Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Käyttäjä31962 kirjoitti:
Mä pääsin Diakiin!! Nyt 7.30 maissa tieto päivittyi. Aika huikee fiilis!
Samoin! Ja onnea!
Mä en olis viitsinyt ilman sun postausta katsoo opintopolkua tänä aamuna, odottelin vaan sähköpostia.. Mut onneks kurkkasin tänne ja piina päättyi! 😊
Ohhoh, pääsin Diakiin sisään. Tosi ihmeellinen olo kun luulin että koe meni ihan penkin alle. En löydä paljon sain pisteitä kokeesta, näkeekö sisälle päässeet niitä mistään?
Samkkiin pääsi myös ei-ensikertalainen reilulla 43 pisteellä 👍 Vaikka en pääsekään aloittamaan opintoja äitiysloman takia heti, onneksi opiskelupaikka aukesi nyt, kun kokoajan vain vaikeutuu tuo opiskelemaan pääsy näiden kiintiöiden takia 😊
Vituiks meni, valintakokeen osio hylätty :(
Hain opiskelemaan alaa X kahteen eri kouluun. Toiseen kouluun olen varasijalla ja toisessa lukee että jokin osio kokeessa olisi ollut hylätty, enkä saanut sinne paikkaa. Outoa! Onko jollain tietoa miten voi olla näin?
Klo 8 maissa tuli tieto, että pääsin Diakiin 😁
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä31962 kirjoitti:
Mä pääsin Diakiin!! Nyt 7.30 maissa tieto päivittyi. Aika huikee fiilis!
Samoin! Ja onnea!
Mä en olis viitsinyt ilman sun postausta katsoo opintopolkua tänä aamuna, odottelin vaan sähköpostia.. Mut onneks kurkkasin tänne ja piina päättyi! 😊
Paljon onnea sinullekin!!
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, pääsin Diakiin sisään. Tosi ihmeellinen olo kun luulin että koe meni ihan penkin alle. En löydä paljon sain pisteitä kokeesta, näkeekö sisälle päässeet niitä mistään?
Mikä ala? Hain Diakiin sh monimuotoon, mutta ei vielä näy muuta kuin KESKEN.
Pisteet kuulemma näkyy, kun kirjaudut opintopolku ja avaat toiselle välilehdelle https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications. Mulla ainakin toimii paremmin Firefoxilla kuin Chromella.
Tamk tulokset on tullut!! Pääsin sisään!!!
Sisällä ollaan 😍
Diak ilmoitti
Diakin 4 varasija irtosi sairaanhoitajan koulutukseen 39 pisteellä...ja en ole ensikertalainen.
Kyllä on ollut nähtävästi vaikea valintakoe, kun noinkin "alhaisilla" pisteillä päästään noinkin korkealle.
Mä hain diak sosionomi ja se oli mulla vikana vaihtoehtona. Luki tänä aamulla " Et saanut opiskelupaikkaa. Valintakokeen osio hylätty (alle 1 pistettä)" . Odotellen ylempiä hakutoiveita. Epätoivo...
Ei voi muuta sanoa kuin että olipa surkeat pääsykokeet.
Juuri koulun käyneillä epäreilu etuasema muihin verrattuna eikä motivaatiota mitattu millään tasolla. Kirjaviisaat pääsee sisään, muut jää rannalle. Toivottavasti pääsykokeet muuttuu tulevaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Mä hain diak sosionomi ja se oli mulla vikana vaihtoehtona. Luki tänä aamulla " Et saanut opiskelupaikkaa. Valintakokeen osio hylätty (alle 1 pistettä)" . Odotellen ylempiä hakutoiveita. Epätoivo...
Jos jokin osio on hylätty, niin valitettavasti muihinkin hakuihin tulee lukemaan hylätty riipumatta kokonaispistemäärästäsi.
Mutta uudestaan sitten keväällä ja paljon fiksumpana (tiedät millainen valintakoe on) tuut varmasti saamaan sen paikan!
Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi että sieltä koodista näkisi mikä osio hylätty. Jos se on etiikka ja muihin hakemiisi kohteisiin sitä ei tarvita voit vielä päästä niihin. Tai jos sinulla on lukio käyty niin olet todistusvalinnassa mukana.
Kyllikki Kyy kirjoitti:
Juuri koulun käyneillä epäreilu etuasema muihin verrattuna eikä motivaatiota mitattu millään tasolla. Kirjaviisaat pääsee sisään, muut jää rannalle. Toivottavasti pääsykokeet muuttuu tulevaisuudessa
Miksikäs sinä muka olisit paikan ansainnut? Me muut teimme töitä tämän eteen.
Kyllikki Kyy kirjoitti:
Vaikka tämä pääsykoe muoto ei sopinut sinulle, sopiva se oli monelle muulle.
Kukaan ei merkittävä etuaseman saanut. Kaikilla oli ennen valintakoetta riittävästi aikaa kerrata omat matikan taidot ja kielissä itseasiassa sinulla on ollut suurempi etuasema.
Lisäksi etiikka ja päätely osioon ei voinut kukaan valmistautua merkittävällä tavalla.
Ja mielestäni on hyvä, että haastattelu osio on jätetty pois.
Vieläkin kaikki kesken. Luovutin jo 😄
https://www.metropolia.fi/ajankohtaista/uutiset/tx_ttnews%5Btt_news%5D=…
Onko joku saanut vielä tuloskirjettä? Mietin vain, että kerrotaankohan siinä nyt pisteitä osiokohtaisesti.
Laureasta ei vielä mitään..