Työkkäri lähetti taas utopistisen työtarjouksen..
Olen 40 vuotias 3 lapsen äiti., joka on ollut joka lapsen kanssa kotona 3 vuotta. Työttömänä olen ollut viimeiset 8 vuotta. Jokainen voi laskeskella, että todellinen työkokemukseni on yhden A4 rivin mittainen. Työkkäri on näinä 8 vuotena juoksuttanut minua kurssilta ja työpajalta toiselle, jotka ovat vieneet minut vain syvemmälle suohon. Esim. vuosi "kädettömien työpajalla" lähinnä vain pelottaa työnantajia. Juuri viime viikolla lopetin viimeisimmän "Resurssit" kurssin. Nyt luukussa oli sitten tällainen pakotehaku työpaikka, joka lähinnä pienellä paikkakunnalla saa tuntemaan oloni vaan tukalaksi. Työpaikkaan haetaan "Edustavaa, itsenäisesti toimivaa myymälävastaavaa" Pitäisi osata vastata liikkeestä yksin, aina vuoron vaihtoon asti, tehdä tilauksia ja ties mitä mistä minulla ei ole mitään hajuakaan. Työhakemuksen vaadittiin kuva ja vähintään 2 suosittelijana. Minulla ei ole ainuttakaan suosittelijana mistään. Kerrottiin myös, että edustavat instagram sivut katsotaan eduksi. No, sellaisia minulla ei ole, ja voin kertoa, että edustavat ne ei olisi, vaikka olisikin. Tässä haettiin desing tuotteiden myyjää, että jokainen tajuaa millaisia sivuja työntekijästä haetaan. Mitä järkeä näissä on? Tarkoitus ilmeisesti nöyryyttää työtöntä ja koittaa saada karenssi keinolla millä hyvänsä. Hakuaikaakin oli vain 2pv. Eli huonolla tuurilla tämä ei olisi tullut edes tietooni, sillä nyhän on perjantai. Eli karenssi olisi paukkunut.
Kommentit (104)
Veronmaksajille tukee kalliiksi perheelliset loiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuodesta alkaen aktiivimallin kuoppaamisen myötä, aletaan työkkäreistä laittamaan löysät pihalle, eli sellaiset joiden kautta yksikään asiakas ei ole saanut asiallista palkkatyötä. Myöskin todennäköisesti karenssitilastot tarkistetaan että kenen käsien kautta on niitä napsahdellu työnhakijoille työpaikkojen asemesta.
Pupukurssien ja 3kk välein tehdyin "kontrollisoittojen" tai ammattitaitoisten ohjaaminen "kuntouttavaan" ilmaistyöhön saati liukuhihnamonistamistajien aika on ohi.
Palkkatukityöt pysyy ja niiden pariin ohjaamista helpotetaan ja kehitetään, mikä on oikeastimainio asia.
Myöskin asialliset virkailijat joista ok-palaute- ne pidetään tietysti alalla, koska sellaiset ovat arvokkaita aina alalla kuin alalla.[/
Olet niin pihalla näistä asioista kuin enää kukaan voi olla!
Sellainen henkilö, jolla on valtion vakituinen virka, on pysyy virassaan kuolemaansa tai eläke-ikäänsä saakka.
Mitään ”palautetta” mistään virkailijoista ei kerätä eikö domumemtouda myöskään. Mikään palaute ei ole syy poistaa virasta.
Mitään seurantaa yksittäisen virkailijan tekemisistä ei ole olemassakaan.
Jos niitä virkoja aletaan ihan lakkauttamaan jollain syyllä, niin sitten pitää alkaa jo lakiakin muuttamaan.
Ei tule tapahtumaan. Virka on ja pysyy.Valitettavasti ns. ikuisuusvirkoja ei näin muutosherkällä alalla, jonka on vastattava reaali-ajassa sekä suhdanteisiin että asiakkaan tarpeisiin, ole olemassakaan ---jos olet oikeasti siihen ajatukseen tuudittautunut.
Eniten tulee juuri yllättymään nämä leipävirkailijat jotka pahaa-aavistamatta jatkaa lähinnä tuolillaan muhimista ja huokailua entiseen malliin.
Tulee "työnkuvan muuttamisia" ja "toimenkuvan" päivittämistä.
Oikeanlaista tulosvastuuta ja työntekijän(virkailijan) vastuuttamista työnkuvastaan konkreettisesti asiakkaan hyväksi.
Samoin toimipaikkoja vähennetään, eli mietihän missä osa "virkaansa" harjoittaa.
Meidän alueella kyllä alkaa yyteet ja toimintamallin muutos vuoden vaihteessa. Ja esimies syynää kuukausittain työtarjousten, asiakastapaamisten määrät jne. En stressaa, onko mulla ensi vuonna enää tätä virkaa. Olen tehnyt työni asiakkaan etu edellä, asiakkailta sataa suoraa kiitosta, mutta esimieheltä ei. Ja en ole tehnyt paljoa työtarjouksia, mutta tapaan asiakkaita aikavarauksella 5/pv eli eniten meidän toimistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuodesta alkaen aktiivimallin kuoppaamisen myötä, aletaan työkkäreistä laittamaan löysät pihalle, eli sellaiset joiden kautta yksikään asiakas ei ole saanut asiallista palkkatyötä. Myöskin todennäköisesti karenssitilastot tarkistetaan että kenen käsien kautta on niitä napsahdellu työnhakijoille työpaikkojen asemesta.
Pupukurssien ja 3kk välein tehdyin "kontrollisoittojen" tai ammattitaitoisten ohjaaminen "kuntouttavaan" ilmaistyöhön saati liukuhihnamonistamistajien aika on ohi.
Palkkatukityöt pysyy ja niiden pariin ohjaamista helpotetaan ja kehitetään, mikä on oikeastimainio asia.
Myöskin asialliset virkailijat joista ok-palaute- ne pidetään tietysti alalla, koska sellaiset ovat arvokkaita aina alalla kuin alalla.[/
Sellainen henkilö, jolla on valtion vakituinen virka, on pysyy virassaan kuolemaansa tai eläke-ikäänsä saakka.
Mitään ”palautetta” mistään virkailijoista ei kerätä eikö domumemtouda myöskään. Mikään palaute ei ole syy poistaa virasta.
Jos niitä virkoja aletaan ihan lakkauttamaan jollain syyllä, niin sitten pitää alkaa jo lakiakin muuttamaan.
Ei tule tapahtumaan. Virka on ja pysyy.Valitettavasti ns. ikuisuusvirkoja ei näin muutosherkällä alalla, jonka on vastattava reaali-ajassa sekä suhdanteisiin että asiakkaan tarpeisiin, ole olemassakaan ---jos olet oikeasti siihen ajatukseen tuudittautunut.
Eniten tulee juuri yllättymään nämä leipävirkailijat jotka pahaa-aavistamatta jatkaa lähinnä tuolillaan muhimista ja huokailua entiseen malliin.
Oikeanlaista tulosvastuuta ja työntekijän(virkailijan) vastuuttamista työnkuvastaan konkreettisesti asiakkaan hyväksi.
Samoin toimipaikkoja vähennetään, eli mietihän missä osa "virkaansa" harjoittaa.
Meidän alueella kyllä alkaa yyteet ja toimintamallin muutos vuoden vaihteessa. Ja esimies syynää kuukausittain työtarjousten, asiakastapaamisten määrät jne. En stressaa, onko mulla ensi vuonna enää tätä virkaa. Olen tehnyt työni asiakkaan etu edellä, asiakkailta sataa suoraa kiitosta, mutta esimieheltä ei. Ja en ole tehnyt paljoa työtarjouksia, mutta tapaan asiakkaita aikavarauksella 5/pv eli eniten meidän toimistosta.
Ei hyvillä tyypillä hätää ole, en usko että sinullakaan.
Kyllä ne erottuu ketkä on asiallisia. Asiakkaat antaa nykyään suoraa palautetta niistä omituisista virkailijoista, jotka lentää ens vuonna pihalle koska jotain asiattomuutta ilmennyt työnkuvassa.
Eli palautteen tärkeys korostuu asiakaskohtaamisissa, oli se sitten puhelimessa tai henkilökohtaisessa tapaamisessa.
Tässä on se "järki", että vilpitön tarkoitus on löytää työntekijä ankarasta työvoimapulasta kärsivään liikkeeseen. Lähimaillakaan ei ole yhtään nuo vaatimukset täyttävää työnhakijaa, joten työ"tarjouksia" lähetetään jokseenkin vähiten sopimattomille hakijoille. Ehkä sinä olet käynyt kauppaopiston joskus menneellä vuosisadalla ja siksi sinut katsotaan sopivaksi hakijaksi tuohon työhön.
Kuvitteletteko jonkun tosiaan lukevan sekä työpaikkailmoitukset että hakijoitten tiedot ja vertailevan sopivuutta? Tuskinpa vaan. Kai siellä on joku kone, jossa on sellainen ohjelma joka arpoo riittävästi "tarjouksia".
Eihän se ole työntekijöitten vika (työkkärissäkään, ks. viesti 22 ) että määrä on laatua tärkeämpää. Eihän sitä tiedä, mikä niistä noin 700 hakemuksesta on se, jolla saa napatuksi työpaikan.
Jos oikeasti haet töitä( ja niin oletan, jos olet työtön työnhkija), niin miksi ihmeessä et esim. laita instagrammiasi kuntoon, jos se vaaditaan.
Varmasti joku henkilö monilta kursseilta, joita olet käynyt voisi sinua suositella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä tuulisia paikkoja tulee noiden esimiesten omat työpaikat ensi vuonna olemaan.
Takuulla syynätään tarkkaan että kuka ja mitä ja miten.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien tuet tulisi puolittaa jotta ei tarvitse jatkossa lukea tällaisia älyttömyyksiä.
Sun märkä uni, mutta ei voida, perustoimeentulo 497e/kk pitää taata kaikille. itse saan työmarkkinatuen 518e/kk päälle vielä täydentävää toimeentulotukea 87e/kk kun vuokran oma-osuus on 109e/kk, niin jäisin tuon 87/kk miinukselle jos olisi hakenut täydentävää toimeentulotukea.
Millä paikkakunnalla tällainen duuni on auki? Missä firmassa? Oisin täydellinen tuohon hommaan!
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnalla tällainen duuni on auki? Missä firmassa? Oisin täydellinen tuohon hommaan!
En usko että olisit, ellet älyä että nämä kaikki ihan samat työtarjous-työpaikat löytyy netistä TE-avoimet työpaikat. mol.fi -sivustolta. Suorahakuna voi hakea sieltä löytyvältä linkiltä mikä löytyy sieltä jokaisen työpaikan omasta ilmoituksesta linkkinä hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajille tukee kalliiksi perheelliset loiset.
Älä muuta sano, tarkoitit kai näitä varakkaita sopeutumiseläkeläis ex-kansanedustajia jotka saa hulppeat veronmaksajien kustantamat massit kuukausittain ilman mitään velvoitteita mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nyt työttömänä 2v ja 4 päivää. Yhtään työhönosoitudta ei ole tullut. Yhden pelleilykirssin kävin vuosi sitten. Nyt tuli kutsu johonkin keskusteluun Te-toimistoon kuukauden päästä. Mä olen 51v, varmaan mun kohdalla työkkärissäkin ajatellaan, että olen menetetty tapaus. Opiskelin uuden ammatinkin, josta siis valmistuin tuolloin 2v sitten.
