Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Vois toi varasijapeli alkaa niin ei tarvis enää monia yöunia menettää
Vierailija kirjoitti:
Xamk Mikkeli, sosionomi, monimuoto. Onko täällä muita sinne päässeitä? :)
Täällä yksi.
Mulla oli tämä 2. vaihtoehto ja alin hyväksytty näyttää olleen kirjeessä 39,15. Savonia kätilö oli mun 1. vaihtoehto ja sinne pääsin, alin hyväksytty 32,73. Toki olisin päässyt myös jamkiin.
Jamk sh en osaa sanoa, tulokset varmaan näkyy AMK-sivuilla. Mutta kareliaan, Lappiin ja Kajaaniin näyttäisi olleen vaadittu 14,15 - 16,22 riippuen siis paikasta. Rovaniemi sh alin pistemäärä tuo 14,15 😬
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli alin pistemäärä sairaanhoitajaksi tai kätilöksi Jamkiin?
Ja tähän oli tarkoitus vastata tuo ylempi 👆🏻
Vierailija kirjoitti:
Hei onko teillä kokemusta sisäisestä siirrosta eli tutkintonimikkeen vaihtamisesta saman AMK sisällä? Pääsin sairaanhoitajaksi mutta unelma on terveydenhoitaja ja jäin siitä paikasta varasijalle 20... eli onkohan ihan mahotonta sitten vuoden päästä koittaa tota sisäistä siirtoa :/
Olen itse päässyt siirtohaussa sairaanhoitajasta terkkariksi. Riippuu paljon siitä, onko ryhmässä tilaa uudelle opiskelijalle. Eli jos on terkkaryhmästä lopettanut opiskelijoita kesken ja näin ollen on tilaa uusille. Ei ole siis siirto itsestään selvää ja opiskelumenestys myös vaikuttaa, varsinkin jos on muitakin hakijoita. Ihan mahdollista on kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tämä 2. vaihtoehto ja alin hyväksytty näyttää olleen kirjeessä 39,15. Savonia kätilö oli mun 1. vaihtoehto ja sinne pääsin, alin hyväksytty 32,73. Toki olisin päässyt myös jamkiin.
Jamk sh en osaa sanoa, tulokset varmaan näkyy AMK-sivuilla. Mutta kareliaan, Lappiin ja Kajaaniin näyttäisi olleen vaadittu 14,15 - 16,22 riippuen siis paikasta. Rovaniemi sh alin pistemäärä tuo 14,15 😬
Juu, aika järkyttäviä alarajoja nämä 14-16 sh-opintoihin 😬 Ja lisähakujakin joudutaan järjestämään, kun ei olla saatu riittävästi hakijoita, joilla hyväksytty koetulos.
Turun amk ensihoito, varasija muuttunut 70 => 58.
Xamkin varasija puolestaan 10 => 8.
100% varma kuitenkin, etten pääse ei-ensikertalaisena sisään.
Miten muilla on varasijat muuttuneet?
Onko kenelläkään varasijat liikkuneet? Itsellä edelleen varasija 9.
Todistusvalinnassa 2. varasija, oli eilen kaikkien tulosten jälkeen 1. varasija. Tiukkaa tekee. Lapin amk tietojenkäsittely
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa mollata monimuoto-opintoja. Kyllä se taitaa vähän niin mennä, että monilla aloilla niihin on korkeammat rajatkin kuin päiväopintoihin. Toiseksi niihin hakeutuu työssä käyvät, todennäköisemmin jo jonkin korkeakoulututkinnon suorittaneita tai ylipäätään aikuisia. Motivaatio on varmasti monella todella kova ja ehkä sitä ymmärrystä ja elämänkokemustakin jo hiukan laajemmin kuin abilla... Vähemmän ryyppäämistä ja piirileikkejä, sopii mainiosti!
Juuri näin 👌 Monimuoto-opinnot sopivat niille, jotka eivät tarvitse enää kokopäiväistä päivähoitopaikkaa.
Monimuoto-opinnoissa ja verkko-opinnoissa vaaditaan itseohjautuvuutta ja organisointikykyä jos on työt ja perhe siinä koulun lisäksi. Veikkaan, että kovin monelta just koulunsa lopettaneelta ei se kombo onnistuisi. Verkkokurssit voi oikeasti olla työläämpiä kuin kontaktiopetus. Kokemusta on kummastakin amk:ssa.
Tarvitaan jokatapauksessa, vaikka noita kahta ei olisi lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalinnassa 2. varasija, oli eilen kaikkien tulosten jälkeen 1. varasija. Tiukkaa tekee. Lapin amk tietojenkäsittely
Auts, kuumottavaa! Molemmat peukut pystyssä sulle :) t:toinen yhä jännäävä ei-ensikertalainen
Haagan monimuototradenomin varasijassa itsellä ei muutosta vielä. Odotan, että maanantaina tulee ”peruttu” kun kaikki ovat vastaanottaneet paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko teillä kokemusta sisäisestä siirrosta eli tutkintonimikkeen vaihtamisesta saman AMK sisällä? Pääsin sairaanhoitajaksi mutta unelma on terveydenhoitaja ja jäin siitä paikasta varasijalle 20... eli onkohan ihan mahotonta sitten vuoden päästä koittaa tota sisäistä siirtoa :/
Olen itse päässyt siirtohaussa sairaanhoitajasta terkkariksi. Riippuu paljon siitä, onko ryhmässä tilaa uudelle opiskelijalle. Eli jos on terkkaryhmästä lopettanut opiskelijoita kesken ja näin ollen on tilaa uusille. Ei ole siis siirto itsestään selvää ja opiskelumenestys myös vaikuttaa, varsinkin jos on muitakin hakijoita. Ihan mahdollista on kuitenkin!
Mietin itse samaa! Pääsin nyt tamkiin sairaanhoitajaksi. Ensimmäinen hakutoive oli metropolia ensihoitaja, johon jäin varasijalle 37.
Olen kuitenkin viimeiset 3 hakua yrittänyt vain ensihoitoon ja aina jäänyt varasijalle 15-80. Täytyy varmaan koulun alettua mennä opinto-ohjaajan pakeille kysymään tästä sisäisestä siirrosta jos onnistuu vaihtaa ensihoitoon. Jos ei niin sairaanhoitajaksi valmistumisen jälkeen voi käydä tietenkin lisäkoulutuksen ja valita suuntautumisen niin, että ensihoitoon töihin pääsee.
16. varasijalla diak, sh
Pääsispä tonne, mut polkuopinnot taikka uudestaan keväällä haetaan yhteishaussa!
Oamk sh alin pisteraja 40,19 ja omat pisteet 44,78. Vähän meni tiukille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi.
Oletko mistä päin?
Vielä ei oo oikein varasijat liikkkuneet....
Itsellä ainakaan. Mites muilla?
Mulla liikkui Laureaan tradenomi verkko-opinnot 39->37
Muut eivät ole liikkuneet, eikä Vipunenkaan ole päivittynyt eilisen jälkeen..
En siis kuvittele pääseväni Laureaan, tuo oli vain havainto liikahtelusta. :,)
Mistä näkee alimmat pisterajat millä päästy sisään nyt? Puhelimella en löydä ja koneelle pääsen vasta kun aika hyväksyä paikka on umpeutunut.