Kannattaako älylukko laittaa
Miehen kanssa on puhuttu noista uusista lukoista. Lehdetkin kirjoittavat noista tekniikoista, mutta mikä noista oikeasti olisi järkevä valinta? Lähinnä mielessä omakotitalon ovi, mutta ehkä mökilläkin voisi harkita myöhemmin.
Kommentit (290)
Kylllä se kannattaa ettei miehen tartte otta turpaansa ja selittää työpaikalla että törmäsi seinään.
Vierailija kirjoitti:
Kylllä se kannattaa ettei miehen tartte otta turpaansa ja selittää työpaikalla että törmäsi seinään.
Näin se taitaa olla. Naapurissa asuu ruotsinkielisiä raharikkaita ja niillä näkyy olevan nuo vehkeet niin kun hienoissa piireissä osa kuvitella.
Vielä ei ole itsellä ollut mahdollisuutta ostaa, mutta vaimo on kyllä hinkunut. Varmaan siksi kun naapurillakin on.
Mutta vielä en ole sentään selkään saanut, vaikka en ole saanut ostettua
Vierailija kirjoitti:
Se on nolo homma kavereille selittää, että pataan tuli.
Itse pärjään ihan avaimilla. Kaksi aikuista ja kaksi teiniä.
Ei yhtään kertaa olla maksettu mitään oven avaus maksuja.
Eiköhän tässä elämässä ole ihan tarpeeksi koodeja ja kaikki muukin kännyn varassa.
Vierailija kirjoitti:
Sormenjälki lukko ei ole luotettava.
Sormenjäljen voi jäljentää jostain, jos hinku päästä sisään jonkun kotiin.
Sormenjälkeä ei monetkaan enää juuri tuosta syystä käytä älykännyköissään.
Mikäli on noin kova tarve päästä jonkun kotiin sisälle ja ovessa on sormenjälkilukko niin huomattavasti helpommalla menee läpi siitä lukon vierestä. Ihan voi vielä valitakkin et meneekö ovesta, seinästä vai ikkunasta eikä tarvitse jäljennellä yhtään mitään.
Tykkään että avain on metallinen +muovinen pääosa ja helppo löytää taskusta, käyttää. Sähköinen lukko ei kiinnosta lainkaan ja jos se juuttuu on pulassa.
Siis sitä koodi jaetaan ihmisille niin niillä on ikää kuin sun avain aina vai vaihdetaanko se koodi?
Lapset sitten koodin kirjoittaa ylös tai lavertelee sitä.
Avain on aina hallinnassa ja tietää heti pitääkö lukko sarjoittaa.
Entä se kännyllä toimiva.
Känny häviää tai akku loppu.
Musta avain on niin helppo ja tärkeää hallita omaa muistia,
No 54v. luulen olevani huonomuistinen mutta en sitten vissiin ole kun muistan aina ottaa avaimen ja muutkin muistaa.
Eikä meidän asuntoon mene kukaan jos ei olla itse kotona.
Avain teillä unohtuu mutta känny ei ikinä jää kotiin, no johan on.
Vierailija kirjoitti:
Musta avain on niin helppo ja tärkeää hallita omaa muistia,
No 54v. luulen olevani huonomuistinen mutta en sitten vissiin ole kun muistan aina ottaa avaimen ja muutkin muistaa.
Eikä meidän asuntoon mene kukaan jos ei olla itse kotona.
Avain teillä unohtuu mutta känny ei ikinä jää kotiin, no johan on.
Voi olla hyvin noinkin. Mutta miten käy, kun olet talvehtimassa etelässä ja vesilaitos ilmoittaa ongelmista etävalvonnassaan? Siinäkin olisi näppärä jakaa koodia muille, jotka pääsevät kännykällään sisään.
Eikä sinun tarvitse olla niinkään kaukana. Normityöpäivänä voi tulla vastaava tilanne sähköjen, nuohouksen nettikaupan toimitusten kanssa
Luulen valtaosalle älylukon ja kännykän helpottavan elämää
Vierailija kirjoitti:
Siis sitä koodi jaetaan ihmisille niin niillä on ikää kuin sun avain aina vai vaihdetaanko se koodi?
Avain on aina hallinnassa ja tietää heti pitääkö lukko sarjoittaa.
Uudet älylukot kuten Oviku ratkaisevat nuo ongelmat. Koodi on jokaiselle erilainen.
Ja sinun ei tarvitse sarjoittaa lukkoa uudelleen. Se on kallista lystiä. Ovikulla hallitset avaimia, tiedät missä ne on ja miten niitä käytetään. Voit myös ottaa avaimen pois toisen kännykästä milloin tahansa halutessasi.
Tuo on kätevää. Ei ikinä enää vanhaa säätöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain on aina hallinnassa ja tietää heti pitääkö lukko sarjoittaa.Uudet älylukot kuten Oviku ratkaisevat nuo ongelmat. Koodi on jokaiselle erilainen.
Ja sinun ei tarvitse sarjoittaa lukkoa uudelleen. Se on kallista lystiä. Ovikulla hallitset avaimia, tiedät missä ne on ja miten niitä käytetään. Voit myös ottaa avaimen pois toisen kännykästä milloin tahansa halutessasi.
Kyllä! Ei ne vanhat koodilukot ole vielä mitään näihin uusiin verrattuna. Tällaisen hankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain on aina hallinnassa ja tietää heti pitääkö lukko sarjoittaa.Uudet älylukot kuten Oviku ratkaisevat nuo ongelmat. Koodi on jokaiselle erilainen.
Nytko tohon uutee lukkoo on tottunu en koskaa enää ota vanhaa
Ei se kännykkälukko tarvi mitään koodia, mutta mahdollistaa koodien jakamisen toiseen kännykkää, joka myös voi käyttää kännykkää avaimena esim yhden kerran tai halutun ajan.
Eli itse kuljet ovista aivan normaalisti kännykkää vilauttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Alkolukko on paras vaihtoehto
Vai alkoUkko?
Jos kyseessä on omakotitalo, eli kaikkien lukkojen ja avainten hallinta on omissa käsissä, en laittaisi.
DI, tietoturva-asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on omakotitalo, eli kaikkien lukkojen ja avainten hallinta on omissa käsissä, en laittaisi.
DI, tietoturva-asiantuntija
Omakotitalossakin on paljon tilanteita, joissa lukon hyöty on ehdoton. Itse laitan omaan tuollaisen.
Meillä kaikki lukot aukeaa RFID:llä.
Miehellä ja minulla on RFID tagit oikean käden peukalon ja etusormen ihon välissä.
Riittää kun asettaa käden ovenkahvalle ja ovi aukeaa. Toiminut hienosti jo kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki lukot aukeaa RFID:llä.
Miehellä ja minulla on RFID tagit oikean käden peukalon ja etusormen ihon välissä.
Riittää kun asettaa käden ovenkahvalle ja ovi aukeaa. Toiminut hienosti jo kaksi vuotta.
Tämä taitaa olla jo scifiä?
Munki mielestä Oviku näyttää toimivalta, kun se pelaa kännykällä