Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri lähetti taas utopistisen työtarjouksen..

Vierailija
01.11.2019 |

Olen 40 vuotias 3 lapsen äiti., joka on ollut joka lapsen kanssa kotona 3 vuotta. Työttömänä olen ollut viimeiset 8 vuotta. Jokainen voi laskeskella, että todellinen työkokemukseni on yhden A4 rivin mittainen. Työkkäri on näinä 8 vuotena juoksuttanut minua kurssilta ja työpajalta toiselle, jotka ovat vieneet minut vain syvemmälle suohon. Esim. vuosi "kädettömien työpajalla" lähinnä vain pelottaa työnantajia. Juuri viime viikolla lopetin viimeisimmän "Resurssit" kurssin. Nyt luukussa oli sitten tällainen pakotehaku työpaikka, joka lähinnä pienellä paikkakunnalla saa tuntemaan oloni vaan tukalaksi. Työpaikkaan haetaan "Edustavaa, itsenäisesti toimivaa myymälävastaavaa" Pitäisi osata vastata liikkeestä yksin, aina vuoron vaihtoon asti, tehdä tilauksia ja ties mitä mistä minulla ei ole mitään hajuakaan. Työhakemuksen vaadittiin kuva ja vähintään 2 suosittelijana. Minulla ei ole ainuttakaan suosittelijana mistään. Kerrottiin myös, että edustavat instagram sivut katsotaan eduksi. No, sellaisia minulla ei ole, ja voin kertoa, että edustavat ne ei olisi, vaikka olisikin. Tässä haettiin desing tuotteiden myyjää, että jokainen tajuaa millaisia sivuja työntekijästä haetaan. Mitä järkeä näissä on? Tarkoitus ilmeisesti nöyryyttää työtöntä ja koittaa saada karenssi keinolla millä hyvänsä. Hakuaikaakin oli vain 2pv. Eli huonolla tuurilla tämä ei olisi tullut edes tietooni, sillä nyhän on perjantai. Eli karenssi olisi paukkunut.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies sai viime toukokuussa työkkäristä työtarjouksen siivouspalveluun. Miehelläni on oma LVIS firma eikä ole koskaan ollut työttömänä vaan koulusta suoraan yrittäjäksi. Soitteli sinne työkkäriin ihmeissään ja sielläkin ruvettiin ihmettelemään jne. Mies totesi sille jollekkin virkailijalle, että eipä ole ihme kun toi teidän hieno ei oikein taida toimia missään asiassa ja saat alkaa selvittelee miksi minun nimi on yhtäkkiä teidän ruuduillanne jne.

Jos tuo on oikeasti totta, niin ilmoittakaa lehteen tollasesta toiminnasta.

Tuokaa julki.

Vierailija
102/104 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on ollut mukava elämä ja nyt et haluaisi tehdä mitään. Luuletko, että muut ihmiset huvikseen töissä käyvät? Nyt on sinun vuorosi osallistua. Onhan sinulla sosiaaliturva kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran soittanut työkkäriin, että armoa, mä nolaan itseni ihan totaalisesti ja menetän kasvoni työmarkkinoilla jos joudun hakemaan mulle osoitettua paikkaa. Tyyliin olen puutarhatyöntekijä ja avoin paikka oli koko kaupungin viheraluesuunnittelusektorin päällikön virkaan tms.

Tajusivat kyllä asian, ja vetivät pois osoituksen.

Vierailija
104/104 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies sai viime toukokuussa työkkäristä työtarjouksen siivouspalveluun. Miehelläni on oma LVIS firma eikä ole koskaan ollut työttömänä vaan koulusta suoraan yrittäjäksi. Soitteli sinne työkkäriin ihmeissään ja sielläkin ruvettiin ihmettelemään jne. Mies totesi sille jollekkin virkailijalle, että eipä ole ihme kun toi teidän hieno ei oikein taida toimia missään asiassa ja saat alkaa selvittelee miksi minun nimi on yhtäkkiä teidän ruuduillanne jne.

Sun miehesi salaa sulta jotain. Itse ne tiedot tarvii syöttää järjestelmään verkossa, pankkitunnareilla TAI 3-sivuisella paperilomakkeella, jonka virkailija tallentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi