Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oamk sairaanhoitaja valittu 38 ja paikan vastaanottaneet 36.
Tämä siis vipusen sivuilla. Mutta jos aloituspaikkoja on 30 niin miten voi valita enemmän?
Eiku jaa tuo oli 2019. Ei voinut puhelimella valita vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahden tradenomiverkko-opetus tuloksia tullut, itsellä varasija 177 eli saa unohtaa sen...
Tuo oli suosittu hakukohde 40 aloituspaikkaa/1000 hakijaa. Paljonko sait pisteitä?
Mä olen hakenut ensisijaisena ja ensikertalaisena tuohon, ei ole tullut tuloksia vielä. Nyt kuumottaa😬
Kävitkö Opintopolusta katsomassa ? Varasijoista ei tule sähköpostia.
Aa..juu.. varasija 173🙄
Jatkan vielä, että pisteitä mulla oli 48
Mitääh ?! Huikeat pisteet. Etkö ole ensikertalainen ?
Mun mielestä olen. Olen siis ollut AMk:ssa vuosina 2004-2006. Koulutus jäi silloin kesken. Mitä ihmettä tämä siis tarkoittaa?
No kyllä sitten käsittääkseni olet. https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht…
Miten ihmeessä tuolla varasijalla 40 voi olla noin paljon VÄHEMMÄN pisteitä kun mulla? En kyllä nyt yhtään ymmärrä..!!
Toinen on ensikertalainen ja toinen ei-ensikertalainen.
Oletko katsonut pisteet oikein? Veikkaisin, 48 pisteellä olisi aika korkeilla varasijoilla mihin vain kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oamk sairaanhoitaja valittu 38 ja paikan vastaanottaneet 36.
Tämä siis vipusen sivuilla. Mutta jos aloituspaikkoja on 30 niin miten voi valita enemmän?
Tasapistetilanteissa korkeakoulu voi päättää ottaa esim. kaikki viimeisellä valintasijalla tasapisteissä olevat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut pisteet oikein? Veikkaisin, 48 pisteellä olisi aika korkeilla varasijoilla mihin vain kohteeseen.
No kyllä siellä niin lukee. Jonosija 233, varasija 173 ja pisteet 48.
Mulla sote alalle lahteen näkyy koodissa todistusvalintapisteet vieläkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon kokeen maksimipisteet tradenomikoulutuksiin oli? 48 pistettä on todella hyvä tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon kokeen maksimipisteet tradenomikoulutuksiin oli? 48 pistettä on todella hyvä tulos.
60
Haaga-Helia tietojenkäsittely (monimuoto), varasija 13 ja pisteet 40.88. Noh, uusia suunnitelmia kohti.
Mä pääsin mun ykkösvaihtoehtoon! Kuopio Kätilö 😍😍
Vierailija kirjoitti:
Onnea!😍 paljon vaadittiin pisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60
Tuossa on pakko olla joku virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!😍 paljon vaadittiin pisteitä?
Näyttäisi olleen 42,93 😊👍🏻 Enkusta tuli varmasti vain se yksi vaadittu 🙈
Haaga helia tietojenkäsittely monimuoto. Hyväksytty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuo 48 olla sun todistuspisteet? Eikö hakijalle näytetä jono, jossa on parhaimmalla sijalla (todistus- tai valintakoe jono).
Muuten en kyllä ihan ymmärrä. Lamk tradenomi verkko-opintoihin oli 80% ensikertalaiskiintiö, joten kun 32 ensikertalaista on valittu tulisi loppujen paikkojen (8 ja varasijat?) olla kaikille vapaata riistaa. Tosin en ole varma miten ensi- ja ei-ensikertalaiset sijoitellaan varasijoille. Jos esim. 10 ensikertalaista ei ota paikkaa vastaan, tarjotaanko vapautuneita paikkoja ensikertalaisille? Ilmeisesti näin, tuohon 32:een paikkaan asti. Jonosijan pitäisi kertoa kaikkien hakijoiden paremmuusjärjestys pisteiden perusteella riippumatta ensikertalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse edes AMK:hon opiskelemaan, on peiliin katsomisen paikka.
Moneen amk-koulutukseen on huomattavasti vaikeampaa päästä kuin yliopistoon.
VierailijaHhhhh kirjoitti:
Haaga helia tietojenkäsittely monimuoto. Hyväksytty!
Paljonko sait pisteitä? Mielenkiinnosta kysyn kun jäin itse varasijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuo 48 olla sun todistuspisteet? Eikö hakijalle näytetä jono, jossa on parhaimmalla sijalla (todistus- tai valintakoe jono).
Muuten en kyllä ihan ymmärrä. Lamk tradenomi verkko-opintoihin oli 80% ensikertalaiskiintiö, joten kun 32 ensikertalaista on valittu tulisi loppujen paikkojen (8 ja varasijat?) olla kaikille vapaata riistaa. Tosin en ole varma miten ensi- ja ei-ensikertalaiset sijoitellaan varasijoille. Jos esim. 10 ensikertalaista ei ota paikkaa vastaan, tarjotaanko vapautuneita paikkoja ensikertalaisille? Ilmeisesti näin, tuohon 32:een paikkaan asti. Jonosijan pitäisi kertoa kaikkien hakijoiden paremmuusjärjestys pisteiden perusteella riippumatta ensikertalaisuudesta.
Maksimitodistuspisteet on 30, joten ei voi olla. Ensikertalaisille ja ei-ensikertalaisille on omat jonot eli ensikertalaisen peruessa paikkaa tarjotaan ensikertalaiselle.
Heissulivei onks muita vaasaan päässeitä? Pääsin todistusvalinnalla sairaanhoitajaks ja valintakoe oli hylätty näköjää :// saanu alle 1 pistettä jostai osiosta, tää luki mun ylemmän hakukohteen kohdalla. Pisteitä oli joku 22 eli huonosti meni😂 vaasa anyone?
Katsot kevään 2019 tietoja (syksyn yhteishaku 2018)