Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
621/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on myöhäisin hakemuksen tilanmuutos kohdassa oleva kellonaika.. Itsellä siinä 20.11.2019 klo 5:01.

Tai ainakin oletan että se on kellonaika. :) Onko kellään tuon ajankohdan jälkeen ?

Mulla on sama kellonaika :)

Vierailija
622/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve. Hyppään täältä kesken kaiken keskusteluun mukaan. Terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi olen hakenut. Pääsykoevalinnalla mennään kun vuonna 2011 valmistunut amis olen :) Kävin huvikseen äsken kattelemassa opintopolkua niin luki vain että valinta kesken. Te muut sitten todistuksella + valintakokeella kun jonosijoista sun muita tilanmuutoksista puhutte täällä?

Itsellä ei ole kovin suuria odotuksia hyväksytyksi tulemisen suhteen koska sairastuin flunssaan päivää ennen valintakoetta :D ja se menikin sitten vähän penkin alle, mutta jännitän täällä teidän seurassa :) ja toivon pienen pientä ihmettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka pänttäsi kolme kuukautta matikkaa (koska olin siinä niin huono, tosin en ole enään:), mutta englannin osion vaikeus lyttäsi luultavimmin mahikset tällä kertaa mutta jännityksessä mukana silti sekä myös sitä pientä ihmettä toivoen :)

Vierailija
624/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan hakenut Joensuuhun fysioterapeutiksi päivätoteutukseen? Olisi kiva kuulla mitä muilla on valintatapajonoOid kohdassa, mitä lukee viimeisinHakemuksenTilanMuutos ja onko muilla näkynyt aiemmin siinä jonosijaa.

Itselläni ei ole valintatapajonoOid kohdassa kuin "" ja viimeisin hakemuksen tilanmuutos kohtaa ei ole ja mitään jonosijoja ei ole näkynyt ollenkaan, vaikka muissa kohteissa on näkynyt XAMK:ia lukuunottamatta.

Hain Joensuuhun muihin kuin fysioterapian koulutuksiin. Sama tilanne koodissa kuin sinulla ja Joensuun kohteethan olivat pelkkää valintakoevalintaa.

Hieman nousi jännitys aamulla kun keskusteluihin pukkasi viestiä, mutta eiköhän tämä nyt ollut tässä.  Odotus jatkukoon. Vipusessa ei tänään vielä uusia valintoja. Itse veikkaan, että sitten kun koodi muuttuu jotenkin oleellisesti, näkyy tulos myös oman opintopolun sivulla ja mahdollisesti s-postiakin on jo hakijalle lähetetty. Mutta saahan sitä jännittää, spekuloida ja päivittää koodisivua miten tykkää :)

Vierailija
625/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se linkki siihen opintopolun sivuun mistä näkee sen koodin? En saa puhelimella selattua nyt näitä edellisiä sivuja jostain syystä. Voiko joku linkata tähän, kiitos! :)

Vierailija
627/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Kiitos! Kaikissa kohdissa lukee vaan false. Pelottaa että koko koe hylätty :( Lukeeko muillakin siellä falsea vai mitähän mahtaa tarkoittaa? 

Vierailija
628/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan hakenut Joensuuhun fysioterapeutiksi päivätoteutukseen? Olisi kiva kuulla mitä muilla on valintatapajonoOid kohdassa, mitä lukee viimeisinHakemuksenTilanMuutos ja onko muilla näkynyt aiemmin siinä jonosijaa.

Itselläni ei ole valintatapajonoOid kohdassa kuin "" ja viimeisin hakemuksen tilanmuutos kohtaa ei ole ja mitään jonosijoja ei ole näkynyt ollenkaan, vaikka muissa kohteissa on näkynyt XAMK:ia lukuunottamatta.

Minä hain fyssariks Kareliaan, samalla tavalla näkyy mulla noi kun sulla. Ei jonosijoja,ei muutettu hakemusta. Eli ei muutoksia viikon sisällä. Odottavan aika on aina pitkä 😅

Vierailija
629/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Kaikissa kohdissa lukee vaan false. Pelottaa että koko koe hylätty :( Lukeeko muillakin siellä falsea vai mitähän mahtaa tarkoittaa? 

Mulle tulee vain tyhjä valkoinen sivu jossa lulee pienellä {"error":"unauthorized"} . Eli en pääse tuon linkin kautta katsomaan yhtään mitään valitettavasti.

Vierailija
630/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä mietin samaa että ku kaikki näkyy pelkkänä falsena niin tarkoittaako se automaattisesti hylättyä tai että ei ole saanut paikkaa? Olisko täällä ketään joka joskus saanut paikan ja koodissa lukenu tota falsea?

Vierailija
631/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy kirjautua sinne oma opintopolkuun ensin pankkitunnuksilla ja sit laittaa se linkki www-kenttään niin saat sen koodin.

Vierailija
632/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee vain tyhjä valkoinen sivu jossa lulee pienellä {"error":"unauthorized"} . Eli en pääse tuon linkin kautta katsomaan yhtään mitään valitettavasti.

Täytyy ensin kirjautua js tunnistautua oma opintopolkuun. Sen jälkeen ...secure/applications

False ei tarkoita, että koe hylätty, se on ohjelmointikoodia.

Vierailija
633/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut paikan ja lukee false. Todistusvalinta.

Vierailija
634/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä näy tuolla sellaista kohtaa kun varasija? Minulla näkyy ja siinä perässä on numeroita, ja niiden numeroiden perusteella en ole tänäkään vuonna pääsemässä kouluun :-(

Vierailija
635/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihanveljet kirjoitti:

Eikö teillä näy tuolla sellaista kohtaa kun varasija? Minulla näkyy ja siinä perässä on numeroita, ja niiden numeroiden perusteella en ole tänäkään vuonna pääsemässä kouluun :-(

Tarkoitan siis jonosija, ei varasija.. Tekstin pitäisi löytyä tuolta koodin seasta.

Vierailija
636/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonosija/varasija näkyi aiemmin. Nyt on poistunut.

Vierailija
637/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaahan nyt=)

Vierailija
638/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jonosija/varasija näkyi aiemmin. Nyt on poistunut.

Minulla näkyy yhä.

Vierailija
639/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi joka pänttäsi kolme kuukautta matikkaa (koska olin siinä niin huono, tosin en ole enään:), mutta englannin osion vaikeus lyttäsi luultavimmin mahikset tällä kertaa mutta jännityksessä mukana silti sekä myös sitä pientä ihmettä toivoen :)

Älä murehdi, tosi moni muukin on sanonut englannin kielen osion olleen todella vaikea. Keskustelupalstoilla ja kokeen jälkeen muiden samassa koetilaisuudessa olleiden suusta kuulleena. Minustakin se oli vaikea, varmaan vaikein osio koko kokeessa. Kielioppi hallussa hyvin, mutta siinä oli outoja ja vieraita sanoja. Kokeen ei pidä olla liian helppo, mutta oliko tuo jopa jo vähän kohtuuttoman vaikea? Muut osiot eivät olleet ollenkaan noin vaikeita.

Vierailija
640/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan ymmärrä tätä valitusta englannin osion (tai muidenkaan osioiden) vaikeudesta. Tuon kokeen tarkoitus on kuitenkin erotella hakijoita. Jos ne osiot olisivat helpompia, lähes kaikki hakijathan saisivat täydet pisteet. Miten tuo hyödyttäisi ketään? Sitten sisäänpäässeet jouduttaisi arpomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi