Mitä/millaisia vaatteita tai vaateyhdistelmiä ette voi sietää? luetellaan!
Minä en jostain syystä koskaan ole tykännyt shaalikauluksellisista neuleista (tuli mieleen kun äsken tuli taas Nicotinell mainos jossa naisella ko. vaate). Ja toinen vaate tai pikemminkin kuosi on salmiakkikuvio jossain neuleessa/paidassa.
Mitkä on teidän inhokkeja pukeutumiseen liittyen?
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
No ei tästä ketjusta kyllä järin hyvää fiilistä tosiaan tule. Täällä on keritty mollata oikeastaan jokaista mekäläisen suosikkia ja peukuttaa niitä herjaavia viestejä.
Jep, hyvin harva vaate säästyny tolta. Tää ketju houkuttelee (jo otsikonkin perusteella) luokseen lähinnä negailijoita ja provoajia ja sitä kautta rankasti vinouttaa tuloksia. On kyselynä muutenkin hyvin kaukana mistään tieteellisen tasapainotetusta satunnaisotantaan perustuvasta tutkimuksesta. On korkeintaan viihteellinen kysely, mutta mitä hyvää fiilistä siitä saa kun huomaa lopulta lähes kaiken vedetyn kölin alta.
Vierailija kirjoitti:
Mustat tiukat tekonahkahousut vedettynä kireästi persvakoon, leopardikuvioinen tiukka ja niukka toppi, huikean stilettikorkoiset, tulenpunaiset ja teräväkärkiset korkkarit. Alla toki stringit. Todella epämukava, mutta työ vaatii tietynlaisen asun..
Joku Porvoon suunnalta yrittää vissiin olla hauska..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavat, leuan, korvat ja melkein olkapäätkin peittävät tuubihuivit ovat ihan kivoja. Yhdistettyinä narutoppeihin, caprihousuihin ja sandaaleihin ne kuitenkin ovat naurettavia. Bikinit ja Uggsit ovat samaa tyyliä.
Jaha, puoli tusinaa tuubihuivillista saapui alapeukuttamaan.
Mikä on syynä jättihuivi-kesävaateyhdistelmään? Kahdella kollegallani on huivin ympärivuotiseen käyttämiseen selvä syy: kun he ovat hämillään, he nostelevat huivia nenänsä päälle. Jonkinlainen turvariepu se siis on, vai mitä?
Ei minulla alapeukutus tuosta johtunut, vaan ihan ketjun yleisestä vastenmielisyydestä. Huomasin, että kaikki suosikkivaatteeni on jo haukuttu ja peukutettu alas (tai niitä herjaavat viestit ylös) jossain kohtaa.
Ap kysyi vaatteista ja vaateyhdistelmistä. Kuten sanoin, huivi on ihan kiva, mutta kesävaatteiden kanssa älytön.
Vinkki: älä lue itsellesi vastenmielisiä ketjuja.
Usein näkee parjattavan huivien käyttöä kesällä tai sisätiloissa. Joku puolusteli omaansa sillä, että niska on todella herkkä vedolle. Minulla syy huivin käyttöön on ihan esteettinen. Olen harmikseni saanut jo melko varhaisessa nuoruudessani ns. emännän kyhmyn, joka ei todellakaan kaunista sivukuvaani. Mulla on tukka hartioille eli peittää kyllä kuhmuran auki ollessaan, mutta jos hiukset ei ole vastapestyt, laitan ne mieluusti ponnarille tai nutturalle. Aina ei päällä ole ponnaripäivänä kauluspaitaa tms. vaan sellainen kaula-aukko, että kyhmy näkyy. Silloin laitan kaulaani huivin vuodenajasta riippumatta. Kesä- ja sisäkäyttöön mulla on useita eri värisiä ja kuosisia keveitä huiveja, jotka ei vaikuta ruumiin lämpötilaan mitenkään vaan ovat puhtaasti ulkonäöllisiä asusteita.
