Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
581/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei muutosta, oon hakenu ouluun ja seinäjoelle.

Pitää taas pitkin päivää päivittää :D

Muistan, että aiemmin valintakoetuloksia on mulla päivittynyt 12 pintaan. Osittain samat hakukohteet olleet sillon VAIKKAKIN hakutapa on muuttunut, ettei kukaan tartu nyt siihen. En kuvittele että tulisivat samaan aikaan :D

Vierailija
582/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhamaassa kirjoitti:

Jos pisterajoja on alennettu, tarkoittaa se varmaankin sitä, että monelle alalle ei ole ollut tarpeeksi hakijoita jotka ovat ylittäneet aikaisemmat pisterajat. Ja laskemalla pisterajoja, saadaan näille aloille enemmän opiskelijoita. Ja en näe mitään syytä miksi tämä pidentäisi vastausaikoja.

Joku puhui tuosta "koodihelvetistä" https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Itsellä ei ole koodi muuttunut miksikään. Jonosija:110 ollut sama koepäivästä tähän päivään.

julkaistavissa":true,"ehdollisestiHyvaksyttavissa":false

Tuo tekstipätkä mietityttää. Eli tulokset on julkaistavissa minun osaltani, mutta ei hyväksyttävissä koska pisteitä ei tarpeeksi? Mene ja tiedä. Turhaa spekulointia. Tulokset tulee kun tulee. Palataan sitten asiaan.

Tsemppiä kaikille odotteluun!

Tänää on koodissa tapahtunut jotain ! Jonosijat ovat hävinneet. Ja nyt lukee julkaistavissa; false ja ehdollisesti hyväksyttävissä; false minulla. Mitä sinulla lukee nyt niissä ?

Mulla lukee myös näin nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans lähtenyt jonosijat :o huii

Vierailija
584/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei muutosta, oon hakenu ouluun ja seinäjoelle.

Pitää taas pitkin päivää päivittää :D

Muistan, että aiemmin valintakoetuloksia on mulla päivittynyt 12 pintaan. Osittain samat hakukohteet olleet sillon VAIKKAKIN hakutapa on muuttunut, ettei kukaan tartu nyt siihen. En kuvittele että tulisivat samaan aikaan :D

Nämä kaikki tiedon murut, olivat sitten kuinka epärelevantteja tahansa :D , ovat todella hyviä. :)

Vierailija
585/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhamaassa kirjoitti:

Jos pisterajoja on alennettu, tarkoittaa se varmaankin sitä, että monelle alalle ei ole ollut tarpeeksi hakijoita jotka ovat ylittäneet aikaisemmat pisterajat. Ja laskemalla pisterajoja, saadaan näille aloille enemmän opiskelijoita. Ja en näe mitään syytä miksi tämä pidentäisi vastausaikoja.

Joku puhui tuosta "koodihelvetistä" https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Itsellä ei ole koodi muuttunut miksikään. Jonosija:110 ollut sama koepäivästä tähän päivään.

julkaistavissa":true,"ehdollisestiHyvaksyttavissa":false

Tuo tekstipätkä mietityttää. Eli tulokset on julkaistavissa minun osaltani, mutta ei hyväksyttävissä koska pisteitä ei tarpeeksi? Mene ja tiedä. Turhaa spekulointia. Tulokset tulee kun tulee. Palataan sitten asiaan.

Tsemppiä kaikille odotteluun!

Tänää on koodissa tapahtunut jotain ! Jonosijat ovat hävinneet. Ja nyt lukee julkaistavissa; false ja ehdollisesti hyväksyttävissä; false minulla. Mitä sinulla lukee nyt niissä ?

Oleellista tuossa koodissa on se, milloin viimeinen tilanmuutos on tehty. Siellä voi olla myös muutoksia, joita ei ole vielä vaan julkaistu ts. ne eivät näy tuossa lähdekoodissa. Noissa on tiettyjä takarajoja, jollain tulosten pitää olla sijoittelussa 26.11  ja sen lisäksi ne tulokset pitää julkaista viimeistään 29.11. 

Mulla on ainakin kadonnut tuolta todistusvalinnan pisteet muista kuin hyväksytystä kohteesta eli eiköhän niitä tietoja sinne olla ajamassa. Myös siis jonosijat muista kuin hyväksytyistä on kadonneet. 

Vierailija
586/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös jonosijat ovat hävinneet kaikista mihin itse hain. Julkaistavissa; false ja ehdollisesti hyväksyttävissä; false. Lisäksi yhdessä kohteessa ei ole valintatapajonoid numeroa joka löytyy muista. Osassa kohteissa viimeisin hakemuksen tilanmuutos on 18.10 ja osassa 20.11. Eiköhän tuloksia ala tulemaan tämän viikon lopulla tai viimeistään ensi viikolla.

Vierailija
587/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä myös jonosijat ovat hävinneet kaikista mihin itse hain. Julkaistavissa; false ja ehdollisesti hyväksyttävissä; false. Lisäksi yhdessä kohteessa ei ole valintatapajonoid numeroa joka löytyy muista. Osassa kohteissa viimeisin hakemuksen tilanmuutos on 18.10 ja osassa 20.11. Eiköhän tuloksia ala tulemaan tämän viikon lopulla tai viimeistään ensi viikolla.

Kiitos tiedosta. Meinaatko että silti niin kauan kestää !? plääh.. mä jo ehdin toivoa että tieto tulee tänään kun viimeisin tilan muutos 20.11.

Vierailija
588/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä edellisinä vuosina tää tilanmuutos on edeltänyt jopa samana päivänä tapahtuvaa tulosten julkaisua. Voipi olla että iltapäivällä tai huomenna aamulla kaikki tulokset on tiedossa hakijoilla. :)

Vierailija
589/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko muilla vipunen, kun yrittää katsoa jo paikan saaneita? Itsellä ei toimi vaan sanoo "Pyyntöä ei voi käsitellä. Odota muutama minuutti ja yritä tehdä toiminto uudelleen."

Vierailija
590/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kymmenen vuotta sitten yliopistoon heti yo-kirjoitusten jälkeen. Lopetin opiskelut jonkin ajan jälkeen, koska töitä oli tarjolla niin paljon kuin jaksoi tehdä. Koskaan en vaan saa vakituista paikkaa koska ei ole pätevyyttä. Muutama vuosi sitten ajattelin, että olis hyvä olla todistus joltain ajalta. Oon hakenut ja hakenut. En pääse enää mihinkään. Ammattikorkeaan jopa vaikeampi. Oli todella tyhmää keskeyttää opinnot aikoinaan.

Jos olet jo 10 vuotta sitten pääsyt yliopistoon niin silloin sinulla on edelleenkin sinne opiskeluoikeus. Opintoajan rajoitus on tullut vasta myöhemmin.

Uudelleenkirjautumismaksun joudut toki maksamaan.

Vierailija
591/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi vipunen mullakaan!

Vierailija
592/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon et mahdollisesti tällä viikolla? Kun mulla ei ainakaa oo muutoksia koodissa. Voi siis mennä aikaa jos kaikkiin kohteisiin ei saada tilanmuutosta päivitettyä.

Ärsyttää miksei mulla tapahdu mitään

Vierailija
593/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko muilla vipunen, kun yrittää katsoa jo paikan saaneita? Itsellä ei toimi vaan sanoo "Pyyntöä ei voi käsitellä. Odota muutama minuutti ja yritä tehdä toiminto uudelleen."

Toimii. Valittuja 2109. Sama luku ollut tämän aamun. Eilen oli 2037.

Vierailija
594/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edellisinä vuosina tää tilanmuutos on edeltänyt jopa samana päivänä tapahtuvaa tulosten julkaisua. Voipi olla että iltapäivällä tai huomenna aamulla kaikki tulokset on tiedossa hakijoilla. :)

Kiitos tästä tiedosta. :)

Vierailija
595/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas jännää!!

Vierailija
596/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii nyt hetkellisesti ja sit heittää ulos.

Olisikohan siellä juuri jotain päivityksiä meneillään?

Vierailija
597/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kymmenen vuotta sitten yliopistoon heti yo-kirjoitusten jälkeen. Lopetin opiskelut jonkin ajan jälkeen, koska töitä oli tarjolla niin paljon kuin jaksoi tehdä. Koskaan en vaan saa vakituista paikkaa koska ei ole pätevyyttä. Muutama vuosi sitten ajattelin, että olis hyvä olla todistus joltain ajalta. Oon hakenut ja hakenut. En pääse enää mihinkään. Ammattikorkeaan jopa vaikeampi. Oli todella tyhmää keskeyttää opinnot aikoinaan.

Jos olet jo 10 vuotta sitten pääsyt yliopistoon niin silloin sinulla on edelleenkin sinne opiskeluoikeus. Opintoajan rajoitus on tullut vasta myöhemmin.

Uudelleenkirjautumismaksun joudut toki maksamaan.

No eipäs, vaan opintoajan rajaus tuli voimaan syksyllä 2005 aloittaneilla. Joudut hakemaan uudestaan opintoihin.

Vierailija
598/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii nyt hetkellisesti ja sit heittää ulos.

Olisikohan siellä juuri jotain päivityksiä meneillään?

No nyt mullakin sama juttu. Heittää ulos Vipusesta.

Vierailija
599/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin Vipuseen päivittää vain paikan vastaanottaneiden määrä..

Vierailija
600/2017 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö teillä koodissa monelta on viimeksi muokattu hakemusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä