Omakotitalossa/rivitalossa tai mökillä olevat! Laitatteko aina ulkotulet, kun vieraita tulossa?
Kommentit (22)
No en todellakaan laita. Korkeintaan kahvit keitän.
okt asuja
En. Ulkotulia näkyy lähinnä itsenäisyysoäivän, joulun ja uuden vuoden juhlinnassa.
Ihan mielenkiinnosta alkuperäistä kysymystä kohtaan, mistä tällainen mielikuva on syntynyt?
itse olen alkanut vuosi vuodelta vierastaa enemmän sitä tietynlaista vieraskoreutta, juuri tuota että kun meille tullaan kylään niin ulkotulet ja lyhdyt hehkuu, takka loimuaa ja pulla tuoksuu. No way, Welcome to lapsiperhereality, ollaan aina kokkaamassa, siivoamassa tai järjestelemässä paikkoja, tuo mukanasi kauramaitoa jos haluat sitä käyttää ja pyykit saattaa olla kuivumassa näkyvillä. Muutama tuikku voidaan laittaa sisällä tunnelmaksi palamaan, jotain välipalaa löytyy aina ja kahvit kyllä porisee, mutta se täydellinen perhe ei asu täällä. 🙂
En. Jouluna saattaa omaksi iloksi muutama tuikku jäälyhdyssä vilkkua.
Laitan lyhtyyn ulos kynttilän. Mitään avomallisia en käytä, tuuli voi kuljettaa ne liian lähellä talon seinää eikä niitä olla koko ajan vahtimassa.
Vain jos on tarkoitus olla ulkona, uv oli pari jätkänkynttilää ihan oman perheen kesken.
Jos on juhlat niin kyllå. Muuten meillä vieraat tulee yleensä ilmoittamatta eikä minua haittaa.
Yhtään ulkotulta en ole polttanut sen jälkeen kun tähän muutin 2006.
Jos syyspimeänä iltana joku on tulossa meille mökille kylään, niin turvallisuussyistä laitan. Mökki on saaressa, joten vieraat tulee veneellä ja pimeässä on parempi suunnistaa valoa kohti.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ne vieraat muuten osaa tulla. Meillä kommunikoidaan savumerkein.
Mitenkäs sitten kun tuulee väärästä suunnasta niin silloinhan viestit eivät mene tarkoitettuun suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta alkuperäistä kysymystä kohtaan, mistä tällainen mielikuva on syntynyt?
itse olen alkanut vuosi vuodelta vierastaa enemmän sitä tietynlaista vieraskoreutta, juuri tuota että kun meille tullaan kylään niin ulkotulet ja lyhdyt hehkuu, takka loimuaa ja pulla tuoksuu. No way, Welcome to lapsiperhereality, ollaan aina kokkaamassa, siivoamassa tai järjestelemässä paikkoja, tuo mukanasi kauramaitoa jos haluat sitä käyttää ja pyykit saattaa olla kuivumassa näkyvillä. Muutama tuikku voidaan laittaa sisällä tunnelmaksi palamaan, jotain välipalaa löytyy aina ja kahvit kyllä porisee, mutta se täydellinen perhe ei asu täällä. 🙂
Kyllä se reality on sitä miksi sen itse tekee ja sinä ilmeisesti olet valinnut elää jatkuvassa sotkussa ja kiireessä, vaikka pienillä muutoksilla koti olisi siisti aina ja voisi olla ne ulkotuletkin pihalla.
Talvella joo, kun on tulossa vieraita. Esim. Uuden vuoden juhlat viikko sitten tai ihan jos on illalliselle tulossa viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se reality on sitä miksi sen itse tekee ja sinä ilmeisesti olet valinnut elää jatkuvassa sotkussa ja kiireessä, vaikka pienillä muutoksilla koti olisi siisti aina ja voisi olla ne ulkotuletkin pihalla.
Tähän vielä lisättävä tuon alkuperäisen kommentin kirjoittajana, että ei meillä ole sotkuista kotona, mutta elämä tapahtuu tavaroilla, tiskeillä ja pyykeillä jatkuvasti. Ehkä kahden aikuisen arjessa sellainen kulissielämä onnistui vielä paremmin, mutta meidän näkökulmasta vieraat tulee AINA keskelle meidän elämää, jota tällä hetkellä eletään aika kiihkeällä tahdilla arjen tuntien puitteissa. Ei siis keritä patsastella pihalla vain tunnelmavaloja ja tulia varten, elämä tapahtuu siinä ympärillä.
Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Tää on itsellä iskostunut vahvasti ajatuksiin.
Ovathan ne kauniit ja juhlavat.
Sehän on selvä, että he laittavat, ketkä haluavat ja ymmärtävät turvallisuusvaatimukset.
Mikään pakko ei tietenkään ole kumpaankaan suuntaan, muuta kyllähän ne juhlistavat pihaa ja pihatietä. Ja erottavat arjen ja pyhän sekä kotipuuhat ja vierailut.
En. Meillä on sähköllä toimivat ulkovalot pihassa
No ei kai ne vieraat muuten osaa tulla. Meillä kommunikoidaan savumerkein.