Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1721/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat saaneet erittelyn pisteistään ilmeisesti sähköpostilla, niinkö? Minun koe hylättiin koska yhdestä osiosta en ole saanut riittävästi pisteitä. Muuten pisteilläni olisi päässyt moniinkin kouluihin (ei kuitenkaan niihin, joihin itse hain). Mutta kiinnostaisi tietää onko kukaan joka on saanut hylätyn kokeesta nähnyt piste-erittelyä? En edest tiedä minkä osion takia olen saanut hylätyn ja kiinnostaisi muutenkin tietää miten koe meni. 

Itse sain myös hylätyn kun yhdestä osiosta liian vähän pisteitä. Harmittaa, koska olisin pisteillä päässyt ensimmäiseen hakutoiveeseen XAMK fysioterapeutti :(

Oliko tähän vastausta jo jossain? Itselläni sama juttu. Pisteet olis riittäneet:(

Jokainen osio täytyy päästä erikseen läpi, jotta voi tulla hyväksytyksi yhteishaussa. Jos reputtaa kokeen, voi vielä tulla valituksi todistuksella. Itsellä myös koe hylätty. Muut osiot menivät tosi hyvin mutta etiikasta tuli miinus 4 pistettä kun ymmärsin tehtävän väärin. Matikasta tuli 15/20, englannista 7/10, äidinkielestä 7/10 ja päätöksenteosta 7/10. Ensi keväänä viisaampana niin eiköhän se koulupaikka nappaa!

Hupsista, taisi kaikissa osioissa olla 20 p täydet eikä 10 niin kuin kirjoitin tohon. Xd

Vierailija
1722/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat saaneet erittelyn pisteistään ilmeisesti sähköpostilla, niinkö? Minun koe hylättiin koska yhdestä osiosta en ole saanut riittävästi pisteitä. Muuten pisteilläni olisi päässyt moniinkin kouluihin (ei kuitenkaan niihin, joihin itse hain). Mutta kiinnostaisi tietää onko kukaan joka on saanut hylätyn kokeesta nähnyt piste-erittelyä? En edest tiedä minkä osion takia olen saanut hylätyn ja kiinnostaisi muutenkin tietää miten koe meni. 

Itse sain myös hylätyn kun yhdestä osiosta liian vähän pisteitä. Harmittaa, koska olisin pisteillä päässyt ensimmäiseen hakutoiveeseen XAMK fysioterapeutti :(

Oliko tähän vastausta jo jossain? Itselläni sama juttu. Pisteet olis riittäneet:(

Jokainen osio täytyy päästä erikseen läpi, jotta voi tulla hyväksytyksi yhteishaussa. Jos reputtaa kokeen, voi vielä tulla valituksi todistuksella. Itsellä myös koe hylätty. Muut osiot menivät tosi hyvin mutta etiikasta tuli miinus 4 pistettä kun ymmärsin tehtävän väärin. Matikasta tuli 15/20, englannista 7/10, äidinkielestä 7/10 ja päätöksenteosta 7/10. Ensi keväänä viisaampana niin eiköhän se koulupaikka nappaa!

Hupsista, taisi kaikissa osioissa olla 20 p täydet eikä 10 niin kuin kirjoitin tohon. Xd

Matematiikassa ja logiikassa oli 20p maksimi, englannissa ja suomessa oli 10p muistaakseni. Eli ilman etiikkaa tai luonnontieteellistä, kokeen maksimipisteet 60.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain myös hylätyn ja kysyin hakemani koulun hakijapalveluista mistä osiosta hylkäys oli tullut. Sain samalla erittelyn osioiden pisteistä.

Kysyitkö sähköpostitse vai soititko? Täytyy maanantaina hoitaa asia.

Sähköpostitse kysyin.

Vierailija
1724/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä niin pelottaa kysyä koululta miten meni? Tai miksi pidätte salassa mikä osio meni pieleen? En ymmärrä teidän logiikka, ikäkuin on hirmu salaista tietoa.

Itse sain matikasta 2 pistettä mutta päätöksenteko osio hylätty, oli järkyttävän vaikea eikä työelämässä todellakaan tuu tommosia vastaan!

Vierailija
1725/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä niin pelottaa kysyä koululta miten meni? Tai miksi pidätte salassa mikä osio meni pieleen? En ymmärrä teidän logiikka, ikäkuin on hirmu salaista tietoa.

Itse sain matikasta 2 pistettä mutta päätöksenteko osio hylätty, oli järkyttävän vaikea eikä työelämässä todellakaan tuu tommosia vastaan!

Mikä susta oli siinä päätöksenteossa vaikeaa?

Vierailija
1726/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä päätöksenteossa mitään vaikeaa ollut, ihan normaalia maalaisjärkeä käyttämällä kaikki sujui. Pitäähän sitä kyetä opinnoissa ajattelemaan itse.

Vierailija
1727/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa yhtään hahmottaa, esim. Selvitä kuka oli Matti Meikäläisen hieroja. Tehtävä missä piti yhdistää ajat, nimet, koodit. En vain osaa hahmottaa.

Vierailija
1728/2017 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa yhtään hahmottaa, esim. Selvitä kuka oli Matti Meikäläisen hieroja. Tehtävä missä piti yhdistää ajat, nimet, koodit. En vain osaa hahmottaa.

Mitä töitä oot sitten tehny ja mihin koulutukseen hait?

Vierailija
1729/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako jo luovuttaa kun on 3. Ja 5. varasijoilla sh monimuotoon ja päivätoteutukseen. Päivä on liikkuny yhen pykälän 6>5 perjantaina mut siinä se. 🙄

Vierailija
1730/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eisaatana kirjoitti:

Kannattaako jo luovuttaa kun on 3. Ja 5. varasijoilla sh monimuotoon ja päivätoteutukseen. Päivä on liikkuny yhen pykälän 6>5 perjantaina mut siinä se. 🙄

Älä vielä luovuta. Olet tosi lähellä paikkaa ja perjantaina vasta tuli viralliset tulokset ja osa varmaan miettii paripv minkä paikan ottaa vastaan. Oon kuullut että yli 30 varasijoiltakin on noustu opiskelijaksi kevään haissa. Pidän sulle peukkuja pystyssä että saat paikan!

Vierailija
1731/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kokeiden oikeat vastaukset johonkin näkyviin?

Ja näkeekö jostain minimipisteet kaikista aloista?

Vierailija
1732/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhamaassa kirjoitti:

Tuleeko kokeiden oikeat vastaukset johonkin näkyviin?

Ja näkeekö jostain minimipisteet kaikista aloista?

Valintakoetta ja sen tehtäviä tai vastauksia ei julkaista tai kommentoida julkisesti.

Ammattikorkeakouluun-sivustolla on ilmoitettu kokeen minimipisteet yleisesti.

Vierailija
1733/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa hahmottaa tollasta yksinkertaista päättelytehtävää ni onkohan sun paikka sitten ammattikorkeassa?

Vierailija
1734/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, että noi Laurean ja Lahden AMK:n tradenomiverkko-opinnot on suosittuja. Nyt sitä sitten jännitetään päästäänkö sisään polkuopinnoista..:)

Vierailija
1735/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan havainnut liikettä varasijoissa perjantain jälkeen? Tässä malttamattomana 1. varasijalaisena kyselen. Ilmeisesti syksyllä varasijat liikkuvat nihkeämmin kuin keväällä tai siis olettaisin asian olevan niin, mutta toivosta ei luovuta ainakaan tällä viikolla.

Vierailija
1736/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan havainnut liikettä varasijoissa perjantain jälkeen? Tässä malttamattomana 1. varasijalaisena kyselen. Ilmeisesti syksyllä varasijat liikkuvat nihkeämmin kuin keväällä tai siis olettaisin asian olevan niin, mutta toivosta ei luovuta ainakaan tällä viikolla.

