Moni nainen hankkisi lapsia vaikka heti jos saisi itse olla isän roolissa
Siis miettikää nyt tosissanne miten paska diili naiselle lapsen hankkiminen oikeasti on: kärsit 9 kk raskausvaivoista, voit saada synnytyksessä jopa pysyviä vammoja, äitiyslomalla tulosi putoavat, tulokehitys jää miehistä jälkeen, yhä edelleen nainen on useammin se joka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta jne. Moni mies jatkaa harrastelujaan normaalisti vaikka olisi pieniä lapsia kotona, nainen sen sijaan hoitaa lapsia ympäri vuorokauden.
Isyys on edelleen paljon kevyempää ja rennompaa kuin äitiys. Ja jos isä hoitaa asiat edes sinne päin jo on kaikki kilpaa ympärillä kehumassa että onpa tuo Matti aivan loistoisä kun käy lapsen kanssa muskarissakin.
Kommentit (600)
Olen jo teinitytöstä asti ollut sitä mieltä, että haluaisin ison perheen, jos voisin olla perheen aviomies. Nyt olen yli neljäkymmentä enkä vieläkään halua lapsia, kun tarjolla olisi vain äidin roolia.
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä en halua lapsia koska en halua kotiäidiksi. Minua ei lapsen hoitaminen kiinnosta ja haluan keskittyä mieluummin omaan työuraan.
Ylipäätänsä en tähän yhteiskuntaan halua tehdä lapsia, jos eläisimme yhteiskunnassa jossa miehet on miehiä ja naiset naisia niin tekisin ilomielin lapsia sekä hankkisin parisuhteen.
T: 29 vuotias mies oletettu
Sähän olet hauska. Miehet ovat miehiä ja naiset naisia edelleenkin. Se, että kummatkaan eivät ole juuri sinun määritelmäsi mukaisia, ei ole koko muum maailman ongelma, vaan omasi. Haikailet jotakin olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä en halua lapsia koska en halua kotiäidiksi. Minua ei lapsen hoitaminen kiinnosta ja haluan keskittyä mieluummin omaan työuraan.
Ylipäätänsä en tähän yhteiskuntaan halua tehdä lapsia, jos eläisimme yhteiskunnassa jossa miehet on miehiä ja naiset naisia niin tekisin ilomielin lapsia sekä hankkisin parisuhteen.
T: 29 vuotias mies oletettuSähän olet hauska. Miehet ovat miehiä ja naiset naisia edelleenkin. Se, että kummatkaan eivät ole juuri sinun määritelmäsi mukaisia, ei ole koko muum maailman ongelma, vaan omasi. Haikailet jotakin olematonta.
Nykyisin naisten ja miesten ainoa eroavaisuus on ulkonäkö. Voidaan kyllä puhua että nykyään miehet ei ole miehiä ja naiset ei ole naisia.
Miehet ja naiset on ihmisiä nykyisin.
Sukupuolta on täysin turha korostaa nykyään koska ihmisen sukupuoli on vain ulkonäöllinen asia.
Jos olet sitä mieltä että sukupuolet eroavat muullakin tapaa kuin ulkonäöllisesti niin kerro ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä. Just sinun kaltaiset miehet ovat nytkin parasta aikaa tuomassa naisellisempia naisia joko jostain Aasiasta tai tuosta ihan junamatkan päästä. Mitä enemmän tykkäät työntää rahaa niin sitä varmemmin saat viettää sielusi kyllyydestä työpaikalla aikaa. Ongelma vain on siinä etteivät lapset välttämättä tunnista isäänsä sitten kun ovat hiukan vanhempia. Tuttavapiirissä löytyy yksi tällainen tapaus jossa isukki tekee rahakasta reissutyötä äidin ollessa kotona. Mies vaikuttaa olevan täysin pihalla siitä mitä perheen vanhin poika harrastaa sekä miten hänellä menee koulussa.
Summa summarum, joidenkin kannattaa jättää lapset tekemättä ja tyytyä spermapankin lahjoittajan rooliin tai käymään silloin tällöin maksullisilla/lykkiä nukkea.
Vierailija kirjoitti:
On selvää, että olet provo ja miten kukaan voi sanoa itsestään "miesoletettu", toki itse tiedät sukupuoli-identiteettisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä paljon keskustelua, en ehdi kaikkia viestejä lukemaan ennen kun palsta menee kiinni. Sitä kuitenkin haluaisin kommentoida, että kritiikkini ei kohdistu miehiin sinänsä, vaan siihen millaiset roolit tämän päivän vanhemmilla edelleen on. Tietysti vain nainen (tai hormonihoidon lopettanut transmies) voi olla raskaana, synnyttää ja imettää, se on biologiaa. Kuitenkin pitäisi ihan jo yhteiskunnallisella tasolla löytää parempia keinoja siihen ettei naisia syrjittäisi automaattisesti työmarkkinoilla, vanhemmuuden kustannukset pitäisi jakaa kaikkien työntantajien kesken. Nuoren naisen palkkaamisen ei pitäisi olla työnantajalle riski.
Toisekseen vanhemmaksi ryhtyneiden miesten pitäisi opetella ottamaan enemmän vastuuta, naisen ei pitäisi joutua pelkäämään että joutuu olemaan yksin vastuussa lapsesta. Onko ne sitten lapsuuden perheen sukupuoliroolit mihin monet muuten tasa-arvoista elämää viettävät nuoret miehet putoavat siinä vaiheessa kun parisuhteeseen tulee lapsi? Jo pieniä poikia pitäisi kasvattaa tekemään kotitöitä ja kohti vastuullisuutta, ei vain tyttöjä.
Kommentoin huomenna lisää, palsta menee kiinni nyt.
T: Ap
Tunnetko paljonkin perheitä, joissa pojat ei tee kotitöitä ja tytöt tekee? Minä en tiedä ainuttakaan. Joko vanhemmat vaatiivat kaikilta lapsilta tai sitten ei keneltäkään. Sukupuoli ei siinä paljon paina. Olen 30+ ja lapset jo koulussa. Joku raja tähän mesoamiseen taas.
Nykyään voi olla, mutta esim. 90-luvulla kaikissa tuntemissani perheissä vain tytöt tekivät kotitöitä, tosin he myös halusivat tehdä niitä. Silloin ei vielä oltu saatu läpi ajatusta, että naiseus olisi jotenkin huonompaa.
No kyllä olet jossain hyvin poikkeuksellisissa piireissä liikkunut, jos KAIKKI tuntemasi noin toimivat 90-luvulla! Huhhuh. Minun tuntemastani perheistä ei yhdessäkään.
Mites muilla?
Jo 70-luvulla kotityöt meni puoliksi tytön ja pojan kesken.
ai hitto, meitä oli kaksi veljestä joten jouduimme ihan poikien kesken tekemään kotityöt. No mutsi pesi pyykin ja kokkasi kunnes olimme riittävän vanhoja mutta imuri on pysynyt kädessä "aina"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta naisesta ei vain ole äidiksi. Se vaatii luontoa
Pikemminkin suomalaisista miehistä ei ole isäksi, se vaatii luontoa.
Kiinnostaisi tietää , että mistä kulttuureista löytyy paremmin kotitöihin osallistuvampia isiä erityisesti pohjoismaiden ulkopuolelta?
"SUOMALAISET miehet ovat Euroopan parhaita – erityisesti jos tarkastellaan sitä, kuinka moni heistä tekee päivittäin kotitöitä tai laittaa ruokaa.
Täysi-ikäisistä suomalaismiehistä 57 prosenttia kertoo tekevänsä niitä päivittäin. EU-maiden miesten keskiarvo on 34 prosenttia. Suomalaiset jättävät niukasti taakseen myös ruotsalaiset, joita pidetään usein sukupuolten tasa-arvon edelläkävijöinä.
Tiedot perustuvat Euroopan tilastokeskuksen Eurostatin vertailuun."
Ja moni mies olisi jättänyt lapset kokonaan hankkimatta, vaikka onkin isän roolissa. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää , että mistä kulttuureista löytyy paremmin kotitöihin osallistuvampia isiä erityisesti pohjoismaiden ulkopuolelta?
"SUOMALAISET miehet ovat Euroopan parhaita – erityisesti jos tarkastellaan sitä, kuinka moni heistä tekee päivittäin kotitöitä tai laittaa ruokaa.
Täysi-ikäisistä suomalaismiehistä 57 prosenttia kertoo tekevänsä niitä päivittäin. EU-maiden miesten keskiarvo on 34 prosenttia. Suomalaiset jättävät niukasti taakseen myös ruotsalaiset, joita pidetään usein sukupuolten tasa-arvon edelläkävijöinä.
Ota huomioon ettei kaikilla noilla 57% ole lapsia. Jostain syystä tuo listan ulkopuolelle jäävä mieskunta on tehnyt lapsia noiden muidenkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo olla syy, ettei suomi mies kiinnosta. Liian tasa-arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän suomalaisen miehen pitäisi olla nimenomaan kovaa valuuttaa täällä Suomessa, Ruotsissa sekä Norjassa. Ajatella! Kaikissa kolmessa maanosassa tämä reilu kaveri olisi kuumaa kamaa vaan ei mene kaupaksi. Mikä mahtanee olla syynä?
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en tee lisää lapsia. Yksi riittää. Opin kerrasta.
Sama täällä. Opin kerrasta, olisin suorastaan tyhmä jos toisen tekisin.
Jos naisilla olisi isän rooli perheessä niin paperiabortti olisi lisätty lakiin jo viime vuosituhannella.
Surullista jos näin koetaan yleisestikin.
Minusta äitiys on ihana asia, kaikessa vaivalloisuudessaankin <3 Paljon enemmän kuitenkin on sitä positiivista kuin negaa.
Nykykolmikymppiset on "aivopesty" ajattelmaan toisin, se on heidän menetys :(
Vierailija kirjoitti:
Surullista jos näin koetaan yleisestikin.
Minusta äitiys on ihana asia, kaikessa vaivalloisuudessaankin <3 Paljon enemmän kuitenkin on sitä positiivista kuin negaa.
Nykykolmikymppiset on "aivopesty" ajattelmaan toisin, se on heidän menetys :(
Onhan tuo varmasti kavereiden kautta ollut omanlaistaan aivopesua kun ovat näyttäneet miltä perhe-elämä voi todellisuudessa näyttää. Jostain syystä jompi kumpi on levinnyt henkisesti viimeistään parin vuoden sisään ja siitä on seurannut turvatalo-sossu- kierre jossa kärsivät lopulta ihan kaikki. Miksi ottaisin riskiä oman mielenterveyteni saatika puolison leviämisestä? Rehellisyyden nimissä en vain yksinkertaisesti jaksaisi toimia yksinhuoltajana. Lapset päätyisivät ennemmin tai myöhemmin huostaan, jos ne syntyisivät minun talouteeni.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo teinitytöstä asti ollut sitä mieltä, että haluaisin ison perheen, jos voisin olla perheen aviomies. Nyt olen yli neljäkymmentä enkä vieläkään halua lapsia, kun tarjolla olisi vain äidin roolia.
Siinä on ollut hyvin käytettyä aikaa. Haaveilla olevansa mies ja mitä sitten miehenä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän suomalaisen miehen pitäisi olla nimenomaan kovaa valuuttaa täällä Suomessa, Ruotsissa sekä Norjassa. Ajatella! Kaikissa kolmessa maanosassa tämä reilu kaveri olisi kuumaa kamaa vaan ei mene kaupaksi. Mikä mahtanee olla syynä?
Liian tasa-arvoinen ei ole "jännä". Se on kuin lesbo-suhde ilman sen hyötyjä siitä, että toinenkin on nainen.
Kaiken huipuksi mies on perheen ylin päättäjä ja mies saa vain sukupuolensa perusteella nimensä jatkumaan. Ja naiset ihan itse puolustaa tätä raivolla. Olette noloja. Luulisi että jokin itsekunnioitus olisi akallakin. Vapaa nainen muka käytetty. Ihan orjan ja seksityöläisen roolissa te olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: 29 vuotias mies oletettuSähän olet hauska. Miehet ovat miehiä ja naiset naisia edelleenkin. Se, että kummatkaan eivät ole juuri sinun määritelmäsi mukaisia, ei ole koko muum maailman ongelma, vaan omasi. Haikailet jotakin olematonta.
Kyllä se alkaa olla siinä ja siinä. Miesten testotasot laskeneet ja naisten nousseet. Lisäksi naisten estrogeenitasot ovat laskeneet. Alkaa olla samaa massaa vain kromosomi eroin.
Minä en hankkisi enkä hanki lapsia vaikka olisin mies, nainen tai vaikka muunsukupuolinen. En halua elämääni yhtään ihmistä, pelkkä ajatuskin toisen ihmisen huolehtimisesta ahdistaa, ei minusta olisi siihen kun hädin tuskin huolehdin itsestäni. N30