Voi järkytys tuota suomalaisten ylipainoisuutta!
https://yle.fi/uutiset/3-11056365
Suomessa 67,6% väestöstä ylipainoisia, kuin Ruotsissa vastaava luku on hieman yli 48% ja Norjassa tasan 46%.
Suomalaisten ylipainoisuusluvut ovat aivan järkyttävää katsottavaa!
Kommentit (986)
minä painoin 135kg laihdutin 80 kg ja nyt syön verenpaine lääkkeitä /5 pilleriä päivässä)diabeetteeseen 5 piikkiä päivässä käyty dialyysissä kun munuaiset petti mutta se hyvä puoliettä ambulanssikuskien on kevyt kantaa sairaalaan (4 kertaa) laihduttaminen kannatti enään ei tartte ajaa autoa lääkäri kieltti eikä käydä töissä lääkärit kielti
Ohiksena vanhemmat sokeutuvat sille oman lapsen lihavuudelle. Siis oikeasti lihava, ei mitään vankka rakenteinen tms. Vaan lapsi, jolla vatsa roikkuu ja pojalla on ns. miestissit. Eikö siinä vaiheessa ala jotain säteillä, jos esim. 11v menee kooltaan aikuisten miesten reilu M-koko. Ja pituus ei ole kuitenkaan kuin 150cm.? En nyt käske laihdutuskuurille, mutta vanhempi on se joka siellä ruokakaupassa käy ja jos sitä perusruokaa syödään se hiirenannos niin mistä ne lapsen kilot kertyy?? Mehua janojuomaksi ja muutenkin sokeria joka muodossa. Sipsiä, pikaruokaa yms. ravinneköyhää joka välissä. Autolla kuskataan kouluun, koulusta kotiin. Ei mitää kasvavan lapsen tarvitsemaa arkiliikuntaa, koska ei jaksa liikkua ja tulee hiki.
Vierailija kirjoitti:
Mun BMI on 33, olen siis vakavasti lihava. Mun syy on ruoka ja etenkin tunnesyöminen. Syön hyvään oloon, pahaan oloon, suruun , iloon, ihan kaikkeen mikä liittyy tunteisiin. En vain pysty olla syömättä. Teen pitkää päivää töissä, iltaisin olen aivan naatti enkä jaksa laittaa ruokaa joten mätän naamaani kaikkea epäterveellistä. Sokeri on mulle kuin huume, olen siihen koukussa.
Mutta mistä saa apua? Ei mistään, työterveys kohauttelee olkaansa, ei heillä ole tarjota laihdutusryhmiä. Terveyskeskus suurinpiirtein nauroi ulos koska mitään sairauksia ei ole.
Haliaisin olla hoikempi mutta vielä en ole keksinyt poppakonstia miten saisin laihdutettua. Yksi ajatus on hiipinyt mieleen, lihotan itsenäni lisää ja sitten pääsen lihavuusleikkaukseen!
Jos en jaksa tehdä ruokaa työpäivän jälkeen, menen syömään huoltsikalle. Ehkä kerran viikossa koko perhe menee, koska en ehdi kokata. Maksaahan se, mutta lapset saa ruoan puoleen hintaan ja samalla saadaan jonkinlaista yhdessä olon aikaa. Vinkiksi myös, että marketeista voi ostaa valmisruoaksi salaatin. Niitä saa tiskiltä ja myös valmiiksi pakattuina. Salaatti ensin vatsaan ja vasta sitten muuta. Ja monista kaupoista saa muutakin valmisruokaa, ei tarvitse ostaa herkkuja tai einesropposia. Kyse on tottumusten muuttamisesta, makeus ensisijaisesti hedelmistä ja marjoista.
Kyllä se elopainon pito edellyttää tietysti naisiltakin samanlaisia pieniä korjausliikkeitä. Itellä menee rasva pääasiassa reisiin, jmistä voisin hitusen trimmata pois. Mekko päällä sitä ei huomaa, koska lantion levein kohta (88cm) on suht kapea. Kaikki onneksi samalla viivalla sen suhteen, että rasva lähtee sieltä viimeiseksi, minne se ensimmäisenä tulee parin sentin poistaminen reisistä meinaa ehkä 3kg laihdutusta. Minkäs teet kun täsmälaihdutusta ei ole olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se elopainon pito edellyttää tietysti naisiltakin samanlaisia pieniä korjausliikkeitä. Itellä menee rasva pääasiassa reisiin, jmistä voisin hitusen trimmata pois. Mekko päällä sitä ei huomaa, koska lantion levein kohta (88cm) on suht kapea. Kaikki onneksi samalla viivalla sen suhteen, että rasva lähtee sieltä viimeiseksi, minne se ensimmäisenä tulee parin sentin poistaminen reisistä meinaa ehkä 3kg laihdutusta. Minkäs teet kun täsmälaihdutusta ei ole olemassa!
*joista voisin hitusen trimmata pois. Ärsyttävä virhe :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subjektiivinen mielipide olkoon sitten, että 185cm näyttää yksinkertaisesti parhaalta vaatteet päällä ja ilman kun painaa 78-82kg, koska silloin lihaserottuvuus ja vaatteiden istuvuus on parasta. Kaikki eksäni ovat olleet 180-185cm ja vieläpä ihmisiä, joten osaan kyllä katsoa mikä näyttää parhaalta ja mikä ei. Yhteistä kaikille tietysti se, että jokainen heistä on aina toivonut hieman lisää massaa ja aina sitä rasvaakin on näinä massakausina tullut. Kyllä se paras lihaserottuvuus tulee ihan laihdutuskuurilla. Naisetkin näyttävät timmeiltä kun omaavat alhaisen rasvaprosentin.
Minkä ikäisistä miehistä kyse? Noin kolmekymppiseksi asti painoni pysyi juuri tuossa 80+-2kg haarukassa ihan itsestään enkä edes ollut mikään himokuntoilija enkä todellakaan rajoittanut syömisiäni ja kaljaakin meni aika paljon. Nykyään paljon terveellisemmät elämäntavat ja paino hilautunut tuonne 84-87kg haarukkaan. Ilmeisesti aineenvaihdunta muuttuu ikääntyessä ja painoa alkaa kertymään paljon helpommin. Olen ajoittain ottanut kuukauden dieettejä ja yllättävän vähän ollut vaikutusta painoon. Treenin lisääminen taasen nostaa painoa yllättävän nopeastikin (lihaksiin kertyy nestettä).
Nämä miehet olleet 29-36v. Totta että treeni kerää nestettä ainakin hetkellisesti. Mutta ehkä ihmiset luulevat kuluttavansa enemmän. Tällä hetkellä poikaystäväni (185/83?) on lopettanut esim lounaan jälkeisen välipalan, koska vinkkasin hänelle asiasta. Enkä todellakaan ole mikään ruokanatsi, mutta toimistotyötä tekevä aikuinen mies(tai nainen) joka syö ravitsevan lounaan töissä voi ihan hyvin mennä salille klo 18 aikaan syömättä välipalaa. Monet miehet, myös nykyinen poikaystäväni, syövät sitten kuitenkin vinon pinon kanaa tai pihviä ja vihanneksia illalliseksi ja joskus jopa iltapalan päälle. Edellinen eksäni puolestaan oli sellainen jugurtin ja myslin mussuttaja. Hän olisi trimmaantunut helposti, jos ei olisi esim jo aamua aloittanut mehulasilla, kahvilla, kahdella leivällä päällysteineen, jugurtilla ja myslillä (suht usein otti myös lisää jugurttia ja mysliä). Hänkin teki toimistotyötä ja oli loukkaantumisten takia joutunut vähentämään merkittävästi urheilua. Tosin tulin kysyneeksi missä mitoissa hän on aikuisikänsä ollut, ja oli tosiaan 182/84, mikä teki sellaisen ukkomaisen pienen vatsan. Se on mielestäni aika paljon etenkin henkilöltä joka on juossut maratoneja... kyllä ois varmaan paremmat ajat tulleet jos ei olisi noin paljon elopainoa ollut. 182/78 ois ollut ihan loistava.
