Moni nainen hankkisi lapsia vaikka heti jos saisi itse olla isän roolissa
Siis miettikää nyt tosissanne miten paska diili naiselle lapsen hankkiminen oikeasti on: kärsit 9 kk raskausvaivoista, voit saada synnytyksessä jopa pysyviä vammoja, äitiyslomalla tulosi putoavat, tulokehitys jää miehistä jälkeen, yhä edelleen nainen on useammin se joka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta jne. Moni mies jatkaa harrastelujaan normaalisti vaikka olisi pieniä lapsia kotona, nainen sen sijaan hoitaa lapsia ympäri vuorokauden.
Isyys on edelleen paljon kevyempää ja rennompaa kuin äitiys. Ja jos isä hoitaa asiat edes sinne päin jo on kaikki kilpaa ympärillä kehumassa että onpa tuo Matti aivan loistoisä kun käy lapsen kanssa muskarissakin.
Kommentit (600)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuollaisten naisten kanssa edes haluaa perhe-elämää? Ettehän te osaa muuta kuin valittaa ja nähdä epäkohtia. Jos näitä juttuja joku ulkomaalainen lukis, sais todella kuvan ettei täällä naiset harrasta mitään, raataa töissä ja kotona, eikä käy edes pikkujouluissakaan, vaikka Suomi on yksi tasa-arvoisimmista maista! Älkää nyt viitsikö baarit on täynnä irrottelevia mammoja, johan sen päihdetilastotkin, jossa tasa-arvon nimissä kiritään miehiä oikein urakalla.
Kuonka monella baarissa alati örveltävällä naisella tai miehellä on puoliso kotona?
Todella tyypillistä että nähdään oma rooli aina sellaisena että muilla on niin paljon helpompaa. Kyllä minä naisena ymmärrän ja myönnän sen, kuinka etuoikeutetussa asemassa olen äitinä isään verrattuna monessa suhteessa. Jo raskaustestin näyttäessä plussaa alkoi eriarvoistaminen joka puolella. Minähän olisi saanut halutessa käyttäytyä ja tehdä mitä vain ja päällepäsmäröidä joka asiassa halutessani. "Kun äidit on niin sitäjatätä..." Miehen olisi pitänyt venyä ja vanua loputtomiin, mikäli olisi neuvolaa, kaveripiiriä sukua ja yhteiskunnallista keskustelua uskonut. Eihän sitä tarvis kuin muutaman kyyneltä tirauttaa oikeassa paikassa ja kukaan ei kysyis lapsen isän kantaa asiaan.
Nojoo, kaikki synnytykset olisin voinut ulkoistaa mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdettaisiinko olla olemassa, jos 1800-luvun naiset olis vaan "toteuttaneet itseään"?
Joo, kiva että naisia sai silloin ra¡skata ja hakata, eikä ehkäisyä ollut käytössä (joku lampaansuolikumi vissiin tunnettiin, muttei niitä juuri ollut).
Raiskau5 avioliitossa tuli Suomessa rangaistavaksi vuonna 1994. Semmoinen tasa-arvoinen yhteiskunta meillä.
Toki kysyt näin päin, etkä esimerkiksi, että mahtaisiko Suomeen syntyä enemmän lapsia, jos miehet ”toteuttaisivat itseään” hieman vähemmän ja ottaisivat vastuuta vanhemmuudesta hieman enemmän.
Nainen voi hankkia lapsia ilman miestä, joten miesten teot ei hirveästi vaikuta syntyvyyteen.
Mites suhtaudut tyttöjen silpomiseen, se on sinusta ja meistä kaikista ok, koska sitä ei ole erikseen kriminalisoitu?
Moni nainen toivoo voivansa jakaa vanhemmuuden, usein vieläpä miehen kanssa. Kun mies teoillaan ja sanoillaan ilmaisee, ettei halua jakaa vanhemmuuden vastuita, tietenkin se vaikuttaa syntyvyyteen.
Tyttöjen silpominen on rikollista Suomessa, se on väkivaltaa ja sitä myös yritetään estää erilaisin toimin.
Oman puolison ra¡skaaminen Suomessa nimenomaan *ei* ollut rikollista vaan sallittua vuoteen 1994 asti.
Ymmärrätkö eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuollaisten naisten kanssa edes haluaa perhe-elämää? Ettehän te osaa muuta kuin valittaa ja nähdä epäkohtia. Jos näitä juttuja joku ulkomaalainen lukis, sais todella kuvan ettei täällä naiset harrasta mitään, raataa töissä ja kotona, eikä käy edes pikkujouluissakaan, vaikka Suomi on yksi tasa-arvoisimmista maista! Älkää nyt viitsikö baarit on täynnä irrottelevia mammoja, johan sen päihdetilastotkin, jossa tasa-arvon nimissä kiritään miehiä oikein urakalla.
Kuonka monella baarissa alati örveltävällä naisella tai miehellä on puoliso kotona?
Oletko tosissasi??? Lähes kaikilla? Meinaatko, että baari on vain sinkuille? :D
Tästä syystä en tee lisää lapsia. Yksi riittää. Opin kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä paljon keskustelua, en ehdi kaikkia viestejä lukemaan ennen kun palsta menee kiinni. Sitä kuitenkin haluaisin kommentoida, että kritiikkini ei kohdistu miehiin sinänsä, vaan siihen millaiset roolit tämän päivän vanhemmilla edelleen on. Tietysti vain nainen (tai hormonihoidon lopettanut transmies) voi olla raskaana, synnyttää ja imettää, se on biologiaa. Kuitenkin pitäisi ihan jo yhteiskunnallisella tasolla löytää parempia keinoja siihen ettei naisia syrjittäisi automaattisesti työmarkkinoilla, vanhemmuuden kustannukset pitäisi jakaa kaikkien työntantajien kesken. Nuoren naisen palkkaamisen ei pitäisi olla työnantajalle riski.
Toisekseen vanhemmaksi ryhtyneiden miesten pitäisi opetella ottamaan enemmän vastuuta, naisen ei pitäisi joutua pelkäämään että joutuu olemaan yksin vastuussa lapsesta. Onko ne sitten lapsuuden perheen sukupuoliroolit mihin monet muuten tasa-arvoista elämää viettävät nuoret miehet putoavat siinä vaiheessa kun parisuhteeseen tulee lapsi? Jo pieniä poikia pitäisi kasvattaa tekemään kotitöitä ja kohti vastuullisuutta, ei vain tyttöjä.
Kommentoin huomenna lisää, palsta menee kiinni nyt.
T: Ap
Tunnetko paljonkin perheitä, joissa pojat ei tee kotitöitä ja tytöt tekee? Minä en tiedä ainuttakaan. Joko vanhemmat vaatiivat kaikilta lapsilta tai sitten ei keneltäkään. Sukupuoli ei siinä paljon paina. Olen 30+ ja lapset jo koulussa. Joku raja tähän mesoamiseen taas.
Nykyään voi olla, mutta esim. 90-luvulla kaikissa tuntemissani perheissä vain tytöt tekivät kotitöitä, tosin he myös halusivat tehdä niitä. Silloin ei vielä oltu saatu läpi ajatusta, että naiseus olisi jotenkin huonompaa.
No kyllä olet jossain hyvin poikkeuksellisissa piireissä liikkunut, jos KAIKKI tuntemasi noin toimivat 90-luvulla! Huhhuh. Minun tuntemastani perheistä ei yhdessäkään.
Mites muilla?
Vierailija kirjoitti:
Olkoon tämä hyvä esimerkki feminismin kyltymättömyydestä. Suomi parhaita maita naisille, parempi kuin miehille. Silti kun feministejä kuuntelee , niin kuullostaa, että kaikki on päin persausta. Ei siis maksa vaivaa.
Tästä on tullut aivan kummallinen vihaketju. Itse taas olin hämmästynyt siitä, kuinka tiivis side miehelläni oli lapsiimme jo raskausaikana ilman, että joutui kantamaan niitä (sekä lisäksi kärsimään pahoinvoinnista ja kivuista, ja lopuksi vielä synnytyksestä). Synnytyksen jälkeen pääsi lapsensa kanssa ihokontaktiin ja symbioosiin ilman, että kärsi kivuliaista rinnoista. Se side on pysynyt lujana vaikka hän käy päivät töissä toteuttamassa itseään. Minä olen kotona vielä pari vuotta.
Miehelle perheen perustaminen on nautinnollista ihan sieltä makuuhuoneesta asti ja ehkä juuri siksi side lapsiin on niin vahva. Naisella pakettiin kuuluu paljon kärsimystä. Eli kyllä, olisin mieluummin isä 😁
Hieman ohis, mutta mitä tulee näihin kommentteihin, että kroppa menee pilalle lasten myötä niin uskallan olla vähän eri mieltä, vaikka nyt sataa alapeukkuja. Synnytyksessä tapahtumat repeämiset ja gynekologiset vaurioita ovat eri juttu, mutta ihan syömällä ne liikakilot tulevat 99 prosentille. Harvinaista on hormonaalisesta syistä aiheutuva lihominen. Totuus on, että moni vain syö todella epäterveellisesti raskausaikana ja sen jälkeen, mikä on toki ymmärrettävää, jos on väsynyt ja stressaantunut vauva-aikana. Mutta siis lasten saaminen ei ole mikään suora korrelaatio kropan rupsahtamiseen. Itselläni tuli raskausaikana 11 kiloa lisää, nyt synnytyksestä 5 kk ja painan vähemmän kuin ennen raskautta. Syön ravitsevasti ja terveellisesti sekä harrastan liikuntaa 4 kertaa viikossa (kolmena iltana käyn jumpassa + vauvajumpassa yhtenä päivänä). Mies mahdollistaa myös minun harrastukseni.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta naisesta ei vain ole äidiksi. Se vaatii luontoa
Pikemminkin suomalaisista miehistä ei ole isäksi, se vaatii luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tullut aivan kummallinen vihaketju. Itse taas olin hämmästynyt siitä, kuinka tiivis side miehelläni oli lapsiimme jo raskausaikana ilman, että joutui kantamaan niitä (sekä lisäksi kärsimään pahoinvoinnista ja kivuista, ja lopuksi vielä synnytyksestä). Synnytyksen jälkeen pääsi lapsensa kanssa ihokontaktiin ja symbioosiin ilman, että kärsi kivuliaista rinnoista. Se side on pysynyt lujana vaikka hän käy päivät töissä toteuttamassa itseään. Minä olen kotona vielä pari vuotta.
Miehelle perheen perustaminen on nautinnollista ihan sieltä makuuhuoneesta asti ja ehkä juuri siksi side lapsiin on niin vahva. Naisella pakettiin kuuluu paljon kärsimystä. Eli kyllä, olisin mieluummin isä 😁
Jep, nimenomaan. Käy kateeksi kun tiedostaa että hyvään vanhemmuuteen riittäisi vähempikin, mutta yhteiskunta kyttää nimenomaan äitejä ja lasu rapsahtaa herkästi.
Olen eri jolle vastasit, mutta vertailun vuoksi:
Asun Etelä-Euroopassa maassa, jossa pojat eivät TAATUSTI tee yhtään mtään kotitöitä. He ovat prinssejä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! Minä olen aina sanonut että tekisin vaikka 10 lasta jos niitä ei tarvisi itse tehdä ja synnyttää ja sitten vielä hoitaa, eli jos olisin mies. Lapsethan on oikein mukavia kun joku toinen on niistä päävastuussa ja kun omalle kropalle ei käy mitään.
Mummona olo on samalla lailla mukavaa kuin isän rooli. Saa olla ihanien vauvojen ja pikkulasten kanssa, mutta ei tarvitse uhrata kroppaansa, uniaan eikä terveyttään. Rusinat pullasta. Suosittelen kaikille naisille!
Mulla meni yksinhuoltajana 15 vuotta tapellessa ex-miehen ja lasu-akkojen kanssa. Jäi sitten lapsiluku vaan yhteen. Ihan voin nimeltä mainita henkilöt, jotka ovat mun osalta syypäitä vähäiseen lapsilukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä paljon keskustelua, en ehdi kaikkia viestejä lukemaan ennen kun palsta menee kiinni. Sitä kuitenkin haluaisin kommentoida, että kritiikkini ei kohdistu miehiin sinänsä, vaan siihen millaiset roolit tämän päivän vanhemmilla edelleen on. Tietysti vain nainen (tai hormonihoidon lopettanut transmies) voi olla raskaana, synnyttää ja imettää, se on biologiaa. Kuitenkin pitäisi ihan jo yhteiskunnallisella tasolla löytää parempia keinoja siihen ettei naisia syrjittäisi automaattisesti työmarkkinoilla, vanhemmuuden kustannukset pitäisi jakaa kaikkien työntantajien kesken. Nuoren naisen palkkaamisen ei pitäisi olla työnantajalle riski.
Toisekseen vanhemmaksi ryhtyneiden miesten pitäisi opetella ottamaan enemmän vastuuta, naisen ei pitäisi joutua pelkäämään että joutuu olemaan yksin vastuussa lapsesta. Onko ne sitten lapsuuden perheen sukupuoliroolit mihin monet muuten tasa-arvoista elämää viettävät nuoret miehet putoavat siinä vaiheessa kun parisuhteeseen tulee lapsi? Jo pieniä poikia pitäisi kasvattaa tekemään kotitöitä ja kohti vastuullisuutta, ei vain tyttöjä.
Tunnetko paljonkin perheitä, joissa pojat ei tee kotitöitä ja tytöt tekee? Minä en tiedä ainuttakaan. Joko vanhemmat vaatiivat kaikilta lapsilta tai sitten ei keneltäkään. Sukupuoli ei siinä paljon paina. Olen 30+ ja lapset jo koulussa. Joku raja tähän mesoamiseen taas.
Nykyään voi olla, mutta esim. 90-luvulla kaikissa tuntemissani perheissä vain tytöt tekivät kotitöitä, tosin he myös halusivat tehdä niitä. Silloin ei vielä oltu saatu läpi ajatusta, että naiseus olisi jotenkin huonompaa.
Aika monesti ei kyse ollut halusta, vaan siitä, että naiseutta pidettiin miehisyyttä alempiarvoisena ja naisen tehtävä oli hoitaa kotia.
Nyt hallitus säätämään tasa-arvolakia jotta saadaan miehille kohtu ja mahdollisuus synnyttämiseen, ei vaiskaan pilailin hiukan. Nainen on aina ollut arvostettu jäsen yhteisöissä vuosituhansien ajan juuri sen takia, että hän pystyy synnyttämään, ehkä länsimainen ”sivistys” ei tajua sen arvoa. Luonto onsaattanut päättää, että kuolemme sukupuuttoon ja ne jotka riemulla lisääntyvät tekevät lisää ihmisiä kunnes aika koittaa heillekin. Mielestäni se, että miehet ja naiset syyttelevät tai ovat vihaisia toisiaan kohtaan, käyttäytyvät epäkunnioittavasti ja alentavasti, ovat merkkejä lajin tuhoutumisesta. Kaikki se energia ja voima mitä pitäisi käyttääselviämiseen, käytetään siihen, että tapellaan keskenään, ehkä elämä on kuitenkin liiallisessa helppoudessaan antanut meille mahdollisuuden tähän ja tehnyt meistä heikkoja Luonnon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole muuta kuin muutama vaki valittaja nainen.
Ei sellaisia ole irl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä olet jossain hyvin poikkeuksellisissa piireissä liikkunut, jos KAIKKI tuntemasi noin toimivat 90-luvulla! Huhhuh. Minun tuntemastani perheistä ei yhdessäkään.
Mites muilla?
Jo 70-luvulla kotityöt meni puoliksi tytön ja pojan kesken.
Minä miehenä en halua lapsia koska en halua kotiäidiksi. Minua ei lapsen hoitaminen kiinnosta ja haluan keskittyä mieluummin omaan työuraan.
Ylipäätänsä en tähän yhteiskuntaan halua tehdä lapsia, jos eläisimme yhteiskunnassa jossa miehet on miehiä ja naiset naisia niin tekisin ilomielin lapsia sekä hankkisin parisuhteen.
T: 29 vuotias mies oletettu
Totta kyllä. Näin naisena olen vela, miehenä olisin voinut lapsia harkitakin.