Tiedän (ja näen ympärilläni), että suurinta osaa kyhmy ei haittaa, sellainenhan on todella yleinen. Minua kuitenkin häiritsee, enkä halua sitä esitellä, joten sori huiveistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä perhokalastusliivit kaupungissa, terasseilla ja illanvietoissa turn off.
Samaa mieltä. Perhokalastusliivit vain perhokalastukseen.
Veljeni ajoi kerran autolla perholiiveihin sonnustautuneen miehen ohi kaupungilla, hidasti, avasi ikunnan ja huusi miehelle: "Ei perholiiveissä kaupungille!" ja kaasutti pois.
Tosi juttu, olin itse kyydissä. Naurattaa vieläkin se tilanne.
👍👍👍👍👍👍😂😂😂😂😂😂
Minkälainen ihminen peukuttaa näin monen naurunaaman kanssa sellaista toimintaa, jossa ventovieraille huudellaan ulkonäköön liittyviä kommentteja kadulla?! Sinä ja tarinankertoja veljineen olette niitä alhaisemman älykkyysosamäärän typeryksiä, joiden mielestä on ok kuumana kesäpäivänä huutaa auton ikkunasta ohi kulkevalle pullukalle, että L Ä S K I mee kotiis. Vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavat, leuan, korvat ja melkein olkapäätkin peittävät tuubihuivit ovat ihan kivoja. Yhdistettyinä narutoppeihin, caprihousuihin ja sandaaleihin ne kuitenkin ovat naurettavia. Bikinit ja Uggsit ovat samaa tyyliä.
Mikä on syynä jättihuivi-kesävaateyhdistelmään? Kahdella kollegallani on huivin ympärivuotiseen käyttämiseen selvä syy: kun he ovat hämillään, he nostelevat huivia nenänsä päälle. Jonkinlainen turvariepu se siis on, vai mitä?
Ei minulla alapeukutus tuosta johtunut, vaan ihan ketjun yleisestä vastenmielisyydestä. Huomasin, että kaikki suosikkivaatteeni on jo haukuttu ja peukutettu alas (tai niitä herjaavat viestit ylös) jossain kohtaa.
Ap kysyi vaatteista ja vaateyhdistelmistä. Kuten sanoin, huivi on ihan kiva, mutta kesävaatteiden kanssa älytön.
Usein näkee parjattavan huivien käyttöä kesällä tai sisätiloissa. Joku puolusteli omaansa sillä, että niska on todella herkkä vedolle. Minulla syy huivin käyttöön on ihan esteettinen. Olen harmikseni saanut jo melko varhaisessa nuoruudessani ns. emännän kyhmyn, joka ei todellakaan kaunista sivukuvaani. Mulla on tukka hartioille eli peittää kyllä kuhmuran auki ollessaan, mutta jos hiukset ei ole vastapestyt, laitan ne mieluusti ponnarille tai nutturalle. Aina ei päällä ole ponnaripäivänä kauluspaitaa tms. vaan sellainen kaula-aukko, että kyhmy näkyy. Silloin laitan kaulaani huivin vuodenajasta riippumatta. Kesä- ja sisäkäyttöön mulla on useita eri värisiä ja kuosisia keveitä huiveja, jotka ei vaikuta ruumiin lämpötilaan mitenkään vaan ovat puhtaasti ulkonäöllisiä asusteita.
Tiedän (ja näen ympärilläni), että suurinta osaa kyhmy ei haittaa, sellainenhan on todella yleinen. Minua kuitenkin häiritsee, enkä halua sitä esitellä, joten sori huiveistani.
Mitä alapeukuttamista tässä on? Se, että joku ei halua kyhmynsä näkyvän vai se, että kirjoittaja toteaa niitä olevan monella? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama juttu itelläkin. Tästä syystä alapeukuttelen kans melkein kaikkee nyt.
Luulen että alapeukuttelu johtuu noilla tosta, mitä noissa lainauksissa on sanottu.
Epäkäytännölliset vaateviritelmät, jotka hidastavat ja hankaloittavat kantajansa liikeratoja ja joiden käyttäjästä näkee kilometrin päähän, ettei tämä voi olla millään muotoa olla ripeä ja tehokas (työnantajan näkökulmasta katsottuna). Turha siinä on sitten selittää, että unelmoin lastenlääkärin, sairaanhoitajan (jne hyveellisten ammattien) työstä, kun jokainen silmillään näkee ettet voi kyseistä virkaa viritelmässäsi toimittaa, et edes opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Korkokengät ja niiden kopina. Aina kun näkee naisen korkkareissa joilla hän ei osaa edes kävellä, tulee fiilis että kyseinen nainen yrittää olla jotain muuta kuin on. Se ei ole koskaan viehättävää, vaikka nämä naiset sitä juuri tavoittelevat.
Pidän korkkareita, mutta käytän ne aina suutarilla korkolapun vaihdossa. Kopinan saa lähes täydellisesti pois, mikä on hyvä, koska en yhtään tykkää, kun ääliöt ja arvostelijat kyylää kopinan kuultuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fjällräven tms. -tyylinen eräpukeutuminen muualla kuin Lapin vaelluksella. Ja tähän vielä kirsikkanan päälle pyöräilykypärä (parhaimmillaan pipon päällä), kun tullaan asioimaan kauppaan. Ai että mä kärsin..............
No mut se on käytännöllistä :) mä ihailen ihmisiä jotka harrastaa hyötyliikuntaa ja pyöräilee sinne kauppaan sen sijaan että ajaa oven eteen autolla tyylikkäästi pukeutuneena.
Mä oon just tollanen eräpukeutuja, koska en omista autoa, vaan kuljen kaikki matkat pyörällä. Välillä joudun käymään näissä kamppeissa myös kaupungilla/kaupassa ohikulkumatkalla. Omistan siis myös salonkikelpoisia vaatteita, mutta liikun eräpukeutuen pyöräilykypärän kanssa myös ihmisten ilmoilla. Mun "eräkamppeet" on kuitenkin musta ihan tyylikkäät, ei mitään 80-luvun tuulipukuja tms.
Monessa kommentissa täällä on dissattu kevyttoppiksia. Miksi ihmeessä? Täällä Etelä-Suomessa se on tähän vuodenaikaan todella oiva vaate! Lämmin, mutta ei kuuma. Jos talvesta tulee kylmä, otetaan toisenlaiset päällysvaatteet käyttöön, mutta juuri syksyn vaihtuessa talveen kevyttoppis on paras. Minä aion ainakin käyttää omaani (kuten moni muukin) av-mammojen makuraadin tuomiosta välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä alapeukuttamista tässä on? Se, että joku ei halua kyhmynsä näkyvän vai se, että kirjoittaja toteaa niitä olevan monella? En ymmärrä.
Täällä on nyt joku, joka trollaa alapeukuttamalla kaikkea monen monta kertaa. Huomaat, kun katsot muita runsaasti alapeukutettuja kommetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt joku, joka trollaa alapeukuttamalla kaikkea monen monta kertaa. Huomaat, kun katsot muita runsaasti alapeukutettuja kommetteja.
Joo ihmettelin samaa aiemmin, koska tykkäysten ja alapeukkujen suhde toisiinsa oli omituinen. Jutut oli sellasia kuitenkin että tykkäyksiä luulisi olevan paljon enemmän kuin alapeukutuksia. Joku pistäny jonkun marttaryhmän yhdessä alapeukuttamaan :D
Vierailija kirjoitti:
No ei tästä ketjusta kyllä järin hyvää fiilistä tosiaan tule. Täällä on keritty mollata oikeastaan jokaista mekäläisen suosikkia ja peukuttaa niitä herjaavia viestejä.
No onko se nyt herjaamista, jos ei jostain tyylistä satu pitämään? Nehän on ihan makuasioita.
Ei täällä ole mun mielestä ketään herjattu. Herjaaminen on henkilöön kohdistuvaa. Täällä ei kenestäkään tietystä ihmisestä ole puhuttu.
Jos mä nyt sanon, että inhoan vaikkapa sellaista perusjunttirock- tyyliä, johon kuuluu liekkipaidat, isot sormukset, geelillä pystyyn nypitty tukka, harrikkapaidat ja buutsit, niin ei se ole herjaamista.
Vähän nyt pipoa löysemmäksi.
Tyylikäs talvitakki ja korkokengät, ei käsilaukkua vaan cittarista ostettu selkäreppu. Jaksan aina ihmetellä.
Tuubihuivi,nilkat paljaana (liian lyhyet housut) tennarit aikuisilla naisilla, leokuvio missä tahansa,treenitrikoot tai liian lyhyt takki
Kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se nyt herjaamista, jos ei jostain tyylistä satu pitämään? Nehän on ihan makuasioita.
Ei täällä ole mun mielestä ketään herjattu. Herjaaminen on henkilöön kohdistuvaa. Täällä ei kenestäkään tietystä ihmisestä ole puhuttu.
Jos mä nyt sanon, että inhoan vaikkapa sellaista perusjunttirock- tyyliä, johon kuuluu liekkipaidat, isot sormukset, geelillä pystyyn nypitty tukka, harrikkapaidat ja buutsit, niin ei se ole herjaamista.
Vähän nyt pipoa löysemmäksi.
No nii i! Mä kans etin merkkejä herjaamisesta mutta oli ihan basic mielipiteitä eri vaatteista. Tarviiko ottaa henkilökohtasesti? On täällä sellasia vaatteita moitittu joista itekin pidän. Mitä väliä? Ei ne moittijat välttämättä pue ite yhtään sen kauniimpia vaatteita päälleen? Makuasioita.
Kaikki liian kireet trikoorätit on sos ja mayday. Samoin myös löysät trikoorätit. Liian lyhyt paita ja kireät elastaani tai puuvillatrikoot niin että perseen muodot näkyy. Rintaliivittömyys, roikkurinnat, törröttävät nännit julkisessa paikassa. Lyhyet shortsit ja selluliitti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin jotkut oikein yrittämällä yrittäisivät pukeutua mahdollisimman rumasti; karseat isot pyöreät silmälasit tms. rumat pöllölasit, ripulipaskan värinen muodoton kaapu päälle ja jotkut paksupohjaiset sämpyläkengät.
Juuri tätä tyyliä olen itsekin ihmetellyt. Lisäksi tähän tyyliin kuuluu joskus korkeavyötäröiset ei-istuvat housut jotka ovat niin lyhyet että nilkat jäävät paljaiksi sekä vaaleat nilkkasukat.
Vierailija kirjoitti:
Epäkäytännölliset vaateviritelmät, jotka hidastavat ja hankaloittavat kantajansa liikeratoja ja joiden käyttäjästä näkee kilometrin päähän, ettei tämä voi olla millään muotoa olla ripeä ja tehokas (työnantajan näkökulmasta katsottuna). Turha siinä on sitten selittää, että unelmoin lastenlääkärin, sairaanhoitajan (jne hyveellisten ammattien) työstä, kun jokainen silmillään näkee ettet voi kyseistä virkaa viritelmässäsi toimittaa, et edes opiskella.
Tässä kommentissa on oikeastaan vinha perä. Esim 1800-luvulla ja myös aiemminkin ylä- ja ylemmän keskiluokan naiset pukeutuivat sellaisiin asuihin että niissä oli todella vaikea ellei mahdoton liikkua. Lisäksi kampaukset olivat suuritöisiå eivätkä kestäneet esim. ulkoilmassa oleilua. Syynä tällaiseen muotiin on pidetty sitä että naisen asu on osoittanut että hänen ei tarvitse tehdä työtä elääkseen ja tätä tämä asia kertoi myös aviomiehen korkeammasta statuksesta.