Et ole ruokanatsi, mutta käskit normaalipainoisen miehesi lopettamaan välipalat? Kumman tarkat painorajatkin olet speksannut miehillesi :D
Jos itse syön lounaan 11-12 maissa ja menen salille kuudelta ilman välipalaa, niin tulee kyllä todella tehoton treeni ja kehitys on huonoa. Painon pudotukseen tuo saattaa jotenkin toimia, mutta ei lihaskunnon kehittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa tästä ketjusta senkin, ettei tuo terveellisesti syöminen ihan niin helppo asia lopulta olekkaan. Toki jos ei ole koskaan huonoille tavoille oppinutkaan, niin se käy ikäänkuin luonnostaan, mutta jatkuvasti tulee noihin neuvoihin tarkennuksia.
Ensin sanottiin, että syöt vaan vähemmän kuin kulutat. Sitten sanottiin että pitää liikkua. Sitten sanottiin, että pitää liikkua eri tavoilla ja eri sykkeillä ja että hyötyliikunta ei ole mitään oikeaa liikuntaa vaan ihan tavallista, eli sen lisäksi pitäisi vielä liikkua jotenkin muuten.
Sitten todettiin että ei saa syödä 3 tunnin välein, joku sanoi ettei saisi syödä aamulla, joku totesi ettei saisi syödä välipaloja, joku totesi ettei saisi syödä iltapalaa, joku totesi että 1 lämmin ateria riittää päivässä. Sitten todettiin että pitää syödä pieniä annoksia. Sitten todettiin, että ei saa syödä hiilareita/lihaa/lisäaineita/herkkuja/limukoita/alkoholijuomia, sen sijaan pitää syödä paljon rasvoja tai jonkun toisen mukaan paljon proteiineja tai jonkun toisen mukaan paljon kasviksia tai jonkun toisen mukaan kaikkea tuota tasapuolisesti. Sitten joku totesi, että pitäisikin paastota ja siitäkin vielä eri versioita 2:3, 3:2, 5:3 jne.. Joku totesi ettei herkkuja saa syödä koskaan, joku totesi että saa syödä juhlina, sitten tarkennettiin, että saa syödä juhlissa, mutta kohtuudella, joku totesi, että saa syödä mutta ei sellaisia mitkä sisältää lisäaineita.
Mutta hei! Kyllähän se on lihavan vika kun ei ole tehnyt tuota kaikkea ja mielellään kerralla, eli oikeastaan jättänyt kokonaan syömättä ja elänyt pelkällä vedellä. Jepjep.
Minusta paras on vanha neuvo: kaikkea kohtuudella.
Tuntuu että laihdutusneuvoilla on yksi ainut tavoite: mahdollistaa jatkuva syöminen milloin milläkin tavalla. Kun minusta olisi paljon yksinkertaisempaa vain syödä vähemmän. Luin hiljattain ketjua, missä ihmeteltiin miksi aloittaja ei laihdu ja hänelle sanottiin ongelman olevan siinä, että hän syö liian vähän. Ihan maalaisjärjellä ajatellen tuo kuulostaa hullulta.
Niin, sinusta ja sinusta. Kuitenkin ravitsemuksen asiantuntija on sitä mieltä, että ihmisen täytyy syödä tarpeeksi, eikä saa syödä myöskään liian kevyestikkään. Tavallista ruokaa riittävästi, niin paljon kuin haluaa (eikä ole pakko syödä lautasta tyhjäksi), niin ei tee sitä makeaakaan mieli.
Terveellinen ruokavalio ei voi olla kiinni mistään itsekurista, vaan se tulee ihan luonnostaan, kun ihmisen syö oikeaa ruokaa TARPEEKSI eikä kituuta jollain netin kyökkiravitsemusterapeutin ohjeilla.
Aika usein lihavuuden taustalla on nimenomaan epäsäännöllinen aterirytmi ja se, että annoskoot polveilee, ensin sitä yrittää koko aamun, aamupäivän ja iltapäivän kituuttaa niillä kyökkiravitsemusterapeuttien pienillä annoksilla ja siitä onkin seurauksena jumalaton iltanälkä ja napostelunhalu, sitten yrittää jonkun paskan itsekurin voimin vastustaa kaikkia kiusauksia, kunnes koittaa se kamelinselän katkeaminen ihan mistä tahansa syystä esim. huonosti nukuttu yö, paska työpäivä ja se henkilö sortuu ja kokee itsensä huonoksi koska kyökkiravitsemusterapeuttien mielestä kaikki on vain tahdosta kiinni, ei siis ole mitään tahtoa, kun niin sortui joten sama antaa mennä sitten vaan.
Ei nämä luonnostaan hoikkien neuvot vain toimi, koska luonnostaan hoikat eivät valitettavasti voi koskaan ymmärtää mitä kaikkea pitkäaikaisen lihavuuden taustalta löytyy. Jos asiaan olisi joku helppo ja mutkaton ratkaisu, niin meillä ei yksinkertaisesti edes olisi mitään lihavuusepidemiaa, lähes 70% kansasta eivät voi olla mitenkään muita huonompia tai itsekurittomia, varsinkaan kun usein lihava ihminen on muissa asioissa kuitenkin varsin jämpti, itsekkin olen mm. tupakanpolton lopettanut, mutta syömistä en ole saanut kuriin. Vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subjektiivinen mielipide olkoon sitten, että 185cm näyttää yksinkertaisesti parhaalta vaatteet päällä ja ilman kun painaa 78-82kg, koska silloin lihaserottuvuus ja vaatteiden istuvuus on parasta. Kaikki eksäni ovat olleet 180-185cm ja vieläpä ihmisiä, joten osaan kyllä katsoa mikä näyttää parhaalta ja mikä ei. Yhteistä kaikille tietysti se, että jokainen heistä on aina toivonut hieman lisää massaa ja aina sitä rasvaakin on näinä massakausina tullut. Kyllä se paras lihaserottuvuus tulee ihan laihdutuskuurilla. Naisetkin näyttävät timmeiltä kun omaavat alhaisen rasvaprosentin.
Minkä ikäisistä miehistä kyse? Noin kolmekymppiseksi asti painoni pysyi juuri tuossa 80+-2kg haarukassa ihan itsestään enkä edes ollut mikään himokuntoilija enkä todellakaan rajoittanut syömisiäni ja kaljaakin meni aika paljon. Nykyään paljon terveellisemmät elämäntavat ja paino hilautunut tuonne 84-87kg haarukkaan. Ilmeisesti aineenvaihdunta muuttuu ikääntyessä ja painoa alkaa kertymään paljon helpommin. Olen ajoittain ottanut kuukauden dieettejä ja yllättävän vähän ollut vaikutusta painoon. Treenin lisääminen taasen nostaa painoa yllättävän nopeastikin (lihaksiin kertyy nestettä).
