Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa rohkeasti: Mitä narsistisia piirteitä tunnistat ITSESSÄSI?

Vierailija
01.11.2019 |

Mitä narsistisia piirteitä tunnistat ITSESSÄSI?

Kerro narsistisimmat ajatuksesi ja toimesi. Pimeät hetkesi, joista et välttämättä ole ylpeä. Tai normaalit, inhimilliset narsistiset hetket, joille voi nauraakin.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin ihailusta ja kehuista mielestäni enemmän kuin muut samanikäiset vertaiset. Haen onnistumisia osittain siksi että saisin muilta kehuja. Myöskin ajattelen aina elämää vähän silleen, että olen muka elokuvassa jossa aina välillä olen suosion huipulla, voitan palkintoja, saan rakkautta ja ihailua ja jos en saa niin sitten siinä on sellainen "vaikeuksien kautta voittoon" -juoni.

Olen huomannut vasta tosi myöhäisellä iällä, että isälläni on samanlaisia piirteitä.

Eikö sua koskaan mietitytä että paistattelusi saattaa olla läpinäkyvää ja että ihmiset nauraa sun omahyväisyydelle seläntakana?

Vierailija
62/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole lainkaan narsistinen. Enemmänkin nöyrä, ihana ja täydellinen enkeli. Muut eivät vain aina tunnu ymmärtävät erityisyyttäni ja minua kohdellaan kaltoin.

Tämä taisi olla ironisesti kirjoitettu. :)

Vakavasti puhuen: narsistisesti häiriintynyt ihminen nimenomaan kuvittelee olevansa "kiltti, mukava ja oikeudenmukainen". Esimerkiksi henkisesti väkivaltainen, rahaa pummaava alkoholistieksäni kuvaili itseään "kiltiksi". 

Tarkkailkaapa palstan k*lttimiehiä. Totuus voi olla varsin mielenkiintoinen...

Jos pitää itseään kilttinä, mukavana ja oikeudenmukaisena, niin mistä muuten tietää, että on sitä oikeasti eikä vain narsistisesti kuvittele itsestään niin?

Jotkut voivat olla itseään tuollaisena pitävän kanssa samaa mieltä, mutta mistä hän tietää, että heidän arvionsa on luotettava eikä vaikkapa narsistisen "esittämisen" aiheuttama harhaluulo?

Jos taas jotkut kuvailevat päinvastaisiksi, mistä tietää onko heidän arvionsa luotettava? He voivat ymmärtää väärin tai haukkua toista vain siksi että ovat pettyneitä, koska eivät ole saaneet tältä haluamaansa. He voivat olla jopa itse narsisteja. Narsisti voi loukata, talloa tai manipuloida toista antamalla tälle väärän kuvan itsestään. Toisaalta ulkoisesti samoin käyttäytyä voi myös ihminen, joka pitää toista narsistina ja on siinä oikeassa.

Mä oon sitä mieltä että lähtökohtaisesti kuka tahansa itseään kilttinä pitävä on epäilyttävä.

Tuohan ei vastaa kysymyksiini millään tapaa. Kun on kuitenkin kilttejä ihmisiä jotka itse tietävät olevansa kilttejä, niin pitäisikö heidän kaikkien alkaa epäillä itseään (luulla narsistiksi)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen minusta ei pidetä tällä palstalla, mutta menköön.. :D

Minulla narsistisuus ilmenee niin, että pidän itseäni liian helposti muita parempina ja olen h e lvetin tyytyväinen itseeni vertaillessani itseäni muihin. Mutta tiedostan sen ja tiedostan myös olevani arviossani usein väärässä, joten en pidä sitä niin pahana. Pidän itseäni jopa harvinaisen kauniina, älykkäänä, terveen kriittisenä ja luovana. Ylipäänsä pidän itsestäni ihan sairaan paljon. Käytännön tasolla narsismi ilmenee minussa niin, että olen kohtalaisen laskelmoiva ja jopa manipuloiva jos se ei paljoa vaadi eikä ole nähdäkseni kenenkään edun vastaista. Tämä ei ehkä varsinaisesti ole narsismia, mutta olen hyvin omanarvontuntoinen ja esim. väkivaltatilanteissa en ole lamaantunut vaan tehnyt vastahyökkäyksen, mistä siitäkin onnittelen itseäni aika ajoin. Pidänkö itseäni itsekkäänä? Kyllä vaan.

N25

Ja jos viemäri on tukossa niin keksin kyllä jonkun muun avaamaan tukoksen.

Vierailija
64/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka monissa asioissa tunnen epävarmuutta, tunnen kuitenkin kuuluvani parhaimmistoon.

Ihmisten nimet eivät ennen jääneet päähäni, sillä en välittänyt ihmisistä. Nykyisin olen kuitenkin ymmärtänyt ihmisten arvon ja muistan hyvin uusien tuttavuksien nimet.

Minulla on myös kuvitelmia, että tulevaisuudessa minusta tulee merkittävä henkilö. 

Saan iloa tarkkaillessa toisten reaktioita erilaisiin eriskummallisiin tilanteisiin.

Saan iloa muiden ihmisten kärsimyksestä ja epäonnistumisista varsinkin, jos ovat jollakin kyseiset henkilöt ovat jollakin tapaa kilpaulullisessa asemassa kanssani.

Kohdatessani uuden henkilön mietin paljon vaikutelmaa mikä tapaamisesta jää. Siksi olen asiallinen ja miellyttävä. Mietin myös mitä hyötyä henkilö voi minulle tarjota. Minua kuitenkaan tuo henkilö ei kiinnosta muuten pätkän vertaa ennen pidemmän siteen muodostumista.

Olen yleisestiottaen lojaali ystävilleni, mutta jos joku osoittaa suoranaista heikkoutta, muutan asennettani helposti kylmäksi ja hieman vihamieliseksi.

Olen äärioikeistolainen. Nykyään tiedän vapaan markkinatalouden luovan kaikkein runsaimman hyvinvoinnin ja olevan siten kaikkein paras järjestelmä. Tämä ei mitään erityistä, mutta uskon, että monilla ihmisillä liika empaattisuus ja sosiaalisuus sokaisee järkevän ajattelun, jolloin tuloksena on sosialismia yms. kuraa.

Fantasiapuolella olen sadisti ja nautin vallantunteesta.

En lähes lainkaan ikävöi henkilöitä. Koen suurempaa kiintymystä esim. paikkoja kohtaan. Esim. kotiseudulle on päästävä aina silloin tällöin. 

Vierailija
65/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni ylivoimaisesti älykkäämpänä kuin kanssaihmisiäni. Katson nenänvarttani pitkin alas muita ja arvostelen heitä julmasti. Olen ilkeä ja teräväsanainen, mutta en kestä kritiikkiä.

Vierailija
66/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely. Päteekö tämä sinuun:

1. suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
67/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
68/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto ja muiden hyväksynnän hakeminen asioissa. Luettuani jonkun tuoreen kirjoituksen niin sen mukaan myös ristiriitaisesti joissain tilanteissa minulla on paljon parempi itsetunto ja rohkeus tehdä asioita kuin monella muulla. En tunne helposti empatiaa muita kohtaan, olen kovasti opetellut myötätunnon osoittamista muille ja yritän aina kuvitella millaisia reaktioita ihmiset minulta haluavat miellyttääkseni heitä. Tähänkin ristiriitaisesti loukkaannun helposti jos joku ei osoita empatiaa minua kohtaan vaan töksäyttelee jotain jonninjoutavia ohjeita joita en halua kuulla vaan lähinnä myötätunnon sanoja. Haluan avomiehelleni olevan ehdottomasti lady nro 1 enkä siedä liian läheisiä välejä naispuolisiin kavereihin. Laitoin miehen jo kerran valitsemaan joko kahdenkeskiset tapaamiset naistyökaverin kanssa tai minut. Nuorena loukkaannuin myös verisesti säädöille/poikaystäville jos viikonlopun illanvietto seurueen kanssa jossa oli myös paljon kaverinaisia oli mieluisampi vaihtoehto kuin minun seurani. Koska jos minusta oikeasti välittää pitäisi seurani olla aina vaihtoehto A eikä B.

Vierailija
69/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
70/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. vaatii korostunutta ihailua

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
71/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itsestäni paljon, jos joku puhuu jostain asiasta mikä on hänelle käynyt tai jossain tapahtunut, keksin jonkun aasinsillan miten tämä asia liittyy omiin kokemuksiin

Vierailija
72/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. mielestään oikeus erityiskohteluun

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
73/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. muiden hyväksikäyttö

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
74/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. empatian puute

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
75/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. kateus (tai uskoo muiden kadehtivan)

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
76/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. ylimielisyys ja röyhkeys

ylänuoli = kyllä

alanuoli = ei

Vierailija
77/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun itsestäni paljon, jos joku puhuu jostain asiasta mikä on hänelle käynyt tai jossain tapahtunut, keksin jonkun aasinsillan miten tämä asia liittyy omiin kokemuksiin

Miksi ihmeessä? Älyttömän noloa ja läpinäkyvää?

Vierailija
78/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely: MONIKO näistä kohdista pätee sinuun?

1. suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan

2. keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta

3. uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

4. vaatii korostunutta ihailua

5. mielestään oikeus erityiskohteluun

6. muiden hyväksikäyttö

7. empatian puute

8. kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä)

9. ylimielisyys ja röyhkeys

ylänuoli = 5 - 10

alanuoli = 0 - 4

Vierailija
79/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeus tunnistaa ja tunnustaa omia heikkouksiaan.

Vierailija
80/111 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan hallita aikatauluja. Jos minulle ei ajoissa (päivä tai pari etukäteen) kerrota jostain menosta, joka minun pitäisi järjestää tai olla kuskina, niin ensin kieltäydyn, enkä kuuntele mitään pyyntöjä tai selityksiä, mikään selitys ei ole riittävä. Lopulta viime hetkellä ehkä suostun pitkin hampain, ja teen pyydetyn jutun, mutta olen hyytävän kylmä mököttäjä koko sen ajan, ja vielä jälkeenpäinkin. Tätä ei onneksi tapahdu töissä, pelkästään yksityiselämässä.

Vian ei tarvitse olla iso silloin, kun se on aivoissa. Tuo sanonta naurattaa, kun se on niin tosi itseni kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän