Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako älylukko laittaa

Teresa
01.11.2019 |

Miehen kanssa on puhuttu noista uusista lukoista. Lehdetkin kirjoittavat noista tekniikoista, mutta mikä noista oikeasti olisi järkevä valinta? Lähinnä mielessä omakotitalon ovi, mutta ehkä mökilläkin voisi harkita myöhemmin.

Kommentit (290)

Vierailija
281/290 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikko-vaari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi ymmärtää tätä lammasmentaliteettia :D Mikä siinä perinteisessä lukossa on toimimatonta? Miksi pitää omien menemistenkin olla minuutin tarkkuudella olla tiedossa jollain teknologiayrityksellä?

Vertaappa tohon alussa olleeseen mikroon. Niitä pidettiin juppivehkeinä ensin. Nykyään kukaan ei pärjää ilman. Itsekin naureskelin aikoinaan mikrolle, mutta älylukkoon aion silti siirtyä (niinkuin lopulta ostin mikronkin).

Mulla ei ole edes mikroa vielä.

Ilmankin saa olla, mutta melkein kaikilla on. Sama se käy tuon Ovikun kanssa. Yleistyy nopeasti.

Vierailija
282/290 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vertailussa myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/290 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi ymmärtää tätä lammasmentaliteettia :D Mikä siinä perinteisessä lukossa on toimimatonta? Miksi pitää omien menemistenkin olla minuutin tarkkuudella olla tiedossa jollain teknologiayrityksellä?

No ainakin suvun mökillä avaimet on aina väärässä paikassa. Kyllä kännykällä toimiva lukko on aivan yliveto. Ei ole kiva olla Lapissa mökillä ja kuulla, että serkkupojalla jäi edellisviikonloppuna avaimet taskuun, kun ajeli kotiin espoosee

Ennen unohdettiin avaimia, nyt lapsi naapurille: "hei voinksmä tulla teille hetkeksi oottelemaan et äiti tulee kotiin, multa loppui kännykästä akku enkä pääse kotiin sisälle? "

Näitäkin voi olla, mutta kehitys kehittyy. Älylukot tulevat.

Vierailija
284/290 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut Yale nyt toista vuotta Verisureen yhdistettynä. Tyytyväisiä ollaan oltu.

Onko teillä uusi talo ja ovi vai voiko tämän laittaa itse nykyiseen

Yale sopii useimpien Abloyn lukkorunkojen tilalle. Ja voi asentaa itse jos nyt vähänkään työkalut pysyy kädessä.

Oviku näyttää olevan vielä helpompi. Ei tarvitse rikkoa vanhaa lukkoa ollenkaan. Ja tuon Ovikun saa laittaa myös taloyhtiön lukkoon kuulemma, kun se ei riko vanhaa.

Minullekin oli uusi tieto, että Ovikun voi itse laittaa oveen. Muihin pitää olla koko taloyhtiön lupa.

Noin minäkin olen kuullut. Ovikun saa laittaa taloyhtiön lukkoon, mutta ei näitä muita.

Vierailija
285/290 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän hakkerit seuraavat, milloin itse kukin palaa kotiin vai palaako.

Vierailija
286/290 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyukot ja kuten myös älyakat ovat aina hyväksi yhteiskunnalle.

Vierailija
287/290 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida paljon hakkereita sinun kulkemiset kiinnostaa.

Vierailija
288/290 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyukot ja kuten myös älyakat ovat aina hyväksi yhteiskunnalle.

Meinas kahvi läikkyä ko nauroin tolle älyUkolle. Ei oo kovin Viksu tuo

Vierailija
289/290 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyl hauska. Ketä kiinnostaa jonku kulkemiset ei ketää. Turha pelko.

Vierailija
290/290 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen tunnetussa ovifirmassa enkä missään nimessä asennuttaisi omaan oveen älylukkoa. Sen verran olen kuunnellut näihin liittyviä reklamaatiopuheluita. Tällaisia puheluita ei meille tule perinteisistä lukoista. Itse en koe ongelmaksi ottaa avainta mukaan ulos lähtiessä enkä myöskään pidä ajatuksesta, että kulkemisistamme kerrytetään mahdollisesti dataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi