Miksi tälläinen mies jää usein yksin?
Urheilullinen ja aktiivinen, fiksu, kolmannen asteen tutkinto, usein aktiivisen elämän seurauksena terveen näköinen ja komeakin. Luonteeltaan kuitenkin kiltti ja hiljainen, harrastaa yleensä tietokonepelejä eikä hirveästi viihdy baareissa tai ylipäänsä pidä alkoholista.
Onko tosiaan niin että kun ei vastaa sosiaalisesti sitä naisten ihannoimaa itsevarmaa supliikkimiestä, niin mahdollisuus löytää kumppani laskee dramaattisesti?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee siitä ettei itse lähesty naisia.
Mulle ainakin kelpaisi (ja tuontyylinen mies onkin) mutta miehen nyt vaan kuuluu tehdä aloite.
Mutta aloitteen tekeminen on seksuaalista häirintää, jos nainen sen niin tulkitsee. Tosi tasa-arvoista, jos miehen täytyy tuollainen riski ottaa. Ei kannata. MGTOW.
No joo okei, ehkä on joitain paikkoja, joissa aloitteen voi tehdä ilman tuota pelkoa, muttei kyllä montaa, kun välillä näkee artikkeleita, joissa demonisoidaan kollegojen välistä rakkauttakin.
Ihanko todella miehet teeskentelevät etteivät tiedä eroa miten tehdään normaali aloite ja jutellaan naiselle arkipäiväisistä asioista kuin että aletaan tulla iholle ja vihjailla seksistä.... älä viitsi.
No kun ei tuota voi tietää. Joka naisella ne kynnystasot ovat eri. Toinen tekee rikosilmoituksen sellaisesta, mitä toinen ei noteeraa lainkaan yhtään miksikään.
No ei tuohon voi sitten oikein muuta sanoa että tee aloitetta jos hyvältä tuntuu ja jos ei niin älä tee.
Minä en voi yksittäisenä ihmisenä vaikuttaa siihen mitä muut tuntemattomat naiset ajattelevat ja kokevat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Jotta voisi löytää kumppanin, pitää osata jutella. Pitää osata aloittaa keskustelu ja pitää osata vastata aloitettuun keskusteluun. Pitää käydä paikoissa, joissa voi tutustua muihin ihmisiin. Vähintään pitää tehdä deittiprofiili tai liittyä Tinderiin. Kannattaa myös opetella flirttailemaan. Erityisesti silloin, jos haluaa naisen tulevan juttelemaan. Flirttailulla annat naiselle merkin, että olet kiinnostunut, ja jos hänkin on kiinnostunut, vähintäänkin flirttailee takaisin, mutta tulee myös juttelemaan, jos on riittävän kiinnostunut.
Mitä tarkoittaa "harrastaa yleensä tietokonepelejä"? Pelaa kerra viikossa pari tuntia tai pari kertaa viikossa tunnin? Vai käyttää kotona lähes kaiken aikansa pelaamiseen? Pelaaminen voi olla harrastus, mutta se voi olla myös addiktio. Harrastukset ovat ok, addiktiot eivät.
Miten ihmeessä tuollaista soopaa voi suoltaa? Mitä hiton flirttailua? Jotain typerää katsepelleilyä? Eivät naiset koskaan mene juttelemaan kenellekään, näin se vain on. Tuollaiset neuvot ovat harvinaisen myrkyllisiä, koska joku hölmömpi miekkonen saattaa ne vielä sellaisenaan niellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen status on tärkeää naisille. Hiljaiset jätetään yleensä kaiken ulkopuolelle. Ei auta äly tai koulutus.
Jos naisella on lainkaan älyä, hän tietää, että kovin sosiaalinen mies ei useinkaan ole paras puolisokandidaatti. Sosiaalisella miehellä niitä menoja ja kavereita riittää perheen perustamisen jälkeenkin usein liiaksi asti ja siitä tulee helposti riitaa. Introvertille miehelle taas perhe-elämä riittää paremmin, eikä niitä kaverimenoja ole joka viikonpäivälle.
Ei tämä mitään älyä ole, vaan mukavuusalueelleen jumittuneiden introverttien defenssi. Sosiaalisuus ei ole sama asia kuin ekstroverttius tai kaveriporukkakeskeiseen elämänmenoon jämähtäminen tai haluttomuus panostaa parisuhteeseen tai perhe-elämään. Tuota haluttomuutta (ja kyvyttömyyttä) ennustaa paljon paremmin introverttius, jota ei osata lainkaan kompensoida niin että ihmisten kanssa olo olisi luontevaa.
Hiljaisuus tai ujous voi kätkeä sisäänsä ihmisen, joka on todellinen aarre, osaa huomioida muut, kuunnella, toimia muiden kanssa kitkattomasti, ja tarvittaessa kykenee oppimaan uusia rooleja ja taitoja. Mutta miljoona kertaa todennäköisemmin tällainen ihminen oppisi myös tulemaan kuorestaan sen verran ulos, ettei hänelle ole hiljaisuustaipumuksestaan merkittävää haittaa paria etsiessä. Naispuolisilla introverteilla tämä toteutuu paljon paremmin.
Oikeasti se kyvyttömyys näyttää mitään itsestään ja ottaa kontaktia, sosiaalisten taitojen puute, on valtava este hyvälle parisuhteelle. Parisuhteessa tarvittavat taidot eivät ole täysin samat kuin tutustumistilanteessa, mutta niillä on yhteinen pohja. Avuttomuus ja kyvyttömyys sopeutua ja kehittyä on myös valtava haitta kaikilla elämän osa-alueilla, ml. parisuhteessa. Tällaisen ihmisen ottaminen suhteeseen kannettavaksi ei ole millään muotoa viisasta. Parasta olisi, jos joku voisi auttaa heitä alkuun näiden taitojen opettelussa, paljon useampi löytäisi hyvän kumppanin. Mutta valitettavasti parisuhde ei ole tällaiseen opettamiseen sopiva olosuhde, eikä kumppanin äidiksi tai isäksi pidä missään olosuhteissa ryhtyä. Ei sittenkään, vaikka tuntuisi, ettei löydä parempaakaan koska itsekin on ujo ja epävarma. Silloin kannattaa panostaa omaan kehitykseen ja mukavuusalueen venyttämiseen.
"Mutta miljoona kertaa todennäköisemmin tällainen ihminen oppisi myös tulemaan kuorestaan sen verran ulos, ettei hänelle ole hiljaisuustaipumuksestaan merkittävää haittaa paria etsiessä. Naispuolisilla introverteilla tämä toteutuu paljon paremmin."
Siksi koska aloitteiden tekeminen ulkoistetaan miehille, ja parisuhteessakin lankeaa miehen tehtäväksi hoitaa jämäkästi tilanteet joita nainen ujostelee. Jos vässykkänaisten olisi tehtävä aloitteita, he pärjäisivät siinä tuhatkertaisesti huonommin kuin miehet.
No kylläpäs otti jollakin luonnon päälle taas.
Yksikään nainen ei tarvitse mitään äkäistä, jopa vihamielistä äijää, jolta ei normaaleja käytöstapoja löydy. Peilistä löytyy syypää naisettomuuteesi.
Sinä et ole mitään muuta kuin palstan vakiopäivystävä trolli jolla ei oikeastaan ole näihin ketjuihin mitään todellista annettaa, kunhan vain toistelet niitä vakiovastauksia.
"Nainen jonka kanssa oltiin monesti samaan aikaan kuntosalilla. Vaihdoimme katseita silloin tällöin ja moikkasimme. Ihastuin tietysti hänen kroppaansa ja nättiin naamaan kuten kai on aika normaalia jos ei mitään muuta tietoa ihmisestä ole. Lähestyin häntä kerran ja kysyin haluaisiko joskus lähteä kahville ja hän kieltäytyi. Myöhemmin näin kun nainen iloisena jutteli ja flirttaili yhdelle supliikkimiehelle salilla joka ei nostanut edes 70% omasta mavesta tai penkistä."
Voi kauhistus, minulle on ehkä käynyt näin... Olen siis nainen, ja joskus tosiaan kieltäytynyt kahvittelu- tai treffikutsusta, jonka joku tuntematon mies on esittänyt - sellainen mies, jonka kanssa just ollaan vaan naama- ja moikkaustuttuja. Varmasti joku heistä on sittemmin nähnyt minut juttelemassa tai jopa kahvilla/kaljalla jonkun toisen miehen kanssa. Heidän näkökulmastaan varmaan aloin sitten seurustella jonkun supliikkimiehen kanssa, mutta oikeasti olen lesbo, seurustelen naisen kanssa, ja kahvilla/kaljalla kanssani ollut mies on ollut joko kaveri, työkaveri, veljeni tai sitten ihan vaan joku tuttu, jonka kanssa on sattumalta oltu samassa paikassa ja vaihdettu muutama sana.
