Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1761/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööriksi on "helppo" päästä opiskelemaan verrattuna sote-aloihin, mutta sote ja insinööri opinnot ovat aivan erilaiset. Kaikki eivät pääse edes insinööri koulua läpi, kun on niin vaikeaa. Sote aloista on paljon helpompi valmistua.

Vierailija
1762/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko polkuopinnot koulukohtaisia vai oikeuttaako ne hakemaan mihin kouluun vaan vastaavalle linjalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööriksi on "helppo" päästä opiskelemaan verrattuna sote-aloihin, mutta sote ja insinööri opinnot ovat aivan erilaiset. Kaikki eivät pääse edes insinööri koulua läpi, kun on niin vaikeaa. Sote aloista on paljon helpompi valmistua.

Jep. Osaavat haiset hakeutuvat joukolla matalapalkka-aloille.

Vierailija
1764/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalta varasijalta sisään ei-ensikertalaisena Lapin AMK tietojenkäsittely monimuoto, viesti tuli ihan just! Onnea muillekin sisäänpäässeille ja tsemppiä varasijoilla oleville, vielä saattaa olla toivoa korkealta varasijalta ja jos ei muu auta, niin ensi keväänä vaan uutta matoa koukkuun!

Vierailija
1765/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko polkuopinnot koulukohtaisia vai oikeuttaako ne hakemaan mihin kouluun vaan vastaavalle linjalle?

60op suoritettuasi voit hakea minne vain vastaavaan koulutukseen. LAMK tuo pistemäärä polulta LAMK tutkinto-opiskelijaksi hakeutuessa taitaa olla 55op ainakin tradenomi opinnoissa.

Vierailija
1766/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut nyt viikon 1. varasijalla. Alkaa usko loppua :(

Vierailija
1767/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut nyt viikon 1. varasijalla. Alkaa usko loppua :(

Saako kysyä minne? Itellä 2. varasija fyssariopintoihin ja jännittää niiiin paljon. Tiedän, että kevään haussa mun mahdollisuudet päästä sisälle huononevat oleellisesti valintakriteerien uudistuessa jälleen.. :/ aaghhh jos en nyt pääsekkää!

Vierailija
1768/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi :/ olin viikko sitten lähes 100 varma että joku peruu ja oon töissä jo pomonkin kanssa keskustellu käytännön asioista. Nyt alkaa turhauttaan koska kaikista muista mihin hain on tullut runsaasti peruutuksia.

Vierailija
1769/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta varasijat päivittyvät opintopolkuun?

Vierailija
1770/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin oon ensikertalaisena ollut 1. varasijalla maanantaista alkaen. Alunperin olin 3. varasijalla.

Vierailija
1771/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todella turhauttavaa tämä.. mutta toivoa vielä onneksi on :) Viime haussa nytkähdin 3 varasijaa eteenpäin viimeisen päivän aikana. Se ei ihan riittänyt opiskelupaikkaan, mutta toivotaan parasta tällä kertaa.

Vierailija
1772/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivittynyt tänä aamuna ainakin.

Vierailija
1773/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päivittynyt tänä aamuna ainakin.

No mitkä sijat ovat liikkuneet sitten ja kuinka paljon?

Vierailija
1774/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi :/ olin viikko sitten lähes 100 varma että joku peruu ja oon töissä jo pomonkin kanssa keskustellu käytännön asioista. Nyt alkaa turhauttaan koska kaikista muista mihin hain on tullut runsaasti peruutuksia.

Mä oon kolmannella varasijalla sh ja ei oo liikahtanut mihinkään. Oon jo järkänny asiat niin et jos en pääse, tai jos pääsen, mut oon menettäny uskoni ainaki 😂

Ens viikolla jos ei liiku sen jälkeen ku viiminen päivä ottaa vastaan paikka ni en usko et tuun pääsemään.

Vierailija
1775/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hyväksyin paikan s-opintoihin, OON NIIN ONNELLINEN!!!! 😍

Vierailija
1776/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko varasijoilla ja mihin?

Vierailija
1777/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset varasijalta opiskelemaan niin mitä siinä kohdassa lukee sitten vai tuleeko s-posti vaan?

Vierailija
1778/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääset varasijalta opiskelemaan niin mitä siinä kohdassa lukee sitten vai tuleeko s-posti vaan?

Pääsin nyt varasijalta opiskelemaan ja Opintopolun sähköposti opiskelupaikasta tuli illalla klo 19 maissa. Luultavasti tieto oli jo päivittynyt Opintopolkuun aikaisemmin päivällä, mutta itse sähköposti tuli siis vasta illalla. Opintopolussa luki, että hyväksytty varasijalta.

Vierailija
1779/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pääsit ja millä pisteillä? Monennelta varasijalta?

Vierailija
1780/2017 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsikö kukaan lapin amkkiin suorilta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi