Hallitus aikoo muuttaa työttömyyskorvauksen vastikkeelliseksi
Kommentit (252)
Olisiko sitä kuuluisaa linkkiä?
Muuten haiskahtaa vähän vihanlietsonnalta....
Jumppaa kirjoitti:
Kyllä tässä aika vahvasti on alkanut muodostumaan mielikuva siitä, että viranomaisten ei pitäisi tunkea kansalaisten sopimuspöytiin työvoimapolitiikan nimissä yhtään mitenkään, siitä ei tunnu tulevan koskaan mitään muuta kuin riitoja ja erimielisyyksiä. On muutenkin aika kestämätön tie jos kaikki viranomaiset TE-toimisto, Kela ja mahdollisesti muutkin virkavastuulla toimivat alkaa pyörittelemään työttömiä jossain näennäistoimissa millä ei ole mitään tekemistä työn kysynnän ja ansainnan kanssa.
Aktiivimalli ei ollut viranomaisten päätös, vaan ihan itse eduskuntaan valitsemamme kansanedustajat sen säätivät. Tai tarkemmin sanottuka kepu, kokoomus ja persut. Että kiitosta vain näiden puolueiden äänestäjille.
Viranomaiset lähinnä kirosivat, kun piti äkkiä järjestelmät muuttaa niin että saatiin malli toteutettua.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista on turhasta valittajia. Kaikki on tullut ja saatu liian helpolla ainakin nykynuorilla.
Jaa. En ole nykynuori vaan olin nuori 80-luvulla, ja silloin ainakin työpaikan sai todella helpolla verrattuna siihen mitä nykyään. Eli ei toisaan voi väittää että nykynuoret saisivat helpolla kaiken.
Kyllä se nytkin vastikkeelliselta vaikuttaa, kun korvaukset juoksevat vain, jos aktivointisuunnitelmassa suostuu aikuisten päivähoidossa käymään.
Töitä on tullut haettua monista muista paikoista paitsi pääkaupunkiseudulta, mutta ei pitkäaikaistyöttömänä kelpaa edes siivoojaksi tai pesulaan töihin, kun ei ole työkokemusta. Mietin kouluun hakeutumista, mutta epäilyttää, että nostaako edes se tästä suosta. Toisaalta, jos pääsisin muuttamaan astetta suurempaan kaupunkiin, uskoisin voivani saada työn henkilökohtaisena avustajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä haittaa, avioliitossa on elatusvelvollisuus.
Mä juuri tänään mietin eroa mutta eipä taas tämän asian takia uskalla erota
No mikä on ???!
Eikö teidän naisten pitänyt olla niin pirun päteviä & nohevia, että pärjäätte miehille missä asiassa ja milloin vain ? Mutta olette niin poloisia hyväkkäitä iilimatoja että ei edes omilleen uskalleta kun nälkäkuolema uhkaa ? Toivottavasti miehesi kohtelee sinuakin oikein kaltoin henkisesti, fyysisesti ja varsinkin taloudellisesti. Saa kyllä tuollainen kuppaaminen luvan loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä haittaa, avioliitossa on elatusvelvollisuus.
Mä juuri tänään mietin eroa mutta eipä taas tämän asian takia uskalla erota
No mikä on ???!
Eikö teidän naisten pitänyt olla niin pirun päteviä & nohevia, että pärjäätte miehille missä asiassa ja milloin vain ? Mutta olette niin poloisia hyväkkäitä iilimatoja että ei edes omilleen uskalleta kun nälkäkuolema uhkaa ? Toivottavasti miehesi kohtelee sinuakin oikein kaltoin henkisesti, fyysisesti ja varsinkin taloudellisesti. Saa kyllä tuollainen kuppaaminen luvan loppua.
Luultavasti se mies on vaimoaan huonosti pitänytkin, kun kerran eroa on pitänyt miettiä.
Mutta asiaan. Unohdit taas kerran, että miehissä on vähintään yhtä paljon työttömiä kuin naisissakin.
Itse asiassa miehiä on työttömänä 86 000 ja naisia 75 000, joten kyllä niitä miehiääkin aika moni nainen elättää.
Ei haittaa yhtään. Teen muutenkin vapaaehtoistyötä vanhusten parissa 20 tuntia viikossa. Ihan ajankuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään työtöntä joka makoilisi sohvalla tai missään muuallakaan. Kaikki ovat terveellistä elämää eläviä liikunnallisia akateemisia ihmisiä, jotka pitävät hyvää huolta lapsistaan, kuljettavat heitä harrastuksiin, kehittävät itseään, maksavat asuntolainaa ja hakevat aktiivisesti töitä.
Jos joku tuntee muunlaisia, kertoo se paljon hänestä itsestään.
En tunne ketään työtöntä joka makselee asuntolainaa. Kaikki asuvat vuokralla ja nostavat kaikki yhteiskunnan tuet mitä irti saa.
Minä olen työtön ja maksan talolainaa.
Liitonrahallako?
Niin, päiväraha nettona noin 800e.
Täällä myös yksi joka maksaa asuntolainaa päivärahoilla. 70% menee tuloista asumiskuluihin, lopuilla pysyy hengissä, mitään ei puutu, muuta kuin työpaikka.
No, sitten täytyy hakea toimeentulotukea, joka on vastikkeeton perustuslain nojalla. F'ck you Antti Rinne.
Entä voiko hallituksen muuttaa ns. vastikkeelliseksi? Että jos sinne hallitukseen pääsee niin sitä palkkaa vastaan tehtäis asioille jotain? Jotta saadaa niitä työpaikkoja lisää ja ihmisten hyvinvointi nousuun?
Ja kansanedustajien palkkaa vastaan jos saatais jotain muutakin kuin köyhien ja vähempiosaisten kyykytystä? Jotain muutakin kuin kalliita taksimaksuja ja kallita bileitä?
On se kumma kun ei löydy äänestäjiä. Taitaa unohtua että me työttömätkin ollaan iso osa kansaa.
Pelkkää näytelmää koko politiikka. Taidan muuttaa seuraavaksi toiseen maahan työn perässä. Enkä tule takaisin jos sellaisen työpaikan löydän.
T. Työtön korkeakoulutettu
Onhan se ollut vastikkeellinen koko ajan vai eikö ole ollut kaikille?
Palkkaa ei siis tarvitse maksaa.
Kaikille ilmaisrahaa saaville sama velvollisuus eli toimeentuloasiakkaillekin. Loppuu tulva ulkomailta, kun tietää joutuvansa töihin. Sopii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ilmaisrahaa saaville sama velvollisuus eli toimeentuloasiakkaillekin. Loppuu tulva ulkomailta, kun tietää joutuvansa töihin. Sopii hyvin.
Et taida nyt ymmärtää politiikasta ja lainsäädännöstä paljoakaan. Perustuslaki turvaa jokaiselle Suomen kansalaiselle minimitoimeentulon riippumatta siitä, mitä tämä tekee tai on tekemättä. Perustuslain muuttaminen vaatii eduskunnassa 5/6 enemmistön, joka tarkoittaa, että lain muuttamisen kannalla täytyisi olla 167 kansanedustajaa, jotta muutos menisi läpi. Sinuna en pidättäisi hengitystä perustuslain muutosta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Toimii käytännössä yhtä hyvin kuin kommunismi.
Suomi on sosialistinnen talous. Sossujen toisilleen järkkäämä pakkotyö sopii tänne mainiosti.
Onneksi itselläni on varallisuutta senvarran ettei tarvitse käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai siitä pakkotyöstä maksetaan ihan oikeaa palkkaa?
Muuten kyseessä taitaa olla orjuus.
Kyllä, siitä maksetaan ihan oikeaa palkkaa. Töitä tulee tehdä kuukaudessa 60 tuntia ja palkkaa siitä saa vähän yli 600 e. Samalla lakkautetaan kaikki työttömyysetuudet.
Mulle kävisi tämä etenkin jos jotain materiaaleja työhön saisi ja saisin lisäksi itse päättää mitäm teen. Osaan tehdä tuotteita käsityönä, ja tuoda lisäarvoa. En vaan tarpeeksi nopeasti ja tasalaatuisesti, että se olisi meidän verotuksella markkinataloudessa kannattavaa, kun kuitenkin jokub robotti 3d muotilla tekee homman tyyliin 5000 kertaa muo nopeammin..
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ollut vastikkeellinen koko ajan vai eikö ole ollut kaikille?
Et voisi enempää ulalla olla.
Vierailija kirjoitti:
Jumppaa kirjoitti:
Kyllä tässä aika vahvasti on alkanut muodostumaan mielikuva siitä, että viranomaisten ei pitäisi tunkea kansalaisten sopimuspöytiin työvoimapolitiikan nimissä yhtään mitenkään, siitä ei tunnu tulevan koskaan mitään muuta kuin riitoja ja erimielisyyksiä. On muutenkin aika kestämätön tie jos kaikki viranomaiset TE-toimisto, Kela ja mahdollisesti muutkin virkavastuulla toimivat alkaa pyörittelemään työttömiä jossain näennäistoimissa millä ei ole mitään tekemistä työn kysynnän ja ansainnan kanssa.
Aktiivimalli ei ollut viranomaisten päätös, vaan ihan itse eduskuntaan valitsemamme kansanedustajat sen säätivät. Tai tarkemmin sanottuka kepu, kokoomus ja persut. Että kiitosta vain näiden puolueiden äänestäjille.
Viranomaiset lähinnä kirosivat, kun piti äkkiä järjestelmät muuttaa niin että saatiin malli toteutettua.
Yhtäkään näiden puolueiden jäsenistä en äänestänyt, joten aktiivimalli ei koske minua.
Assburger kirjoitti:
Joiltakin aloilta poistuisivat oikeat työpaikat, kun voisi käyttää orjatyötä.
Olet oikeassa. Kaikki aikuiset muistanevat ns Uuden-seelannin mallin.
Siellä joutui pakkoyrittäjäksi, koska useat norm työpaikat käyttivät näitä korvauksella eläviä orjinaan.
Sitten myivät yrittäjinä palveluita ja tavaroita toisilleen.
Nykytilannetta siellä en tarkallen tiedä, mutta eivät varmaan ole ihan selvinneet tuosta.
Työnteko ja työnsaanti hyvä, ja kaikenlaiset toimet joissa työtöntä pyritään oikeasti auttamaan, kaikenlainen turha byrokratia, pompottelu ja nöyryyttäminen huono. Näin työttömänä mielenterveys on muutenkin ihan siinä rajalla, siitä rajan yli kun se menee sitten onkin taas yksi sairaseläkeläinen lisää kustannuseränä.