Työkkäri lähetti taas utopistisen työtarjouksen..
Olen 40 vuotias 3 lapsen äiti., joka on ollut joka lapsen kanssa kotona 3 vuotta. Työttömänä olen ollut viimeiset 8 vuotta. Jokainen voi laskeskella, että todellinen työkokemukseni on yhden A4 rivin mittainen. Työkkäri on näinä 8 vuotena juoksuttanut minua kurssilta ja työpajalta toiselle, jotka ovat vieneet minut vain syvemmälle suohon. Esim. vuosi "kädettömien työpajalla" lähinnä vain pelottaa työnantajia. Juuri viime viikolla lopetin viimeisimmän "Resurssit" kurssin. Nyt luukussa oli sitten tällainen pakotehaku työpaikka, joka lähinnä pienellä paikkakunnalla saa tuntemaan oloni vaan tukalaksi. Työpaikkaan haetaan "Edustavaa, itsenäisesti toimivaa myymälävastaavaa" Pitäisi osata vastata liikkeestä yksin, aina vuoron vaihtoon asti, tehdä tilauksia ja ties mitä mistä minulla ei ole mitään hajuakaan. Työhakemuksen vaadittiin kuva ja vähintään 2 suosittelijana. Minulla ei ole ainuttakaan suosittelijana mistään. Kerrottiin myös, että edustavat instagram sivut katsotaan eduksi. No, sellaisia minulla ei ole, ja voin kertoa, että edustavat ne ei olisi, vaikka olisikin. Tässä haettiin desing tuotteiden myyjää, että jokainen tajuaa millaisia sivuja työntekijästä haetaan. Mitä järkeä näissä on? Tarkoitus ilmeisesti nöyryyttää työtöntä ja koittaa saada karenssi keinolla millä hyvänsä. Hakuaikaakin oli vain 2pv. Eli huonolla tuurilla tämä ei olisi tullut edes tietooni, sillä nyhän on perjantai. Eli karenssi olisi paukkunut.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Tuet on Suomessa aivan liian isot kun tällaisia avauksia tehdään. Äänestäkää jatkossa kokoomusta niin saadaan tuet riittävän alas!
Veronmaksajien taskuista otetuilla sopeutumisrahoilla kotona tälläkin hetkellä makoilevien ex-kokoomus-kansanedustajien tuet on isot.
Vierailija kirjoitti:
Kahdenksan vuotta työttömänä, ja sitten ihmetellään kun aletaan lähettää koulutuksiin. Se vaan on niin, että kun olet kotona niin täytät omat päiväsi niin, että jossain vaiheessa töihin meno tuntuu ylivoimaiselta. Siksi nuo hömpät koulutuksen ja työkokeilut on olemassa, katkaisemaan omat rutiinit.
Olet samanlainen lukutaidoton, kuin työkkärin akatkin.
"
Meidän toimiston esimies katsoon ura:sta (tietokoneohjelmamme), kuinka monta työpaikka ja kurssiesittelyä kukin virkailija on viikon aikana lähettänyt. Mitä enemmän sitä parempi työntekijä. Viikkopalaverissa sitten asia eli nämä lukumäärät käydään läpi.
Että kyllä siinä pätkätyöläinen työkkäriläinen,joka toivoo jatkoja tai ehkä jopa vakituista virkaa, laittaa jos jonkinlaista työpaikkatiedoitusta menemään. Jopa ylitöinä. Siinä ei paljon jää aikaa pohdiskella, että sopiikohan tämä nyt ihan varmasti, vaan kysessä on määrä, ei laatu."
TULE SINÄKIN TEKEMÄÄN TYÖTÄ JOLLA ON TARKOITUS ! !
Vierailija kirjoitti:
Missä tomistossa on hakuaikaa ja reagointiaikaa vain 2 päivää?? Ministeriön ohje on , että viikko pitää jättää asiakkaalle reagointiaikaa. Näin pitää toimia jokaisessa toimistossa.
Meidän toimiston esimies katsoon ura:sta (tietokoneohjelmamme), kuinka monta työpaikka ja kurssiesittelyä kukin virkailija on viikon aikana lähettänyt. Mitä enemmän sitä parempi työntekijä. Viikkopalaverissa sitten asia eli nämä lukumäärät käydään läpi.
Että kyllä siinä pätkätyöläinen työkkäriläinen,joka toivoo jatkoja tai ehkä jopa vakituista virkaa, laittaa jos jonkinlaista työpaikkatiedoitusta menemään. Jopa ylitöinä. Siinä ei paljon jää aikaa pohdiskella, että sopiikohan tämä nyt ihan varmasti, vaan kysessä on määrä, ei laatu.
Se on sitten työttömän työnhakijan asia hakea niitä paikkoja. Työnantaja on se joka päättää ketä valitaan ja ketä ei. Me ei sitä työkkärissä päätetä.
Miksi sun pomo katsoo ne URAsta, kun muut käyttää QV:ta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdenksan vuotta työttömänä, ja sitten ihmetellään kun aletaan lähettää koulutuksiin. Se vaan on niin, että kun olet kotona niin täytät omat päiväsi niin, että jossain vaiheessa töihin meno tuntuu ylivoimaiselta. Siksi nuo hömpät koulutuksen ja työkokeilut on olemassa, katkaisemaan omat rutiinit.
Sanoin juosseeni tuon 8 vuoden aikana kurssilta ja työpajalta toiselle. Itse katson tuollaisen vuoden "työpaja" ajankin työttömyydeksi. Viimeisin loppui viikko sitten.
Ap.
Samaa mieltä. Niin kauan kun saan työttömyysturvaa ja haen töitä olen työtön vaikka olisin työkokeilussa tms. En ymmärrä näitä jotka iloitsevat aloittavansa työt ja sitten tarkentavilla kysymyksillä selviääkin että kyse on työkokeilusta. Sanoisivat suoraan miten asia on.
Saattaisin sanoa opiskelavani jo opiskelisin omaehtoisesti vaikka saisinkin työttömyysturvaa tuolta ajalta. Sen sijaan työkkärin kurssilla sanoisin olevani työtön ja tällä hetkellä kurssilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan idioottimaista ylipäänsä noiden työtarjousten lähettely, kun parhaat paikat näkee itse mol.fi TE-avoimet työpaikat sivustolta netistä, tai monster.fi lähettää niitä suoraan sähköpostiin katseltavaksi, päivittäin!
Ihan turhasta maksetaan virkailijoille, tuollaisten työosoitusten tulostamisesta.
Iso osa työttömistä ei etsi töitä eikä mene te-palvelut.fi -sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sä nyt kuitenkin olet hakenut ko työtä, niin missä probleemi?
En ole ap, mutta minulla ongelma on se, että samassa firmassa voi joskus myöhemmin avautua paikka, jota voisin oikeasti hakeakin. En haluaisi saada firman silmissä pöljän mainetta lähettämällä hakemuksia heidän sellaisiin paikkoihinsa, joihin minulla ei ole mitään edellytyksiä.
Tämä myös. Mä teen pätkää, mutta täytyy olla työnhaku voimassa että saan työttömyyspäiviltä ansiopäivärahaa. Työkkäristä sitten tuli työtarjous samalta työnantajalta jolle tein töitä. No haastatteluun pääsin totta kai, koska olin tuttu naama. Selvähän se oli etten paikkaa saa, en ole tarpeeksi pätevä kyseiseen hommaan. Kun oli päätetty kuka paikan saa, esimies tuli henkilökohtaisesti mulle sanomaan että valitettavasti et saanut paikkaa, sulla ei ole tarvittavaa osaamista.
Tuli hieman typerä olo, että olen hakenut paikkaa mihin ei selvästikään osaaminen riitä.
Vierailija kirjoitti:
No jos et halua töihin niin lopeta se työttömyystuen hakeminen? Joko olet oikeutettu toimeentulo- asumis- yms tukiin tai sun miehellä on fyrkkaa elättää sut. Työttömyystuki on työttömille, ei kotirouville.
Mitään työttömyystukea ei ole olemassakaan. Tutustu edes peruskäsitteisiin ennen kuin alat aukoa naamaasi.
On työmarkkinatuki, peruspäiväraha ja ansiosidonnainen päiväraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan idioottimaista ylipäänsä noiden työtarjousten lähettely, kun parhaat paikat näkee itse mol.fi TE-avoimet työpaikat sivustolta netistä, tai monster.fi lähettää niitä suoraan sähköpostiin katseltavaksi, päivittäin!
Ihan turhasta maksetaan virkailijoille, tuollaisten työosoitusten tulostamisesta.
Jos sinun sukulaisesi ja ystävät ei osaa käyttää nettiä tai sen palveluita, ei se tarkoita ettei muutkaan osaa.
Suurin osa ihmisistä osaa ja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Missä tomistossa on hakuaikaa ja reagointiaikaa vain 2 päivää?? Ministeriön ohje on , että viikko pitää jättää asiakkaalle reagointiaikaa. Näin pitää toimia jokaisessa toimistossa.
Että kyllä siinä pätkätyöläinen työkkäriläinen,joka toivoo jatkoja tai ehkä jopa vakituista virkaa, laittaa jos jonkinlaista työpaikkatiedoitusta menemään. Jopa ylitöinä. Siinä ei paljon jää aikaa pohdiskella, että sopiikohan tämä nyt ihan varmasti, vaan kysessä on määrä, ei laatu.
Se on sitten työttömän työnhakijan asia hakea niitä paikkoja. Työnantaja on se joka päättää ketä valitaan ja ketä ei. Me ei sitä työkkärissä päätetä.
Karmeata. Toivottavasti en itse joudu ikinä työskentelemään te-toimistoon. Kuinkahan pitkään joku yksityinen firma olisi pystyssä jos määrä korvaisi laadun? Asiakkaathan vaihtaisivat puljua heti, työtön ei sitä pysty tekemään.
Vakuutusyhtiöissä kuulemma toimitaan samoin. Tietty määrä päätöksiä pitää ratkaista tietyssä ajassa välittämättä siitä menikö oikein. Sitten korjataan valitusten kautta jos asiakas on ymmärtänyt valittaa.
Ne ei ole työtarjouksia, eli sua ei odota mikään valmis työ missään.
Ärsyttäväähän se on, että niitä pitää hakea kun työkkäri määrää, mutta hae nyt vaan ja et kuitenkaan tule valituksi, joten se siitä sitten.
Niin no eihän se työkkäri voi tietää, oletko työnantajan mielestä tarpeeksi edustava ja löytyykö sulta vaaditut suosittelijat. Varmaan ovat tuon saman lähettäneet sadalle muullekin. Joku perheenäiti voisi silti ollakin tuosta työpaikasta kiinnostunut. No, sä et ole eikä tuo työ ehkä ole sulle sopiva (etkä sä sopiva siihen työhön), mutta älä stressaa. Lähetä sinne hakemus, mutta älä käytä liikaa aikaasi sen kirjoittamiseen. Lähetät asiallisen, normaalin hakemuksen. Ne valitsevat jonkun muun, mutta sulle ei tule karenssia. Onhan se tyhmää, mutta tällä lailla tämä systeemi toimii: työkkäri esittää etsivänsä sinulle töitä ja sinä esität hakevasi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähetetäänköhän työhönosoituksia ex-kansanedustaja Susanna Koskelle?
Kyllä, jos hän on työnhakijana Te-toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sä nyt kuitenkin olet hakenut ko työtä, niin missä probleemi?
En ole ap, mutta minulla ongelma on se, että samassa firmassa voi joskus myöhemmin avautua paikka, jota voisin oikeasti hakeakin. En haluaisi saada firman silmissä pöljän mainetta lähettämällä hakemuksia heidän sellaisiin paikkoihinsa, joihin minulla ei ole mitään edellytyksiä.
Tämä myös. Mä teen pätkää, mutta täytyy olla työnhaku voimassa että saan työttömyyspäiviltä ansiopäivärahaa. Työkkäristä sitten tuli työtarjous samalta työnantajalta jolle tein töitä. No haastatteluun pääsin totta kai, koska olin tuttu naama. Selvähän se oli etten paikkaa saa, en ole tarpeeksi pätevä kyseiseen hommaan. Kun oli päätetty kuka paikan saa, esimies tuli henkilökohtaisesti mulle sanomaan että valitettavasti et saanut paikkaa, sulla ei ole tarvittavaa osaamista.
Tuli hieman typerä olo, että olen hakenut paikkaa mihin ei selvästikään osaaminen riitä.
Olisit voinut vastata tuohon vaikka että "tiedän kyllä, mutta TE-toimistosta lähettivät työtarjouksen ja pakkohan sitä oli hakea".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain näyttöä väitteesi tueksi vai keksitkö kuitenkin tämän ihan omasta päästäsi?
Miksi juokset työkkärin kursseilla? Mikset hae opiskelemaan ihan jotain oikeaa, ammattiin valmistavaa alaa?
Mä olen ollut nyt työttömänä 2v ja 4 päivää. Yhtään työhönosoitudta ei ole tullut. Yhden pelleilykirssin kävin vuosi sitten. Nyt tuli kutsu johonkin keskusteluun Te-toimistoon kuukauden päästä. Mä olen 51v, varmaan mun kohdalla työkkärissäkin ajatellaan, että olen menetetty tapaus. Opiskelin uuden ammatinkin, josta siis valmistuin tuolloin 2v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et halua töihin niin lopeta se työttömyystuen hakeminen? Joko olet oikeutettu toimeentulo- asumis- yms tukiin tai sun miehellä on fyrkkaa elättää sut. Työttömyystuki on työttömille, ei kotirouville.
Mitään työttömyystukea ei ole olemassakaan. Tutustu edes peruskäsitteisiin ennen kuin alat aukoa naamaasi.
On työmarkkinatuki, peruspäiväraha ja ansiosidonnainen päiväraha.
Ei tarvii tutustua, mulla on töitä. Mutta kiitos vaan.
Ei työhakemuksien lähettäminen vaikuta aktiivimallin täyttämiseen mitenkään.