Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1441/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän näkee pisteet jos roikkuu varasijalla...

Koodista edelleen näkee pisteet, oli varasijalla tai ei. Myös tuloskirjeessä ne parin päivän päästä ilmoitetaan.

No ei kyllä näy, ilmestyi pisteetkin vasta kun tuli tieto yhteen varasijalla olosta.

Vierailija
1442/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kouluun!! En ois kyllä ikinä uskonut! Metropolia sh, pisteet 34,49

Onnea! Kylläpä on alhaiset pisterajat :O

Näimpä, oikeen hyvä esimerkki ensikertalaiskiintiön epäreiluudesta....Vrt. pisteet jota ei-ensikertalaisella vaaditaan tohon paikkan. Ikävä tosiasia, että etenkin hoitoalalla harjotteluvaiheessa selviää usein, että henkilö ei sovellu käytännössä ollenkaan alalle (joko itse toteaa tai harjoittelun ohjaaja joutuu toteamaan) vaikka vetäisi kiitettäviä kokeista. Ja ikävä kyllä nää on usein just niitä lukiosta suoraan tulleita, jotka ei vielä hahmota ollenkaan vahvuuksiaan ym. On vain tosiasia, että soteammateissa ylipäättään sillä elämnkokemuksella, työkokemuksella ja itsetuntemuksella olisi niin iso etu.

Itse asiassa olen lähihoitaja ja aika kauan töitä jo tehny.. pidin näitä pääsykokeita yleisesti ottaen epäreiluna nimenomaa hoitoalan ihmisiä kohtaan, koska teorialla niin iso merkitys🤔

Nyt munkilla pääsin pienillä pisteillä sisään, mut uskon, että itse ammattin tarvittavat ihmissuhdetaidot on hyvät💪

Kannattais ehkä lukea uudelleen ennen kuin vedät herneitä nenään: tässä puhuttiin epäreiluudesta nimenomaan tuon KOEmenestyksen suhteen ja mm. TYÖkokemuksen nähtiin olevan päinvastoin etu alalle hakeutumisessa.  Tämä uusi koemuoto nyt ei ikävä kyllä sitä vaan arvota, kun edes soveltuvuuskoetta ei ole. Ja vaikka juuri SINUN taustasi olisikin tuo, niillä monilla muilla ei sitä taustaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodista edelleen näkee pisteet, oli varasijalla tai ei. Myös tuloskirjeessä ne parin päivän päästä ilmoitetaan.

No ei kyllä näy, ilmestyi pisteetkin vasta kun tuli tieto yhteen varasijalla olosta.

Niin, ei tietenkään näy mitään ennen kuin on tulokset tulleet. Pointti oli, että kun hakukohteen tulokset on julkaistu, pisteet näkyvät koodissa oli sitten varasijalla, hyväksytty tai hylätty.

Vierailija
1444/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pisteet on näkynyt jo aiemmin ja koodista osaa tulkita myös. Jos sä et osaa katsoa niin se ei tarkoita sitä etteikö siellä näkyisi

Vierailija
1445/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pisteet on näkynyt jo aiemmin ja koodista osaa tulkita myös. Jos sä et osaa katsoa niin se ei tarkoita sitä etteikö siellä näkyisi

:D hyvä Einstein, juu toki ne on voinut jollain mystisellä koodikielellä siellä olla, mutta katsos kun ei ollut numeron numeroa siellä koodissa ennen sitä, niin olisin aika taipuvainen uskomaan toisin :D Onnea sulle kuitenkin, jos hetken sait kokea loistavasi

Vierailija
1446/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär pääsi opiskelemaan koneinssiksi AMK amispohjalta.

Siihen auttoi maksamani valmennuskurssi,

Ihan uteliaisuudesta kysyn, minkälaisen valmennuskurssin maksoit, kun tämä uusi valintakoe oli nyt käytössä ensimmäistä kertaa.

Netistä löytyy valmennuskurssit ja kuulemma kysymysrakenne vastasi kurssia.

Vierailija
1447/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JAMKin tulokset tullu! Pääsin Logistiikan monimuotoon :)

Onnea! Paljon oli pisteet?

Vierailija
1448/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei tietenkään näy mitään ennen kuin on tulokset tulleet. Pointti oli, että kun hakukohteen tulokset on julkaistu, pisteet näkyvät koodissa oli sitten varasijalla, hyväksytty tai hylätty.

"Koodista edelleen näkee pisteet, oli varasijalla TAI EI" -huomaa jälkimmäinen vaihtoehto ennen kuin pädet..

Vierailija
1449/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär pääsi opiskelemaan koneinssiksi AMK amispohjalta.

Siihen auttoi maksamani valmennuskurssi,

Ihan uteliaisuudesta kysyn, minkälaisen valmennuskurssin maksoit, kun tämä uusi valintakoe oli nyt käytössä ensimmäistä kertaa.

Minäpä vastaan tähän omasta kokemuksestani. Ostin kans valmennuskurssin ja pitää oikein ääneen kehua että on täysin sen ansiota että pääsin sisään. Valmennuskurssi oli mietitty siltä pohjalta, että millainen se oikea pääsykoe voisi olla kun se on sähköinen ja tiedettiin ettei matematiikan kokeessa ole laskinta. Hirveän paljon sai vinkkejä mm. Päässälaskutekniikoihin ja olihan teoria myös rakennettu siltä pohjalta minkä aihepiirin tehtäviä aikaisempina vuosina oli. Suosittelen lämpimästi. Mulla oli valmennuskeskuksen kotivalmennus.

