ikäinen olitkaan? Äiti tuntuu edelleen olevan se, joka päättää miten asiasi hoidetaan. Äiti sitä ja äiti tätä...

Äitini on antanut mulle haitallisia ja paskoja uskomuksia, so? Kuvitteletko sä, ettei sun äitis ole? Jos et sä halua tehdä omilles mitään, niin okei, mutta mä en halua olla tuollainen s**tanallinen lammas, kuin te.

Ap

En tiedä muusta enkä välitä, mutta moukka ja epämiellyttävä sinä olet.  Poistun, tarina on muutenkin täyttä soopaa ja huonosti kirjoitettu. Katkaise napanuorasi ja lopeta täällä huomionkerjuu.

Älä määräile.

Ap

Vierailija
306/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet köyhä. 

En, vaan olin pienituloinen. Lisäksi mies ei ole ollut työekämässä :( Se rasittaa toki talouttani.

Ap

Aiotko ottaa eron miehestäsi?

Hänhän on vain hyväksikäyttäjä ja tulee tuhlaamaan pian koko perinnön.

En ole mennyt naimisiin.

Ap

Miksi et potki luu.seri miestäsi ulus..se tulee käyttämään sun perinnön isotissi blondeihin.

Emme asukaan yhdessä enää.

Ap

Ok selvä eli olet yksinhuoltaja.

Miehet huomio! täällä olisi rikas nainen ,joka elättää mielellään työttömiä luu..sereita.

Ei tarvi olla hienoston jäsen, mutta huono kuulo ja iso ku.lli on eduksi.

No kyllä mulle puolimillii kelpaa ,vaikka ois millainen naismonsteri:)

Muna on ja töitä oon vältelly 20 vuotta.

Vierailija
307/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä tosin siis pitäisi nimenomaan kieroilla. Esittää köyhää, ettei muille tule paha mieli ja muuta paskaa. Millälailla se, että mulla nyt vain sattuu olemaan varakas sukutausta, ja siksi en ole oikeasti köyhä vaikka siltä näyttäisikin, on muka väärin toisia kohtaan? Että muka itse tekisin jotain väärin, jos en kierona vaikene siitä? En tajua.

Ap

Anteeksi, mutta minkä ikäinen olitkaan? Äiti tuntuu edelleen olevan se, joka päättää miten asiasi hoidetaan. Äiti sitä ja äiti tätä...

Äitini on antanut mulle haitallisia ja paskoja uskomuksia, so? Kuvitteletko sä, ettei sun äitis ole? Jos et sä halua tehdä omilles mitään, niin okei, mutta mä en halua olla tuollainen s**tanallinen lammas, kuin te.

Ap

En tiedä muusta enkä välitä, mutta moukka ja epämiellyttävä sinä olet.  Poistun, tarina on muutenkin täyttä soopaa ja huonosti kirjoitettu. Katkaise napanuorasi ja lopeta täällä huomionkerjuu.

Älä määräile.

Ap

Vietättekö isäinpäivää?

Vierailija
308/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Älä määräile.

Ap

Älä sinä ole tyhmä.

Vierailija
309/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Älä määräile.

Ap

Vietättekö isäinpäivää?

En vietä.Isä on kuollut. Eikä ole enää täällä. Ap

Vierailija
310/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella valitsit lapsillesi isän ap?

Vierailija
311/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kyse on vain siitä, että sinä olet lammas. Et uskalla kyseenalaistaa uskomuksiasi ja saat raivarin, un joku toinen kyseenalaistaa ne nenäsi edessä. Ja tyypillisen ahdasmielisen tapaan hyökkäät häneen oäin ja syytät, sen sijaan, että tajuaisit, missä pakkopaidassa joudutkaan elämään. Koska olit köyhä. Ja elämään piti varautua.

Ap

Ihminen minä olen. Onnellinen sellainen.

Mikä sinä olet? Katkera ja masentunut susihukkanen?

Vierailija
312/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten olet tehnyt omien lastesi suhteen. Puhutko heille tulevasta perinnöstä ja kehoitat heitä etsimään varakasta seuraa.

Heidän elinpiirinsä ei tue varakkaan seuran etsintää. Tavallaan ikävä kyllä.

Ap

Äitisi ei tukenut sinua varakkaiden ystävien etsinnässä.

Lapsesi tulevat inhoamaan sinua ap ,koska kieroilit ja estit omia lapsiasi hakeutumasta hienoston seuraan.

En kieroillut. Lue määritelmäni kieroilusta. En tulisi ikinä sanomaan heille, etteivät kelpaisi vauraampien seuraan tai sanomaan, että älä puhu saamastasi hyvästä. Jos joku on kade niin se on ahdasmielinen ihminen.

Ap

Miten äitisi ESTI sinua hakutumasta rikkaiden seuraan?

Aikuisena ihminen voi tehdä mitä haluaa.

Pidetäänkö sinua suljetussa huoneessa ..onko huoneen väri valkoinen ja siinä ei ole teräviä kulmia?

Mursi itsetuntoani arvostelemalla ja haukkumalla.

Ap

Eli sä puret täällä traumojasi, ookoo. Huomaa sen kyllä muutenkin, mutta teksteistäsi ei selviä mihin ongelmaan keskustelunavauksellasi haet ratkaisua. Oletat kuitenkin kovin ylemmyydentuntoiseen paasaukseesi jotain päänsilittelyä, mutta jokaisen sinulle vastanneet haukut tai torppaat, ja oletat, että olet ainoa ihminen jolla tässä maassa on varaa.  Mene puhumaan ammattilaiselle, lämmin suositus. Turha on äitiäsi syytellä, aikuinen ihminen. Tarvitset terapeuttia enemmän  kuin märkäkorvaista anonyymipingistä täällä -ja alatyylistä nokittelua.

Vierailija
313/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tolla ihmisellä on aina niin vaikeeta. Saiko se liian vähän lapsena selkään ja tuli liian vähän pahoinpidellyksi parisuhteissa, kusetetuksi ja nöyryytetyksi kun jaksaa vatvoa jotain lapsuutta. Hanki hyvä ihminen uusia traumoja niin kuin me muutkin ollaan hankittu eikä me niistäkään ruikuteta !!! 

Vierailija
314/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap häviää aina kun ei kykene vastaamaan kysymyksiin.

lasten isä on ilmeisesti herkkäpaikka.

On varmaankin saanut lapset kerta panoina eri miesten kanssa.

Vierailija
315/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, tuli jo ensimmäiseltä sivulta jokseenkin surullinen olo, että jotkut oikein kärkkyy perintöä eli että joku läheinen kuolisi. Aika kylmää vaikkei edes olisi erityisemmin tekemisissä.

Toisekseen rahoilla leuhottaminen on vaan mautonta eikä sillä ainakaan kerätä aitoja ystäviä ympärilleen.

Minusta kuulostaa siltä, että äitisi on vaan yrittänyt kasvattaa sinusta fiksua ja tunneälykästä ihmistä.

Vierailija
316/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vomit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Älä määräile.

Ap

Älä sinä ole tyhmä.

Alitajuisista opeista kärsiminen ei ole tyhmyyttä.

Ap

Vierailija
317/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi kuvitella ja kuvailla kuuluvansa ties mihin eliittiin, mutta todellisissa piireissä hän on kyllä wannabe.

Sivistyksen ja käytöstapojen puutetta on vaikea peittää ja korjata. Kirjoitustyyli on suorastaan rahvaanomainen ja oikeinkirjoitus puutteellista.

Lisäksi asenne on aggressiivinen eikä argumentaatio ole korkeatasoista tai keskustelukumppaneita (lue tässä: lukijakuntaa) kunnioittavaa. Näen aloituksen tavoitteettomana provokaationa vailla pyrkimystä aitoon dialogiin muiden kanssa.

Ankkalammikkoon on vielä pitkä matka uida. Onnea silti yritykseen. Hieman paremmalla ulosannilla ja tarinalla saattaisit päästä naistenlehtien novelleja väsäämään. Tahi stand up-komiikan pariin.

Vierailija
318/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, tuli jo ensimmäiseltä sivulta jokseenkin surullinen olo, että jotkut oikein kärkkyy perintöä eli että joku läheinen kuolisi. Aika kylmää vaikkei edes olisi erityisemmin tekemisissä.

Toisekseen rahoilla leuhottaminen on vaan mautonta eikä sillä ainakaan kerätä aitoja ystäviä ympärilleen.

Minusta kuulostaa siltä, että äitisi on vaan yrittänyt kasvattaa sinusta fiksua ja tunneälykästä ihmistä.

En kylläkään kärkkynyt, vaan isäni aina mainitsi, että mitä sitten aikanaan saan. Katsos normaali ihminen tajuaa, että elo täällä on rajallista, eikä lapsi sen pituuteenkaan oikein voi vaikuttaa.

Ap

Vierailija
319/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella valitsit lapsillesi isän ap?

Henkisten ominaisuuksien perusteella, tietenkin. Mutta hän ei ollut samalla lailla kiinnostunut henkisestä kasvusta kuin itse ja koin, että juttumme vain junnasi paikallaan. Aina samat asiat raivostutti jne

Ap

Vierailija
320/417 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tolla ihmisellä on aina niin vaikeeta. Saiko se liian vähän lapsena selkään ja tuli liian vähän pahoinpidellyksi parisuhteissa, kusetetuksi ja nöyryytetyksi kun jaksaa vatvoa jotain lapsuutta. Hanki hyvä ihminen uusia traumoja niin kuin me muutkin ollaan hankittu eikä me niistäkään ruikuteta !!! 

Ei vaan kyse on onnellisemman elämän oikeudesta. Ei kellään ole oikeutta istuttaa lapseensa alitajuntaan oppeja, joista syntyy pahaa oloa, joka pilaa onnellisen elämän ja hyvinvoinnin.

Ap