Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1461/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten toi opiskelupaikka otetaan vastaan? Ku mulla ei oo aikanaan mitää hyväksymin juttua siinä missä on kaikki ne mun hakutoiveet? Vai hyväksytäänkö se jostain eri paikasta? Mulla siis on silleen että pääsin mun alimpaan toiveeseen ja siinä lukee hyväksytty (odottaa ylempiä hakukohteita) ja ylemmässä oon varasijalla 26. Eli ei mitään toivoa päästä. Eli pitääköhän mun nyt odotella siihen perjantaihin tai jotain ennen kun voin hyväksyä ton? HELP

Mä sanoisin, että sulla ei ole ammattikorkeakouluvalmiuksia, koska et osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi. 

öö mitä? sori jos stressaan ku en pysty ottaa paikkaa vastaan....

Sori, olin ilkeä. Mut lopeta stressaaminen. Sä et pysty ottamaan sitä vastaan, koska se odottaa ylempiä hakukohteita, joissa olet varasijalla. Jos pääset varasijalta sisään ylempään kohteeseen niin sit pääset ylempään etkä alempaan. Jos et pääse ylempään niin sen jälkeen pystyt vastaanottamaan alemman. Tilanne on kohdaltasi siis kesken. Sun pitää vain odottaa. 

Vierailija
1462/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin varoiksi pääsykokeissa ja alkoi melkein naurattamaan kuinka helppoja kysymyksiä ja tehtäviä siellä oli. Olisin päässyt yläasteen tiedoilla sisään...

Hohhoijaa. Yläasteella ei ollut tuommoista englantia kuin pääsykokeissa oli joten lopeta tuo lapsellinen trollaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö muilla vipusessa tämän ja ensi vuoden tilastoja?

Vierailija
1464/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjun lukijoiden joukossa Metropolian röntgenhoitaja monimuotokoulutukseen hakeneita tai päässeitä? Minut hyväksyttiin opiskelemaan pisteillä 48.44 ensikertalaisena. Olen 46 mies  ja alanvaihtaja. Vielä ehtii siis tehdä hyvinkin 20 vuoden uran uudessa ammatissa. :)

Vierailija
1465/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiologia kirjoitti:

Onko ketjun lukijoiden joukossa Metropolian röntgenhoitaja monimuotokoulutukseen hakeneita tai päässeitä? Minut hyväksyttiin opiskelemaan pisteillä 48.44 ensikertalaisena. Olen 46 mies  ja alanvaihtaja. Vielä ehtii siis tehdä hyvinkin 20 vuoden uran uudessa ammatissa. :)

Milloin sait tiedon? Hain sinne, rtgnhoitaja monimuotoon, Myllypuroon..vieläkään ei ole mulle tullut tuloksia!?

Vierailija
1466/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy valintakokeen muuttua jatkossa paljon!! Sote alalle täysin sopimaton koe!! Kokeiden tekijöillä on nyt kyllä harkinnan paikka jatkoa ajatellen.

Vierailija
1467/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metropoliaan toteksi, varasija 91 :((

Mäkin olin aikoinaan ekaa kertaa hakiessa varasijalla 100 tai sinnepäin. Sitten seuraavana vuonna pääsin heittämällä sisään. Ei kannata lannistua.

Kiitos tsempistä!:)

1468/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radiologia kirjoitti:

Milloin sait tiedon? Hain sinne, rtgnhoitaja monimuotoon, Myllypuroon..vieläkään ei ole mulle tullut tuloksia!?

Taisi olla klo  15-16, kun katsoin opintopolusta. Kahdeksan jälkeen illalla tuli sähköpostiin ilmoitus.

Vierailija
1469/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiologia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radiologia kirjoitti:

Taisi olla klo  15-16, kun katsoin opintopolusta. Kahdeksan jälkeen illalla tuli sähköpostiin ilmoitus.[/

Paljon onnea opiskelupaikasta!!☺️🤗 kuten sanoit, monta hyvää työvuotta vielä edessä mielenkiintoisella alalla! Itse jään vielä jännittämään. Ehkä huomenna loppuu tämä piina..

Vierailija
1470/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten toi opiskelupaikka otetaan vastaan? Ku mulla ei oo aikanaan mitää hyväksymin juttua siinä missä on kaikki ne mun hakutoiveet? Vai hyväksytäänkö se jostain eri paikasta? Mulla siis on silleen että pääsin mun alimpaan toiveeseen ja siinä lukee hyväksytty (odottaa ylempiä hakukohteita) ja ylemmässä oon varasijalla 26. Eli ei mitään toivoa päästä. Eli pitääköhän mun nyt odotella siihen perjantaihin tai jotain ennen kun voin hyväksyä ton? HELP

Mä sanoisin, että sulla ei ole ammattikorkeakouluvalmiuksia, koska et osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi. 

Aika ilkeästi heittelet ihan turhan takia. Muistan itse kun sain tiedon, että pääsin lukemaan yliopistoon haluamaani alaa ei aivot ottaneet mitään vastaan, aloin kesätöissä kantamaan kahvikuppeja pois pöydästä johon olin juuri niitä asetellut. Varmasti sama monella täällä jännittäjällä, opiskelupaikka on iso juttu ja varmasti jännittävää tuollainen varasijojen ja eri paikkojen täytön seuraaminen, tuskin kaikki pysyy päässä kovin selvänä. Minulla jännitys laukesi, sain iltatöistä kotiin tulleen pojan komennettua opintopolulle ja siellä tarjottiin paikkaa OAMKiin. Rauhallisesti haun ottanut poikakin hämmentyi hetkeksi, "siis pääsin sisälle, öh...". Lykkyä kaikille, kyllä se oma paikka ja ura löytyy, ei ehkä niin suoraa reitti kuin olisi halunnut mutta mutkatkin voi koitua tulevaisuudessa vahvuudeksi :)

Vierailija
1471/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kouluun!! En ois kyllä ikinä uskonut! Metropolia sh, pisteet 34,49

Onnea! Kylläpä on alhaiset pisterajat :O

Näimpä, oikeen hyvä esimerkki ensikertalaiskiintiön epäreiluudesta....Vrt. pisteet jota ei-ensikertalaisella vaaditaan tohon paikkan. Ikävä tosiasia, että etenkin hoitoalalla harjotteluvaiheessa selviää usein, että henkilö ei sovellu käytännössä ollenkaan alalle (joko itse toteaa tai harjoittelun ohjaaja joutuu toteamaan) vaikka vetäisi kiitettäviä kokeista. Ja ikävä kyllä nää on usein just niitä lukiosta suoraan tulleita, jotka ei vielä hahmota ollenkaan vahvuuksiaan ym. On vain tosiasia, että soteammateissa ylipäättään sillä elämnkokemuksella, työkokemuksella ja itsetuntemuksella olisi niin iso etu.

Itse asiassa olen lähihoitaja ja aika kauan töitä jo tehny.. pidin näitä pääsykokeita yleisesti ottaen epäreiluna nimenomaa hoitoalan ihmisiä kohtaan, koska teorialla niin iso merkitys🤔

Nyt munkilla pääsin pienillä pisteillä sisään, mut uskon, että itse ammattin tarvittavat ihmissuhdetaidot on hyvät💪

Kannattais ehkä lukea uudelleen ennen kuin vedät herneitä nenään: tässä puhuttiin epäreiluudesta nimenomaan tuon KOEmenestyksen suhteen ja mm. TYÖkokemuksen nähtiin olevan päinvastoin etu alalle hakeutumisessa.  Tämä uusi koemuoto nyt ei ikävä kyllä sitä vaan arvota, kun edes soveltuvuuskoetta ei ole. Ja vaikka juuri SINUN taustasi olisikin tuo, niillä monilla muilla ei sitä taustaa ole.

Emmä vetäny herneitä nenään, vaikkakin aloitit viestin sillä, että toi onki hyvä esimerkki🤭

Minä ainakin ymmärrän edelleen sen aloituksen hyvänä esimerkkinä nimenomaan KOEPISTEITÄ ajatellen kuten äsken jo kommentoin, sanomattakin selvää ettei kukaan täällä tiedä tuntemattomien taustoista mitään muuta. Hyvä että koe kuitenkin toi sinulle paikan, kun tämän rautalangasta vääntämisen perusteella luetunymmärtäminen ei näytä vahvimmalta osaamisalueelta....

Vierailija
1472/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte mitä aloja tulee lisähakuun? Osaako joku kertoa tarkemmin miten esim lisähaussa voi tulla valituksi?

Vierailija
1473/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä.

Jokohan Diak...

Vierailija
1474/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakista tuli tieto.

Hylätty englannista 😕 onnea paikansaaneille

Vierailija
1475/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tieto sähköpostilla?

1476/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin Diakiin!! Nyt 7.30 maissa tieto päivittyi. Aika huikee fiilis!

Vierailija
1477/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tieto sähköpostilla?

1478/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut. Opintopolusta kävin katsomassa.

Vierailija
1479/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites laurea?joko näkyy opintopolussa?

Vierailija
1480/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee edelleen opintopolussa kaikissa että valinta kesken.. tampere, turku yms...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän