Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Onko varasijoille omat jonot eri kiintiöille?
On, ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset asetetaan numerojärjestykseen yhdessä mutta vain oman kiintiön peruutukset liikuttaa jonossa.
Diak Pori Sosionomi alin hyväksytty oli~38 pistettä.
Onko täällä muita sinne päässeitä ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset asetetaan numerojärjestykseen yhdessä mutta vain oman kiintiön peruutukset liikuttaa jonossa.
On ainoastaan ensikertalaiskiintiö, sinne valitaan varasijoilta vain ensikertalaisia. Ensikertalaiskiintiön ulkopuolisiin paikkoihin on mahdollisuus kaikilla paremmuusjärjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Diak Pori Sosionomi alin hyväksytty oli~38 pistettä.
Onko täällä muita sinne päässeitä ☺️
Mä pääsin: monimuoto....,En edes tiedä, oliko päiväopiskeluun nyt hakua...
Mistä näkee eri koulujen alimmat pisterajat? Kiinnostaisi seuraavaa hakuaki ajatellen vähän että minne kannattaa hakea. Omiin hakukohteisiini en päässyt, mutta olisi ollut joitain kouluja ja aloja ilmeisesti minne olisin päässyt.
Jotkut ovat saaneet erittelyn pisteistään ilmeisesti sähköpostilla, niinkö? Minun koe hylättiin koska yhdestä osiosta en ole saanut riittävästi pisteitä. Muuten pisteilläni olisi päässyt moniinkin kouluihin (ei kuitenkaan niihin, joihin itse hain). Mutta kiinnostaisi tietää onko kukaan joka on saanut hylätyn kokeesta nähnyt piste-erittelyä? En edest tiedä minkä osion takia olen saanut hylätyn ja kiinnostaisi muutenkin tietää miten koe meni.
Ne jotka ovat saaneet valintakirjeen sähköpostitse niin mistä osoitteesta se on lähetetty? En tiedä onko mennyt roskapostiin. Saako sen kaikki, myös ne jotka ovat hylätty? Itse en ole saanut mitään sähköpostia. Ainoastaan opintopolussa lukee pisteeni, mutta ei osiokohtaisesti eikä ole eritelty minkä takia koe on hylätty.
Vieläkö pääsee varasijoilta sisään?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat saaneet erittelyn pisteistään ilmeisesti sähköpostilla, niinkö? Minun koe hylättiin koska yhdestä osiosta en ole saanut riittävästi pisteitä. Muuten pisteilläni olisi päässyt moniinkin kouluihin (ei kuitenkaan niihin, joihin itse hain). Mutta kiinnostaisi tietää onko kukaan joka on saanut hylätyn kokeesta nähnyt piste-erittelyä? En edest tiedä minkä osion takia olen saanut hylätyn ja kiinnostaisi muutenkin tietää miten koe meni.
Itse sain myös hylätyn kun yhdestä osiosta liian vähän pisteitä. Harmittaa, koska olisin pisteillä päässyt ensimmäiseen hakutoiveeseen XAMK fysioterapeutti :(
Ei taida viikonloppuna tapahtua varasijoille mitään....
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei oo oikein varasijat liikkkuneet....
Itsellä ainakaan. Mites muilla?
Ei-ensikertalaisen sosionomijonot liikkui eilen seuraavasti:
Laurea Tikkurila 1 sija lähemmäs paikkaa
Laurea Otaniemi 6 sijaa lähemmäs paikkaa
Metropolia Myllypuro 1 sija lähemmäs paikkaa
Diak Helsinki ei muutosta
Turhauttavaahan tässä on se, että vaikka ihan paikassa kiinni jo etenkin yhdessä näistä, pitäisi ilmeisestikin paikan vapautua nimenomaan toiselta EI-ensikertalaiselta, jotta itse siirtyy >O Eli muutamankin sijan liikehdintä hyvin epätodennäköistä, vaikka pisteet huomattavasti korkeammat kuin jo sisäänpäässeillä ensikertalaisilla...…….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei oo oikein varasijat liikkkuneet....
Itsellä ainakaan. Mites muilla?Ei-ensikertalaisen sosionomijonot liikkui eilen seuraavasti:
Laurea Tikkurila 1 sija lähemmäs paikkaa
Laurea Otaniemi 6 sijaa lähemmäs paikkaa
Metropolia Myllypuro 1 sija lähemmäs paikkaa
Diak Helsinki ei muutosta
Turhauttavaahan tässä on se, että vaikka ihan paikassa kiinni jo etenkin yhdessä näistä, pitäisi ilmeisestikin paikan vapautua nimenomaan toiselta EI-ensikertalaiselta, jotta itse siirtyy >O Eli muutamankin sijan liikehdintä hyvin epätodennäköistä, vaikka pisteet huomattavasti korkeammat kuin jo sisäänpäässeillä ensikertalaisilla...…….
Mä pääsin sosionomiksi Myllypuroon, oon toisella varasijalla yhteen inssikoulutukseen ei-ensikertalaisena, joten jos pääsen niin Myllypurosta vapautuu ainakin yks paikka. Tosin harkitsen muutenkin sosionomin jättämistä väliin jos en tohon inssihommaan pääse. Mulla on jo yks opiskelupaikka tällä hetkellä.
Jos on varasija on lähellä, niin ei kannata menettää toivoa. Vasta kun opiskelijat ottavat paikat vastaan, niin tilanne selviää. Moni hakee lääkikseen ja sairaanhoitajan paikkaa, jos saa paikan hammaslääketieteelliseen niin sairaanhoitajan paikan saa joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varasija on lähellä, niin ei kannata menettää toivoa. Vasta kun opiskelijat ottavat paikat vastaan, niin tilanne selviää. Moni hakee lääkikseen ja sairaanhoitajan paikkaa, jos saa paikan hammaslääketieteelliseen niin sairaanhoitajan paikan saa joku muu.
Ei se hammaslääkis tässä syksyn haussa ole lainkaan relevantti.
Itse sain myös hylätyn ja kysyin hakemani koulun hakijapalveluista mistä osiosta hylkäys oli tullut. Sain samalla erittelyn osioiden pisteistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain myös hylätyn ja kysyin hakemani koulun hakijapalveluista mistä osiosta hylkäys oli tullut. Sain samalla erittelyn osioiden pisteistä.
Kysyitkö sähköpostitse vai soititko? Täytyy maanantaina hoitaa asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain myös hylätyn kun yhdestä osiosta liian vähän pisteitä. Harmittaa, koska olisin pisteillä päässyt ensimmäiseen hakutoiveeseen XAMK fysioterapeutti :(
Oliko tähän vastausta jo jossain? Itselläni sama juttu. Pisteet olis riittäneet:(
Vierailija kirjoitti:
Lääkishaku on vain keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tähän vastausta jo jossain? Itselläni sama juttu. Pisteet olis riittäneet:(
Jokainen osio täytyy päästä erikseen läpi, jotta voi tulla hyväksytyksi yhteishaussa. Jos reputtaa kokeen, voi vielä tulla valituksi todistuksella. Itsellä myös koe hylätty. Muut osiot menivät tosi hyvin mutta etiikasta tuli miinus 4 pistettä kun ymmärsin tehtävän väärin. Matikasta tuli 15/20, englannista 7/10, äidinkielestä 7/10 ja päätöksenteosta 7/10. Ensi keväänä viisaampana niin eiköhän se koulupaikka nappaa!