Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
701/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaaaaa hyvää huomenta, opiskelijavalinta on kesken!

Vierailija
702/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jokaisessa osiossa oli ns testi kysymyksiä joita testataan tulevia kokeita varten, itse kyllä kokeessa jokaisen kysymyksen kohdalla mietin että onkohan tää ns testikysymys mutta ei sitä parennu enempää miettiä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka heikkolahjainen pitää ihmisen olla, ettei pääse _AMKiin_? Ymmärtäisin ehkä, jos tuskailusi kohteena olisi vaikka oikis tai lääkis. No, ei kai kaikkia ole luotu akateemisiksi – jonkun pitää myös olla kaupan kassalla. Sekin on kyllä ainakin minusta ihan arvostettavaa työtä.

Kysymys herää, että oletko itse yrittäny hakea aloille, joille on eniten hakijoita ja vaikein päästä (esim. fysioterapeutti)? Lisäksi amk:n pääsykokeet ovat joka vuosi herättäneet paljon kysymyksiä siitä kuinka hyvin ne oikeastaan mittaavat soveltuvuutta alalle. Miten esimerkiksi matikan opiskelu mittaa jonkun soveltuvuutta fysioterapeuttina kun siinä ammatissa ei lähtökohtaisesti matikkaa tule tarvitsemaan. No, itse tajusin tämän sen kautta, että koska olen erittäin motivoitunut hakemaan 4. kertaa erittäin suositulle alalle, opiskelen sitä matikkaa vaikka yötä päivää päästäkseni sisään ja näyttääkseni motivaationi. Sitkeät hakijat huomataan ja lopulta myös palkitaan koulupaikalla.

Haluan vain sanoa, että useat yliopiston kokeet tuntuvat mittaavan aika suoraan alakohtaista osaamista, mutta amk:n kokeet eivät välttämättä mitään sinne päinkään. Ymmärrän ettei voida kouluttaa ihmisiä enempää kuin työpaikkojakaan on tarjolla. Silti tämä homma tuntuu menneen aivan älyttömäksi. Älkää ystävät rakkaat ajatelko olevanne huonoja tai osaamattomia, kun ette pääse kouluun. Ymmärtäkää, että systeemi on mikä ja mitä voisi tehdä päästäkseen kiinni siitä mitä kokeissa oikeastaan mitataan ja miten sitä osaamista voisin niissä kehittää. Ps. Tämän ei ole tarkoitus kumota kenenkään mielipidettä vaan ainoastaan ottaa kantaa.

Vierailija
704/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusesta eilinen tilanne; Valittuja 2109. Sama luku ollut tämän aamun. Toissapäivänä oli 2037.

Tänään valittuja kohdassa on 1205.

Vierailija
705/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusesta eilinen tilanne; Valittuja 2109. Sama luku ollut tämän aamun. Toissapäivänä oli 2037.

Ihmettelin just samaa. Osasta koulusta on hävinnyt kaikki tiedot.

Vierailija
706/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katos vaan. Sekin. Laureaan hain ja tiedot hävinneet valituista nyt kokonaan..

Onneksi saimme tänäänkin jotain mitä spekuloida ! :D

Vierailija
707/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sinne koodiin ilmestynyt "ehdollisesti hyväksyttävissä"... ?

Vierailija
708/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sinne koodiin ilmestynyt "ehdollisesti hyväksyttävissä"... ?

Minne hait ?

Vierailija
709/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi "ehdollisestihyväksyttävissä" on lukenut koodissa koko ajan🙄

Vierailija
710/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on lukenut koko ajan tuo..

Vierailija
711/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et oo vaan huomannut sitä, eiköhän se ole lukenut kaikilla

Vierailija
712/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin toisesta keskustelusta et kokeessa on ollu muutamia kysymyksiä, joilla ei oo mitään painoarvoa pisteytyksessä. Tästä lukee kyl ihan virallisilla sivuilla mut mullon menny ihan ohi koko homma

Minusta testikysymysten käyttö valintakokeessa oli hieman kyseenalaista. Olisivat testanneet etukäteen muussa tilanteessa kuin itse valintakokeessa. Väitettiin, että testikysymykset oli huomioitu ajassa. Sitä on saattanut jäädä jumiin johonkin testikysymykseen, jolla ei ollut mitään merkitystä ja se aika ollut poissa muualta.

Vierailija
713/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin toisesta keskustelusta et kokeessa on ollu muutamia kysymyksiä, joilla ei oo mitään painoarvoa pisteytyksessä. Tästä lukee kyl ihan virallisilla sivuilla mut mullon menny ihan ohi koko homma

Minusta testikysymysten käyttö valintakokeessa oli hieman kyseenalaista. Olisivat testanneet etukäteen muussa tilanteessa kuin itse valintakokeessa. Väitettiin, että testikysymykset oli huomioitu ajassa. Sitä on saattanut jäädä jumiin johonkin testikysymykseen, jolla ei ollut mitään merkitystä ja se aika ollut poissa muualta.

Ehkä niitä oli päätöksentekotaito-osiossa ja silloinhan pitää vain osata tehdä päätös siirtyä seuraavaan kysymykseen :)

Vierailija
714/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän on tekeillä? Onko datanisteilla homma hallussa? 🤔 Ymmärrän myös, että on aika kuumottavaa, jos opintopolussa aiempi "hyväksytty" on vaihtunut "opiskelijavalinta kesken" tilaan. Ei tällaisia ainakaan viime keväänä tainnut olla.

Vierailija
715/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän on tekeillä? Onko datanisteilla homma hallussa? 🤔 Ymmärrän myös, että on aika kuumottavaa, jos opintopolussa aiempi "hyväksytty" on vaihtunut "opiskelijavalinta kesken" tilaan. Ei tällaisia ainakaan viime keväänä tainnut olla.

On ollut ennenkin, se johtuu varmaankin sijoittelusta. Jos tilana on ollut opiskelupaikka myönnetty ja odottaa ylempien tuloksia, niin ei sitä jo myönnettyä paikkaa oteta pois, vaikka se hetkeksi häviäisi sijoittelun tai tulosten ajojen takia. Kannattaa nyt vaan odottaa niitä looullisia tuloksia eikä spekuloida tai panikoida.

Vierailija
716/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kyllä olla vain yksi päivä ilmoitettuna milloin tulokset julkistetaan. On niin jännittävää odottaa tuloksia. Opintopolkua pitää päivittää vähän väliä, turhaan. Opiskelijavalinta kesken....

Vierailija
717/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi parempi että on ilmoitettu tietty päivä, milloin tulokset ilmoitetaan. Mutta jos tuleekin joku häiriö tms eikä tuloksia voikaan silloin ilmoittaa niin ihmiset menisivät ihan sekaisin ja raivostuisivat. Ja opintopolku olisi aivan ruuhkainen silloin ilmoitettuna päivänä.

Viime vuosina tulokset ovat tulleet silloin viimeisenä tai toiseksi viimeisenä päivänä. Niin on varmaan tänäkin vuonna, ellei tuo uusi metodi nopeuta tulosten julkaisua.

Vierailija
718/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulle iski kauhee epätoivo, kun aloin taas miettii, miten pieni osa mun hakupaikkoihin valitaan sisään. :D Ei pitäis alkaa miettimään. Ää stressi :D Nyt tuntuu, että en varmasti pääse.. :D

Vierailija
719/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsevää kun osa on jo saanut tietää koulupaikastaan. Siksi sitä päivittääkin opintopolkua jatkuvasti. Tietääkö kukaan mikä koulu julkaisi julkaisevansa tiedot piakkoin?

Vierailija
720/2017 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulenkin että ne jotka on saanut jo opintopolkuun sen tiedon on niitä harvoja ja valittuja eli me muut odotetaan vaan sitä hylsyä😑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä