Miten joku ihan oikeasti viitsii enää olla kirkon jäsen? Kun niiden suurin pulma näyttää olevan se, ovatko homot ihmisiä vai eivät.
Itse en ainakaan halua olla osa tuollaista. Kun eduskunta on päättänyt, että homot voi mennä naimisiin, niin sitten asia on niin ja turha siitä on kitistä.
Kommentit (188)
Tämä on vain se aspekti, joka kiinnostaa mediaa.
Ev.lut.kirkkohan oli mukana Pridessa ja useilla paikkakunnilla järjestetään Sateenkaarimessuja. Joitakin parejakin on vihitty ev.lut.kirkossa.
Sitä paitsi kirkko harjoittaa laajaa hyväntekeväisyyttä, antaa köyhille ruoka- ja raha-apua sekä ilmaista keskusteluapua.
Minusta kirkolla on paljonkin annettavaa tämän päivän ihmiselle, eikä nuo Päivi Räsäset todista että koko kirkko olisi samanlainen. Päivihän on nimenomaan riidoissa kirkon kanssa, koska kirkko on liian moderni ja homomyönteinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei eduskunta voi päättää, että kirkon pitää heidät vihkiä, vaan vain siviilivihkimisen esim maistraatissa.
Tiedä, ennen kuin kommentoit.
PS Eduskunta kun ei ole kirkon ylin päättävä elin.
Valtio on antanut kirkolle vihkiluvan. Kirkko siis vihkii vain koska se on saanut siihen luvan. Valtio voi ottaa luvat pois jos katsoo, ettei kirkko noudata Suomen lakia. Silloin kirkko ei vihi enää ketään. Kirkolla voi olla omat säännöt, mutta niiden sääntöjen on oltava Suomen lain mukaisia. Kirkolla ei oikeasti ole mitään tekemistä itse avioliittolain kanssa, se ei esim. päätä siitä. Se vain suorittaa vihkimisiä, ei sen enempää. Ei se maistraatin henkikirjoittajakaan voi ihan itsekseen päättää ketä vihkii ja ketä ei, lain mukaan hänen on toimittava. Samoin tulee kirkon toimia.
Eli kyllä eduskunta voi päättää, ketä kirkko vihkii vai vihkiikö ketään.
Sinunkin kannattaisi tietää ennen kommentoitia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme huolestuttavaa aikaa. Kristittyjä on alettu vainota Suomessakin vaikka me kaikki kai luulimme, ettei täällä sellaista voi tapahtua.
Jos tätä joku uskovainen lukee, niin toivotan sinulle siunausta ja rohkeutta. Nyt on aika olla suolana ja valona tässä maassa enemmän kuin koskaan. Älä kätke lamppuasi vakan alle vaan tuo uskosi rohkeasti esille, sillä vapautuksemme aika on lähellä.
Miten kristittyjä vainotaan? Taitaa olla samanlaista "vainoa" kuin se, mitä persut väittävät kokevansa. Eli kun heidän pitäisi noudattaa samaa lakia kuin muidenkin, se ei käy.
Vainoa voi olla vaikea havaita, jos ei itse ole kohteena.
Miksi et tee rikosilmoitusta? Jos poliisi ei havaitse vainoamista ja ota vastaan rikosilmoitusta, niin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.
Taidat itse olla vailla lääkkeitäsi?
Useimmat jotka väittävät tulleensa vainotuksi Suomen kaltaisessa valtiossa ovat psyykkisesti sairaita, psykoottisia. Vainoaminen on kuitenkin rikoslaissa, katsopa sieltä mitä se tarkoittaa.
Sulla taitaa olla sokea usko hyvinvointivaltion kykyyn ja tahtoon valvoa kansalaisten etuja. Katsoppa muutama jakso vaikka Hannu Karpon ohjelmia youtubesta ja mieti sitten mitä oikeusvaltiossa voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eduskunta voi päättää, että kirkon pitää heidät vihkiä, vaan vain siviilivihkimisen esim maistraatissa.
Tiedä, ennen kuin kommentoit.
PS Eduskunta kun ei ole kirkon ylin päättävä elin.
Valtio on antanut kirkolle vihkiluvan. Kirkko siis vihkii vain koska se on saanut siihen luvan. Valtio voi ottaa luvat pois jos katsoo, ettei kirkko noudata Suomen lakia. Silloin kirkko ei vihi enää ketään. Kirkolla voi olla omat säännöt, mutta niiden sääntöjen on oltava Suomen lain mukaisia. Kirkolla ei oikeasti ole mitään tekemistä itse avioliittolain kanssa, se ei esim. päätä siitä. Se vain suorittaa vihkimisiä, ei sen enempää. Ei se maistraatin henkikirjoittajakaan voi ihan itsekseen päättää ketä vihkii ja ketä ei, lain mukaan hänen on toimittava. Samoin tulee kirkon toimia.
Eli kyllä eduskunta voi päättää, ketä kirkko vihkii vai vihkiikö ketään.
Sinunkin kannattaisi tietää ennen kommentoitia.
Uskovaisten tiedot yhteiskunnan toiminnasta tuntuvat olevan kovin heikot. Sen huomaa hyvin tästä ketjustakin, kun ei tiedetä edes sitä, miten raamattu on syntynyt.
Miksi ihmisten ei anneta olla rauhassa.
Tein tuosta jo poistetusta ketjusta erikoisen havainnon, kun kysyttiin, miksi muslimi*en vihapuhe homoista on ok, mutta Räsäseltä ei. Ainuttakaan järkevää vastausta ei tullut, vaan väännettiin vitsiksi ja pois itse aiheesta.
🤔
Syynä lienee pelko. Yksi nainen on helpompi kohde kuin miljoonat vihaiset miehet.
Mihin sinä perustat väitteen yksijumaluudesta? Maailmanhistoriassa on ollut monia polyteistisiä uskontoja.