Nämä miehet olleet 29-36v. Totta että treeni kerää nestettä ainakin hetkellisesti. Mutta ehkä ihmiset luulevat kuluttavansa enemmän. Tällä hetkellä poikaystäväni (185/83?) on lopettanut esim lounaan jälkeisen välipalan, koska vinkkasin hänelle asiasta. Enkä todellakaan ole mikään ruokanatsi, mutta toimistotyötä tekevä aikuinen mies(tai nainen) joka syö ravitsevan lounaan töissä voi ihan hyvin mennä salille klo 18 aikaan syömättä välipalaa. Monet miehet, myös nykyinen poikaystäväni, syövät sitten kuitenkin vinon pinon kanaa tai pihviä ja vihanneksia illalliseksi ja joskus jopa iltapalan päälle. Edellinen eksäni puolestaan oli sellainen jugurtin ja myslin mussuttaja. Hän olisi trimmaantunut helposti, jos ei olisi esim jo aamua aloittanut mehulasilla, kahvilla, kahdella leivällä päällysteineen, jugurtilla ja myslillä (suht usein otti myös lisää jugurttia ja mysliä). Hänkin teki toimistotyötä ja oli loukkaantumisten takia joutunut vähentämään merkittävästi urheilua. Tosin tulin kysyneeksi missä mitoissa hän on aikuisikänsä ollut, ja oli tosiaan 182/84, mikä teki sellaisen ukkomaisen pienen vatsan. Se on mielestäni aika paljon etenkin henkilöltä joka on juossut maratoneja... kyllä ois varmaan paremmat ajat tulleet jos ei olisi noin paljon elopainoa ollut. 182/78 ois ollut ihan loistava.
Et ole ruokanatsi, mutta käskit normaalipainoisen miehesi lopettamaan välipalat? Kumman tarkat painorajatkin olet speksannut miehillesi :D
Jos itse syön lounaan 11-12 maissa ja menen salille kuudelta ilman välipalaa, niin tulee kyllä todella tehoton treeni ja kehitys on huonoa. Painon pudotukseen tuo saattaa jotenkin toimia, mutta ei lihaskunnon kehittämiseen.
:D Mä oon ihan täyspäinen ihminen, joka myös herkuttelee! OIkeesti. Syön itse verrattaen rennosti. Mut ihan oikeesti kun tutustuin tähän nykyiseen, niin sen mitat oli 185/78 ja olinkin ihan et wow hauska sattuma, kun meillä on tyyliin tasan 20 kg painoeroa 10cm pituusero. Sitten se alko käymään enemmän salilla massamielessä ja nyt lopputulos on, että toi noin 5kg nousu on joo saanut massaa harteisiin ja todellakin on hyvännäköinen. Mut jos multa kysytään niin se entinen oli timmimpi ja veistoksellisempi! :D Hän itse sitä paitsi harmittelee kylkirasvoja, jotka paljastaa miehen todellisen timmeyden. Samaa mieltä!
ex ylipainoinen kirjoitti:
minä painoin 135kg laihdutin 80 kg ja nyt syön verenpaine lääkkeitä /5 pilleriä päivässä)diabeetteeseen 5 piikkiä päivässä käyty dialyysissä kun munuaiset petti mutta se hyvä puoliettä ambulanssikuskien on kevyt kantaa sairaalaan (4 kertaa) laihduttaminen kannatti enään ei tartte ajaa autoa lääkäri kieltti eikä käydä töissä lääkärit kielti
Jätit mainitsematta kognitiota vahvasti heikentäneen alkolismisi?
Mihin länsimainen ihminen edes oikeasti tarvitsee niin suurta massaa? Esim. miehillä tuntuu olevan joku ajatus, että isokokoinen ja vatsakas mies on jotenkin kiinnostavampi kuin hoikka. Varmasti niitäkin naisia on, jotka haluavat "miehen kokoisen miehen". Mä väitän silti, että fysiologinen hoikka ruumiinrakenne ilman ylimääräisiä rasvakudoksia viehättää eniten suurinta osaa ihmisistä niin miehissä kuin naisissa. Hoikkana vartalon muodot erottuvat juuri parhaiten, esim. naisilla lation kaari, miehillä hartioiden ja vyötärön suhde jne.
Ei pitäisi tulla ihmisille yllätyksenä, että kalorimäärän pieneneminen aiheuttaa väistämättä esim. nälän tunnetta. Se nälän tunne helpottaa siinä vaiheessa, kun energiamäärä ja kulutus ovat tasapainossa. Vähäinen, mutta riittävä energiamäärä on myös tutkimuksissa yhdistetty korkeaan ikään. Ruoka on hyvää, mutta samalla niin tuhoavaa. Liiallinen syöminen rappeuttaa perimää ja vanhentaa. Lisää myös riskiä kaikenlaisille syöville.
HAES-kultti jyllää täällä vahvana. Helpompi laittaa laput silmille kun hyväksyä epämiellyttävä todellisuus. Ei kai sille voikaan mitään, ovathan enemmistö ihmisistä kognitiivisesti heikkolahjaisempia eikä tämänkään vuoksi lihavuusepidempiaa saada pysäytettyä. On helpompi ajatella, että on romuluinen ja salskea ja kerää sitä rasvaa vain hyviin paikkoihin, vaikka sitä olisi liikaa kuin todeta, että sitä rasvaa vain on yksiselitteisesti liikaa. Joku syö suklaapatukan kerran viikossa ja kieltää sitten kaloreiden olemassaolon, koska jotenkin se oma vastuu pitää kieltää ja ennemmin syyttää mielikuvitusolentoja kuin hyväksyä fysiikan termodynamiikan lait.
Ehkäpä on hyvä mennä vielä pidemmälle? Kielletään lihavuuden terveysvaikutukset! Ai liikkumattomuus ja huono syöminen ja kehonkoostumus aiheuttaa normaalipainoisillakin negatiivisia terveysvaikutuksia? Ehei, kielletään tuokin, koska se olisi niin epämiellyttävää, jos totta. Onneksi olen atleettisen vartaloni takia vain ylipainoinen. Ja turha tulla sanomaan mitään, koska yksi kaimani mummi söi ja joi mitä halusi ja eli onnellisena elämänsä loppuun saakka, vaikka painoikin liikaa eli lihavuus ei tapa. Tosin mummikin kuoli, mutta ei minun mielipiteeni mukaan elintapojensa takia. Tämä tarina korvaa kaiken mahdollisen tiedon, mitä voisi olla olemassa aiheesta. Ja nyt jos joku kehtaa tulla kyseenalaistamaan pohdinnan hengessä mitään ajatuksiani, jotka suojelevat herkkää itsetuntoani tästä aiheesta, niin suutun ja mustaksi muutun. Kiellän vaikka oman olemassaoloni ennemmin kuin myönnän mitään itselleni epämiellyttävää todeksi!
Niin, ja kaiken lisäksi, vaikka olisin ylipainoinen ja joku väittäisi, että tämä ei olekaan niin hyvä asia kun olen halunnut ajatella, niin älä ala mitään ainakin vastakkainen sukupuoli on tähän asti tykännyt! Hah! Olipas nokkela veto heittää tuo vastaväitteeksi, hyvä minä!
Joo tuossa tutkimuksessa todettiin lihavuusepidemian olevan koko ajan vakavampi ja vaarallisempi, mutta minulla on mielipide ettei se oikeasti voi noin olla, koska minun maailmankuvani kivaan ei mahdu tuollaiset synkät ajatukset. Tutkimus on väärässä, koska haluan sen olevan väärässä.
Vierailija kirjoitti:
185 cm mies voi painaa helposti 95 kg ja käyttää m-kokoa, jos leikkaus on hyvä. On hiukan eri asia, jos samat mitat olisi rasvaa. Mike Tyson oli mitoiltaan 178 cm ja 95 kg, mutta tuskin kutsuisit häntä lihavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä nyt oikein tiedä. Kuulostaa mun mielestä pinnalliselta paskalta.
Varmasti on miehillä ollut tosi pinnat kireällä tuollaisella nälkäkuurilla. Ja ei mitään kanaa tarvitse joka päivä syödä. Kerran viikossa riittää ja olutta voi ottaa illalla pari isoa tölkkiä.
Itse olen pärjännyt kolmella banaanilla päivässä ja litra kahvia joka väliin.
Banaanissa on oikeastaan kaikki tarvittava mitä ihminen tarvitsee. 178/79 on mitat ja teen todella raskasta ruumiillista työtä. Juoksen myös maratooneja työttömänä, mutta lääkäri on kieltänyt kaiken urheilun työjakson aikana. Sykkeet käy niin koholla että töitäkin pitäisi tehdä vähemmän.