Jaa. Itselle tuli enimmillään 4 työhönosoitusta 1 kuukauden aikana. Työttömyyttä oli tosin silloin jo melko pitkään takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nyt työttömänä 2v ja 4 päivää. Yhtään työhönosoitudta ei ole tullut. Yhden pelleilykirssin kävin vuosi sitten. Nyt tuli kutsu johonkin keskusteluun Te-toimistoon kuukauden päästä. Mä olen 51v, varmaan mun kohdalla työkkärissäkin ajatellaan, että olen menetetty tapaus. Opiskelin uuden ammatinkin, josta siis valmistuin tuolloin 2v sitten.
Jaa. Itselle tuli enimmillään 4 työhönosoitusta 1 kuukauden aikana. Työttömyyttä oli tosin silloin jo melko pitkään takana.
Uusi tulostin saatu paikallistoimistoon?
Mene itse tekemään sitä työkkärin hommaa, niin ehkä aukeaa realiteetit sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta toihan on hyvä juttu. Saitko työpaikan?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tällä viikolla työtarjous firmaan ja tehtävään johon olen omatoimisesti hakenut aiemmin. Pääsin tuolloin haastattelussa toiselle kierrokselle mutta en kelvanut. On varmaan vaan pakko hakea uudestaan, vai?? Firmassakin varmasti ihmetellään mitä tuo vielä hakee, työttömyyttäkin taas vuosi enemmän takana.
Täh? Edellisellä kerralla hakemassa oli myös joku, jonka katsoivat sinua paremmaksi. Tällä kertaa välttämättä ei ole. Tietenkin haet uudestaan, miksi edes tarvitset siihen työkkärin kehotuksen?
Vierailija kirjoitti:
Mene itse tekemään sitä työkkärin hommaa, niin ehkä aukeaa realiteetit sinullekin.
Varmasti.
Toki aukeaa.
Realiteetit.
Kun menee itse tekemään sitä työkkärin hommaa.
Mä olin aikoinani viisi vuotta lasten kanssa kotona ja sen jälkeen jonkin aikaa työttömänä. Nykyään teen töitä suunnitteluinsinöörinä ja olen huippuhyvä työssäni. Tietty kävin sen insinöörikoulutuksen, aikuiskoulutuksena, mutta kokopäiväisenä.
Minun mies sai viime toukokuussa työkkäristä työtarjouksen siivouspalveluun. Miehelläni on oma LVIS firma eikä ole koskaan ollut työttömänä vaan koulusta suoraan yrittäjäksi. Soitteli sinne työkkäriin ihmeissään ja sielläkin ruvettiin ihmettelemään jne. Mies totesi sille jollekkin virkailijalle, että eipä ole ihme kun toi teidän hieno ei oikein taida toimia missään asiassa ja saat alkaa selvittelee miksi minun nimi on yhtäkkiä teidän ruuduillanne jne.
"Minun mies sai viime toukokuussa työkkäristä työtarjouksen siivouspalveluun. Miehelläni on oma LVIS firma eikä ole koskaan ollut työttömänä vaan koulusta suoraan yrittäjäksi. Soitteli sinne työkkäriin ihmeissään ja sielläkin ruvettiin ihmettelemään jne. "
Ei ristus. Mikä työkkäri oli kyseessä? Toihan oli aika paha.
Se sitten siitä huolellisuudesta ja henkilösuojasta.
Työnhakijoilla on pakko olla omat nettisivut TE-oma asiointi-sivuilla, missä KAIKKI henkilötiedot ihmisestä siellä netissä ja mihin pakko kirjautua säännöllisin väliajoin. Ja sitten JOS oikeasti lähetellään ihmisille työtarjouksia jotka ei edes ole kirjoilla ikinä elämässään olleet TE toimistossa työnhakijoina. . .
Sinua koitetaan saada töihin elättämään itse perheesi eikä yhteiskunnan.