Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1741/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamk Sosionomi verkko-opinnot edelleen 3.varasija. Ei varmaan oikein mahdollisuutta ei-ensiketrtalaisena 😔

Vierailija
1742/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuiko/yrittikö joku ilmoittautua Laurean  Sosionomi polkuopintoihin? Ihan mielenkiinnosta kävin kurkkaamassa äskettäin kun niin paljon oli yhteishaussa taas hakijoita verrattuna aloituspaikkoihin, oli nyt jo täynnä, niin kuinkakohan nopeasti mahtoi olla täys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittautuiko/yrittikö joku ilmoittautua Laurean  Sosionomi polkuopintoihin? Ihan mielenkiinnosta kävin kurkkaamassa äskettäin kun niin paljon oli yhteishaussa taas hakijoita verrattuna aloituspaikkoihin, oli nyt jo täynnä, niin kuinkakohan nopeasti mahtoi olla täys?

Sosionomista en tiedä, mutta traden verkko-opinnot oli 8.02 jo täynnä. 8. varasijalla tossa nyt. Luultavasti sama homma sosionomeilla.

Vierailija
1744/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!! Pääsin Lahteen polkuopintoihin (fysioterapia)!! Niin onnellinen, koska pääsykoe hylättiin ja varasija todistuksella edelleen 9.

Vierailija
1745/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 1. varasijalla ei-ensikertalaisena Laurean tradenomin monimuoto/verkko-opintoihin, todistusvalinnassa. Sinne oli vain 12 paikkaa tarjolla näillä kriteereillä, joten täytynee heittää toivo sisäänpääsystä.

Vierailija
1746/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 1. varasijalla ei-ensikertalaisena Laurean tradenomin monimuoto/verkko-opintoihin, todistusvalinnassa. Sinne oli vain 12 paikkaa tarjolla näillä kriteereillä, joten täytynee heittää toivo sisäänpääsystä.

Mulla on muuten samat setit, paitsi hakukohde on Lapin amk ja tietojenkäsittely. Ihan vielä en suostu heittämään toivoa sisäänpääsystä, mutta sitä mukaa miten tunnit ja päivät tässä vierivät eteenpäin kohti takarajaa, niin alkaahan se näyttää toivottomalta. Katsellaan nyt kuitenkin vielä, jospa sinne olisi hieman ylitäyttöä, kuten aikaisempina vuosina on näköjään ollut.

Vierailija
1747/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisähaussa on mm. sairaanhoitaja (monimuoto) Lapin AMK Kemi& Rollo, SAMK sairaanhoitaja (päivätoteus), Karelia sh monimuoto,  XAMK sh päivätoteus, Kajaani sh (monimuoto).

Vierailija
1748/2017 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni koe hylättiin. Olin saanut englannista -0,8 pistettä. Itselläni oli eettinen osio, sekä päätöksentekotaidot menneet parhaiten. Hain sosionomiksi, joten ainakin kokeen tulokset puhuvat sen puolesta, että sovin alalle ’:D Englanti ja äidinkieli ovat olleet olleet aikaisemmin kouluissa minulle helppoja ja olen niissä pärjännyt, mutta ne menivät huonoiten. Huomasin kyllä jo koetta tehdessäni etten suoriutunut niistä hyvin. Äidinkielessä loppui aika kesken ja englannissa arvasin kaikki vastaukset. Matikan koen itselleni hankalaksi, mutta siinä olin suoriutunut ihan ok:sti.

Laitoin sähköpostia ensimmäisen hakukohteeni hakijapalveluihin ja sieltä sain erittelyn eri osa-alueiden pisteistä.

Kauanko kesti että sait vastauksen koululta?

Vierailija
1749/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pyysit pistetiedot? Kiinnostaisi itseäkin miten eri osiot meni. Kiinnostaisi myös oikeat vastaukset, mutta niitä ei kuulemma kerrota.

Vierailija
1750/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhamaassa kirjoitti:

Mistä pyysit pistetiedot? Kiinnostaisi itseäkin miten eri osiot meni. Kiinnostaisi myös oikeat vastaukset, mutta niitä ei kuulemma kerrota.

Mä pyysin koululta, hakijapalveluista. Oikeita vastauksia ei tosiaan kerrota.

Mulla oli:

Englannin kieli 10/10

Suomen kieli 9.73/10

Matemaattiset taidot 12.45/20

Päätöksentekotaidot 8.7/20

Vierailija
1751/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä meni matikka huonosti kuten aina ja enkku myös aika huonosti mutta muut ihan hyvin. Eettisistä vähän yli 14p ja päätöksenteosta 15p ja minusta ne on tärkeämpiä. Toki matikka myös.

Vierailija
1752/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin xamk:n sosionomi monimuoto verkko polkuopintoihin. Jäin varasijoille normihaussa. Muita sinne tulojoita? Kokemuksia kellään ko opiskelumuodosta?

Vierailija
1753/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muuten samat setit, paitsi hakukohde on Lapin amk ja tietojenkäsittely. Ihan vielä en suostu heittämään toivoa sisäänpääsystä, mutta sitä mukaa miten tunnit ja päivät tässä vierivät eteenpäin kohti takarajaa, niin alkaahan se näyttää toivottomalta. Katsellaan nyt kuitenkin vielä, jospa sinne olisi hieman ylitäyttöä, kuten aikaisempina vuosina on näköjään ollut.

Ja täällä jono liikkuu taas kaikissa muissa paitsi niissä, jossa on tosi lähellä paikkaa :(

Vierailija
1754/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä jono liikkuu taas kaikissa muissa paitsi niissä, jossa on tosi lähellä paikkaa :(

Sama juttu. Eka varasija edelleen. Tosi tiukkaa tekee ja melkein tekisi mieli jo luopua toivosta, mutta jospa ei nyt ihan vielä kuitenkaan.

Vierailija
1755/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ilmiö, ne varasijat liikkuu mihin en edes odota koska niin kaukana varasijoilla.. 

Epäilen, ovatko päivittäneet edes?

Vierailija
1756/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 6.96p

Englanti 9.9p

Matikka 11p

Päätöksentekotaidot 8.8p

Eettiset taidot 9.45p

Enkusta todella yllättynyt. Tuntu, etten ymmärtäny puoliaka niistä pyydetyistä sanoista mut näköjään ymmärsin :D

Vierailija
1757/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama ilmiö, ne varasijat liikkuu mihin en edes odota koska niin kaukana varasijoilla.. 

Epäilen, ovatko päivittäneet edes?

On ne päivittynyt pe, ma, ti.

Vierailija
1758/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin xamk:n sosionomi monimuoto verkko polkuopintoihin. Jäin varasijoille normihaussa. Muita sinne tulojoita? Kokemuksia kellään ko opiskelumuodosta?

Mikkeliinkö? Pääsin ihan normihaussa mutta monimuoto/verkko on myös. Onkohan meillä opetusta samaan aikaan.

Alkaako sulla milloin?

Vierailija
1759/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkeliinkö? Pääsin ihan normihaussa mutta monimuoto/verkko on myös. Onkohan meillä opetusta samaan aikaan.

Alkaako sulla milloin?

Tää on Kotkassa. Alkaa 7.1 mun mielestä.

Vierailija
1760/2017 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako sulla milloin?

Tää on Kotkassa. Alkaa 7.1 mun mielestä.

Tai siis ei taidakaan olla fyysisesti missään.