Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
981/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. kertaa hain fysioterapeutiksi ja xamk:sta tuli tulos että koko koe hylätty koska sain jostain osiosta alle 1p. Kävin valmennuskurssin ja luin todella paljon... :( Koe on tämän perusteella hylätty kaikissa hakukohteissani eli eikun vaan hakemaan viidettä kertaa.

Voi ei :( Tätä samaa kohtaloa odottelen itsellenikin (tulokset eivät vaan ole vielä tulleet), koska oon aivan varma etten saanut eettisestä osiosta pistettäkään. Tuntuu kyllä karulta, että yksi huonosti mennyt osio pilaa koko kokeen, vaikka se olisi muuten mennyt ihan nappiin. Mutta sellaista se on, ei auta kuin hakea uudestaan kuten sanoit. Tsemppiä seuraavaan hakuun!

Kiitos tsempeistä! Viime kevään haussa jäi pisteestä kiinni todistusvalinnassa. Nyt olen kai varasijalla 9 todistuksella Lappeenrantaan, joten toivoa on ehkä vielä. Lisäksi hain monimuoto polkuopintoihin Turkuun. Harmittaa älyttömästi, että yhden osion epäonnistuminen pilaa koko suorituksen vaikka muut olisi mennyt hyvin. 

Vierailija
982/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä haussa mun ykköshakukohteeseen otetaan 24 opiskelijaa ja ens kevään kokeen tehneistä otetaan 9 opiskelijaa, ellen nyt väärin ymmärtänyt🙄 Eli mahdollisuus päästä valintakokeella opiskelemaan putoaa entisestään ja kilpailu kiristyy hakijoita ollessa näin paljon.. Hakisin ammattikoulun todistuksella jos pystyisin koska sen todistus on hyvä, Mutta v*ttu ei, en voi hakee sillä koska ammattikoulun todiatusvalinnoissa otetaan huomioon oliks se 8.2015 jälkeiset todistukset ja mä valmistuin etuajassa 5.2015.....😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Metropoliaan vissiin kans tulokset vasta suunnitteilla, kun eivät pidä mitään kiirettä. Koodissa ei lukenut mitään järkevää, ei pisteistä eikä jonosijoista. Eli olisko niin, ettei ole vielä mulla edes tarkistettu koko koe. Hain monimuotolinjalle. Ihan kiva olis ilmoittaa työnantajalle mahdollisimman pikaisesti siitä pääseekö opiskelemaan vai ei, koska se vaikuttaa myös työnkuvaan keväällä.

Vierailija
984/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaan Metropoliaan vissiin kans tulokset vasta suunnitteilla, kun eivät pidä mitään kiirettä. Koodissa ei lukenut mitään järkevää, ei pisteistä eikä jonosijoista. Eli olisko niin, ettei ole vielä mulla edes tarkistettu koko koe. Hain monimuotolinjalle. Ihan kiva olis ilmoittaa työnantajalle mahdollisimman pikaisesti siitä pääseekö opiskelemaan vai ei, koska se vaikuttaa myös työnkuvaan keväällä.

Lisään vielä, etten hae ensikertalaiskiintiössä koska taskussa on jo yksi korkeakoulututkinto. Haluaisin vaihtaa alaa ja siksi päästä opiskelemaan nyt liiketaloutta. Todella työn takana, koska sisään otettavista 80 prosenttia on ensikertalaisia. Täytyy tulla hervottoman hyvät pisteet. Enkä ole yhtään varma mitä sieltä tulee, vaikka fiilis on ihan hyvä ja koe meni mielestäni nappiin.

Vierailija
985/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on takaraja sille, että oppilaitosten täytyy laittaa paikat sijoitteluun. :) Julkaisu sitten 29.11. mennessä.

Vierailija
986/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tarkoituksena hakea opintovapaata ja tiukille menee..

Vierailija
987/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. kertaa hain fysioterapeutiksi ja xamk:sta tuli tulos että koko koe hylätty koska sain jostain osiosta alle 1p. Kävin valmennuskurssin ja luin todella paljon... :( Koe on tämän perusteella hylätty kaikissa hakukohteissani eli eikun vaan hakemaan viidettä kertaa.

Hae oikaisuvaatimusta? Pääset näkemään tarkemmat pisteesi osioista, tiedät sitten jatkossa, mikä meni pieleen. Voit hakea sitä 14 vrk kuluessa tulosten julkistamisesta ja juuri siitä koulusta, johon olet hakenut. Ota siis yhteyttä hakijapalveluihin.

Vierailija
988/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on takaraja sille, että oppilaitosten täytyy laittaa paikat sijoitteluun. :) Julkaisu sitten 29.11. mennessä.

Mitä se tarkoittaa ? "Laittaa sijoitteluun ?"

Vierailija
989/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae oikaisuvaatimusta? Pääset näkemään tarkemmat pisteesi osioista, tiedät sitten jatkossa, mikä meni pieleen. Voit hakea sitä 14 vrk kuluessa tulosten julkistamisesta ja juuri siitä koulusta, johon olet hakenut. Ota siis yhteyttä hakijapalveluihin.

Joo, olin jo äsken soittamassa hakijapalveluihin, mutta meni kiinni klo 15. Huomenna sitten uudelleen. 

Vierailija
990/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut oamkista tietoja ?

Vierailija
991/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xamk julkassu tulokset. Pääsin mun ekaan hakukohteeseen terveydenhoitajaksi opiskelee!

Vierailija
992/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waitingforlove kirjoitti:

Onko joku saanut oamkista tietoja ?

En ole saanut

Vierailija
993/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään

Vierailija
994/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xamk julkassu tulokset. Pääsin mun ekaan hakukohteeseen terveydenhoitajaksi opiskelee!

Paljon onnea ! :) :)

Vierailija
995/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää! Tuntui, että koe meni ihan ok, ainoastaan englanti oli kinkkinen. Ja oon saanu jotain 35 pistettä. Ei sentään hylätty, mutta huhheijaa.

Vierailija
996/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa ? "Laittaa sijoitteluun ?"

Hakijat ja saamansa pisteet ilmoitetaan opintopolkuun, joka asettaa heidät luonnollisesti paremmuusjärjestykseen. 

Vierailija
997/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tarkoituksena hakea opintovapaata ja tiukille menee..

Todellisuus on tämä: Tilanteita on yhtä paljon kuin hakijoitakin. Jonkun on tarkoitus hakea opintovapaata, jonkun on tarkoitus hakea lupaa omaehtoiseen opiskeluun työttömyysetuudella, jonkun pitäisi ilmoittaa työnantajalle, jatkaako töissä vai ei, jonkun pitäisi saada tieto, voiko opintojen ohella tehdä osa-aikatyötä tai päätoimista työtä, jne. jne. jne. Tarkka määräpäivä on annettu, jolloin tuloksista viimeistään ilmoitetaan. Sen jälkeen pystyy selvittämään omaa henkilökohtaista tilannettaan.

Vierailija
998/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää! Tuntui, että koe meni ihan ok, ainoastaan englanti oli kinkkinen. Ja oon saanu jotain 35 pistettä. Ei sentään hylätty, mutta huhheijaa.

Mua hirvittää olenko edes päässyt läpi kun en todellakaan kaikkeen ehtinyt vastata ja kiire oli hirveä joka osiossa. Vaikka muutoin olisi esim päättelytehtävät osannut niin aika ei antanut myöten. Olisin tyytyväinen jos edes 30 pistettä saisi.

Vierailija
999/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tämä odottelu tuntuu vielä monin verroin tuskaisemmalta, kun muut ovat jo saaneet tuloksia ja päässeet näkemään pisteensä. Itse vaan joutuu tuijottelemaan Opintopolussa tuota ”opiskelijavalinta kesken”-tekstiä. Jos olisin fiksu, pysyttelisin poissa tästä keskustelusta enkä avaisi koko Opintopolkua. Mutta kun ei vaan pysty.

Vierailija
1000/2017 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi kaikki hakukohteet opintopolusta :O Alkaiskohan tulee tuloksia