Miksi tälläinen mies jää usein yksin?
Urheilullinen ja aktiivinen, fiksu, kolmannen asteen tutkinto, usein aktiivisen elämän seurauksena terveen näköinen ja komeakin. Luonteeltaan kuitenkin kiltti ja hiljainen, harrastaa yleensä tietokonepelejä eikä hirveästi viihdy baareissa tai ylipäänsä pidä alkoholista.
Onko tosiaan niin että kun ei vastaa sosiaalisesti sitä naisten ihannoimaa itsevarmaa supliikkimiestä, niin mahdollisuus löytää kumppani laskee dramaattisesti?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten mina esim loytaisin tuollaisen miehen joka istuu vaan kotonaan pelaamassa tietokonepeleja? Ei viihdy baareissa kuulemma, mutta missa sitten luuhaa? Pitaisiko naisena vaan ruveta jarjestelmallisesti koputtelemaan ovia etta paivaa, anteeksi jos vaivaan mutta olen sinkku ja haku paalla, loytyykos teilta sattumalta introverttia tietokonenorttia joka olisi kiinnostunut naisista?
Kylla vastakkaisesta sukupuolesta kiinnostuneen taytyy sen verran vaivaa nahda etta jarjestaa itsensa jonnekin ihmisten ilmoille jossa halukkaat parisuhdekandidaatit paasevat edes keskusteluetaisyydelle. Ja huom, Tinderia ei lasketa, se on yhden yon seikkailuja varten, ja sellaisissa ei tuollaiset miehet ole parhaimmillaan. Tassa patee samat saannot kuin tyonhaussa, jos on niin nysva ettei kotoaan paase liikkeelle tai ei mitaan uskalla kellekaan puhua, niin kylla sitten jaa ilman.
Tuo on ihan täyttä paskaa, te naiset ette KOSKAAN tee asioille mitään vaikka mikä olisi, odotatte vain kuin tikku paskassa että se ihana mies huomaisi teidät, tulisi juttelemaan teille, tekisi sitä ja tekisi tuota. Sellaisia te kaikki naiset olette, ja ei tarvitse minusta huolehtia, en teitä lähesty ja saatte olla jatkossakin aivan rauhassa. Ei hätää sen suhteen.
Tämä! Naiset eivät voi ikinä tajuta miten vaikeaa on miehenä pariutua kun kaikki vastuut aloitteesta yms. on laitettu miehille ja varsinkin ujona miehenä nämä ovat hankalia. Naisilla se on helppoa kun kaikki saadaan tekemättä mitään vaikka ovat jo muutenkin sosiaalisempia.
Kysäise isältäsi apua.
Mun serkku oli ihan vst. Aika komea, mutta vähän arka.
Lopulta työkaveri naitti siskolleen. Kummatkin samantyyppisiä.
Pyydä apua lähipiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee siitä ettei itse lähesty naisia.
Mulle ainakin kelpaisi (ja tuontyylinen mies onkin) mutta miehen nyt vaan kuuluu tehdä aloite.
Tuo asenne on syy miksi halveksun ja vihaan naisia.
Semmoinen sun nyt kuitenkin pitäisi saada, tai ainakin sitä pllua? Ootte te naisvihaajat sitten ihan älyttömän outoa sakkia.
Te naiset taas olette kaksinaamaisia seksistejä kun vaaditte aina miehen tekemään aloite.
Kuinka moni nainen on tullut sinulta vaatimaan aloitetta? Eikö yksikään? Sitähän minäkin.
Ihan mielellään jätä ne aloitteet tekemättä. Me teemme niitä kyllä itse - miehille, jotka itse valitsemme. Sinä et taida kuulua niihin miehiin.
Sinä ja kaltaisesi puhutte ihan puuta heinää, näin se vaan on. Ette te mitään valitse, menette tahdottomina lapasina niiden jännyleiden matkassa, se on surullista.
Olikonisäsikin jännyli, kun sai äitisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin kelpaisi (ja tuontyylinen mies onkin) mutta miehen nyt vaan kuuluu tehdä aloite.
Semmoinen sun nyt kuitenkin pitäisi saada, tai ainakin sitä pllua? Ootte te naisvihaajat sitten ihan älyttömän outoa sakkia.
Te naiset taas olette kaksinaamaisia seksistejä kun vaaditte aina miehen tekemään aloite. Jos taas mies vaatii vaikka teiltä aina kodinhoitamisen yms. niin heti lentelee sovinistikortti. Sanotte että miehet eivät ole muka tulleet nykyaikaan mutta ette kyllä itsekkään ole tulleet kun kannatatte noin vanhanaikaisia rooleja.
Voi kuule poju, kyllä me naiset aloitteita teemme, älä sinä siitä huoli yhtään.
Mutta ei sinulle.
Sieltähän se tupsahti se AV-palstan vakiovastaus.
Olet kuullut ennenkin? No olisiko sinun aika lopultakin jo ymmärtää mitä sinulle sanotaan?
Ei sellaista viiden pennin vakiovastausta tarvitse ymmärtää. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te naiset taas olette kaksinaamaisia seksistejä kun vaaditte aina miehen tekemään aloite.
Kuinka moni nainen on tullut sinulta vaatimaan aloitetta? Eikö yksikään? Sitähän minäkin.
Ihan mielellään jätä ne aloitteet tekemättä. Me teemme niitä kyllä itse - miehille, jotka itse valitsemme. Sinä et taida kuulua niihin miehiin.
Sinä ja kaltaisesi puhutte ihan puuta heinää, näin se vaan on. Ette te mitään valitse, menette tahdottomina lapasina niiden jännyleiden matkassa, se on surullista.
Olikonisäsikin jännyli, kun sai äitisi?
Valitettavasti oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te naiset taas olette kaksinaamaisia seksistejä kun vaaditte aina miehen tekemään aloite. Jos taas mies vaatii vaikka teiltä aina kodinhoitamisen yms. niin heti lentelee sovinistikortti. Sanotte että miehet eivät ole muka tulleet nykyaikaan mutta ette kyllä itsekkään ole tulleet kun kannatatte noin vanhanaikaisia rooleja.
Voi kuule poju, kyllä me naiset aloitteita teemme, älä sinä siitä huoli yhtään.
Mutta ei sinulle.
Sieltähän se tupsahti se AV-palstan vakiovastaus.
Olet kuullut ennenkin? No olisiko sinun aika lopultakin jo ymmärtää mitä sinulle sanotaan?
Ei sellaista viiden pennin vakiovastausta tarvitse ymmärtää. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Ei sun enää tarvitse antaa esimerkkejä siitä, miksi kukaan ei halua sinua. Nyt on jo kertynyt havaintomateriaalia ihan liiaksi asti.
Ok. Olen parisuhteessa aloituksen miehen kanssa. Hänellä ei ole koskaan ollut naisen kanssa samaa osoitetta ja tähänkin on syynsä. Ikää meillä kummallakin siellä viidenkympin maisemissa. Miehellä on hyvin piintyneet tavat, vaikka on kohtuullisen huomioiva minua kohtaan niin on paljon sellaista, mitä en vain voi käsittää, joten etäsuhde on parasta, että tämä parisuhde voi jatkua.
Mies on varakas, mutta se raha ei kyllä näy muussa kuin autossa ja muuten elämä on kohtuullisen askeettista. Jääkaapin sisältö koostuu vain ja ainoastaan juuri siitä, mitä hän tahtoo. Minulle löytyy se maitopurkki, että saan juotua aamukahvin. Osallistuminen juhliin tai tapahtumiin tapahtuu todella pitkän harkinnan jälkeen, ja sitä jamomista jatkuu aina H-hetkeen asti. Minulle tällainen on täysin käsittämätöntä. Samoin hankinnat, niitä mietitään viimeiseen asti, jopa ruokakaupassa. Tällaisen perfektionistin kanssa parisuhde vaatii todella paljon ja saa välillä niin raivon partaalle, että tekisi mieli mennä nurkan taakse itkemään.
Entäs ne tunteet sitten. Niistä tämä mies ei pukahda sanaakaan. Viides vuosi menossa ja kertaakaan tämä ei ole saanut sanottua rakkauden suuntaan mitään, joskus tuntuu, että tämä on vain järkiliitto, ei mitään sen enempää. Lahjojen hankinta on hänelle täysin vierasta tai se pitäisi suorastaan rautakangista vääntää, mitä haluat ja missä sitä myydään. Turha odotella mitään yllätyksiä tai tunteenpurkauksia, kaiken voi jotenkin selittää järkisyillä. Olen jo itse antanut periksi, vaikka minulla on tunteita häntä kohtaan ja olen ne tunnustanutkin, niin hän ei sitä tee. Tunneäly puuttuu häneltä täysin, eikä hän kykene lukemaan toisen ihmisen mielialoja, jos ne eivät vallan päälle käy, niin lainkaan. Jos sanon jostakin poikkipuolisen ja tunteellisen purkauksen, on se kiukuttelua ja voi johtaa eroon. Hän on hyvin tarkka niistä omista rajoistaan ja siitä, ettei nainen testaa hänen sietokykyään. Olen saanut jo muutaman varoituksen tästä.
Elämä tällaisen ihmisen kanssa ei ole helppoa, tai on jos olet valmis hyvin askeettiseen ja täysin rutiinilla menevään tyyliin. En siis ihmettele pätkääkään, etteivät tällaiset miehet vain kertakaikkiaan löydä naista.
Tällainen ihminen ei vain kykene siihen muottiin, mitä meille media tarjoilee amerikkalaisissa höttötarinoissa, meillä ei tosiaankaan kuherrella julkisesti saati muutenkaan, seksiä kyllä on, mutta kaikenlaiset kokeilut ja muutokset saa siinäkin unohtaa. Hän ei vain kykene siihen.
Ainoastaan humalassa hänestä löytyvät ne tunteet, muuten niitä ei arjessa suuremmin vilahtele. Silloin hän jopa saattaa tunnustaa jotain siihen suuntaan, etten ole täysin yhdentekevä olento hänen talossaan tai juuri minulla on paikka hänen elämässään.Jos hän suuttuu jollekin, tarkoittaa se kyllä jotain lopullista, hän ei ole se, joka tulee puoleen väliin vastaan, ehei, hän vaatii täydellistä asioitten tutkintaa ja tilanteen käsittelyä ennen mahdollista sopua.
Suosittelen kyllä tutustumaan, mutta rakastua ei välttämättä kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro viimeisimmästä viidestä tapaamisestasi kiinnostavan naisen kanssa. Missä tapasitte, miten, mikä naisessa sinua viehätti, miten tapaamisenne sujui ja miten/mihin se päättyi?
Nainen jonka kanssa oltiin monesti samaan aikaan kuntosalilla. Vaihdoimme katseita silloin tällöin ja moikkasimme. Ihastuin tietysti hänen kroppaansa ja nättiin naamaan kuten kai on aika normaalia jos ei mitään muuta tietoa ihmisestä ole. Lähestyin häntä kerran ja kysyin haluaisiko joskus lähteä kahville ja hän kieltäytyi. Myöhemmin näin kun nainen iloisena jutteli ja flirttaili yhdelle supliikkimiehelle salilla joka ei nostanut edes 70% omasta mavesta tai penkistä.
Onko tämä tosissaan kirjoitettu? Mikä on mave, ja miksi sen pitäisi naista kiinnostaa? Tai ylipäätään mies, josta ei tiedä yhtään mitään? Ja joka on katkera ja ilkeä, jos nainen edes juttelee kenellekään muulle?
Jos tuo oli tosissaan kirjoitettu, niin aika moni nainen haluaa kiinnostua ihmisestä ennen treffeille lähtöä, eikä siihen riitä ulkonäkö tai kuntosalilla käynti. Pitää tietää, onko edes jotain yhteistä, mihin voisi oikeasti ihastua. Ei tarvitse olla supliikki, että nainen ihastuu, mutta kyllä, pitää pystyä puhumaan. Kulunut sanonta, mies ihastuu silmillään, nainen korvillaan, on kuitenkin totta. Ja turha ilkeillä tästä. Sinustakin kiinnostava nainen on nätti, naisesta kiinnostava mies osaa jutella. Ja mies, joka kiukuttelee siitä, että naisesta kiinnostavampi mies (oikeasti et tiedä kiinnostuksesta mitään, voivat olla ihan kavereita) nostaa vähemmän kuin itse, on aika tyhmä. Vähän kuin nainen kiukuttelisi siitä, että mies ihastuu naiseen, joka ei käy yhtä säännöllisesti kirjakerhossa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastahan täällä joku sanoi että kyllä se aloite on miehen tehtävä. Nopeasti teidän mieli vaan muuttuu.
Onhan se nyt täysin käsittämätön ja mahdoton asia ettei kaikki naiset ole samaa mieltä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Olen parisuhteessa aloituksen miehen kanssa. Hänellä ei ole koskaan ollut naisen kanssa samaa osoitetta ja tähänkin on syynsä. Ikää meillä kummallakin siellä viidenkympin maisemissa. Miehellä on hyvin piintyneet tavat, vaikka on kohtuullisen huomioiva minua kohtaan niin on paljon sellaista, mitä en vain voi käsittää, joten etäsuhde on parasta, että tämä parisuhde voi jatkua.
Mies on varakas, mutta se raha ei kyllä näy muussa kuin autossa ja muuten elämä on kohtuullisen askeettista. Jääkaapin sisältö koostuu vain ja ainoastaan juuri siitä, mitä hän tahtoo. Minulle löytyy se maitopurkki, että saan juotua aamukahvin. Osallistuminen juhliin tai tapahtumiin tapahtuu todella pitkän harkinnan jälkeen, ja sitä jamomista jatkuu aina H-hetkeen asti. Minulle tällainen on täysin käsittämätöntä. Samoin hankinnat, niitä mietitään viimeiseen asti, jopa ruokakaupassa. Tällaisen perfektionistin kanssa parisuhde vaatii todella paljon ja saa välillä niin raivon partaalle, että tekisi mieli mennä nurkan taakse itkemään.
Entäs ne tunteet sitten. Niistä tämä mies ei pukahda sanaakaan. Viides vuosi menossa ja kertaakaan tämä ei ole saanut sanottua rakkauden suuntaan mitään, joskus tuntuu, että tämä on vain järkiliitto, ei mitään sen enempää. Lahjojen hankinta on hänelle täysin vierasta tai se pitäisi suorastaan rautakangista vääntää, mitä haluat ja missä sitä myydään. Turha odotella mitään yllätyksiä tai tunteenpurkauksia, kaiken voi jotenkin selittää järkisyillä. Olen jo itse antanut periksi, vaikka minulla on tunteita häntä kohtaan ja olen ne tunnustanutkin, niin hän ei sitä tee. Tunneäly puuttuu häneltä täysin, eikä hän kykene lukemaan toisen ihmisen mielialoja, jos ne eivät vallan päälle käy, niin lainkaan. Jos sanon jostakin poikkipuolisen ja tunteellisen purkauksen, on se kiukuttelua ja voi johtaa eroon. Hän on hyvin tarkka niistä omista rajoistaan ja siitä, ettei nainen testaa hänen sietokykyään. Olen saanut jo muutaman varoituksen tästä.
Elämä tällaisen ihmisen kanssa ei ole helppoa, tai on jos olet valmis hyvin askeettiseen ja täysin rutiinilla menevään tyyliin. En siis ihmettele pätkääkään, etteivät tällaiset miehet vain kertakaikkiaan löydä naista.