Kuulostaa sille että olet pinnallinen persereikä. Sanon tämän ihan hyvällä sydämellä sinulle, niin tiedät parantaa tapojasi.
Mun mielestä sun ei pitäisi puuttua sun miehes lounaisiin vaan keksiä itselles jotain kehittävämpää tekemistä. Itse miehenä sanoisin suorat sanat tuollaisesta natsimenosta.
Valitettavasti kenenkään ihmisen keho ei välitä pätkääkään siitä loukkaako se kantajansa tunteita sitten kun se sairastuu elintasosairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Mä oon ihan täyspäinen ihminen, joka myös herkuttelee! OIkeesti. Syön itse verrattaen rennosti. Mut ihan oikeesti kun tutustuin tähän nykyiseen, niin sen mitat oli 185/78 ja olinkin ihan et wow hauska sattuma, kun meillä on tyyliin tasan 20 kg painoeroa 10cm pituusero. Sitten se alko käymään enemmän salilla massamielessä ja nyt lopputulos on, että toi noin 5kg nousu on joo saanut massaa harteisiin ja todellakin on hyvännäköinen. Mut jos multa kysytään niin se entinen oli timmimpi ja veistoksellisempi! :D Hän itse sitä paitsi harmittelee kylkirasvoja, jotka paljastaa miehen todellisen timmeyden. Samaa mieltä!
Sä oot ihan pimee.
On kyllä sairasta jengiä tässäkin ketjussa niin psyykkeeltään kuin fyysisestikin. Syökäähän valaat itsenne hautausmaalle nopeammin niin ei teitä tarvitsisi katsella aamuruuhkassa. Noni olisiko jo välipalan aika ettei caan verensokeri pääse laskemaan. Huutista
Kun 135kg laihduttaa 80kg, hänelle on tehty lihavuusleikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mun BMI on 33, olen siis vakavasti lihava. Mun syy on ruoka ja etenkin tunnesyöminen. Syön hyvään oloon, pahaan oloon, suruun , iloon, ihan kaikkeen mikä liittyy tunteisiin. En vain pysty olla syömättä. Teen pitkää päivää töissä, iltaisin olen aivan naatti enkä jaksa laittaa ruokaa joten mätän naamaani kaikkea epäterveellistä. Sokeri on mulle kuin huume, olen siihen koukussa.
Mutta mistä saa apua? Ei mistään, työterveys kohauttelee olkaansa, ei heillä ole tarjota laihdutusryhmiä. Terveyskeskus suurinpiirtein nauroi ulos koska mitään sairauksia ei ole.
Haliaisin olla hoikempi mutta vielä en ole keksinyt poppakonstia miten saisin laihdutettua. Yksi ajatus on hiipinyt mieleen, lihotan itsenäni lisää ja sitten pääsen lihavuusleikkaukseen!
Älä nyt ainakaan lihota itseäsi! Ensimmäinen ajatus oli, että tarvitset lepoa ja rentoutumista, ja sitten sen jälkeen alat käsitellä tunnesyömistä. Mulla on ihan sama ongelma ja vaikka en ole siitä lopullisesti päässyt irti, olen pystynyt vähentämään jättämällä herkut kauppaan. Se on yllättävän vaikeaa, mutta kirpaisee vain hetken. Kun tekee mieli ostaa jotain epäterveellistä, kysyn itseltäni ”tuleeko minulle paha olo ja morkkis tämän syötyäni?”. Useimmiten vastaus on kyllä ja herkut jäävät kauppaan.
Täällä nuoret ihmiset kuvittelee että onni ja täydellisyys tulee jostain epänormaalista sixpäkistä mahassa.
No ei tule ja ei sellainen rasvaprosentti ole ihmiselle luonnollinen ja hermothan noin alhaisilla rasvoilla menee. Hormonitoiminta on ihan sekaisin ja hermot kireänä.
Kannattaa itse kokeilla ja todeta että se 20% rasvaprosentti on ihmiselle paras.