Työkkäri lähetti taas utopistisen työtarjouksen..
Olen 40 vuotias 3 lapsen äiti., joka on ollut joka lapsen kanssa kotona 3 vuotta. Työttömänä olen ollut viimeiset 8 vuotta. Jokainen voi laskeskella, että todellinen työkokemukseni on yhden A4 rivin mittainen. Työkkäri on näinä 8 vuotena juoksuttanut minua kurssilta ja työpajalta toiselle, jotka ovat vieneet minut vain syvemmälle suohon. Esim. vuosi "kädettömien työpajalla" lähinnä vain pelottaa työnantajia. Juuri viime viikolla lopetin viimeisimmän "Resurssit" kurssin. Nyt luukussa oli sitten tällainen pakotehaku työpaikka, joka lähinnä pienellä paikkakunnalla saa tuntemaan oloni vaan tukalaksi. Työpaikkaan haetaan "Edustavaa, itsenäisesti toimivaa myymälävastaavaa" Pitäisi osata vastata liikkeestä yksin, aina vuoron vaihtoon asti, tehdä tilauksia ja ties mitä mistä minulla ei ole mitään hajuakaan. Työhakemuksen vaadittiin kuva ja vähintään 2 suosittelijana. Minulla ei ole ainuttakaan suosittelijana mistään. Kerrottiin myös, että edustavat instagram sivut katsotaan eduksi. No, sellaisia minulla ei ole, ja voin kertoa, että edustavat ne ei olisi, vaikka olisikin. Tässä haettiin desing tuotteiden myyjää, että jokainen tajuaa millaisia sivuja työntekijästä haetaan. Mitä järkeä näissä on? Tarkoitus ilmeisesti nöyryyttää työtöntä ja koittaa saada karenssi keinolla millä hyvänsä. Hakuaikaakin oli vain 2pv. Eli huonolla tuurilla tämä ei olisi tullut edes tietooni, sillä nyhän on perjantai. Eli karenssi olisi paukkunut.
Kommentit (104)
Laitat perushakemuksen ja sanot vaan että ei ole suosittelijoita eikä muitakaan vaadittuja härpäkkeitä. Mitä ressata. Jos saat paikan teet mitä osaat ja mitä et jätät tekemättä.
Ihan idioottimaista ylipäänsä noiden työtarjousten lähettely, kun parhaat paikat näkee itse mol.fi TE-avoimet työpaikat sivustolta netistä, tai monster.fi lähettää niitä suoraan sähköpostiin katseltavaksi, päivittäin!
Ihan turhasta maksetaan virkailijoille, tuollaisten työosoitusten tulostamisesta.
Laitat tietenkin hakemuksen. Et saa karenssia, kun haet.
Työnantaja saa varmasti satoja muitakin hakemuksia, joten voit olla varma, ettei sua valita edes haastatteluun.
Miksi teet ongelman, kun ongelmaa ei ole? Laitat hakemuksen ja piste. Se siitä.
No jos sä nyt kuitenkin olet hakenut ko työtä, niin missä probleemi? Ja mistä työkkäri voi tietää, että olet pudottautunut kelkasta. Kai ne nyt automaattisesti olettaa, että teet parhaasi, jos kerran oot ilmoittanut töitä hakevasi?
Hakemus matkaan, Ei sinua kuitenkaan valita, mutta täytät aktiivimallin.
Noihan on yleensä ihan ufoja, joita työkkäri lähettää.
Kahdenksan vuotta työttömänä, ja sitten ihmetellään kun aletaan lähettää koulutuksiin. Se vaan on niin, että kun olet kotona niin täytät omat päiväsi niin, että jossain vaiheessa töihin meno tuntuu ylivoimaiselta. Siksi nuo hömpät koulutuksen ja työkokeilut on olemassa, katkaisemaan omat rutiinit.
Vierailija kirjoitti:
Hae koulutukseen, tee sitten jotain itse saadaksesi työpaikan. Miksi istut ja odotat että unelmiesi työpaikka tipahtaa syliin. Vai onko se sitten niin, että sinä et oikeasti halua edes töihin?
Haistakaa jo pasca! Suurin osa työnhakijoista hakee itse SOPIVIA työpaikkoja joka päivä! Kukaan ei odota minkään tipahtavan syliin!
Vierailija kirjoitti:
Haha, ei työpaikkojen hakemisella mitään aktiivimallia täytellä, senkin tonttu.
Lähetetäänköhän työhönosoituksia ex-kansanedustaja Susanna Koskelle?
Vierailija kirjoitti:
Työhakemuksella ei aktiivimallia täytetä.
Miten voi olla ettei joku tiedä tuollaista perusasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan idioottimaista ylipäänsä noiden työtarjousten lähettely, kun parhaat paikat näkee itse mol.fi TE-avoimet työpaikat sivustolta netistä, tai monster.fi lähettää niitä suoraan sähköpostiin katseltavaksi, päivittäin!
Ihan turhasta maksetaan virkailijoille, tuollaisten työosoitusten tulostamisesta.
Miettikää: tyypit tulostelee ja lähettelee aivan täsmälleen samoja työpaikkoja ihmisille, mitkä he (ja jokainen) näkevät suoraan mollin sivuilta.
Pitää kai jotain tehdä päivät pitkät, niin sitten tulostellaan.
Ei niin mitään järkeä.
Ei välitetä tutustua työnhakijan profiiliin tai perehtyä hänen tilanteeseensa, silti kova kiire tulostaa osoituksia liukuhihnalta että pysyy tekemisen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Kahdenksan vuotta työttömänä, ja sitten ihmetellään kun aletaan lähettää koulutuksiin. Se vaan on niin, että kun olet kotona niin täytät omat päiväsi niin, että jossain vaiheessa töihin meno tuntuu ylivoimaiselta. Siksi nuo hömpät koulutuksen ja työkokeilut on olemassa, katkaisemaan omat rutiinit.
Sanoin juosseeni tuon 8 vuoden aikana kurssilta ja työpajalta toiselle. Itse katson tuollaisen vuoden "työpaja" ajankin työttömyydeksi. Viimeisin loppui viikko sitten.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
No jos sä nyt kuitenkin olet hakenut ko työtä, niin missä probleemi?
En ole ap, mutta minulla ongelma on se, että samassa firmassa voi joskus myöhemmin avautua paikka, jota voisin oikeasti hakeakin. En haluaisi saada firman silmissä pöljän mainetta lähettämällä hakemuksia heidän sellaisiin paikkoihinsa, joihin minulla ei ole mitään edellytyksiä.
Karenssikyttääjät yrittää narrata porukkaa karenssiin viime hetken noloilla työosoituksilla?
Vierailija kirjoitti:
Tää. Joko sä itse haluat töihin ja etsit aktiivisesti töitä ja panostat siihen työnhakuun, tai sä et halua (kyseisiä tai ollenkaan) töitä ja et panosta niihin. Jokaiseen työpaikkaan on kyllä enemmän kuin se yksi hakija. Ja se kuka on kiinnostunut paikasta saa sen.
Kiinnostuneet löytävät kyllä kyseisen ilmoituksen ilman työkkärin apuakin ja ne keitä ei kiinnosta, ovat hakemukset luokkaa "ei ole kokemusta, ei ole kiinnostusta, en ole etsimänne henkilö, te-toimiston takia haen kyseistä paikkaa". Ei nuo työtarjoukset hyödytä ketään. Paitsi tietenkin te-toimiston virkailijoita, kun tekevät tätä turhaakin turhempaa työtä. Työnantajat joutuvat katsomaan useampia työhakemuksia läpi, joista osa on näitä turhia työhakemuksia.
No jos et halua töihin niin lopeta se työttömyystuen hakeminen? Joko olet oikeutettu toimeentulo- asumis- yms tukiin tai sun miehellä on fyrkkaa elättää sut. Työttömyystuki on työttömille, ei kotirouville.
Missä tomistossa on hakuaikaa ja reagointiaikaa vain 2 päivää?? Ministeriön ohje on , että viikko pitää jättää asiakkaalle reagointiaikaa. Näin pitää toimia jokaisessa toimistossa.
Meidän toimiston esimies katsoon ura:sta (tietokoneohjelmamme), kuinka monta työpaikka ja kurssiesittelyä kukin virkailija on viikon aikana lähettänyt. Mitä enemmän sitä parempi työntekijä. Viikkopalaverissa sitten asia eli nämä lukumäärät käydään läpi.
Että kyllä siinä pätkätyöläinen työkkäriläinen,joka toivoo jatkoja tai ehkä jopa vakituista virkaa, laittaa jos jonkinlaista työpaikkatiedoitusta menemään. Jopa ylitöinä. Siinä ei paljon jää aikaa pohdiskella, että sopiikohan tämä nyt ihan varmasti, vaan kysessä on määrä, ei laatu.
Se on sitten työttömän työnhakijan asia hakea niitä paikkoja. Työnantaja on se joka päättää ketä valitaan ja ketä ei. Me ei sitä työkkärissä päätetä.
No luuletko että saat tuon paikan