Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Apinag kirjoitti:
Mulla näkyy ainakin Metropoliaan vain todistusvalinnan varasija ja "Opiskelijavalinta on kesken." siinä yläpuolella ja Valintatilanne Kesken. Joko mun kokeesta on tullu hylky ja siksi näkyy vain todistusjonon varasija, tai sitten niitä koepistetuloksia ei ole tullut vielä.. Viimeisin hakemuksentilamuutos on lokakuulta siinä koodissa... Miten teillä muilla jotka ootte tuloksia saanu on tuo tilanmuutos muokkautunu tulosten kanssa, kannattaako sitä edes kytätä? :D
Mä näin kesällä juhannuksen jälkeen lähdekoodista, että pääsin toiseen hakukohteeseen sisälle. Mitä sul lukee siel?
Odottakaa ihan rauhassa sinne 29.11, kun kaikki tulokset on saatu ulos. Sitten kannattaa vasta kysellä. Joka vuosi noissa on viivästyksiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä fakta on se, että kouluun ei pääse, jos ei älynlahjat riitä.
Eli jos samaan kouluun hakee 100 älyllisesti yhtä lahjakasta ja opiskelupaikkoja on 30, niin nämä loput 70 ovat tyhmiä?
Täysin epärealistinen skenaario.
Älykkäät ihmiset harvoin kuitenkaan edes hakevat ammattisurkeaan, he menevät yliopistoon.
On kahdenlaisia viisaita, on kirjaviisaita ja oikeasti viisaita.
Yleensä ne kirjaviisaat hakevat sinne yliopistoon.
Uskottele itsellesi asian olevan näin, jos se auttaa sinua saamaan unta.
Totuus onkin jotain aivan toista.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa ihan rauhassa sinne 29.11, kun kaikki tulokset on saatu ulos. Sitten kannattaa vasta kysellä. Joka vuosi noissa on viivästyksiä jne.
Tää ketju on niille ihmisille jotka ei voi odottaa vaan on pakko pähkäillä! 😁
Ei mullekkaan.Lukee vain, että valinta kesken.
Savoniaan pääsin sairaanhoitajaksi, pisteet 73.47/90 (monimuoto)
"Mä näin kesällä juhannuksen jälkeen lähdekoodista, että pääsin toiseen hakukohteeseen sisälle. Mitä sul lukee siel?"
No oletpa hauska :)
"Odottakaa ihan rauhassa sinne 29.11, kun kaikki tulokset on saatu ulos. Sitten kannattaa vasta kysellä. Joka vuosi noissa on viivästyksiä jne."
Saahan sitä palstalla ihmetellä ja fiilistellä ketään häiritsemättä? En oo heti soittelemassa koululle tai mitään, vaan odotan lopullisia tuloksia ensin.. Mutta nyt kun niitä tuloksia on muille alkanut tippumaan kouluun johon on hakenut, niin tottakai sitä miettii että miten kävi, kun itellä opintopolku näyttää kummajaiselta. Noh, ehkä huomenna selviää..
Apinag kirjoitti:
"Mä näin kesällä juhannuksen jälkeen lähdekoodista, että pääsin toiseen hakukohteeseen sisälle. Mitä sul lukee siel?"
"Odottakaa ihan rauhassa sinne 29.11, kun kaikki tulokset on saatu ulos. Sitten kannattaa vasta kysellä. Joka vuosi noissa on viivästyksiä jne."
Saahan sitä palstalla ihmetellä ja fiilistellä ketään häiritsemättä? En oo heti soittelemassa koululle tai mitään, vaan odotan lopullisia tuloksia ensin.. Mutta nyt kun niitä tuloksia on muille alkanut tippumaan kouluun johon on hakenut, niin tottakai sitä miettii että miten kävi, kun itellä opintopolku näyttää kummajaiselta. Noh, ehkä huomenna selviää..
Täh? Ei ollut tarkoitus olla kyllä hauska. Lähdekoodista näki, että pääsin toiseen kohteeseen sisälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä fakta on se, että kouluun ei pääse, jos ei älynlahjat riitä.
Eli jos samaan kouluun hakee 100 älyllisesti yhtä lahjakasta ja opiskelupaikkoja on 30, niin nämä loput 70 ovat tyhmiä?
Täysin epärealistinen skenaario.
Älykkäät ihmiset harvoin kuitenkaan edes hakevat ammattisurkeaan, he menevät yliopistoon.
On kahdenlaisia viisaita, on kirjaviisaita ja oikeasti viisaita.
Yleensä ne kirjaviisaat hakevat sinne yliopistoon.
Uskottele itsellesi asian olevan näin, jos se auttaa sinua saamaan unta.
Totuus onkin jotain aivan toista.
Jos olet yliopiston käynyt niin tiedät kyllä varmasti, ettei yliopistoon mene ainoastaan ne parhaimmat yksilöt.
Mutta tämä keskustelu ei edelleenkään ole nyt oikea paikka jankata tästä.
Apinag kirjoitti:
Kirjaudu opintopolkuun sen jälkeen syötä osoiteriville: https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications ja paina enter. Sitten ctrl+F hae sanalla "pisteet" ilman lainausmerkkejä, jos olet hakenut myös viime tai edelliskeväänä tämän syksyn haku on lähdekoodin loppupäässä. Siellä voi olla esimerkiksi julkaistavissa; true --> tulokset voidaan julkaista, jonosija ja varasija jne.
Se opintopolku on järjestelmä, joka voi tehdä ihan mitä vaan. :D Mulla kesti yli viikko kevään haussa tulosten julkistamisen jälkeen, että kesken tila muuttui "hakija ei osallistunut valintakokeeseen" tms. tekstiin.
Erittäin paljon onnea kaikille teille kouluihin sisään päässeille!!
Oma odotukseni jatkuu vielä, sillä hakukohteeseen ei ole vielä tuloksia julkaistu. Toivottavasti pääsen tästä odotuksen piinasta huomenna!
Mistähän näkee pisteet jos roikkuu varasijalla...
Itsellä metropoliaan olen ylimpään hakutoiveeseen 12 varasijalla ja kolmanteen mut on hyväksytty, tsemppiä kaikille odottajille, tänään tosiaan tuli noi omat tulokset ja pakko sanoa että 1) vaikeimmat viikot ikinä odottaa ja 2) ihmettelen miten maltoin niin sinnikkäästi odottaa sillä OLIN VARMA etten pääse sisään :D Se tunne kun huomaat että kolmen toiveen joukossa on se hyväksytty, vaikka ei eka olekkaan niin on kyllä uskomaton! Nyt saa taas elämän takaisin siltä jannittämiseltä :D
Vierailija kirjoitti:
Mistähän näkee pisteet jos roikkuu varasijalla...
Koodista edelleen näkee pisteet, oli varasijalla tai ei. Myös tuloskirjeessä ne parin päivän päästä ilmoitetaan.
Millaisilla todistuspisteillä olette päässeet Metropoliaan sh:ksi? Erityisesti kiinnostaa, jos joku ei-ensikertalainen on päässyt...
Mun tytär pääsi opiskelemaan koneinssiksi AMK amispohjalta.
Siihen auttoi maksamani valmennuskurssi,
JAMKin tulokset tullu! Pääsin Logistiikan monimuotoon :)
Onnea kaikille uusille opiskelijoille :)
Jätän tän keskustelun seuraamisen tähän, yritän tsempata itteni ylös täältä v*tuksen kuopasta. Ens vuonna uus yritys. :)
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär pääsi opiskelemaan koneinssiksi AMK amispohjalta.
Siihen auttoi maksamani valmennuskurssi,
Ihan uteliaisuudesta kysyn, minkälaisen valmennuskurssin maksoit, kun tämä uusi valintakoe oli nyt käytössä ensimmäistä kertaa.
Siis miks osalla näkyy tulokset ja osalla ei? :D