Voiko kellään olla näin tylsää?
Kaikki on jossain juhlimassa, minä kiltisti kotona 8kk kanssa;)
Kommentit (60)
Vierailija:
näissä on ainaki mitä parhaat käännökset! :Dw ww .finland-shop .net/ catalog/ product_info. php?cPath=91&products_ id=670&osCsid=a445fd799c0d76c363df82482e218b3d
-2
Toi urputtaa ettei tuotetta löydy?? muute kyl linkki menee perille...
nelonen
niin mee kohtaan " nuket" ;) Siellä tokalla sivulla on 3 eri miestä.
Hitto, et nauratti ne suomennokset! Ei tajuu mitään, mitä niissä koitetaan sanoa :D
-2
" Olen osannut aina nauttia tästä perhearjesta, koska jäin sitä itse vaille lapsena. Kasvoin yh-äidin kanssa kaksin ja äidilläni oli alkoholiongelma. Kaipasin " oikeaa" perhe-elämää koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja olen totisesti osannut iloita tästä perheestä, minkä nyt aikuisena sain! Ymmärrän sen, että sulle tavallinen arki on nautinto ja ilon aihe. Niin mullekin!"
Saanen kysyä... Huolissani siis omasta tilanteesta :)
Kun olen yksin ton lapsen kanssa... tarkotitko siis, että jäit vaille perhearkea, kun olit yh-äidin kanssa vai koska äidillä oli alkoholiongelma...? Toivon, että voisin omalleni tarjota ihan yhtäläisen perhearjen ja mukavan elämän, kuin nekin perheet, joissa mies on, mutta tilanne on mikä on, niin minkäs teet... :/
-2
Vierailija:
niin mee kohtaan " nuket" ;) Siellä tokalla sivulla on 3 eri miestä.
Hitto, et nauratti ne suomennokset! Ei tajuu mitään, mitä niissä koitetaan sanoa :D-2
Joo pääsin :D melkei tuli pissit housuu ku luin niitä... :DD Ei sit muuta ku ostamaan...!!
nelonen
Perheettömyyden tunteesi vaikuttivat myös muut tekijät, mutta tuo alkoholiongelma sai minut tuntemaan, että äitini on kovin erilainen kuin muiden äidit. " Kunnon Äidit" eivät juoneet. Toinen syys oli sisarusten puute ja kolmas pieni suku. Minulla oli vain kolme serkkua, yksi outo eno ja hänen vaimonsa sekä isovanhemmat, jotka kuolivat ollessani lapsi. Muilla tuntui olevan vaikka kuinka paljon serkkuja ja kavereita, kävivät sukuloimassa ja heille tuli vieraita yöksi usein toisin kuin meille. Äiti oli tarjoilija, mikä oli myös outoa, kun oli iltaisin ja viikonloppuisin poissa.
Aika on toinen ja yh-äitejä ja äiti+1 lapsi perheitä on varmaankin aika paljon. Kun minä olin lapsi olimme tosi outo " perhe" , mikä myös vaikutti ulkopuolisuuden tunteeseeni ja sai minut haaveilemaan " oikeasta perheestä" ...
Epäilen kyllä edelleenkin niitten toimivuutta... :)
-2
No... Sitten ollaan suht samoissa tilanteissa vauvan kanssa, kun mitä sä äitis kanssa. Isä ei siis asu edes maassa, lapsi ei koskaan tule häntä tai muuta isän puolelta olevaa sukua tapaamaan.
Sisaruksia ei tule (oma päätökseni), ja mun veli (eli lapsen eno) tuskin tulee koskaan serkkuja lapselle tuottamaan... Mummo ja vaari tässä kyllä pyörii mukana.
Muttamutta... Kuten sanoit, niin ajat on toiset, yh:ta on paljon ja kenties se on jo aika " normaaliakin" nykysin, että ei ole kuin toinen vanhempi -tai sitten käydään viikonloppuisin isän (tai äidin) luona.
No kuitenkin... Erona tässä on se, että en juo, edes yhtä, kun lapsi on kotona. Se on asia, josta pidän kiinni kynsin ja hampain.
-2
ainakin ne toimii sillon ku pitääki ja eivät ruikuta sillon kun ei pidä;) Eikä niiltä saa venäläistä hyppykuppaa tai muita " tuliaisia" :D ellet sitten lainaa naapurille....
nelonen
tosi hyvät pointit!
Ehkä ens kuussa sitte, ku on taas rahaa :D
-2
jep, heti kun vaa rahat piisaa! saapa nähdä mitä tuo elävä siippa tuumaisi, huomaako mitää edes ;D
nelonen
Pistät sen eteiseen hattutelineeks ;)
-2
Hyvä ystäväverkosto riittää! Ja toinen juttu: vaikka mulla oli tietyllä tavalla lapsena se aikuinen perheen kaipuu ja " oikean elämän" ikävä, niin ei se ole elämääni pilannut. Päinvastoin olen aika hyvä tyyppi ;) Minusta kasvoi itsenäinen pärjääjätyyppi ja olen äidinpuoleisen pikkusuvun ainut maisteri, mistä äiti oli ylpeä (on nyt kuollut). Ymmärrän elämää ja olen aika suvaitsevainen ja avarakatseneine, arvot ovat mielestäni kohdallaan...olen puolisona ihmeen hyvä, kun ottaa huomiin että olen isättä kasvanut. Eli kaikki kääntyi parhain päin! Aikuisena löysin isän puoleisen suvun ja sain sisaruksiakin, mutta se on toinen tarina.
Vierailija:
No... Sitten ollaan suht samoissa tilanteissa vauvan kanssa, kun mitä sä äitis kanssa. Isä ei siis asu edes maassa, lapsi ei koskaan tule häntä tai muuta isän puolelta olevaa sukua tapaamaan.
Sisaruksia ei tule (oma päätökseni), ja mun veli (eli lapsen eno) tuskin tulee koskaan serkkuja lapselle tuottamaan... Mummo ja vaari tässä kyllä pyörii mukana.
Muttamutta... Kuten sanoit, niin ajat on toiset, yh:ta on paljon ja kenties se on jo aika " normaaliakin" nykysin, että ei ole kuin toinen vanhempi -tai sitten käydään viikonloppuisin isän (tai äidin) luona.
No kuitenkin... Erona tässä on se, että en juo, edes yhtä, kun lapsi on kotona. Se on asia, josta pidän kiinni kynsin ja hampain.-2
reeeps:D arvaan kyllä mihin se hattu tulee sit laitettua....
nelonen
Niin, kyllähän se riittänee, että ihania ja välittäviä aikuisia on... Eihän se perheellisyys aina kai kuitenkaan ole tae siitä, että kaikki on hyvin... :/ Mutta juu, tässä tilanteessa voinen sanoa, että siltä kantilta kaikki on hyvin, vaikka isättä saakin kasvaa :)
Eikä sitä kai koskaan elämästä tiedä, säkin jos kuitenkin isän puolelta sitten sukua löysit :)
Elämä se kasvattaa, eiköhän tää tästä :)
Kiitos :)
-2
No mä ajattelin pistää päähän, minne kuuluukin 0-:)
-2
päähän päähän, mutta kumpaan päähän :D
nelonen
No... sinne minne se kuuluukin ;)
-2
aijaa... olinpas minä hävytön kun ehdin aatella että tuossa hattutelineessä olis sellanen sopiva " oksa" hatulle... *punastuu ja menee sängynalle piiloon*
nelonen
No oli kyllä sen verran hävytöntä, et meinas alkaa itteensäki punastuttaa :D
-2
Olen se kirjoittaja, joka miettii 15-vuotiasta bailaajaansa. Oikesti en ole kauhean huolissani.
Olen osannut aina nauttia tästä perhearjesta, koska jäin sitä itse vaille lapsena. Kasvoin yh-äidin kanssa kaksin ja äidilläni oli alkoholiongelma. Kaipasin " oikeaa" perhe-elämää koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja olen totisesti osannut iloita tästä perheestä, minkä nyt aikuisena sain! Ymmärrän sen, että sulle tavallinen arki on nautinto ja ilon aihe. Niin mullekin!
Teit upeasti lapsiasi kohtaan raitistumalla, ja itsellesi tietty myös.