Vierailija
1450/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kouluun!! En ois kyllä ikinä uskonut! Metropolia sh, pisteet 34,49

Onnea! Kylläpä on alhaiset pisterajat :O

Näimpä, oikeen hyvä esimerkki ensikertalaiskiintiön epäreiluudesta....Vrt. pisteet jota ei-ensikertalaisella vaaditaan tohon paikkan. Ikävä tosiasia, että etenkin hoitoalalla harjotteluvaiheessa selviää usein, että henkilö ei sovellu käytännössä ollenkaan alalle (joko itse toteaa tai harjoittelun ohjaaja joutuu toteamaan) vaikka vetäisi kiitettäviä kokeista. Ja ikävä kyllä nää on usein just niitä lukiosta suoraan tulleita, jotka ei vielä hahmota ollenkaan vahvuuksiaan ym. On vain tosiasia, että soteammateissa ylipäättään sillä elämnkokemuksella, työkokemuksella ja itsetuntemuksella olisi niin iso etu.

Itse asiassa olen lähihoitaja ja aika kauan töitä jo tehny.. pidin näitä pääsykokeita yleisesti ottaen epäreiluna nimenomaa hoitoalan ihmisiä kohtaan, koska teorialla niin iso merkitys🤔

Nyt munkilla pääsin pienillä pisteillä sisään, mut uskon, että itse ammattin tarvittavat ihmissuhdetaidot on hyvät💪

Kannattais ehkä lukea uudelleen ennen kuin vedät herneitä nenään: tässä puhuttiin epäreiluudesta nimenomaan tuon KOEmenestyksen suhteen ja mm. TYÖkokemuksen nähtiin olevan päinvastoin etu alalle hakeutumisessa.  Tämä uusi koemuoto nyt ei ikävä kyllä sitä vaan arvota, kun edes soveltuvuuskoetta ei ole. Ja vaikka juuri SINUN taustasi olisikin tuo, niillä monilla muilla ei sitä taustaa ole.

Emmä vetäny herneitä nenään, vaikkakin aloitit viestin sillä, että toi onki hyvä esimerkki🤭

Vierailija
1451/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli ilmoitus että pääsin kouluun! Tekniikan alalle. Pisteet 41,96! Mitkä mahtoi olla maksimi pisteet?

Vierailija
1452/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savoniaan pääsin sairaanhoitajaksi, pisteet 73.47/90 (monimuoto)

Mikä koe tämä on ollut mistä voi saada 90p?

Vierailija
1453/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten toi opiskelupaikka otetaan vastaan? Ku mulla ei oo aikanaan mitää hyväksymin juttua siinä missä on kaikki ne mun hakutoiveet? Vai hyväksytäänkö se jostain eri paikasta? Mulla siis on silleen että pääsin mun alimpaan toiveeseen ja siinä lukee hyväksytty (odottaa ylempiä hakukohteita) ja ylemmässä oon varasijalla 26. Eli ei mitään toivoa päästä. Eli pitääköhän mun nyt odotella siihen perjantaihin tai jotain ennen kun voin hyväksyä ton? HELP

Vierailija
1454/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ensimmäiseen hakukohteeseeni eli Metropoliaan opiskelemaan toimintaterapiaa. Jos ymmärsin pisteeni oikein tuolta koodin seasta, niin 53,2 pisteellä irtosi tämä koulupaikka.

Vierailija
1455/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten toi opiskelupaikka otetaan vastaan? Ku mulla ei oo aikanaan mitää hyväksymin juttua siinä missä on kaikki ne mun hakutoiveet? Vai hyväksytäänkö se jostain eri paikasta? Mulla siis on silleen että pääsin mun alimpaan toiveeseen ja siinä lukee hyväksytty (odottaa ylempiä hakukohteita) ja ylemmässä oon varasijalla 26. Eli ei mitään toivoa päästä. Eli pitääköhän mun nyt odotella siihen perjantaihin tai jotain ennen kun voin hyväksyä ton? HELP

Mä sanoisin, että sulla ei ole ammattikorkeakouluvalmiuksia, koska et osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi. 

Vierailija
1456/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin varoiksi pääsykokeissa ja alkoi melkein naurattamaan kuinka helppoja kysymyksiä ja tehtäviä siellä oli. Olisin päässyt yläasteen tiedoilla sisään...

Vierailija
1457/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoisin, että sulla ei ole ammattikorkeakouluvalmiuksia, koska et osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi. 

öö mitä? sori jos stressaan ku en pysty ottaa paikkaa vastaan....

Vierailija
1458/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savoniaan pääsin sairaanhoitajaksi, pisteet 73.47/90 (monimuoto)

Mikä koe tämä on ollut mistä voi saada 90p?

Valintakurssi, jonka maksimipistemäärä oli 60p ja sen lisäksi ryhmätehtävä, jonka maksimi oli 30p.

Vierailija
1459/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öö mitä? sori jos stressaan ku en pysty ottaa paikkaa vastaan....

Joudut odottaan mahdollisesti vielä perjantaihin, että ne ylempien hakukohteiden tulokset on julkastu.

Vierailija
1460/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tähän vielä lisätäkseni että yleensä on ollut semmonen valinta että otan paikan vastaan, mutta jään odottamaan ylempiä hakukohteita.... Nyt mulla ei oo mitään valintoja tossa, kun lukee vaan se hyväksytty. Noh jospa se tulis sitten perjantaina kun kaikki on julkassu tulokset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi