Mitä/millaisia vaatteita tai vaateyhdistelmiä ette voi sietää? luetellaan!
Minä en jostain syystä koskaan ole tykännyt shaalikauluksellisista neuleista (tuli mieleen kun äsken tuli taas Nicotinell mainos jossa naisella ko. vaate). Ja toinen vaate tai pikemminkin kuosi on salmiakkikuvio jossain neuleessa/paidassa.
Mitkä on teidän inhokkeja pukeutumiseen liittyen?
Kommentit (398)
Takataskuttomat housut yhdistettynä lyhyeen paitaan
Lyhyt jakku tai pusero, tiukat kapeat farkut, matalat kengät pitkäselkäisellä, lyhytjakaisella ihmisellä.
Suomessa on paljon vartaloita (persjalkaisia. Täältä opittu sana) , joille korkokengät tuo sopusuhtaisuutta. Tai ne vihatut tunikat.
Toppatakki ohuen juhlamekon kanssa.
Valkoiset korkkarit muilla kuin morsiamilla.
Kaikkein pahin: valkoiset korkkarit vielä yhdistettyinä sinisiin farkkuihin.
sellaiset vaatteet joista paistaa kilometrin päähän, että ne ovat maksaneet sen 5e. Esim. jossain New Yorkerissa myytävät vaatteet.
Minulle karmeinta katsottavaa tällä hetkellä on nuorten aikuisten pukeutuminen collegehousuihin sillä tavalla että kyseessä eivät ole ne ns. kotihousut, vaan ihan varta vasten ulkokäyttöön ostetut "muotikollarit". Niissä on vielä usein hölmösti tiukat pohkeet ja roikkuva persus. Samaan muotiin näyttää kuuluvan muutenkin amerikasta kopioitu keskenkasvuinen vaatevalikoima. Asun pienessä, maalaishenkisessä kunnassa ja täällä näkee kyllä marketissa ihmisiä navettavaatteissa, "pieruverkkareissa" crocseissa jne. kun piipahdetaan vaan kauppaan mutta se tosiaan ihmetyttää että kaupungilla hillumiseen varta vasten ostetaan jenkkityylisiä eli tyylittömiä vaatteita...
Ja kyllä, olen varma että mm. juuri näin pukeutuvat pitävät minua homehtuneena setämiehenä... Mutta kun varta vasten kysyttiin...
Kaikki liian pienet vaatteet. Vaikka luoja nähköön jokainen voi olla ihan oma itsensä eikä mua muiden paino haittaa, niin siitä tulee tuskainen olo kun jollain on niin kireät rintsikat tai pöksyt ohuen trikoovaatteen alla, että ihmisvartalo muistuttaa michelin-ukkoa. Ei koossa ole mitään häpeämistä, mutta sieltä täältä kokoon kurottu liha, huh. Voi olla vaikea löytää kokoja, mutta yrittäkää. Tuntuu itsestännekin autuaammalta kuin kiristyspuristuskuristus.
Kiitos ja anteeksi. En ole missi itsekään.
Mitkä tahansa liian tiukat ja pienet vaatteet. Pitää olla tilaa liikutella esimerkiksi raajoja, enkä halua että vatsani pömpöttää ahtaassa paidassa.
Muiden pukeutumisessa ei pitäisi kenelläkään olla mitään "sietämistä".
Ruutucaprit/sortsit. Etenkin yhdistettynä ruutupaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen pukeutuneena johonkin lapsellisiin vaatteisiin kuten kuoman kenkiin mitä päiväkotilaiset käyttää, myös trikoopipot ja pinkit ulkoiluvaateet näyttävät hirveiltä aikuisella naisella
Oletko kokeillut Kuomia? Ne ovat parhaat, lämpimät ja liukkaalla kelillä luistamattomat, kevyet. Näin reumamummona ostan vain Kuomia, nyt on menossa jo neljännet punaiset. Eikä mitään väliä, mitä muut ajattelevat, parhaita ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen pukeutuneena johonkin lapsellisiin vaatteisiin kuten kuoman kenkiin mitä päiväkotilaiset käyttää, myös trikoopipot ja pinkit ulkoiluvaateet näyttävät hirveiltä aikuisella naisella
Minulla on Minna Parikan pinkit puputennarit. T. N60v.
Minulla on pinkki pitkä toppatakki ja pinkki kypärämyssy! Kuomat on punaiset. T.N63v.
Vierailija kirjoitti:
Kauluspaidan päällä neuletakki.
Tuubihuivi sisällä. Tulee jotenkin mieleen lentoemäntä tai muuten vaan hienosteleva ihminen.
Noita monet käyttää pakosta kun on kylmä. Meillä töissä esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos pukeutumistyyli ei ole yhteydessä persoonan temperamentin kanssa. Esim. jos joku räiskyvä tatuoitu persoona on jossain "pyhäkoulupuvussa" nörttivaatteissa tai sitten sellainen arka ja ujo tyyppi pukeutuu johonkin kovislookiin.
Voi olla myös moniulotteisempi persoonallisuus, jonka kaikki puolet eivät tule kaikkien kanssa esiin kaikissa tilanteissa. Temperamentti ei kai sinänsä liity siihen millaista tyyliä ihminen pitää itselleen sopivana.
En siedä poolokauluksia, sukkahousuja, villaa ihoa vasten, kireitä vaatteita - itselläni. Muiden vaatteista en piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle karmeinta katsottavaa tällä hetkellä on nuorten aikuisten pukeutuminen collegehousuihin sillä tavalla että kyseessä eivät ole ne ns. kotihousut, vaan ihan varta vasten ulkokäyttöön ostetut "muotikollarit". Niissä on vielä usein hölmösti tiukat pohkeet ja roikkuva persus. Samaan muotiin näyttää kuuluvan muutenkin amerikasta kopioitu keskenkasvuinen vaatevalikoima. Asun pienessä, maalaishenkisessä kunnassa ja täällä näkee kyllä marketissa ihmisiä navettavaatteissa, "pieruverkkareissa" crocseissa jne. kun piipahdetaan vaan kauppaan mutta se tosiaan ihmetyttää että kaupungilla hillumiseen varta vasten ostetaan jenkkityylisiä eli tyylittömiä vaatteita...
Ja kyllä, olen varma että mm. juuri näin pukeutuvat pitävät minua homehtuneena setämiehenä... Mutta kun varta vasten kysyttiin...
Luulin sinua Pirkko Arstilaksi.
Muut kuin joustovyötäröiset housut. Eivät mene kiinni omenavatsani päällä. Tai housut, joissa vyötärö sopivan iso, mutta muuten liian isot ja leveät. Iso vatsa kun ei tarkoita, että olisi iso joka paikasta.
Poolopaidat kuristavat kuten joku kirjoittikin jo.
Kömpelön malliset kengät, esim. paksupohjaiset.
Vierailija kirjoitti:
Matalalantiofarkut. AAAAAARRRGGHH!!! Ja perce vilkkuu.
Ei muuten vilku, jos on oikeanmallinen kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Persvakoon vedetyt college-housut.
Ja ne housut on yleensä sellaiset kulahtaneet ja jonkun löysäperseisen läskin päällä, joka laiskasti löntystelee tien tukkeena perse hölskähdellen. Oksennus.
Ihan kuin jotkut oikein yrittämällä yrittäisivät pukeutua mahdollisimman rumasti; karseat isot pyöreät silmälasit tms. rumat pöllölasit, ripulipaskan värinen muodoton kaapu päälle ja jotkut paksupohjaiset sämpyläkengät.
TÄMÄ! painajaismaista ajatellakin. Kaikista pahin, oikea kauhuleffaskenario, olisi tiukka, villainen poolopaita. Repisin hädissäni kaulusta irti iholtani ja varmaan saisin jonkun paniikkikohtauksen. Hrrrrrrrrrrrrrrrrr 😱