Vastaa rohkeasti: Mitä narsistisia piirteitä tunnistat ITSESSÄSI?
Mitä narsistisia piirteitä tunnistat ITSESSÄSI?
Kerro narsistisimmat ajatuksesi ja toimesi. Pimeät hetkesi, joista et välttämättä ole ylpeä. Tai normaalit, inhimilliset narsistiset hetket, joille voi nauraakin.
Kommentit (111)
Haluan huomiota ja rakastan olla keskipisteenä. Laittaudun juhliin välillä yli, jolloin koen ylipukeutuneeni kun vertaan muihin, mutta ehkä mieluummin yli- kuin alipukeutunut... Muuten olen täysi kynnysmatto, kiltti ja hyväksikäytetty.
Kehun välillä itseäni tällä palstalla, mutta täysin aiheesta. Saan aina hirveän alapeukkumäärän, jos kerron elämästäni.
Minulle status ja omaisuus merkitsevät paljon. Hakeudun nopeasti ”sisäkehälle” uusissa ympyröissä, ja vanhoihin tuttavuuksiin kyllästyn. Olen kohtuullisen vaatimattomilla opinnoilla luistellut esimerkiksi yritysten johtoryhmiin.
Olen joskus vihjaillut ympäristölleni "kostona" erään ihmisen mielenterveyden ongelmista. Pukenut sen hyvään kaapuun. "Häntä täytyy ymmärtää, koska tiedättehän.." "Voitteko vähän tarkkailla, olen hieman huolissani.."
Puolustuksena, että hän oli tehnyt mulle tosi törkeästi.
En siedä sitä että egoani loukataan. Jos vaikka deittikumppani sanoo että tuntee vain kaverillisia tunteita mua kohtaan, loukkaannun. En ala vainota tai kostaa kuten kunnon narsistit, mutta kohtelen sen jälkeen kuin täysin merkityksetöntä ihmistä. En vastaa kuulumisten kyselyihin. Kadulla vastaan tervehdykseen, mutta en jää juttelemaan.
Lasken maanisesti saamiani tykkäyksiä/peukutuksia, vertaan niitä muihin ja jos joskus itsellä on enemmän, kuvittelen olevani parempi ihminen
En mitään, lapsena jo otettiin heti luulot pois jos erehdyin kuvittelemaan olevani tärkeä tai hyvä jossakin.
Haudon minuun kohdistuneita loukkauksia ja vääryyksiä ikuisuuden ja mietin myös kostamisen mahdollisuutta.
Olen todella voitontahtoinen. Jos samassa huoneessa on minua kauniimpi nainen, olen sisäisesti raivoissani.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, lapsena jo otettiin heti luulot pois jos erehdyin kuvittelemaan olevani tärkeä tai hyvä jossakin.
Uhriutuminenkin voi olla narsistista.
En minä ole lainkaan narsistinen. Enemmänkin nöyrä, ihana ja täydellinen enkeli. Muut eivät vain aina tunnu ymmärtävät erityisyyttäni ja minua kohdellaan kaltoin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle status ja omaisuus merkitsevät paljon. Hakeudun nopeasti ”sisäkehälle” uusissa ympyröissä, ja vanhoihin tuttavuuksiin kyllästyn. Olen kohtuullisen vaatimattomilla opinnoilla luistellut esimerkiksi yritysten johtoryhmiin.
Nuo alkavat täyttää jo diagnoosin kriteerit 😳 Oletko muuten mukava ihminen, vaiko vain tarvittaessa?
Vierailija kirjoitti:
En minä ole lainkaan narsistinen. Enemmänkin nöyrä, ihana ja täydellinen enkeli. Muut eivät vain aina tunnu ymmärtävät erityisyyttäni ja minua kohdellaan kaltoin.
Tämä taisi olla ironisesti kirjoitettu. :)
Vakavasti puhuen: narsistisesti häiriintynyt ihminen nimenomaan kuvittelee olevansa "kiltti, mukava ja oikeudenmukainen". Esimerkiksi henkisesti väkivaltainen, rahaa pummaava alkoholistieksäni kuvaili itseään "kiltiksi".
Tarkkailkaapa palstan k*lttimiehiä. Totuus voi olla varsin mielenkiintoinen...
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus vihjaillut ympäristölleni "kostona" erään ihmisen mielenterveyden ongelmista. Pukenut sen hyvään kaapuun. "Häntä täytyy ymmärtää, koska tiedättehän.." "Voitteko vähän tarkkailla, olen hieman huolissani.."
Sikamaista käytöstä! Mitä niin törkeää hän teki ansaitakseen tuollaista? Olet julma.
Nautin hieman narsististen ihmisten seurasta, pidän liian normaaleja vähän tyhminä ja naiiveina. En kuitenkaan ihan täysin kahjojen isojen Narsistien seurasta, vaan hieman keskimääräistä enemmän näitä ominaisuuksia kantavien ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa käytöstä! Oliko hän esimerkiksi Asperger? Teitä autisitien dissaajia on nykyisin enemmänkin. Kiusaatko ”oikeistakin” sairauksista? Jos vaikka ”sinua on kohdeltu törkeästi”? Vähän kuittaat syövästä ja MS-taudista?
Vierailija kirjoitti:
Sikamaista käytöstä! Mitä niin törkeää hän teki ansaitakseen tuollaista? Olet julma.
Juu siksi se olikin kosto. En ole kuullut kiltistä kostosta, kaikki kostot ovat sikamaisia.
Hän oli sälyttänyt omien pahojen tekostensa syyt minun harteilleni. Mm. rikkonut muiden omaisuutta ja ilmoittanut että minä tein sen. Jouduin pahoihin ongelmiin.
En ole maailman empaattisin ihminen. Jos joku kertoo minulle vaikeuksistaan niin Ajattelen usein vain, että sellaista se elämä on, deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa käytöstä! Oliko hän esimerkiksi Asperger? Teitä autisitien dissaajia on nykyisin enemmänkin. Kiusaatko ”oikeistakin” sairauksista? Jos vaikka ”sinua on kohdeltu törkeästi”? Vähän kuittaat syövästä ja MS-taudista?
Olisi kiva kuulla oma vastauksesi aloituksen kysymykseen. Tulitko tänne vain syyllistämään muita, koska itse olet täydellinen? Hmm..
Jos jaamme miehen kanssa esim piirakkaa niin otan aina ”paremman” siivun. Kjeh kjeh >:)