Mulla ainakin tradenomin verkko-opinnot on muuttunut 4 sijaa ja inssikoulutus yhden sijan (varasija 2 -->1). Tällä hetkellä siis hyväksytty sosionomiksi Myllypuroon.

Vierailija
1737/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni koe hylättiin. Olin saanut englannista -0,8 pistettä. Itselläni oli eettinen osio, sekä päätöksentekotaidot menneet parhaiten. Hain sosionomiksi, joten ainakin kokeen tulokset puhuvat sen puolesta, että sovin alalle ’:D Englanti ja äidinkieli ovat olleet olleet aikaisemmin kouluissa minulle helppoja ja olen niissä pärjännyt, mutta ne menivät huonoiten. Huomasin kyllä jo koetta tehdessäni etten suoriutunut niistä hyvin. Äidinkielessä loppui aika kesken ja englannissa arvasin kaikki vastaukset. Matikan koen itselleni hankalaksi, mutta siinä olin suoriutunut ihan ok:sti.

Laitoin sähköpostia ensimmäisen hakukohteeni hakijapalveluihin ja sieltä sain erittelyn eri osa-alueiden pisteistä.

Vierailija
1738/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pisteistä selvityksen sähköpostiin. Päätöksentekotaidot olikin mennyt huonoiten, en ois uskonu. Tuliko siinä miinuspisteitä vääristä, koska olen melko varma, että on mulla ainakin jotain siellä ollu oikein. Oiskohan pitänyt jättää vastaamatta, jos ei ollu varma vastauksesta esim. ne asunto ja matka tehtävät... Ja siinä osiossa oli se korkeampi 20 max pisteet.

Englanti ja äikkä oli menny ihan hyvin, vaikka niitä pelkäsin, ne tuntui niin hankalilta.

Matikkaa pelkäsin etukäteen, se tuntui kuitenkin ihan helpolta, mutta siitäkin oli jäänyt paljon pisteitä saamatta, joten varmaan siinäkin tuli miinusta vääristä.

Eettisestä osiosta sain melkein täydet pisteet.

Minulla on aiempi tutkinto vuodelta 2004 ja en ollut ensikertalainen, joten jäin ihan ok pisteillä varasijoille. Täällä joku kirjoitti, että jos noin vanha tutkinto olisi ensikertalainen, mutta ei ainakaan minun kohdalla mennyt niin.

Vierailija
1739/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain pisteistä selvityksen sähköpostiin. Päätöksentekotaidot olikin mennyt huonoiten, en ois uskonu. Tuliko siinä miinuspisteitä vääristä, koska olen melko varma, että on mulla ainakin jotain siellä ollu oikein. Oiskohan pitänyt jättää vastaamatta, jos ei ollu varma vastauksesta esim. ne asunto ja matka tehtävät... Ja siinä osiossa oli se korkeampi 20 max pisteet.

Englanti ja äikkä oli menny ihan hyvin, vaikka niitä pelkäsin, ne tuntui niin hankalilta.

Matikkaa pelkäsin etukäteen, se tuntui kuitenkin ihan helpolta, mutta siitäkin oli jäänyt paljon pisteitä saamatta, joten varmaan siinäkin tuli miinusta vääristä.

Eettisestä osiosta sain melkein täydet pisteet.

Minulla on aiempi tutkinto vuodelta 2004 ja en ollut ensikertalainen, joten jäin ihan ok pisteillä varasijoille. Täällä joku kirjoitti, että jos noin vanha tutkinto olisi ensikertalainen, mutta ei ainakaan minun kohdalla mennyt niin.

Jos on korkeakoulututkinto, ei ole ensikertaine. Se 2014 koskee aloittamista.

Vierailija
1740/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean verkkotrade siirtynyt 4 pykälää

Lahden verkkotrade siirtynyt 2 pykälää

Turku trade monimuoto  ei siirtynyt

SAMK trade monimuoto ei siirtynyt