Vierailija kirjoitti:
"Nainen jonka kanssa oltiin monesti samaan aikaan kuntosalilla. Vaihdoimme katseita silloin tällöin ja moikkasimme. Ihastuin tietysti hänen kroppaansa ja nättiin naamaan kuten kai on aika normaalia jos ei mitään muuta tietoa ihmisestä ole. Lähestyin häntä kerran ja kysyin haluaisiko joskus lähteä kahville ja hän kieltäytyi. Myöhemmin näin kun nainen iloisena jutteli ja flirttaili yhdelle supliikkimiehelle salilla joka ei nostanut edes 70% omasta mavesta tai penkistä."
Voi kauhistus, minulle on ehkä käynyt näin... Olen siis nainen, ja joskus tosiaan kieltäytynyt kahvittelu- tai treffikutsusta, jonka joku tuntematon mies on esittänyt - sellainen mies, jonka kanssa just ollaan vaan naama- ja moikkaustuttuja. Varmasti joku heistä on sittemmin nähnyt minut juttelemassa tai jopa kahvilla/kaljalla jonkun toisen miehen kanssa. Heidän näkökulmastaan varmaan aloin sitten seurustella jonkun supliikkimiehen kanssa, mutta oikeasti olen lesbo, seurustelen naisen kanssa, ja kahvilla/kaljalla kanssani ollut mies on ollut joko kaveri, työkaveri, veljeni tai sitten ihan vaan joku tuttu, jonka kanssa on sattumalta oltu samassa paikassa ja vaihdettu muutama sana.
Höpö höpö. Pelkkä selitys joka ei uppoa. Ei tietenkään kenelläkään ole velvollisuutta selittää, mutta älkää nyt kuitenkaan valehdelko.
Kiinnitin huomiota kiltti, aktiivinen, urheilullinen. Tuli mieleen sairaan ujo , arka, saamaton hissukka. Se jotenkin näkyy olemuksessa, Hiukset, vaatteet , kengät, tyylitaju nolla. Ei juo kahvia eikä kolaa. Syö rahkaa, joka punnitaan. Elää itseään palvoen. Harva nainen innostuu arkajalasta. Jos miehestä tulee perässä vedettävä kivireki. Tuskin on kiinnostunut naisista.Ympäristö voi luulla sairaaksi, ainakin saamaton tyyppi. Puhut kai itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee siitä ettei itse lähesty naisia.
Mulle ainakin kelpaisi (ja tuontyylinen mies onkin) mutta miehen nyt vaan kuuluu tehdä aloite.
Mutta aloitteen tekeminen on seksuaalista häirintää, jos nainen sen niin tulkitsee. Tosi tasa-arvoista, jos miehen täytyy tuollainen riski ottaa. Ei kannata. MGTOW.
No joo okei, ehkä on joitain paikkoja, joissa aloitteen voi tehdä ilman tuota pelkoa, muttei kyllä montaa, kun välillä näkee artikkeleita, joissa demonisoidaan kollegojen välistä rakkauttakin.
Ihanko todella miehet teeskentelevät etteivät tiedä eroa miten tehdään normaali aloite ja jutellaan naiselle arkipäiväisistä asioista kuin että aletaan tulla iholle ja vihjailla seksistä.... älä viitsi.
No kun ei tuota voi tietää. Joka naisella ne kynnystasot ovat eri. Toinen tekee rikosilmoituksen sellaisesta, mitä toinen ei noteeraa lainkaan yhtään miksikään.
Kyllähän rikosilmoituksen tietenkin voi tehdä mistä vaan, mutta ei se johda syytteeseen ellei mitään rikollista ole tapahtunut. Että siinä suhteessa voit olla huoleton, ellet tosiaan ole ketään ahdistellut. Ethän ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Pelkkä selitys joka ei uppoa. Ei tietenkään kenelläkään ole velvollisuutta selittää, mutta älkää nyt kuitenkaan valehdelko.
Jos lähtökohtainen ajatus on, että kaikki, jotka ajattelevat eri tavoin kuin sinä, valehtelevat, en kyllä näe että olisi kovin helppoa tulla toimeen kenenkään kanssa - sen enempää miesten kuin naistenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtökohtainen ajatus on, että kaikki, jotka ajattelevat eri tavoin kuin sinä, valehtelevat, en kyllä näe että olisi kovin helppoa tulla toimeen kenenkään kanssa - sen enempää miesten kuin naistenkaan.
No sen olen tosiaan huomannut. En oikein keksi mikä siihen auttaisi, ellei sitten se että muut lopettaisivat valehtelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen olen tosiaan huomannut. En oikein keksi mikä siihen auttaisi, ellei sitten se että muut lopettaisivat valehtelun.
”Taas olivat kaikki muut valehtelijoita ja väärässä. Miksi muuten en saa naista, vaikka olen näin kiva ja kiltti?”
Mulla oli tuollainen. Paljastui täydeksi psykopaatiksi. Parempi pysyä erossa oudoista hiljaisista miehistä.
Ap tapaatko naisia missään?
osaatko small talkin?
oletko oma-aloitteinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta voisi löytää kumppanin, pitää osata jutella. Pitää osata aloittaa keskustelu ja pitää osata vastata aloitettuun keskusteluun. Pitää käydä paikoissa, joissa voi tutustua muihin ihmisiin. Vähintään pitää tehdä deittiprofiili tai liittyä Tinderiin. Kannattaa myös opetella flirttailemaan. Erityisesti silloin, jos haluaa naisen tulevan juttelemaan. Flirttailulla annat naiselle merkin, että olet kiinnostunut, ja jos hänkin on kiinnostunut, vähintäänkin flirttailee takaisin, mutta tulee myös juttelemaan, jos on riittävän kiinnostunut.
Mitä tarkoittaa "harrastaa yleensä tietokonepelejä"? Pelaa kerra viikossa pari tuntia tai pari kertaa viikossa tunnin? Vai käyttää kotona lähes kaiken aikansa pelaamiseen? Pelaaminen voi olla harrastus, mutta se voi olla myös addiktio. Harrastukset ovat ok, addiktiot eivät.
Miten ihmeessä tuollaista soopaa voi suoltaa? Mitä hiton flirttailua? Jotain typerää katsepelleilyä? Eivät naiset koskaan mene juttelemaan kenellekään, näin se vain on. Tuollaiset neuvot ovat harvinaisen myrkyllisiä, koska joku hölmömpi miekkonen saattaa ne vielä sellaisenaan niellä.
Olen nainen ja olen tehnyt aloitteita, tullut torjutuksi ja minulle on tehty aloitteita jotka olen torjunut tai hyväksynyt, mutta silti mies on saattanut jänistää treffeistä. Kyllä naisetkin tekee aloitteita. Ei se mikään ihmeellisyys ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tosiasia on, että jos mies ei kiinnitä positiivisella tavalla naisen huomiota eikä mitenkään ilmaise, että olisi kiinnostunut naisesta, nainen kävelee miehen ohi. Ihan siksi, että olettaa miehen olevan kiinnostunut aivan muun tyyppisistä naisista kuin mitä nainen itse on tai mies on ehkä jo varattu eikä sen vuoksi kiinnostu. Sama toimii myös toisinpäin eli jos nainen ei olemuksellaan kiinnitä miehen huomiota eikä osoita mitenkään olevansa miehestä kiinnostunut, ei mieskään tule tekemään lähempää tuttavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nainen menen miehelle juttelemaan, jos siltä tuntuu. Nykyinen parisuhteenikin alkoi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nainen menen miehelle juttelemaan, jos siltä tuntuu. Nykyinen parisuhteenikin alkoi niin.
Enpä ole koskaan tuollaista livenä todistanut, mutta ilmeisesti se vain tarkoittaa että ne tapahtuvat katseilta piilossa.
"Höpö höpö. Pelkkä selitys joka ei uppoa. Ei tietenkään kenelläkään ole velvollisuutta selittää, mutta älkää nyt kuitenkaan valehdelko."
Eli et siis usko, että olen lesbo? Juuri tätä asennetta inhoan. Sitäpaitsi vaikken olisikaan lesbo, niin en silti kiinnostuisi kaikista miehistä. Nyt naistenkin kohdalla suurimpaan osaan suhtaudun ihan vaan kaverillisesti.
Veikkaan, että monen kohdalla iso ongelma pariutumisen tiellä on juuri tämä: olemattoman sosiaaliset taidot, tai oikeammin olematon käsitys siitä, miten ihmissuhteet syntyvät. Kun itse on vähän katsellut jotain kivannäköistä naista, ihastutaan heti korvia myöten pelkän ulkonäön perusteella - tai pahimmillaan sen perusteella, että nainen nyt vaan sattuu olemaan paikalla. Ja sitten kun nainen ei ole vastavuoroisesti ihastunut - täysin tuntemattomaan ihmiseen, vain sillä perusteella että mies ja nainen sattuvat olemaan samassa huoneessa samaan aikaan - alkaa katkera valitus ja syiden etsiminen naisesta. Yleensä syytä haetaan naisen "nirsoudesta" ja aletaan rypeä itsesäälissä, jos nainen sattuikin juttelemaan joskus jollekin toiselle - että varmaan tämä toinen nyt on joku tosi jännä naistenkaataja ja sitä rataa.
Huh sentään. Onneksi naiset eivät ihan näin vainoharhaisia ole. Lesbona taitaa päästä vähän helpommalla kun suurin osa naisista sentään tajuaa edes alkeet ihmisten välisestä kanssakäymisestä.
Vierailija kirjoitti:
"Höpö höpö. Pelkkä selitys joka ei uppoa. Ei tietenkään kenelläkään ole velvollisuutta selittää, mutta älkää nyt kuitenkaan valehdelko."
Eli et siis usko, että olen lesbo? Juuri tätä asennetta inhoan. Sitäpaitsi vaikken olisikaan lesbo, niin en silti kiinnostuisi kaikista miehistä. Nyt naistenkin kohdalla suurimpaan osaan suhtaudun ihan vaan kaverillisesti.
Veikkaan, että monen kohdalla iso ongelma pariutumisen tiellä on juuri tämä: olemattoman sosiaaliset taidot, tai oikeammin olematon käsitys siitä, miten ihmissuhteet syntyvät. Kun itse on vähän katsellut jotain kivannäköistä naista, ihastutaan heti korvia myöten pelkän ulkonäön perusteella - tai pahimmillaan sen perusteella, että nainen nyt vaan sattuu olemaan paikalla. Ja sitten kun nainen ei ole vastavuoroisesti ihastunut - täysin tuntemattomaan ihmiseen, vain sillä perusteella että mies ja nainen sattuvat olemaan samassa huoneessa samaan aikaan - alkaa katkera valitus ja syiden etsiminen naisesta. Yleensä syytä haetaan naisen "nirsoudesta" ja aletaan rypeä itsesäälissä, jos nainen sattuikin juttelemaan joskus jollekin toiselle - että varmaan tämä toinen nyt on joku tosi jännä naistenkaataja ja sitä rataa.
Huh sentään. Onneksi naiset eivät ihan näin vainoharhaisia ole. Lesbona taitaa päästä vähän helpommalla kun suurin osa naisista sentään tajuaa edes alkeet ihmisten välisestä kanssakäymisestä.
Uskomatonta soopaa.
Huolestuttavaa jos itse todella uskot tuollaiseen. Onko kyse jostain defenssistä? Ei kukaan voi tuolla esimerkillä väittää, että se nainen ei olisi nirso ja kaikenlisäksi helevetin epärehellinen. Toiselle miehelle näytetään hapanta naamaa, pitkää nenää jne., ja toisaalla ollaan mielin kielin ja ihkun pihkun jollekin ihme pelimiehen retaleelle. Huh sentään, ei sellaista tarvitsekaan kenenkään mukisematta niellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan tuollaista livenä todistanut, mutta ilmeisesti se vain tarkoittaa että ne tapahtuvat katseilta piilossa.
Tämä tapahtui yökerhossa, eihän sitä muut huomannut varmaankaan, kuin minä ja mies. Tottakai tällaista tapahtuu koko ajan. Sittenhän saa mitä haluaa, kun itse tekee aloitteen.