Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus aikoo muuttaa työttömyyskorvauksen vastikkeelliseksi

Vierailija
01.11.2019 |

Työvelvoite on tulossa

Kommentit (252)

Vierailija
181/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkuhupaisaa.

Entäs tosiaan työterveyspuoli? Se varmasti järjestyy ja sitä kautta setvitään esim. sairaspoissaolot? Tuskin työtön niitä voi vain ilmoittaa itse, joten oletan, että työtä tekevälle se työterveyshuolto taataan.

Lapset laitettava päiväkotiin ja meilläkin on 3 alle kouluikäistä. Miehen tulojen vuoksi menisi täysi maksu. Eli eipä paljon käteen jäisi.

Vakuutukset? Mitä jos työssä sattuu työtapaturma? Kuka on työnantaja?

Ja mihin nämä nykyiset sijaiset päätyvät kun heidän työnsä tehdään käytännössä ilmaiseksi? Joukon jatkoksi ilmeisesti kortistoon?

Kuka valvoo millä laadulla hommat tehdään vai onko sillä edes väliä? Pääasia kun on vain kiusata työtöntä?

Kyselyikäinen kotiäitinä toimiva selittäjä. Odota rauhassa, kaikki selviää aikanaan.

Vierailija
182/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei saa töitä? Pikkukylässä aika hankalaa löytää töitä.

Niin siksihän osa työttömistä muuttaa syrjäseudulle, että voi pakoilla töitä. Pitäisiköhän sitten vaikka muuttaa tai vaikka keksiä mitä alueella voisi tehdä pienyrittäjänä, tai etänä tai sitten kulkea pidempää työmatkaa? Vai todellako olet sitä mieltä, että olet oikeutettu täysiin tukiin ja sitten saat vaan odotella jos taivaalta tipahtaisi töitä?

Minä en muuta yhtään mihinkään, en todellakaan jätä lapsia ja miestä. Minulla oli ennen vakituinen työpaikka mutta sitten meni terveys. Tietysti olen oikeutettu tukiin koska olen työtön. Ja ihan rauhassa ole kateellinen mun päivärahasta joka on peräti 800e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aktiivimallin uhri. Kerrottiin, että kyseisen mallin vaikutukset selvitetään. Nyt uutisoitiin, ettei selvitystä, yllätys yllätys, ole pystytty tekemään. Miksi? Minä haluan tietää, multa vietiin 60 e kuukaudessa.

Nyt tuo Pekonenkin vaan sivulauseessa toteaa, ettei selvitystä tule.

Mikä tähän on syy. No jokainen tietysti tajuaa, että se oli vaan täysin harkittu veto nyhtää työttömiltä.

Ministeri Pekonen, selvitys julkisuuteen!

Vierailija
184/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oikeasti toteutuu ja työttömyys- tai toimeentulotukia ei maksettaisi lainkaan jos ei edes tuohon työmäärään suostu 60h/kk.

Voi kulta pieni, miten heikoilla tiedoilla ja kyvyillä sitä ajatuksia jaellaan. Olen ollut työttömyyteen liittyvässä työssä nyt jo 25 vuotta ja voin sanoa, että ihan kunnon ihmisille ei irtoa töitä edes itkien.  Minä tiedän mitä työmarkkinoilla tapahtuu, tiedätkö sinä?

Miten sinun mielestäsi sitten menisi asiat sitten SADATTUHANNET olisi täysin vailla tuloja? Kadulle vaan kerjuulle, niinkö? Kun niitä töitä ei ole kaikille, sen minä sattumalta TIEDÄN, ja sinä sen sijaan LUULET täällä kaikenlaista paskaa.

Miten ahne ja empatiakyvytön voi olla? Tajuatko että jos ihminen jää esim yli 50 vuotiaana työttömäksi, niitä töitä EI OLE. Koodarit, asiantuntijat, asiakasapalvelijat, tarjoilijat, kaupan kassat eivät välttämättä työllisty enää koskaan, ymmärrätkö?  Jumalauta.

TOSIN ja tämä kaikille lukijoille tiedoksi, aloitus on täyttä fuulaa ja aktiivimallin purku alkaa 2020. Mutta kivat vihafantasiat ap:lla ja muilla ihmisroskilla tässä ketjussa.  Kiitokset kaikille, jotka ovat empatiakykysiä vielä ja haluavat kustantaa huonossa jamassa olevien elämää yhteisistä varoista, niin minäkin haluan ja toivon vastapalvelusta jos minulle käy huonosti.

Vierailija
185/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs päätöksen lapsivaikutusten arviointi? Aktiivimallin kohdallahan sitä ei tehty lainkaan ja niinhän siinä kävi että syntyvyyden lasku nopeutui entisestään.

Aktiivimalli kosketti kaikkein kovimmin juuri lastenhankintaiässä olevia, joiden osana ovat pätkätyöt ja niiden välissä työttömyysjaksot. Ihmiset eivät uskalla lisääntyä enää kun luottamus yhteiskunnan turvaverkkoihin romutettiin. Elämä ei enää kannakaan.

Vierailija
186/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme juttu miten typerästi koko aktiivimalli onnistuttiin pilaamaan. Oikein tehtynähän se olisi ollut pikemminkin aktiivisuudesta palkitseva mekanismi, ja ehkä jopa rahoittanutkin toimintaa hieman.

Mutta niin vain kävi että porvarimieliset keksi että käytetäänkin sitä rangaistusmekanismina, sehän selvä että sillä tavoin ei tule yhden ainutta työpaikkaa jos tekemisen seurauksen ei nettorahat lompakossa lisäänny.

Kyllä tässä aika vahvasti on alkanut muodostumaan mielikuva siitä, että viranomaisten ei pitäisi tunkea kansalaisten sopimuspöytiin työvoimapolitiikan nimissä yhtään mitenkään, siitä ei tunnu tulevan koskaan mitään muuta kuin riitoja ja erimielisyyksiä. On muutenkin aika kestämätön tie jos kaikki viranomaiset TE-toimisto, Kela ja mahdollisesti muutkin virkavastuulla toimivat alkaa pyörittelemään työttömiä jossain näennäistoimissa millä ei ole mitään tekemistä työn kysynnän ja ansainnan kanssa.

Porvarihallitukset hakkasi tässä asiassa miljarditolkulla suomalaisten varallisuutta ihan pelkkään "juutalaisjahtiin" työttömien etujen vastaisesti, ja näitä vahinkoja tullaan maksamaan monin eri tavoin vielä vuosikaudet.

Uskomatonta että tämmöinenkin ajanjakso piti Suomessa vielä nähdä, yli 70 vuotta maailmansotien päättymisen jälkeen.

Vierailija
187/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs päätöksen lapsivaikutusten arviointi? Aktiivimallin kohdallahan sitä ei tehty lainkaan ja niinhän siinä kävi että syntyvyyden lasku nopeutui entisestään.

Aktiivimalli kosketti kaikkein kovimmin juuri lastenhankintaiässä olevia, joiden osana ovat pätkätyöt ja niiden välissä työttömyysjaksot. Ihmiset eivät uskalla lisääntyä enää kun luottamus yhteiskunnan turvaverkkoihin romutettiin. Elämä ei enää kannakaan.

Hyvä niin, koska ei sillä parilla kympillä lasta olisi kuitenkaan elätetty. Tämä maa on pilattu jo.

Kannattaa etsiä parempi tulevaisuus muualta.

Vierailija
188/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten patistaminen töihin on hyvä juttu. Vastikkeetonta rahaa ei pitäisi terveille työikäisille ihmiselle antaa pitkiä aikoja. Lyhyet työttömyysjaksot on ymmärrettäviä, mutta etenkin Uudellamaalla töitä kyllä löytyy, jos vaan niitä haluaa tehdä. Kaikesta työstä ei makseta huippupalkkaa, mutta jokaisella on mahdollisuus lähteä opiskelemaan parempipalkkaiseen ammattiin. 

Työssäkäyminen myös ehkäisee syrjäytymistä ja muita työttömyydestä johtuvia lieveilmiöitä. Jostain syystä  jotkut ihmiset heti nousevat vastarintaan, kun pitäisi osallistua itse itsensä elättämiseen. Arvaapas miltä tuntuu käydä 40h/vko töissä, jotta voi itsensä ja perheensä lisäksi elättää myös nämä sohvalla makoilijat. 

Vierailija
189/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään työtöntä joka makoilisi sohvalla tai missään muuallakaan. Kaikki ovat terveellistä elämää eläviä liikunnallisia akateemisia ihmisiä, jotka pitävät hyvää huolta lapsistaan, kuljettavat heitä harrastuksiin, kehittävät itseään, maksavat asuntolainaa ja hakevat aktiivisesti töitä.

Jos joku tuntee muunlaisia, kertoo se paljon hänestä itsestään.

Vierailija
190/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut koko ajan vastikkeellinen niin että mitä uutta se sitten olisi?

Vierailija
191/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu, kuntouttava työtoiminta jne ovat jo sellaisia. Mielestäni ihan ok, koska kevyempiä ja kannattavampia kaikkine etuineen kuin jollain matalapalkka-alalla toimiminen. Saisi kyllä luvan kantaa ihan oikean työn titteliä.

Vierailija
192/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään työtöntä joka makoilisi sohvalla tai missään muuallakaan. Kaikki ovat terveellistä elämää eläviä liikunnallisia akateemisia ihmisiä, jotka pitävät hyvää huolta lapsistaan, kuljettavat heitä harrastuksiin, kehittävät itseään, maksavat asuntolainaa ja hakevat aktiivisesti töitä.

En tunne ketään työtöntä joka makselee asuntolainaa. Kaikki asuvat vuokralla ja nostavat kaikki yhteiskunnan tuet mitä irti saa. 

Vierailija
193/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään työtöntä joka makselee asuntolainaa. Kaikki asuvat vuokralla ja nostavat kaikki yhteiskunnan tuet mitä irti saa. 

Minä olen työtön ja maksan talolainaa.

Vierailija
194/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän pitää työllistää montaa tahoa niin että se on ollut vastikkeellinen jo pitkään. Ilman työttömiä olisi työttömiä paljon enemmän. Ja se palkkatuki on ihan huuhaata kuin puhallusta ilmaan. 

Vierailija
195/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitonrahallako?

Vierailija
196/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitonrahallako?

Niin, päiväraha nettona noin 800e.

Vierailija
197/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia hulluja löytyy ja kaippa jossain maaseudulla halpaa mökkiäkin voi ylläpitää työttömänä. 

Vierailija
198/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitonrahallako?

Paljonko jää elämiseen?

Vierailija
199/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitonrahallako?

Paljonko jää elämiseen?

Elämiseen jää hyvin rahaa, lapsilta ei puutu mitään ja minulla on myös hevosia.

Vierailija
200/252 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuttavapiirisi kertoo kaiken olennaisen sinusta itsestäsi.

Itse olen työtön ja maksan asuntolainaa Helsingissä. Ei ole enää onneksi paljoa jäljellä :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi