Millaiset miehensaantimahdollisuudet minulla on? Speksit ovat seuraavat:
Olen 40-v, eronnut kolmen kouluikäisen äiti. Lapset ovat minulla joka toinen viikko. Olen melko pitkä, himpusti ylipainoinen, tyylikäs, kauniskasvoinen. Luonteeltani olen huumorintajuinen, sosiaalinen ja keskusteleva. Pilkettä on silmäkulmassa ja tykkään flirttailla. Seksuaalisesti olen avoin ja aktiivinen. Käyn töissä, koulutus AMK-tasoa.
Kriteerejäni miehelle: perusasiat ja elämänhallinta kunnossa, osaa keskustella, avarakatseinen, tykkää seksistä, pitkä, korkeasti koulutettu, hauska ja älykäs. Mielellään lapsia joista huolehtii vastuullisesti. Etsin pitkällä tähtäimellä vakavaa suhdetta, mutta haluan edetä rauhallisesti.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vähän ylipainoa ja BMI 26?? Älä kaunistele, kyllä sitä sulla on ihan reippaasti.
Juuri näin, BMI ei kerro yksilöstä mitään, se sopii massojen (pun intended) mittaamiseen. Itse esim 170 cm/52 kg eli BMI 18 joka joissain taulukoissa alipaino, mutta lihasten lisäksi kropassani on myös näkyvää rasvaa. Jotta painoindeksini olisi 25 eli normaalin ylärajalla, voisin painaa 72 kg eli 20 kg nykyistä enemmän. Käytännössä se olisi 20 kg silkkaa silavaa, koska urheilijana mulla on kyllä lihaksiakin eikä ne oletettavasti juuri tästä kasvaisi. Olisin kyllä törkeästi ylipainoinen!
Ja sama toisinpäin, lähipiirissänikin on useita lihaksikkaita alle 10 rasvaprosentin omaavia ihmisiä joiden BMI 25 tai ylikin, mutta tästä tuskin on ap:n kohdalla kyse.
Koulutettujen keski-ikäisten ihmisten elämää:
- kasvavat terveysongelmat (mt- ja tule-vaivat, alko, someriippuvuus, ortoreksia, jos jonkinlaiset pakkomielteet)
- minä-keskeisyys, joka näkyy joko ikisinkkuuntena, lapsettomuutena tai jatkuvina uusperhekuvioina, myös uuvuttavana kulissielämänä sekä livenä että somessa
- kovat vaatimukset kumppanille: tämän pitäisi olla nöyrä, mutta toisaalta alfa
- jos olet menestyjä, sinulle pitäisi jäädä aikaa luoda uraa, aikaa seurustella sinkkukavereiden kanssa, aikaa matkustella, aikaa somettaa, aikaa harrastaa ja vielä enemmän harrastaa
- vaan jos et menestykään loputtomiin/koskaan (työttömyys, pätkätyöt) ongelmana onkin: mistä rahat harrastuksiin, elämyksiin, mistä itsetunto sosiaaliseen elämään, mistä täysijärkinen kumppani
- salattu häpeä: miksi olen yksin ja köyhä, miksi saan pakit sekä vastakkaiselta sukupuolelta että työnantajilta. Tartunko pullaan, tartunko pulloon, tartunko pilleriin, tartunko köyteen.
Ap, haittaako jos minulla pieni peeenis? Muuten olen pitkä, hoikka ja varakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppisenä nainen valitsee, keski-iässä mies. :D
Niin se menee, shokki monelle uussinkulle 40+ naiselle joka etsii suhdetta. Seksisuhde on helppo löytää.
En sanoisi, että kyse on vain valinnasta vaan myös määrästä. Pääkaupunkiseudulla on merkittävästi vähemmän tuon ikäluokan eronneita miehiä kuin naisia, ja kun otetaan koulutustaso ja työelämätilanne huomioon, niin ero korostuu entisestään. Tunnen itsekin lukuisia eronneita 40+ naisia, jotka eivät löydä samassa elämäntilanteessa olevaa miestä. Olin itsekin useita vuosia ennen kuin löysin nykyisen puolisoni ja hänetkin piti löytää kehä III:n ulkopuolelta.
Shokki tuo ei ole ollut kenellekään vaan jokainen on tiennyt sen jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Ah, totuus ja toiveet. Katselin nettideittisivustoa ja melkein kaikilla ikäisilläni naisilla oli enemmän elopainoa kuin minulla. Olen siis 180cm/70kg mies. Liian lyhyt unelmakumppaniksi ja sata muutakin vikaa. :D
Häh?? Miten niin lyhyt? Mun mies on 178cm ja just hyvä, itse oon 168cm. Itelle ja monelle kaverille pituudella ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, totuus ja toiveet. Katselin nettideittisivustoa ja melkein kaikilla ikäisilläni naisilla oli enemmän elopainoa kuin minulla. Olen siis 180cm/70kg mies. Liian lyhyt unelmakumppaniksi ja sata muutakin vikaa. :D
Häh?? Miten niin lyhyt? Mun mies on 178cm ja just hyvä, itse oon 168cm. Itelle ja monelle kaverille pituudella ei ole mitään merkitystä.
Samoin kuulemma minun mieheni (en ole mitannut). En ole myöskään punninnut, mutta puhuvan vaa'an mukaan elopainoa on noin 95 kg, mikä minusta on sen pituiselle miehelle täysin passeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kovat vaatimukset... se karkottaa miehiä
Mikä tuossa oli "kova vaatimus"?
Esimerkiksi "pitkä, korkeasti koulutettu, hauska ja älykäs".
Nuo adjektiivit on varmaankin suhteutettava koko väestöön. Ajatellaan siis, että pitkiä on puolet, hauskoja puolet ja älykkäitä puolet miehistä. Yksinkertaisuuden vuoksi ajatellaan korkeakoulutettuja olevan puolet nelikymppisistä miehistä, vaikka todellinen osuus on pienempi. Oletetaan näiden ominaisuuksien olevan toisistaan riippumattomia. Tällöin kaikki 4 vaatimusta täyttäviä on 50%^4 = 6,25% miehistä. Kun tähän lisätään vielä loput vaatimukset, niin ollaan varmaan jo alle prosentin luokassa.
Näissä keskusteluissa listojen laatijat eivät useinkaan tunnu tajuavan, miten monta yhtäaikaista vaatimusta karsii joukkoa ihan älyttömästi, vaikka jokaisen vaatimuksen yksinään täyttäisikin isohko joukko ihmisiä.
Tämä. Ei ymmärretä tilastollista matematiikkaa ja miten lottomaisiin todennäköisyyksiin se kumppanin löytyminen menee, jos kaikki listan kohdat pitäisi täyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kovat vaatimukset... se karkottaa miehiä
Mikä tuossa oli "kova vaatimus"?
Esimerkiksi "pitkä, korkeasti koulutettu, hauska ja älykäs".
Nuo adjektiivit on varmaankin suhteutettava koko väestöön. Ajatellaan siis, että pitkiä on puolet, hauskoja puolet ja älykkäitä puolet miehistä. Yksinkertaisuuden vuoksi ajatellaan korkeakoulutettuja olevan puolet nelikymppisistä miehistä, vaikka todellinen osuus on pienempi. Oletetaan näiden ominaisuuksien olevan toisistaan riippumattomia. Tällöin kaikki 4 vaatimusta täyttäviä on 50%^4 = 6,25% miehistä. Kun tähän lisätään vielä loput vaatimukset, niin ollaan varmaan jo alle prosentin luokassa.
Näissä keskusteluissa listojen laatijat eivät useinkaan tunnu tajuavan, miten monta yhtäaikaista vaatimusta karsii joukkoa ihan älyttömästi, vaikka jokaisen vaatimuksen yksinään täyttäisikin isohko joukko ihmisiä.
Itselleni pituus ei ole koskaan ollut tärkeä, sen sijaan olisin mieluummin jäänyt yksin kuin tyytynyt mieheen, joka ei ole hauska ja älykäs. Enkä ymmärrä, miksi älykäs mies ei olisi kouluttautunut päästäkseen tekemään sellaisia töitä, joissa on enemmän mielenkiintoa, haasteita ja vapautta kuin suorittavan tason töissä.
Ehkä mies on niin äärimmäisen älykäs, että ymmärtää onnellisuuden tulevan muista asioista kuin työn suorittamisesta, olkoonkin sitten vaikka miten hyvä työ?
Vierailija kirjoitti:
Pituutesi on ihan hyvä, mutta paino... Noh, olet luiseva ja sellaisia en voi sietää.
Mikä siinä korkeastikoulutetussa on?
Miksi pitää olla osana inflaatiota?
Eikö ihan tavan työtön duunari kelpaa, joka osaa ja tietää vähintäänkin yhtä paljon kuin joku gradun vääntänyt spede?
Kyselen vain?
Riittääkö jos on autotallissa Portse ja vaatekaapissa roikkuu pölyyntynyt koin syömä mustavyö Dan diggeridoo dan diggeri dyy jujutsu-do:sta? Voi kehuskella että mieheni on ex-pertti ja portsen omistaja.
Onko se juuri se millä kehuskellaan? Miehen koulutuksella ja meriiteillä?
Vai mikä se oikein on?
Todella ahistavaa kun miehen pitää valehdella olevansa maisteri ja aina menee läpi. Kukaan ei keskustellessa huomaa etten ole maisteri tai edes dipaninssi.
Tietotaito ja yleissivistys on usein laajempaakin kuin näillä yliopiston taakse jättäneillä tapauksilla.
Se vaan aina vaaditaan ja sitten pitää valehdella että on "maisteri".
T: Grillimaisteli
Vierailija kirjoitti:
Täältäkin löytyy yksi mies, joka mahtuisi pinnallisiin kriteereihisi ja jolle omat pinnalliset ominaisuutesi eivät olisi mikään este.
Mahdollinen kiinnostuminen ja suhde tietysti perustuu sitten ihan eri asioihin, kuten keskinäiseen kemiaan ja luonteiden muuhun yhteensopivuuteen. Sekin melko subjektiivista, että mikä on "hauska" kenellekin.
Mutta yhtä kaikki, näkyy meitä löytyvän useitakin nopeasti ja vielä tällaisesta paikasta, joten mahdollisuuksia löytää sopiva sinullakin varmasti on.
---
Mitä noihin prosenttilaskuihin tulee, niin pöhköä on kritisoida siitä, että kelpuuttaa kandidaateikseen vain 5% tai 1% väestöstä. Jos tavoitteena on löytää se yksi ja oikea sopiva kumppani pitkäksi aikaa, ei sillä ole mitään väliä, montaako prosenttia tämä edustaa. Täsmällinen tietoisuus siitä, mitä haluaa, itse asiassa helpottaa ja nopeuttaa paljon. Suurimman osan ihmisistä kun voi sivuuttaa kertavilkaisulla, eikä tarvitse ryhtyä työläisiin tutustumisleikkeihin kaiken maailman ojarummusta könyävien spurgujen kanssa. ;)
Saahan sitä haaveilla niistä 5% miehistä, mutta jos omat speksit eivät riitä heihin niin haaveeksi jää. Ja jokainen kulunut vuosi syö markkina-arvoa itseltä pois kiihtyvällä tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Koskeasti koulutetut ja älykkäät miehet eivät ole kiinnostuneista pitkistä ja hieman pulleista yksinhuoltajaluusereista ja vielä 3 pershedelmääkin. Nou nou nou nou!!!!
No mutta sinähän vasta älykäs oletkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppisenä nainen valitsee, keski-iässä mies. :D
Niin se menee, shokki monelle uussinkulle 40+ naiselle joka etsii suhdetta. Seksisuhde on helppo löytää.
Samoin jos luopuu koulutus-kriteerin alle oletetusti sisällytetystä tulotasovaatimuksesta. Jos amk on tässä tapauksessa riittävä koulutustaso, eivät kaikki sen suorittaneet todellakaan tienaa erityisen hyvin. Löytyy toki maistereitakin, joilla urapolku ei ole tuonut merkittäviä tienestejä. Ja osalla on avioero osituksineen haukannut merkittävän osan varallisuudesta.
Sivusta seuranneena voi sanoa, että jos tuon kriteerilistan omaavia mukavia miehiä on vapaana, niin heillä ei sitten kummempaa varallisuutta ole. Pikemminkin saattaa olla haluja löytää arkeen se kulujen puolittaja.
Samoin kannattaa katsella ikähaitarissa ylöspäin. 55+ ja siitä vanhempien silmissä nelikymppinen näyttäytyy jo houkuttelevammalta. Omanikäiset katselevat reippaasti nuorempia (ja hoikempia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituutesi on ihan hyvä, mutta paino... Noh, olet luiseva ja sellaisia en voi sietää.
Oppiihan kauravelliäkin sietämään.
Mikä luisevissa miehissä on oikein vikana?
Eikö sinua ole pienenä opetettu sietämään vähän ikävempiä asioita, vai missä vika oikein on?
Ei täällä kannata kysellä miesten mieltymyksiä. Jos sinulla on lapsi, kilokin ylipainoa, olet ollut hetkenkään työtön tai koulutus ei ole korkea vaikka olisitkin hyvässä työssä, niin nounouta tulee. Monesti olen miettinyt että onneksi tämä ei vasta reaalimaailmaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ylipainoa ja BMI 26?? Älä kaunistele, kyllä sitä sulla on ihan reippaasti.
Juuri näin, BMI ei kerro yksilöstä mitään, se sopii massojen (pun intended) mittaamiseen. Itse esim 170 cm/52 kg eli BMI 18 joka joissain taulukoissa alipaino, mutta lihasten lisäksi kropassani on myös näkyvää rasvaa. Jotta painoindeksini olisi 25 eli normaalin ylärajalla, voisin painaa 72 kg eli 20 kg nykyistä enemmän. Käytännössä se olisi 20 kg silkkaa silavaa, koska urheilijana mulla on kyllä lihaksiakin eikä ne oletettavasti juuri tästä kasvaisi. Olisin kyllä törkeästi ylipainoinen!
Ja sama toisinpäin, lähipiirissänikin on useita lihaksikkaita alle 10 rasvaprosentin omaavia ihmisiä joiden BMI 25 tai ylikin, mutta tästä tuskin on ap:n kohdalla kyse.
Voi voi. Sinulla on vääristynyt kehonkuva, ja lihaksia sinulla ei juurikaan voi olla. Onko lajisi voimistelu tms ja olet lihastyypiltäsi sellainen, että lihasmassaa ei kerry vaikka kuinka treenaat?
Itse olen 165/65 hoikka. Lihasta on, ja se näkyy. Myös rasvaa, kuten terveellä naisella kuuluukin olla. Jos joutuisit arvaamaan painoni, arvaisit todennäköisesti 50-55 kg. Vaatekoko 36 :)
Missä ap asuu, kelpaako 43v duunari, 181/85 1 lapsi, ok-talo lähes raitis?
Ja onko sulla ap hyvät tissit?
Vierailija kirjoitti:
Täällä keski-ikäinen pätkätyöläinen, FM. Takataskussa avioeropaperit. Kaksi aikuista lasta. Keskimittainen. Poikamies. Seksuaaliset halut tätä nykyä aika vähäiset. Aika tavis. Nuorena naisten suosiossa. Kroppa jo hieman kolhuilla. Ei mt- eikä alkoholiongelmia.
Yritin miettiä kriittis-objektiivisesti omia 40-50-vuotiaita kamujani. Nämä miehet siis "puutteistaan" huolimatta enemmän tai vähemmän läheisiä ystäviäni:
1. FM, työtön, juoppo. Eronnut. Kaksi lasta. Pitkähkö. Mt-ongelmia. Naistennaurattaja.
2. FM, työtön. Mt-ongelmia. Ei lapsia, ei pitkiä parisuhteita. Lyhyt, tukeva, kalju.
3. FM, töissä. Itseään 20 vuotta nuorempi avopuoliso. Aikuisia lapsia exän kanssa, mutta nykyisellä naisella ei lainkaan lapsia. Mt-ongelmia. Pitkähkö, tukeva.
4. fil yo, pätkätöissä. Pieni, laiha. Haasteellinen luonne. Ei lapsia, ei pitkiä parisuhteita. Ehkä mt-ongelmia.
5. FM, pätkätöissä. Fyysisiä sairauksia. Kumppani ja yksi lapsi. Elämänsä ensimmäinen parisuhde 35-vuotiaana. Keskimittainen. Huono huumorintaju.
6. tekniikan yo, sekatyömies. Pitkä ja tukeva Avoliitossa ja kaksi lasta. Mukava mies.
7. keskeytti lukion, sekatyömies. Pitkähkö. Lapseton. Lyhyitä avoliittoja aika ajoin. Ei lapsia. Hyvin älykäs. Mt-ongelmia.
8. Insinööri. Avoliitossa, ei lapsia. Keskimittainen. Kotikissa. Kova harrastamaan. Fyysisiä sairauksia.
9. FM, töissä. Pitkä. Naimisissa 20 vuotta. Viisi lasta. Varakas.
10. luonnontieteiden yo, duunari it-alalla. Ei parisuhteita, ei lapsia. Fyysisiä sairauksia. Lyhyt, tukeva, kalju. Keskituloinen.
11. DI, vaihtoi kuitenkin duunaripuolelle. Lyhyt, tukeva, keskituloinen. Avoliitossa. Isäpuoli. Ei omia lapsia. Fyysisiä sairauksia.
12. DI. Vaihtoi toiseen akateemisen ammattiin. Keskimittainen. Varakas. Ei lapsia. Kova harrastamaan. Naistenmies.
13. insinööri, pätkätöissä. Naimisissa. Lapsi. Keskimittainen, tukevahko. Elämänsä ainoa parisuhde löytyi 35-vuotiaana.
14. FM, pätkätyöläinen. Pitkä, tukeva. Ei lapsia. Teki itsarin jokin aika sitten.
Kiitos, tästä jokainen voi nähdä ettei se korkea koulutus takaa mitään. Fiksuus tulee ihan muualta.
Ei huolta ap!
Tinderöidessä olin bmi noin 27 yh, ja miehiä riitti useampi tavattavaksi per viikko.
Helposti spekseilläsi saa miehen, hyvää miestä voi joutua odottamaan hetken, mutta siihen asti on seura turvattu.
Just näin, itse löysin nettideiteistä aivan loistavan kumppanin, ja vaikka kaikenlaisia "vaatimuksia" oli puolin ja toisin niin retkahdin naiseen 162/65kg. Mä olen 179/72 eli ihan tavan mitoissa. Omilla listoilla pyyhin persauksia kun oikea osui kohdalleen.