Mitä/millaisia vaatteita tai vaateyhdistelmiä ette voi sietää? luetellaan!
Minä en jostain syystä koskaan ole tykännyt shaalikauluksellisista neuleista (tuli mieleen kun äsken tuli taas Nicotinell mainos jossa naisella ko. vaate). Ja toinen vaate tai pikemminkin kuosi on salmiakkikuvio jossain neuleessa/paidassa.
Mitkä on teidän inhokkeja pukeutumiseen liittyen?
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fjällräven tms. -tyylinen eräpukeutuminen muualla kuin Lapin vaelluksella. Ja tähän vielä kirsikkanan päälle pyöräilykypärä (parhaimmillaan pipon päällä), kun tullaan asioimaan kauppaan. Ai että mä kärsin..............
No mut se on käytännöllistä :) mä ihailen ihmisiä jotka harrastaa hyötyliikuntaa ja pyöräilee sinne kauppaan sen sijaan että ajaa oven eteen autolla tyylikkäästi pukeutuneena.
Mä oon just tollanen eräpukeutuja, koska en omista autoa, vaan kuljen kaikki matkat pyörällä. Välillä joudun käymään näissä kamppeissa myös kaupungilla/kaupassa ohikulkumatkalla. Omistan siis myös salonkikelpoisia vaatteita, mutta liikun eräpukeutuen pyöräilykypärän kanssa myös ihmisten ilmoilla. Mun "eräkamppeet" on kuitenkin musta ihan tyylikkäät, ei mitään 80-luvun tuulipukuja tms.
Käytän töissä fjällrävenin erävaatteita koska olen paljon ulkona ja vaatteiden pitää olla sään kestävät. Mulla on myös vaelluskenkätyyppiset turvalengät vaikka ei pyöräilykypärää koska liikun autolla. En ole aavistanutkaan että joku kärsii kun käyn vaatteissani kaupassa tai apteekissa ym. Töiden jälkeen. Anteeksi kamalasti, toivottavasti pukeutumiseni ei ole aiheuttanut kuitenkaan pysyvää henkistä haittaa.
Mikä ihme tässä ketjussa on kun jokainen viesti saa 20-40 alapeukkua? Ihan asiallisetkin viestit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tässä ketjussa on kun jokainen viesti saa 20-40 alapeukkua? Ihan asiallisetkin viestit.
Syy tähän lienee mainittu edellisellä sivulla, katso sieltä.
Joku marttaporukka sormet syyhyten alapeukuttaa
No mikä se syy ny oli? Ei lukenu edellisellä sivulla
Vierailija kirjoitti:
No mikä se syy ny oli? Ei lukenu edellisellä sivulla
Siellä on useampi viesti tohon liittyen, jotkut lainauksien laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Joku marttaporukka sormet syyhyten alapeukuttaa
Paha sanoa mistä, mutta otin yhteyttä tän saiitin yllä pitoon ja valitin, mutta ne on kuulemma eri lähteistä tulleita eivätkä he siellä aio tehä mitään tolle asialle. Täällä saa kuulemma peukuttaa kuten haluaa.
Otin luupinki esiin enkä näe vastauksia. Voisitko referoida tähän niin ei tarvi kaikkien erikseen etsiskellä?
Näistä en itse tykkää, mutta muiden päällä ei häiritse:
- Pantterikuosi
- Tikkikuosi (takit, laukut)
- Pikkuprintti (esim. pientä kukkakuviota)
- Koko look samaa merkkiä, esim. Adidasta
Täällä päin asuu nätti nuori nainen jonka luulin olevan jonkin sortin uskovainen: Meikkiä tuskin lainkaan, isot pöllörillit, muodoton harmaa trenssityylinen takki, musta baskeri. Kunnes sitten näin tämän neidon vetävän tupakkaa posket lommolla ja räpsivän selfieitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin asuu nätti nuori nainen jonka luulin olevan jonkin sortin uskovainen: Meikkiä tuskin lainkaan, isot pöllörillit, muodoton harmaa trenssityylinen takki, musta baskeri. Kunnes sitten näin tämän neidon vetävän tupakkaa posket lommolla ja räpsivän selfieitä.
Kotini lähellä on kaksi eri seurakunnan kirkkoa, kaupungin keskustan lähellä. Molempiin menee hienosti pukeutuneita tyylikkäitä naisia, hame monilla polven yläpuolelle, meikattu viimeisen päälle. Ei yliampuvasti, mutta niin, että huomaa, että on meikattu.
Tiedän papin, joka vetää tupakkaa ketjussa ja juo vapaa-ajalla reippaasti viiniä. Muuta alkoholia ei juo kuin viiniä.
Naisella farkuissa kapea vyö vaikka on vyölenkit leveälle vyölle.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava väriyhdistelmä: harmaa, punainen ja vihreä. Ei voi olla mitään rumempaa.
Joulutontulla ihan söpö. :)
Liivihame , leggingsit ja tunika, nahkahousut, täysin mustiin pukeutuminen, olivatpa vaatteet mitä hyvänsä.
Ja suomalaisten rakastamat raitapaidat ovat inhokkini sekä useat Nanson vaatteet, eritoten suurikuvioiset telttamaiset paidat ja tunikat.
Vierailija kirjoitti:
Monessa kommentissa täällä on dissattu kevyttoppiksia. Miksi ihmeessä? Täällä Etelä-Suomessa se on tähän vuodenaikaan todella oiva vaate! Lämmin, mutta ei kuuma. Jos talvesta tulee kylmä, otetaan toisenlaiset päällysvaatteet käyttöön, mutta juuri syksyn vaihtuessa talveen kevyttoppis on paras. Minä aion ainakin käyttää omaani (kuten moni muukin) av-mammojen makuraadin tuomiosta välittämättä.
29 henkilöä näyttää alapeukuttaneen tuota kommenttiani (tähän mennessä). Mitä ihmettä he itse käyttävät ulkovaatteena tähän vuodenaikaan, kun ympärilleni katsoessani näen lähes yksinomaan erilaisia kevyttoppiksia? Jokunen villakangastakki joskus näkyy, sellaista käytän itsekin toisinaan, mutta kyllä kevyttoppis on se vallitseva näky!
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommentissa on oikeastaan vinha perä. Esim 1800-luvulla ja myös aiemminkin ylä- ja ylemmän keskiluokan naiset pukeutuivat sellaisiin asuihin että niissä oli todella vaikea ellei mahdoton liikkua. Lisäksi kampaukset olivat suuritöisiå eivätkä kestäneet esim. ulkoilmassa oleilua. Syynä tällaiseen muotiin on pidetty sitä että naisen asu on osoittanut että hänen ei tarvitse tehdä työtä elääkseen ja tätä tämä asia kertoi myös aviomiehen korkeammasta statuksesta.
Samasta syystä ruskettumista vältettiin mm. käyttämällä päivänvarjoja.
Ihon piti näyttää siltä, että ei ole tarvinnut työskennellä ulkona eli mielellään ei mitään merkkejä ruskettumisesta, pisamista tai altistumisesta auringon valolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa kommentissa täällä on dissattu kevyttoppiksia. Miksi ihmeessä? Täällä Etelä-Suomessa se on tähän vuodenaikaan todella oiva vaate! Lämmin, mutta ei kuuma. Jos talvesta tulee kylmä, otetaan toisenlaiset päällysvaatteet käyttöön, mutta juuri syksyn vaihtuessa talveen kevyttoppis on paras. Minä aion ainakin käyttää omaani (kuten moni muukin) av-mammojen makuraadin tuomiosta välittämättä.
29 henkilöä näyttää alapeukuttaneen tuota kommenttiani (tähän mennessä). Mitä ihmettä he itse käyttävät ulkovaatteena tähän vuodenaikaan, kun ympärilleni katsoessani näen lähes yksinomaan erilaisia kevyttoppiksia? Jokunen villakangastakki joskus näkyy, sellaista käytän itsekin toisinaan, mutta kyllä kevyttoppis on se vallitseva näky!
Täs on nyt joku ihmiskoe tai trolli meneillään tai sit huolestuttavan paljo jollain aikaa..
Vierailija kirjoitti:
Tunika ja legginsit :D
Suomalaisten naisten kansallispuku. Käytetään kaikissa tilanteissa, koska asun luullaan hoikentavan olemusta.
En voi sietää sitä, että luetellaan rumia vaatteita! Tyylitöntä!
Minä en kyllä millään löydä sanoja pullukka tai läski tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa. Puhutaan vain perholiiveistä. Niin, kannattaa lukea tarkemmin, ettei ala kiristää.
yksi EI suosittu vaatekappale on muuten liian kireä pipo.