Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
541/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joillain menny valintakoe noin päin vtä vai onko elämä muuten vaan ihan hvetin negatiivista kun vähä väliä tänne tulee elämänkoulu-kommentteja?

Taitaa olla toiveajattelua, että somessa vois kommentoida asiallisesti ja hyvässä hengessä edes valintakoe-keskustelua. Että Huoh vaan tähänkin asiaan.

Vierailija
542/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit vaan oppis itse käyttämään maalaisjärkeä. Sekin auttaa pitkällä juoksulla elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä käyttäis kaikki maalaisjärkeä ei olis yhtään ainutta kommenttia koko keskustelussa, saati missään keskustelussa.

Aivan suorastaan olen kateellinen sun maalaisjärjestä, osaat tuoda sen hienosti esiin <3!

Vierailija
544/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ensimmäisellä yrityksellä ammattikorkeakouluun sisään. Olen aina pitänyt itseäni tyhmänä, jälkeenjääneenä ja vammaisena. Minä en elättänyt turhia toiveita tai muutenkaan odottanut pääseväni sisään. Tuonne hakemisen tarkoitus oli lähinnä testata kuinka tyhmä ja vammainen minä oikeasti olen. Voi olla, että suoritin paremmin kuin sadat muut jotka olisivat paikkani halunnut lähinnä siksi, että minulla ei ollut suorituspaineita.

Vierailija
545/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä käyttäis kaikki maalaisjärkeä ei olis yhtään ainutta kommenttia koko keskustelussa, saati missään keskustelussa.

Aivan suorastaan olen kateellinen sun maalaisjärjestä, osaat tuoda sen hienosti esiin <3!

Kun en jaksa ymmärtää miten sä saat kokeesta sellaisen kuvan et se olis esim helppo? Et senkö takia alimmat hyväksytyt pisteet laskettiin? Vai ihanko sen takia että ei saatu tarpeeksi hyväksyttyjä? Niin, me emme sitä tiedä mutta näin voisi päätellä.

Vierailija
546/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en jaksa ymmärtää miten sä saat kokeesta sellaisen kuvan et se olis esim helppo? Et senkö takia alimmat hyväksytyt pisteet laskettiin? Vai ihanko sen takia että ei saatu tarpeeksi hyväksyttyjä? Niin, me emme sitä tiedä mutta näin voisi päätellä.

En tiedä mitä ajat takaa sillä en ole alkuperäinen kommentoija jota lähettiin dissaamaan.

Vierailija
547/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joillain menny valintakoe noin päin vtä vai onko elämä muuten vaan ihan hvetin negatiivista kun vähä väliä tänne tulee elämänkoulu-kommentteja?

Taitaa olla toiveajattelua, että somessa vois kommentoida asiallisesti ja hyvässä hengessä edes valintakoe-keskustelua. Että Huoh vaan tähänkin asiaan.

Mä ihmettelen vähän samaa.. Voimmehan me täällä palstoilla ja keskenämme pohtia ja päätellä vaikka ja mitä esim. siihen liittyen että miksi pisteitä alennettiin. Ja itsestäänselvyydet siitä mitä ajatuksia herättää on vain itsestäänselvyyksiä. Kuten se että kokeen läpäisseitä ei todennäköisesti ollut tarpeeksi koska rajoja laskettiin. No daa. On kuitenkin täysin eri asia että kokeen kehiottäjät myöntävät asian ääneen. Itse peräänkuulutin kommentillani nimenomaan sitä, että olisi mielenkiintoista saada kokeen kehittäjien kommenttia aiheeseen ja kaipaisin avoimuutta tiedotukseen pisteytyksen muuttamiseen liittyen.

Huoh tosiaan.

Vierailija
548/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän ne saa kommentoida koetta millään tavalla? Joku sanoi niin jossain niin en tiedä..

Vierailija
549/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän ne saa kommentoida koetta millään tavalla? Joku sanoi niin jossain niin en tiedä..

Voi olla. Tuolla sivun alaosassa ajankohtaista osiossa on kuitenkin otettu kantaa esim sote alan koulutuksiin ja hakukäyttäntöjen muuttumiseen sekä kehuttu koeuudistusta onnistuneeksi. Samaan paikkaan voisi pisterajojen muutoksestakin uutisoida.

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/

Vierailija
550/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa kellään onko tuloksia tullu lisää? En itte näe vipusta.

Oiskohan todistusvalinnat selvillä ja nyt valintakoetuloksia säätävät, kikkailevat, mitä lie tekevätkään, kun nuo rajatkin muuttu

Vierailija
551/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan todistusvalinnat selvillä ja nyt valintakoetuloksia säätävät, kikkailevat, mitä lie tekevätkään, kun nuo rajatkin muuttu

Tai onko kellään se koodihelvetti muuttunu?

Vierailija
552/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tuo turhanpäiväinen jauhaminen. Tulokset tulee, kun ne ovat valmiit julkaistavaksi. Piste.

Vierailija
553/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain ammattikorkeaan keväällä enkä päässyt. Hävetti, koska tunsin itseni luuseriksi. Nyt opiskelen polkuopintojen kautta avoimessa tämän vuoden ja kun saavutan tarvittavan opintopistemäärän keskiarvoineen, voin hakea tutkinto-opiskelijaksi ilman valintakoetta. Opinnot ovat edenneet hyvin ja ala kiinnostava.

Olen silti pettynyt itseeni, että millainen surkimus ei läpäise ammattikorkean pääsykokeita.

Vierailija
554/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tuo turhanpäiväinen jauhaminen. Tulokset tulee, kun ne ovat valmiit julkaistavaksi. Piste.

Mitä sä teet koko keskustelussa :D

Vierailija
555/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teet koko keskustelussa :D

Hah, tämä! :D Ei muuta, kun hushus palstalta, jos noin ärsyttää! 

Vierailija
556/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mulla aikanaan muuttunut koodit. 

Vierailija
557/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka ei olisi päässyt pk-seudun AMK:hon ensiyrittämällä. Miten täälläkin on jengiä, jotka ei vaan pääse sinne XD ihan peruskoulutasoa kaikki pääsykoetehtävät.

Vierailija
558/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka ei olisi päässyt pk-seudun AMK:hon ensiyrittämällä. Miten täälläkin on jengiä, jotka ei vaan pääse sinne XD ihan peruskoulutasoa kaikki pääsykoetehtävät.

Hei, onnea sulle! Kyllä saat olla ylpeä tutuistasi :) wau!

Vierailija
559/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistusvalinnat olivat selvillä jo ennen koetta. Toivotaan ettei tulosten julkaisu ainakaan viisvästy alimpien pisterajojen muuttumisen vuoksi.

Vierailija
560/2017 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just.

Olisiko hakijoita kuitenkin enemmän kuin aloituspaikkoja... Ei riitä paikat kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän