Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
261/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näemmä tulokset on joihinkin paikkoihin jo tullueet. Itselläni lukee viimeisen (6.) hakukohteen kohdalla hyväksytty ja ehtona, että paikkaa tarjotaan mikäli en pääse hakemiini paikkoihin 1-5. Mutta näkeekö muut jotain pisteitä siis opintopolussa? Itse en niitä mistään löytänyt.

Mikä amk ja mikä ala on tuo sinun 6. vaihtoehto?

Vierailija
262/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelupaikka jää saamatta, kannattaa miettiä avoimen amk:in opintoja. Kun suoritat tietyn määrän opintoja avoimen puolella, itse maksaen, niin saat sitä kautta opiskelupaikan. Ilman pääsykoetta!

Vaatii vähän viitseliäisyyttä ja sitkeyttä, mutta on hyvä vaihtoehto, jos opiskelu oikeasti kiinnostaa.

Sitten pitää olla joku säännöllinen tulonlähde, kuten työt. Avoimen amkin opintoihin ei saa opintotukea eikä välttämättä edes työttömyystukea.

Totta, mutta koko ajan on töitä tarjolla, suurissa kaupungeissa pääsee siivoamaan. Pulaa on!

Avoimen ammattikorkean opinnot on yhtä kuin se, että avoimen opiskelijat tekee ihan tasan samoja opintoja tutkinto-opiskelijoiden kanssa näiden ryhmässä. Samat kurssit, läsnäolopakot, tentit jne. Jos avoimen opiskelija saa suoritettua ensimmäisen vuoden opinnot, voi hakea tutkinto-opiskelijaksi. Ammattikorkeassa on paljon enemmän pakollista läsnäoloa vaativia aktiviteetteja kuin yo:lla. Lisäksi koko ajan saa olla vääntämässä jotain turhaa raporttia/ryhmätyötä/lukupiiritehtävää/esitystä + kotitehtävät ja tenttiinluku päälle, joten siinä ei täysipäiväisiin töihin samaan aikaan ehdi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko saitte pisteitä? Pisteet näkyvät jo opintopolussa kun kirjautuu sisään ja menee sen jälkeen tähän osoitteeseen:

https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Ne pisteet mitkä siellä nyt näkyy on todistuksesta saadut pisteet, ei valintakokeesta.

Siis mikä ihme tää sivu on? Mulla ei näy mitään pisteitä, ensimmäisestä valinnasta ei lue mitään ja muissa on varasijat luokkaa 260-500....

Vierailija
264/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osumia kun koitin thedä noin.

Mites "viimeisin" tai "viimeisintilanmuutos" ? Minkä päivän antaa? 

Mulla viimeisin tilanmuutos on 18.10 eli ennen koko valintakoetta eli eikö toi tarkota että tuolla olevat pisteet on todistuksesta saadut pisteet kuten joku tossa aikasemmin mainitsi?

Kyllä todistusvalinnan tulokset on päivitetty silloin. Valintakokeen pisteet eivät siis ole tulleet - ainakaan sinun hakukohteistasi.

Vierailija
265/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko saitte pisteitä? Pisteet näkyvät jo opintopolussa kun kirjautuu sisään ja menee sen jälkeen tähän osoitteeseen:

Ne pisteet mitkä siellä nyt näkyy on todistuksesta saadut pisteet, ei valintakokeesta.

Siis mikä ihme tää sivu on? Mulla ei näy mitään pisteitä, ensimmäisestä valinnasta ei lue mitään ja muissa on varasijat luokkaa 260-500....

Ne varasijat mun käsittääkseni koskee todistusvalintaa. Itselläni ainakin näkyy pisteissä vaan se 30.0, eli ne mun todistuspisteet. Lisäksi näkyy varasijanumerot, itselläni esim. ykköshakukohteeseen varasija 4. ja kakkoseen varasija 1. Nuo varasijat muuttuvat, jos joku todistusvalinnassa hyväksytty pääseekin ylempään hakukohteeseensa.

Vierailija
266/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nää mitään pisteitä? Nään puoli sivullista jotain koodia jonka seassa lukee valinnat kesken ja jonopaikka johonkin oli päälle 300 ja johonkin päälle 900 että että :D

Vierailija
267/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusen päivittyvässä raportissa näkyy, että korkeakoulujen yhteishaussa aloituspaikkoja on 6790, tällä hetkellä valittuja on 1605 ja paikan on vastaanottanut 671.

Vierailija
268/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusen päivittyvässä raportissa näkyy, että korkeakoulujen yhteishaussa aloituspaikkoja on 6790, tällä hetkellä valittuja on 1605 ja paikan on vastaanottanut 671.

Tarkka linkki?

Vierailija
269/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkka linkki?

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Vierailija
270/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkka linkki?

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Jostain syystä tuo ei linkity suoraan tähän syksyn hakuun, sen saa näkyviin kun valitsee aloittamisvuodeksi 2020 tuosta vasemmalta ylhäältä.

Vierailija
271/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kun kirjoitan niin ei tule kuin erroria. Mikä mättää?

Vierailija
272/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oamkin kohdalla lukee myös että on hyväksyttyjä x määrä ja paikan vastaanottaneita y määrä. Joko ne on muka alkaneet tuloksia laittamaan??

Vierailija
273/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on jonosijalla ja varasijalla? Siis kun tällä täällä olleella ohjeella sain jotain pisteitä näkyviin...

Vierailija
274/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oamkin kohdalla lukee myös että on hyväksyttyjä x määrä ja paikan vastaanottaneita y määrä. Joko ne on muka alkaneet tuloksia laittamaan??

Todistusvalinnan tulokset on jo julkaistu.

Vierailija
275/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin julkaistu, koska itselläni yo-todistus vuodelta 2006 ja viimeisin hakutoive tärpännyt jo. Sitä ei voi kuitenkaan hyväksyä, koska muissa lukee kesken ja ylin mahdollinen hakutoive jää voimaan/valittavaksi. Missään tapauksessa en ole todistusvalinnassa ja pisteeni näkyvät.

Vierailija
276/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin julkaistu, koska itselläni yo-todistus vuodelta 2006 ja viimeisin hakutoive tärpännyt jo. Sitä ei voi kuitenkaan hyväksyä, koska muissa lukee kesken ja ylin mahdollinen hakutoive jää voimaan/valittavaksi. Missään tapauksessa en ole todistusvalinnassa ja pisteeni näkyvät.

Miksi et voisi olla todistuvalinnassa? Siellä huomioidaan äidinkieli, reaali/matematiikka ja kieli. E:llä saa jo täydet pisteet. Milloin siellä näkyy viimeisin tilanmuutos? Jos 18.10, niin silloin kyseessä  on todistusvalinta.

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on jonosijalla ja varasijalla? Siis kun tällä täällä olleella ohjeella sain jotain pisteitä näkyviin...

Jonosija on sijoitus kaikkien kohteeseen hakeneiden joukossa ja varasija taas kuinka mones olet varasijoilla eli hyväksyttyjen jälkeen. Esim. jos jonosija on 50 ja varasija: 20 niin, silloin 30 henkilöä on hyväksytty koulutukseen ja olet siis varasijalla 20, joten paremmuusjärjestyksessä olisit 50. paras. Tosin suosituila aloilla samalla varasijalla voi olla useita ihmisiä (varsinkin todistusvalinnassa).

Vierailija
277/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, että noi hakijamäärät on niin suuret....!

Vierailija
278/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonosija tarkoittaa kai sitä sun sijoitusta kaikkien hakijoiden paremmuusjärjestyksessä. Eli ilman, että mitään ensikertalaisuuksia tms. on huomioitu. Mulla esim. on jonosija 1. ja varasija 4. yhteen hakutoiveeseen, koska täydet todistuspisteet = sija 1. paremmuusjärjestyksessä, mutta varasija 4. koska olen ei-ensikertalainen, jolloin ensikertalaiset menevät mun edelle.

Vierailija
279/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusen mukaan Oulun ammattikorkeakoulun valinnat näyttäisi olevan hyvällä mallilla.

Aloituspaikkoja 355 ja valittuja jo 231.

Itse hain Diakkiin, sinne ei ole valittu vielä yhtään hakijaa.

Vierailija
280/2017 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, kun eri koulut päivittyvät eri aikoihin niin joutuu olla päivittämässä sivua koko ajan ihan hermorauniona. :D Jos tietäisi ettei tuloksia tule varmasti enne päivämäärää x, ei olisi niin hermoja raastavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä