Kannattaako älylukko laittaa
Miehen kanssa on puhuttu noista uusista lukoista. Lehdetkin kirjoittavat noista tekniikoista, mutta mikä noista oikeasti olisi järkevä valinta? Lähinnä mielessä omakotitalon ovi, mutta ehkä mökilläkin voisi harkita myöhemmin.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Ei se kännykkälukko tarvi mitään koodia, mutta mahdollistaa koodien jakamisen toiseen kännykkää, joka myös voi käyttää kännykkää avaimena esim yhden kerran tai halutun ajan.
Eli itse kuljet ovista aivan normaalisti kännykkää vilauttamalla.
Noin sen pitää toimia! Eli ihmiset ymmärtävät älylukot vielä väärin. Kannattaa laittaa ja nauttia helpommasta ja sujuvammasta elämästä. Niin se on mikronkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pärjään ihan avaimilla. Kaksi aikuista ja kaksi teiniä.
Ei yhtään kertaa olla maksettu mitään oven avaus maksuja.
Eiköhän tässä elämässä ole ihan tarpeeksi koodeja ja kaikki muukin kännyn varassa.
Itsekin ajattelin ennen noin, mutta nyt olen ukon kanssa perehtynyt vähän noihin uutuuksiin ja mieli on kyllä muuttunut. Meille tulee tuollainen.
Emmä ollu tajunnukkaa et tällasii on. Jatkuva säätö teinien kaa päällä. Ehottomasti tollane. Mistä voi tilaa asentajaa tollasee Lepuskin alueella?
Vierailija kirjoitti:
Onko kuka ite laittanu paikoilleen vaa pitääkö olla sähkömies? Se ainaki meillä vaikuttaa voiko ite käyttää
Oviku on ainakin itse asennettavissa. Ruuvimeisseliä vaan tarvii. Netissä on videoita, miten laitetaan. Ei siinä ole kuin kaksi ruuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on omakotitalo, eli kaikkien lukkojen ja avainten hallinta on omissa käsissä, en laittaisi.
DI, tietoturva-asiantuntijaOmakotitalossakin on paljon tilanteita, joissa lukon hyöty on ehdoton. Itse laitan omaan tuollaisen.
Omakotitalossa ne tilanteet pystyy hoitamaan myös fyysisesti vähän valmistautumalla.
Olen siis vähän testannut noita lukkoja. En missään tapauksessa pidä turvallisina. Ja olen asiasta keskustellut niitä markkinoivien firmojen kanssa.
Mutta jokainenhan päättää itse mikä on tärkeintä.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Onko kuka ite laittanu paikoilleen vaa pitääkö olla sähkömies? Se ainaki meillä vaikuttaa voiko ite käyttää
Mistähä sais montöörin Porvoos?
Teko-Älypuhelinkellokotilukko...
Yh (ei total) kirjoitti:
Emmä ollu tajunnukkaa et tällasii on. Jatkuva säätö teinien kaa päällä. Ehottomasti tollane. Mistä voi tilaa asentajaa tollasee Lepuskin alueella?
En tiiä tuota aluetta mutta sama meilläki teinie ja avainte kaa. Pittää laittaa meilleki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormenjälki lukko ei ole luotettava.
Sormenjäljen voi jäljentää jostain, jos hinku päästä sisään jonkun kotiin.
Sormenjälkeä ei monetkaan enää juuri tuosta syystä käytä älykännyköissään.
Mikäli on noin kova tarve päästä jonkun kotiin sisälle ja ovessa on sormenjälkilukko niin huomattavasti helpommalla menee läpi siitä lukon vierestä. Ihan voi vielä valitakkin et meneekö ovesta, seinästä vai ikkunasta eikä tarvitse jäljennellä yhtään mitään.
Kännykkä antaa mahdollisuuden tarvittaessa jakaa avaimia muillekin. Sorminjäljellä se ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormenjälki lukko ei ole luotettava.
Sormenjäljen voi jäljentää jostain, jos hinku päästä sisään jonkun kotiin.
Sormenjälkeä ei monetkaan enää juuri tuosta syystä käytä älykännyköissään.
Mikäli on noin kova tarve päästä jonkun kotiin sisälle ja ovessa on sormenjälkilukko niin huomattavasti helpommalla menee läpi siitä lukon vierestä. Ihan voi vielä valitakkin et meneekö ovesta, seinästä vai ikkunasta eikä tarvitse jäljennellä yhtään mitään.
Kännykkä antaa mahdollisuuden tarvittaessa jakaa avaimia muillekin. Sorminjäljellä se ei onnistu.
Mullekin känny näppärämpi
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoi muutama vuosi sitten, että tavallinen puhelin riittää, mutta miten kävi? Melkein kaikilla on nyt älypuhelin.
Taitaa olla sama homma näiden lukkojen kanssa? Älylukot yleistyvät nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoi muutama vuosi sitten, että tavallinen puhelin riittää, mutta miten kävi? Melkein kaikilla on nyt älypuhelin.
Kyllä. Mutta jäärät ja palstamammat eivät silti usko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta jäärät ja palstamammat eivät silti usko
Paltsamamma on vaa urpaanilegenda. Eiköhän täällä ole aivan viksua porukkaa
Puhuin myyjän kanssa tänään lukoista. Hän arveli, että kohta meillä on älykoti kaikilla. Ja nämä lukot on yksi osa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Puhuin myyjän kanssa tänään lukoista. Hän arveli, että kohta meillä on älykoti kaikilla. Ja nämä lukot on yksi osa sitä.
Meikää kiinnostaa myös älykotihässäkät. Mutta lukko silti tatpeellisin.
Lukko on aina lukko avaimella ja eiköhän kohta idän nörtit osaa nuokin aukoa hetkessä ja missä murron jälki?
Vierailija kirjoitti:
Lukko on aina lukko avaimella ja eiköhän kohta idän nörtit osaa nuokin aukoa hetkessä ja missä murron jälki?
Eiköhän taida olla perinteinen lukko sata kertaa helpompi avata kuin uusi älylukkö.
Vierailija kirjoitti:
Älylukko on turvallisempi
Kuulostaa kyllä jännältä. Me ollaan kohta robotteja kaikki?