Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
onko kukaan päässyt Turkuun sosionomiksi pääsykokeen perusteella?
Mulla kans kaikki kesken.. Metropolia ja Laurea. Turhauttaa niin paljon! Tulis edes jonkun vastaus, niin tietäis onko päässyt läpi.
En siis käynyt pääsykokeessa. Pääsin todistusvalinnalla vaan. Eikä se ollut parhaimmistoa.
Kaiken kaikkiaan tais olla hyvä mahis hakea amk:hon nyt syksyllä kun oli tää uusi koesysteemi. Meinaan että huonommalla koesuorituksella oli mahis päästä kun porukka sai hylsyjä. Ens keväänä voi olla tiukempi seula kun homma taas muuttuu. Samoiten todistuspistehommat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kanssa tuo hylätty, eli Valintakokeen osio hylätty (alle 1pistettä). Metropoliaan hain.
Mitähän tuo sitten tarkoittanee. En mitenkään usko, että olisin pääsykoetilanteessa noin pahasti tyrinyt. 🤔
Mulla ihan sama juttu. Matikka meni todella hyvin, samoin päättely ja etiikka. Varmaan kaatui enkkuun, jossa mietin liikaa, onko kompakysymyksiä. Harmittaa kun nyt ei edes tiedä paljonko pisteitä sai... Toisaalta, jos saisi tietää, että pisteet riittivät opiskelupaikan saamiseen, mutta kaatui sitten hylkyyn, niin ehkä parempi näin. Olisi voinut harmittaa kahta kauheammin.
Onneksi on kuitenkin ihan hyvä työpaikka, mutta ei vaan ole sellainen, mitä haluaisin loppuelämäni tehdä!
Riittää et saat yhdestä osiosta hylsyn niin koko koe hylätään
Mulla on 3. ja 5. Turun amk sh, mutta en ole saanut tuloksia siitä vielä vaikka Turun amk sivuilla lukee, että Turun amk osalta kaikki tulokset ovat tulleet 27.11. Mistähän johtuu? Mulla lukee vain että opiskelijavalinta kesken...
Tiksumiini kirjoitti:
Kiva ja fiksu komentti.
Eikö ole parempi, että opiskelen ja teen töitä, kun olen työttömänä ja elelen veronmaksajien rahoilla? Haluatko sinä elättää minua?
Luuletko, että tänä päivänä voi opiskella yhden ammatin ja tyytyä siihen?
Nykyinen liike- alan työpaikkani meni kaupan alan muutoksessa.
Voin sitäpaitsi vannoa, että olen paremmassa fyysisessa ja henkisessä kunnossa, kun monikaan 20- 30-vuotias.
Ja kaikilla on pääsykokeessa samat mahdollisuudet, eikö ole parempi, että parhaat valitaan?
Älä välitä kateellisten kommenteista. Onnea koulupaikasta ja tsemppii opintoihin! :) meidän sosionomiryhmässä aloitti syksyllä muutama sun ikäinen. Hyvin ovat pärjänneet!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3. ja 5. Turun amk sh, mutta en ole saanut tuloksia siitä vielä vaikka Turun amk sivuilla lukee, että Turun amk osalta kaikki tulokset ovat tulleet 27.11. Mistähän johtuu? Mulla lukee vain että opiskelijavalinta kesken...
vähän outoa kyllä.
jp kirjoitti:
Mulla kans kaikki kesken.. Metropolia ja Laurea. Turhauttaa niin paljon! Tulis edes jonkun vastaus, niin tietäis onko päässyt läpi.
Siis mitä kohteita sulla on kesken kun eiks Metropolia oo aikalailla kaikki julkaissut? Itse oottelen vielä Laurean verkkotraden tuloksia, sosionomiks pääsin jo Metropoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä fakta on se, että kouluun ei pääse, jos ei älynlahjat riitä.
Eli jos samaan kouluun hakee 100 älyllisesti yhtä lahjakasta ja opiskelupaikkoja on 30, niin nämä loput 70 ovat tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
jp kirjoitti:
Siis mitä kohteita sulla on kesken kun eiks Metropolia oo aikalailla kaikki julkaissut? Itse oottelen vielä Laurean verkkotraden tuloksia, sosionomiks pääsin jo Metropoliaan.
No tätä mäkin ihmettelen 😅 Terveydenhoitajaks..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos samaan kouluun hakee 100 älyllisesti yhtä lahjakasta ja opiskelupaikkoja on 30, niin nämä loput 70 ovat tyhmiä?
Ja lisäyksenä vielä sekin, että sitä älykkyyttä on niin montaa erilaista. Mutta sinä varmasti sen tiesitkin jo :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin epärealistinen skenaario.
Älykkäät ihmiset harvoin kuitenkaan edes hakevat ammattisurkeaan, he menevät yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin epärealistinen skenaario.
Älykkäät ihmiset harvoin kuitenkaan edes hakevat ammattisurkeaan, he menevät yliopistoon.
On kahdenlaisia viisaita, on kirjaviisaita ja oikeasti viisaita.
Yleensä ne kirjaviisaat hakevat sinne yliopistoon.
Ei ole minullekaan tullut vielä Metropoliasta ja Laureasta...kaikki kesken vielä.
Tiksumiini kirjoitti:
Kiva ja fiksu komentti.
Eikö ole parempi, että opiskelen ja teen töitä, kun olen työttömänä ja elelen veronmaksajien rahoilla? Haluatko sinä elättää minua?
Luuletko, että tänä päivänä voi opiskella yhden ammatin ja tyytyä siihen?
Nykyinen liike- alan työpaikkani meni kaupan alan muutoksessa.
Voin sitäpaitsi vannoa, että olen paremmassa fyysisessa ja henkisessä kunnossa, kun monikaan 20- 30-vuotias.
Ja kaikilla on pääsykokeessa samat mahdollisuudet, eikö ole parempi, että parhaat valitaan?
Jos otat nettifoorumin kommenteista itseesi, saattaa tulla vaikeuksia väkivaltaisten ja ilkeiden potilaiden kanssa. Sanonpahan vaan. Onnea kuitenkin opiskelupaikasta!
Mulla näkyy ainakin Metropoliaan vain todistusvalinnan varasija ja "Opiskelijavalinta on kesken." siinä yläpuolella ja Valintatilanne Kesken. Joko mun kokeesta on tullu hylky ja siksi näkyy vain todistusjonon varasija, tai sitten niitä koepistetuloksia ei ole tullut vielä.. Viimeisin hakemuksentilamuutos on lokakuulta siinä koodissa... Miten teillä muilla jotka ootte tuloksia saanu on tuo tilanmuutos muokkautunu tulosten kanssa, kannattaako sitä edes kytätä? :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama, lukee vaan et kesken! Sosionomiksi hain.
Mulle ei oo ainakaan kuulunut Diakista vielä mitään! Tää odotus on syvältä!!