Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmastoherännäinen tyttäreni sai sitten kunnon raivarit ja mököttää nyt huoneessaan.

Vierailija
01.11.2019 |

Tytär on tehnyt paljon vaatimuksia koko perheelle ilmastoaktivismissaan. On alettu esim. syödä enemmän kasvisruokaa. Nyt ilmoitin tyttärelle, että ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi hän ei saa enää rahaa uusia vaatteita varten, eikä osteta joululahjaksi uutta kännykkää, vaan nyt on vanhoilla pärjättävä. Tytär ei taida kasvaa enää pituutta, joten ei ole mitään syytä ostaa esim. uutta talvitakkia. Vanha kännykkä saa myös luvan kelvata. Nytpä sitten ilmastoprinsessa mököttää huoneessaan.

Huoh. Avaan viinipullon, huom. luomua.

Kommentit (337)

Vierailija
41/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös hankkia hänelle oma asunto alueelta, jossa on runsaasti sosiaalista asuntotuotantoa. :) Ekologista + pääsee elämään oikeiden ihmisten parissa.

Vierailija
42/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka olisikin provo, mutta helvetin hyvä näkökulma.

Toki kertakäyttökuluttaja-äitylit alapeukuttaa ja huutelee puskista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa AP.

Tällä tavalla luot hyvän suhteen aikuistuvaan tyttäreesi.

Kaikenlainen ilkeily ja kiusanteko toimii aina paremmin kuin asiallinen keskustelu.

Itsepähän aloitti.

Vierailija
44/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olisin iloinen teinistä, joka haluaa tehdä edes jotain ilmaston hyväksi. Ei niin että rusinat pullasta olisi hyvä, mutta ei tarvitse tehdä asiasta teinin kanssa liikaa riitaa. Oma teinini on iloisesti materialisti ja jättää kasvisruuat syömättä, voitaisiin vaikka vaihtaa.

Vierailija
45/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinejäkin on monenlaisia. Omani on varsin tietoinen ilmastonmuutoksesta ja ymmärtää täysin esim. pikamuodin vaikutukset. Hyödynnetään tosi paljon kirppareita. Puhutaan vaatteiden laadusta ja ostetaan hyvin harvoin turhaa, vaikka olisi kuinka kirppiksellä ja halpaa. Myydään vanhoja pois samalla tavalla eikä mene kaatopaikalle turhaan. Ehkä teinisi innostuisi vaikka kaverin kanssa pitämään välillä kirppispöytää, saisi ostaa sitten sillä rahalla vaikka käytettynä uuden takin?

Vierailija
46/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia Gretalle ei olisi pitänyt antaa puheaikaa eikä maailmalaajuista huomiota koska tämä on just teinien ajatusmaailma : aikuiset ei tee mitään mutta minäpä teen (=puhun ja saarnaan) ja saan jotain aikaan. Eikä kuitenkaan ole saanut mitään muuta aikaan kuin puhetta, ei yhtään tekoja. Joku aika sitten telkkarissa oli mainos (en muista kenen) jossa teinityttö paasasi sohvalla löhöileville vanhemmilleen "tekisitte tekin jotain!!!" ja lähti osoittamaan mieltään. Mainos päättyi siihen että vanhemmat oli lahjoittaneet rahaa johonkin keräykseen eli saaneet enemmän aikaan euroilla kuin kylttien heiluttamisella ja mieltä osoittamalla. Eli nuoret on lahjakkaita suunsoittajia ja mielenosoittajia mutta tekojen kanssa tuleekin sitten yleensä ongelmaa. Eivät näe tai halua nähdä mitä ne todelliset teot oikeasti on ja mitä aikuiset jo tekevät mutta vaikutus on hidas koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Nuoret näkee vain että lentomatkailu pitää lopettaa mutta eivät ymmärrä vielä sen kerrannaisvaikutuksia, jotka tietysti jokainen aikuinen näkee ja ymmärtää seuraukset. Onneksi aika parantaa ja ymmärrys kasvaa.

Sinun provo?

Miksi ihmeessä.

Et kai oikeasti luule että G tämän sai aikaan että nuoret ajattelevat toisin. Et voi olla niin tyhmä.

Tai se että nuori haluaa syödä enemmän kasviksia ja laitetaan kostoksi kuorimaan pirkkanoita? Mitä ihmettä. Eikö ole tarkoitis että nuoret saavat syödä terveellisemmin. Ja saavat olla lapsia. Ei kai ole rarkoituskaan, että lapset tekevt työtä kuten aikuiset.

Vierailija
47/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Vierailija
48/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia Gretalle ei olisi pitänyt antaa puheaikaa eikä maailmalaajuista huomiota koska tämä on just teinien ajatusmaailma : aikuiset ei tee mitään mutta minäpä teen (=puhun ja saarnaan) ja saan jotain aikaan. Eikä kuitenkaan ole saanut mitään muuta aikaan kuin puhetta, ei yhtään tekoja. Joku aika sitten telkkarissa oli mainos (en muista kenen) jossa teinityttö paasasi sohvalla löhöileville vanhemmilleen "tekisitte tekin jotain!!!" ja lähti osoittamaan mieltään. Mainos päättyi siihen että vanhemmat oli lahjoittaneet rahaa johonkin keräykseen eli saaneet enemmän aikaan euroilla kuin kylttien heiluttamisella ja mieltä osoittamalla. Eli nuoret on lahjakkaita suunsoittajia ja mielenosoittajia mutta tekojen kanssa tuleekin sitten yleensä ongelmaa. Eivät näe tai halua nähdä mitä ne todelliset teot oikeasti on ja mitä aikuiset jo tekevät mutta vaikutus on hidas koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Nuoret näkee vain että lentomatkailu pitää lopettaa mutta eivät ymmärrä vielä sen kerrannaisvaikutuksia, jotka tietysti jokainen aikuinen näkee ja ymmärtää seuraukset. Onneksi aika parantaa ja ymmärrys kasvaa.

Sinun provo?

Miksi ihmeessä.

Et kai oikeasti luule että G tämän sai aikaan että nuoret ajattelevat toisin. Et voi olla niin tyhmä.

Tai se että nuori haluaa syödä enemmän kasviksia ja laitetaan kostoksi kuorimaan pirkkanoita? Mitä ihmettä. Eikö ole tarkoitis että nuoret saavat syödä terveellisemmin. Ja saavat olla lapsia. Ei kai ole rarkoituskaan, että lapset tekevt työtä kuten aikuiset.

Kyllä tämä ilmastovouhotus on yhtä  suurta massapsykoosia. Ja nuoret nyt ovat aivopestävissä.

Näköjään sinäkään et näe metsää puilta.

Ja sinä siis kasvatat lastasi niin, että se ei osaa 18-vuotiaana kengännauhojaan sitoa? -ohis

Vierailija
49/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS tämä nyt edes tapahtui, niin huonosti hoidettu. Parempaa olisi jos olisitte kertoneet miten paljon vaatteiden ja elektroniikan tuottaminen tuottaa päästöjä ja antaneet esim mahdollusuuden hommata vaikka "uuden" takin käytettynä jos se kerran on niin tärkeää, ehkä jopa jonkun muun, tarpeettoman (vanhemmat usein ostavat lapsille juttuja koska ne ovat kivoja vaikka lapset eivät niitä edes kaipaisi) sijaan. Käytettynä on saatavilla todella uutta ja hyväkuntoistakin tavaraa, ja tässä voisi lyödä monta kärpästä yhdellä iskulla: lapselle mieluisa lahja, ei uutta tavaraa (ympäristölle hyvä), keskustelua kulutustottumuksista, ehkä jopa säästää rahaa.

Ihan oikein oli hoidettu.

Noille ei mene kaaliin muu kuin se, että vastataan samalla tavalla.

Ihan olen itse joutunut huomaamaan.

Kaikkimullehetinyt ja minäminäminun.

Sitten kun ei saada heti jotain, mitä halutaan niin isoMökö.

Jos vingutaan ilmastonmuutoksesta, niin ihan ensin aloitetaan omista toimistaan.

Sitten vedetään ja vaaditaan vasta muilta.

Ei toisinpäin.

Omassa kotonaan saa äkseerata niinkuin lystää, ei täällä, muiden elättinä.

Se on kova koulu, noillekin.

Minun huushollini, minun sääntöni.

Koko greta ilmastohössötys on ihan syvältä.

Delhissä just suljettu koulut saasteiden vuoksi.

Pitäisköhän NIIDEN tehdä siellä jotain. Tosin...luonto onneks karsii porukkaa kovalla kädellä tuolta. Se on hyvä uutinen.

Onko vika teinin älyssä vai kasvatuksessa? Meillä on hyvin ilmastohuolestunut teini, jolle ei tuota mitään ongelmia ymmärtää oman kulutuksen vaikutuksia. Tosin meillä tästä asiasta on keskusteltu jo vuosia ja me vanhemmatkaan emme harrasta ökykulutusta.

Tiesittekö muuten, että esim Kiinassa noin puolet päästöistä tulee vientiin menevistä tuotteista? Ja jos Matti Meikäläinen ostaa Wishistä laatikollisen kamaa, päästöt menevät Kiinan piikkiin? Jos Suomalainen Yritys teettää Kiinassa lippalakki ja, niin taas menee Kiinan piikkiin päästöt vaikka tuotteet on haluttu täällä. Se, miten paljon länsimaissa tilataan ja kulutetaan kehittyvissä maissa tehtyjä tuotteita on suorassa suhteessa niissä tuotettuihin päästöihin. Niitä ei olisi, jos täällä ei haluttaisi halpaa tavaraa yhtä paljon kuin nyt.

Vierailija
50/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista myös hankkia hänelle oma asunto alueelta, jossa on runsaasti sosiaalista asuntotuotantoa. :) Ekologista + pääsee elämään oikeiden ihmisten parissa.

Luuletko oikeasti, että teini pitäisi rangaistuksena saada oma asunto esim. Vuosaaresta? Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
51/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 15 vuotta Suomessa ja Ruotsissa halvoissa vuokra-asunnoissa. Ylivoimaisesti eniten häiriötä on ollut kummankin maan natiiveista, mutta toki tämä on vain minun kokemukseni.

Vierailija
52/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS tämä nyt edes tapahtui, niin huonosti hoidettu. Parempaa olisi jos olisitte kertoneet miten paljon vaatteiden ja elektroniikan tuottaminen tuottaa päästöjä ja antaneet esim mahdollusuuden hommata vaikka "uuden" takin käytettynä jos se kerran on niin tärkeää, ehkä jopa jonkun muun, tarpeettoman (vanhemmat usein ostavat lapsille juttuja koska ne ovat kivoja vaikka lapset eivät niitä edes kaipaisi) sijaan. Käytettynä on saatavilla todella uutta ja hyväkuntoistakin tavaraa, ja tässä voisi lyödä monta kärpästä yhdellä iskulla: lapselle mieluisa lahja, ei uutta tavaraa (ympäristölle hyvä), keskustelua kulutustottumuksista, ehkä jopa säästää rahaa.

Jos vingutaan ilmastonmuutoksesta, niin ihan ensin aloitetaan omista toimistaan.

Ei toisinpäin.

Pitäisköhän NIIDEN tehdä siellä jotain. Tosin...luonto onneks karsii porukkaa kovalla kädellä tuolta. Se on hyvä uutinen.

Onko vika teinin älyssä vai kasvatuksessa? Meillä on hyvin ilmastohuolestunut teini, jolle ei tuota mitään ongelmia ymmärtää oman kulutuksen vaikutuksia. Tosin meillä tästä asiasta on keskusteltu jo vuosia ja me vanhemmatkaan emme harrasta ökykulutusta.

Tiesittekö muuten, että esim Kiinassa noin puolet päästöistä tulee vientiin menevistä tuotteista? Ja jos Matti Meikäläinen ostaa Wishistä laatikollisen kamaa, päästöt menevät Kiinan piikkiin? Jos Suomalainen Yritys teettää Kiinassa lippalakki ja, niin taas menee Kiinan piikkiin päästöt vaikka tuotteet on haluttu täällä. Se, miten paljon länsimaissa tilataan ja kulutetaan kehittyvissä maissa tehtyjä tuotteita on suorassa suhteessa niissä tuotettuihin päästöihin. Niitä ei olisi, jos täällä ei haluttaisi halpaa tavaraa yhtä paljon kuin nyt.

Kyllä.

Suomalaiset ovat vastuussa Kiinan päästöistä. Kuinka psykooseissa olet?

Siellä käytetään päivittäin pelkkiä kertakäyttöisiä syömäpuikkoja ja muovikasseja sellaisia määriä, että

siinä suomalaisten kuluttaminen on hyttysenpaska Itämeressä.  -eri

Vierailija
53/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me mitään asuntoja ostella lapsille.

ap

Vierailija
54/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän saman tyyppinen tilanne viime viikolla. Perheen 10-vuotias kuopus esitti toiveen että syötäisiinkö jatkossa enimmäkseen kasvisruokaa. Olin juuri kattanut päivällispöytään kanapastaa. Sanoin että ilman muuta mutta hän voi osallistua itse ruuanlaittoon enemmän kuorimalla porkkanoita ja pilkkomalla kasviksia. Että aloitetaan heti huomenna porkkanasosekeitolla johon kuorii ison pussillisen porkkanoita. Ja kas, asia ei sitten ollutkaan enää niin tärkeä😄. Ruuanlaiton toki joutuu vielä opettelemaan isompien sisarustensa tavoin koska meiltä ei muuteta omilleen ilman huushollaustaitoja. Huomasi itsekin kuinka helppoa on esittää vaatimuksia muille jos itse ei tarvitse mennä epämukavuusalueelle.

Kysyn ihan vilpittömästi miksi teit näin? Eikö olisi kaikille parempi tehdä enemmän kasvisruokua? Mikä ongelma on kuoria porkkanoita.

T. Äiti, jonka lapsi alkoi kasvissyöjäksi ja teen samasta pohjasta 2 ruokaa ja kuorin kilon porkkanoita hetkessä

Koska sä kuorit niin kaikkien äitien pitäisi ennättää ja jaksaa? Miksei lapsia voi opettaa myös tekemään asioita?

Vierailija
55/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme teiniä (17, 15 ja 13). Meillä on nollatoleranssi mihinkään kiristykseen ja vaatimuksiin. Sitten kun lapset ostavat ja tekevät omat ruokansa, he voivat syödä ihan mitä haluavat. Tätä mahdollisuutta on tarjottu, mutta se ei ole kelvannut. Valmiiksi katetussa pöydässä ei ole varaa esittää vaatimuksia. Huvittavaa on myös se, että välillä mäkkärissä syödään hampurilaisia ja pizzassa jauhelihaa. Välillä taas pitäisi olla 100% vegaania joka päivä kotona ja sitten taas maistuukin grillimakkara.

Lentolomia meillä ei ole vastustettu, varmaan siksi että ne ovat harvinaista herkkua. Mopot ja autot käy myös. Syöminen vaan on jatkuva riidan aihe.

Vierailija
56/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisiltä mököttelyn ja vaatimisen vielä ymmärtää. Ovat jopa herttaisia naiviudessaan kun tarkemmin miettii. Mutta että tota samaa vaatimusvöyhötystä höngitään vielä aikuisina niin se ei ole normaalin ihmisen käytöstä.

Vierailija
57/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toisinpäin.

Mikä teillä ilmastovouhottajilla että teidän on vaikea pysyä faktoissa?

"Yli vuosikymmen sitten arvioitiin, että peräti kolmannes Kiinan päästöistä tulisi tuontitavaran tuotannosta. ... Arviot ovat karkeita, mutta vuonna 2015 vienti ulkomaille tuotti vajaat 15 prosenttia Kiinan päästöistä."

https://www.talouselama.fi/uutiset/kauas-paastot-karkaavat-mutta-suomel…

Nytkin vaatimattomasti "vain" kolminkertaistit sen luvun mikä on totuus.

Vierailija
58/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän saman tyyppinen tilanne viime viikolla. Perheen 10-vuotias kuopus esitti toiveen että syötäisiinkö jatkossa enimmäkseen kasvisruokaa. Olin juuri kattanut päivällispöytään kanapastaa. Sanoin että ilman muuta mutta hän voi osallistua itse ruuanlaittoon enemmän kuorimalla porkkanoita ja pilkkomalla kasviksia. Että aloitetaan heti huomenna porkkanasosekeitolla johon kuorii ison pussillisen porkkanoita. Ja kas, asia ei sitten ollutkaan enää niin tärkeä😄. Ruuanlaiton toki joutuu vielä opettelemaan isompien sisarustensa tavoin koska meiltä ei muuteta omilleen ilman huushollaustaitoja. Huomasi itsekin kuinka helppoa on esittää vaatimuksia muille jos itse ei tarvitse mennä epämukavuusalueelle.

Kuulostat todella kapeakatseiselta ja pieneltä ihmiseltä. Lapsesi yritti ehdottaa jotain mikä olisi hänelle tärkeää ja manipuloit häntä, jotta et itse joutuisi opettelemaan uutta.

Ensinnäkin, uuden opettelu ei tee kenellekään pahaa. Toisekseen, kasvissyönti ei ole yhtään vaikeaa. Voit syödä täysin samoja ruokia kuin aiemminkin, vaihda vain kanan tofuun, jauheliha soijarouheeseen, nakit soijanakkeihin, jogurtti kaura- tai soijajogurttiin jne. Pakastevihanneksiakin voi hyvin käyttää, jos ei ehdi tai huvita kuoria niitä porkkanoita.

Eikä tarvitse joka päivä, aloita vaikka 2 kasvispäivällä viikossa, tutustu tuotteisiin ja etsikää sellaisia joista tykkäätte.

Jos siirrytte kokonaan kasvisruokaan, kannattaa ottaa selvää ravitsemuksellisista asioista. Pelkkä lihan vähentäminen ei vaadi sellaista tietämystä, koska todennäköisesti syötte tällä hetkellä lihaa reilusti yli ravitsemustarpeidenne.

Vierailija
59/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise vielä sähköt tytön huoneesta, niin provo kuulostaa hitusen uskottavammalta.

Vierailija
60/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toisinpäin.

Kyllä.

Suomalaiset ovat vastuussa Kiinan päästöistä. Kuinka psykooseissa olet?

Siellä käytetään päivittäin pelkkiä kertakäyttöisiä syömäpuikkoja ja muovikasseja sellaisia määriä, että

siinä suomalaisten kuluttaminen on hyttysenpaska Itämeressä.  -eri

500 miljoonaa maailman rikkainta tuottaa elintavoillaan puolet maailman päästöistä. Näihin kuuluvat paitsi ökyrikkaat niin USAssa kuin Ugandassakin, myös suurin osa Euroopan ja Pohjois-Amerikan keskiluokkasta. Ja kuten sanottua, päästöt lasketaan valmistusmaahan, ei kulutusmaahan kuuluviksi, Kiinan päästöistä se on noin puolet. Kuinka iso osa suomalaisten ostamista tuotteista on siellä valmistettu? Elektroniikka, vaateet jne? Me voimme vaikuttaa siihen ihan suoraan omalla ostokäyttäytymisellämme sen sijaan että vaan nurisemme kuin teinit että mäkin haluun koska kaikki kaveritkin.