Millaiset miehensaantimahdollisuudet minulla on? Speksit ovat seuraavat:
Olen 40-v, eronnut kolmen kouluikäisen äiti. Lapset ovat minulla joka toinen viikko. Olen melko pitkä, himpusti ylipainoinen, tyylikäs, kauniskasvoinen. Luonteeltani olen huumorintajuinen, sosiaalinen ja keskusteleva. Pilkettä on silmäkulmassa ja tykkään flirttailla. Seksuaalisesti olen avoin ja aktiivinen. Käyn töissä, koulutus AMK-tasoa.
Kriteerejäni miehelle: perusasiat ja elämänhallinta kunnossa, osaa keskustella, avarakatseinen, tykkää seksistä, pitkä, korkeasti koulutettu, hauska ja älykäs. Mielellään lapsia joista huolehtii vastuullisesti. Etsin pitkällä tähtäimellä vakavaa suhdetta, mutta haluan edetä rauhallisesti.
Kommentit (188)
Ylipaino on se suurin ongelma tuossa. Itse urheilen ja pidän huolta ruokavaliostani ja olen hyvässä kunnossa, joten siitä seuraa helposti ristiriita jos toista ei asia kiinnosta samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ylipainoa ja BMI 26?? Älä kaunistele, kyllä sitä sulla on ihan reippaasti.
BMI 24.9 on vielä normaalipaino, eli 26 on LIEVÄ ylipaino. Vasta yli 30 on merkittävä ylipaino.
Selvitäpä vähän asioita ennen kuin tulet meuhkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika kovat vaatimukset... se karkottaa miehiä
Mikä tuossa oli "kova vaatimus"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ylipainoa ja BMI 26?? Älä kaunistele, kyllä sitä sulla on ihan reippaasti.
BMI 24.9 on vielä normaalipaino, eli 26 on LIEVÄ ylipaino. Vasta yli 30 on merkittävä ylipaino.
Selvitäpä vähän asioita ennen kuin tulet meuhkaamaan.
Nuo BMI nyt ei kerro mitään jos normaalipainon ja lievän ylipainon haitari on 30kg. Tuohon 30 kiloon mahtuu aika paljon taikinaa nahan alle ja silti ollaan vasta asteikon vierekkäisten arvojen sisällä.
BMI 26 saattaa helposti olla esim. paljon treenaavalla ja lihaksikkaalla naisella kuten minä. Parempi katsoa peiliä kuin vaakaa!
Vierailija kirjoitti:
BMI 26 saattaa helposti olla esim. paljon treenaavalla ja lihaksikkaalla naisella kuten minä. Parempi katsoa peiliä kuin vaakaa!
Mitkä on mitat?
Pidän hieman eriskummallisena sitä, että olet itse amk:n käynyt, mutta vaadit miehesi olevan korkeasti koulutettu.
Korkeasti koulutettu = AMK (alempi korkeakoulututkinto) tai yliopisto (ylempi korkeakoulututkinto)
Tuo BMI ei tosiaan merkkaa mitään jos ihminen treenaa oikeasti, ei ainakaan miehille. Olen 180cm, mutta painan 100 kiloa, läskiä painosta on ehkä noin 8 kiloa, en jaksa sitä kiristellä. BMI:n mukaan olen merkittävästi ylipainoinen, mutta en näytä siltä.
Pituus on ainoa kriteereistäsi joka voi jotain miehiä karkottaa, kun se ihminen on aika paljon muutakin kuin pituus. Varmasti nelikymppisenä jo tietää, että joistain kriteereistä pitää aina joustaa, jos haluaa mahdollisimman hyvän paketin. Kaikkea ei saa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi "pitkä, korkeasti koulutettu, hauska ja älykäs".
Nuo adjektiivit on varmaankin suhteutettava koko väestöön. Ajatellaan siis, että pitkiä on puolet, hauskoja puolet ja älykkäitä puolet miehistä. Yksinkertaisuuden vuoksi ajatellaan korkeakoulutettuja olevan puolet nelikymppisistä miehistä, vaikka todellinen osuus on pienempi. Oletetaan näiden ominaisuuksien olevan toisistaan riippumattomia. Tällöin kaikki 4 vaatimusta täyttäviä on 50%^4 = 6,25% miehistä. Kun tähän lisätään vielä loput vaatimukset, niin ollaan varmaan jo alle prosentin luokassa.
Näissä keskusteluissa listojen laatijat eivät useinkaan tunnu tajuavan, miten monta yhtäaikaista vaatimusta karsii joukkoa ihan älyttömästi, vaikka jokaisen vaatimuksen yksinään täyttäisikin isohko joukko ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Korkeasti koulutettu = AMK (alempi korkeakoulututkinto) tai yliopisto (ylempi korkeakoulututkinto)
Korkeakoulutettu: mikä tahansa AMK- tai yliopistotutkinto
Korkeasti koulutettu on eri asia. AMK-tutkinto on matalin korkeakoulututkinto, joka löytyy joka toiselta. Omassa kaveripiirissä ei taida olla ketään, joka ei olisi vähintään AMK:ta käynyt.
Korkeasti koulutetulla tarkoitetaan sellaista, joka on käynyt opintietä selvästi tavanomaista pidemmälle. Maisteriopintojakin sanotaan yliopistolla perusopinnoiksi. Itse pidän korkeasti koulutettuna vasta tohtoreita ja itseasiassa senkin päälle tarvitaan lisäpätevöitymistä (dosentin arvo) ennen, kun voi kaikkia työpaikkoja hakea.
Starlord kirjoitti:
Tuo BMI ei tosiaan merkkaa mitään jos ihminen treenaa oikeasti, ei ainakaan miehille. Olen 180cm, mutta painan 100 kiloa, läskiä painosta on ehkä noin 8 kiloa, en jaksa sitä kiristellä. BMI:n mukaan olen merkittävästi ylipainoinen, mutta en näytä siltä.
Pituus on ainoa kriteereistäsi joka voi jotain miehiä karkottaa, kun se ihminen on aika paljon muutakin kuin pituus. Varmasti nelikymppisenä jo tietää, että joistain kriteereistä pitää aina joustaa, jos haluaa mahdollisimman hyvän paketin. Kaikkea ei saa koskaan.
Että rasvaprosentti 8 ja satkun paino, jep jep...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo adjektiivit on varmaankin suhteutettava koko väestöön. Ajatellaan siis, että pitkiä on puolet, hauskoja puolet ja älykkäitä puolet miehistä. Yksinkertaisuuden vuoksi ajatellaan korkeakoulutettuja olevan puolet nelikymppisistä miehistä, vaikka todellinen osuus on pienempi. Oletetaan näiden ominaisuuksien olevan toisistaan riippumattomia. Tällöin kaikki 4 vaatimusta täyttäviä on 50%^4 = 6,25% miehistä. Kun tähän lisätään vielä loput vaatimukset, niin ollaan varmaan jo alle prosentin luokassa.
Näissä keskusteluissa listojen laatijat eivät useinkaan tunnu tajuavan, miten monta yhtäaikaista vaatimusta karsii joukkoa ihan älyttömästi, vaikka jokaisen vaatimuksen yksinään täyttäisikin isohko joukko ihmisiä.
No kyllä keski-ikäisellä lihavalla yksinhuoltajalla on täysi oikeus johonkin George Clooney-tyyppiseen mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvin kirjoitettu. Todellisuudessa nuo ominaisuudet eivät kuitenkaan ole täysin riippumattomia toisistaan, vaan sillä pitkällä, hauskalla ja älykkäällä on todennäkäisemmin korkeakoulututkinto kuin lyhyellä, tylsällä.ja tyhmällä. Tämä ei tosin edistä varsinaisesti AP:n asiaa, koska ominaisuuksien rypästyminen luo niitä paljonpuhuttuja alfamiehiä, joita on todella vähän ja joilla on täydelliset myyjän markkinat (ts. eivät tyydy perusnaiseen). Mitä jää jäljelle on betamiesten populaatio, joka on köyhtynyt noista ominaisuuksista eli keskimääräistä harvempi on pitkä, hauska, älykäs tai korkeakoulutettu.
Ap sanoi että hänellä on ylipainoa, treenaajat on erikseen. Moni ylipanoinen vähättelee painoaan tai ei huomaa sitä juuri lainkaan.
T. 27
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin miehenä, joka periaatteessa täyttää kriteerit. Toki hauskuuteeni on ihan oma arvio ja huumorintajuni on hieman "outo" ja sama toki koskee älykkyyttäkin. Itsenään on vaikea arvioida.
Ihmetyttää tämä ylipainoon takertuminen. Aika monella naisella (ja useammalla miehellä) ylipainoa on kertynyt 40 vuoteen mennessä eikä se ole mikään deal breaker. Lapset toki ovat suhteelle haaste, mutta ihan hyvä, että lapsiluku on täynnä.
En siis sinänsä näe muita haasiteita, kuin kohderyhmässäsi ylipäätään on aika vähän vapaita miehiä.
Itse toki aina vähän kavahdan näitä listauksia vaatimuksista, mutta toki moni niitä tekee - ainakin päässään.
Juuri näin. 3/4 miehistä on ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on se suurin ongelma tuossa. Itse urheilen ja pidän huolta ruokavaliostani ja olen hyvässä kunnossa, joten siitä seuraa helposti ristiriita jos toista ei asia kiinnosta samalla tasolla.
Ongelma kenelle? Ap ei tainnut ilmaista hakevansa sporttista miestä. Miksi miehet aina olettavat, että urheilullisuus on plussaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni pituus ei ole koskaan ollut tärkeä, sen sijaan olisin mieluummin jäänyt yksin kuin tyytynyt mieheen, joka ei ole hauska ja älykäs. Enkä ymmärrä, miksi älykäs mies ei olisi kouluttautunut päästäkseen tekemään sellaisia töitä, joissa on enemmän mielenkiintoa, haasteita ja vapautta kuin suorittavan tason töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä keski-ikäisellä lihavalla yksinhuoltajalla on täysi oikeus johonkin George Clooney-tyyppiseen mieheen.
Oikeus? Mitä tarkoitat oikeudella? Kuka myöntää tai kieltää jotkut oikeudet?