Tällainen ihminen ei vain kykene siihen muottiin, mitä meille media tarjoilee amerikkalaisissa höttötarinoissa, meillä ei tosiaankaan kuherrella julkisesti saati muutenkaan, seksiä kyllä on, mutta kaikenlaiset kokeilut ja muutokset saa siinäkin unohtaa. Hän ei vain kykene siihen.
Ainoastaan humalassa hänestä löytyvät ne tunteet, muuten niitä ei arjessa suuremmin vilahtele. Silloin hän jopa saattaa tunnustaa jotain siihen suuntaan, etten ole täysin yhdentekevä olento hänen talossaan tai juuri minulla on paikka hänen elämässään.Jos hän suuttuu jollekin, tarkoittaa se kyllä jotain lopullista, hän ei ole se, joka tulee puoleen väliin vastaan, ehei, hän vaatii täydellistä asioitten tutkintaa ja tilanteen käsittelyä ennen mahdollista sopua.
Suosittelen kyllä tutustumaan, mutta rakastua ei välttämättä kannata.
Vaikka mies täysin täyttää aloituksessa kuvatut ominaisuudet ei todellakaan tarkoita, että hän olisi lähellekään tuollainen millaiseksi oman miesystäväsi kuvailet. Ihmettelen suuresti miksi olet tuossa suhteessa ollenkaan, koska kuvauksesi perusteella suhteesta ei ole iloa vaan se on tasapainoilua toisen kiukuttelun kanssa ja suorastaan kärsimykseltä kuulostaa.
Oma miesystäväni on aloituksen kuvauksen mukainen, mutta todellakin usein kertoo kuinka ihana, rakas ja tärkeä olen. Hän halaa, pussaa ja kuuntelee sekä myös ottaa osaa keskusteluihin kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin just. Mikään pakkohan ei kenenkään ole aloitteita tehdä, kukaan ei niitä ole vaatimassa. Ihan vapaasti saat itse päättää teetkö vai et. Suosittelen kyllä että et tee, jos asenne on tuo. Voin sanoa etteivät ole toivottuja.
Ja kyllä, naisetkin tekevät aloitteita ja osoittavat aktiivisuutta miehille, mutta vain niille joista ovat kiinnostuneita. Jos olet välttynyt näiltä, voit miettiä mistä se johtuu.
Jotta voisi löytää kumppanin, pitää osata jutella. Pitää osata aloittaa keskustelu ja pitää osata vastata aloitettuun keskusteluun. Pitää käydä paikoissa, joissa voi tutustua muihin ihmisiin. Vähintään pitää tehdä deittiprofiili tai liittyä Tinderiin. Kannattaa myös opetella flirttailemaan. Erityisesti silloin, jos haluaa naisen tulevan juttelemaan. Flirttailulla annat naiselle merkin, että olet kiinnostunut, ja jos hänkin on kiinnostunut, vähintäänkin flirttailee takaisin, mutta tulee myös juttelemaan, jos on riittävän kiinnostunut.
Mitä tarkoittaa "harrastaa yleensä tietokonepelejä"? Pelaa kerra viikossa pari tuntia tai pari kertaa viikossa tunnin? Vai käyttää kotona lähes kaiken aikansa pelaamiseen? Pelaaminen voi olla harrastus, mutta se voi olla myös addiktio. Harrastukset ovat ok, addiktiot eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen status on tärkeää naisille. Hiljaiset jätetään yleensä kaiken ulkopuolelle. Ei auta äly tai koulutus.
Jos naisella on lainkaan älyä, hän tietää, että kovin sosiaalinen mies ei useinkaan ole paras puolisokandidaatti. Sosiaalisella miehellä niitä menoja ja kavereita riittää perheen perustamisen jälkeenkin usein liiaksi asti ja siitä tulee helposti riitaa. Introvertille miehelle taas perhe-elämä riittää paremmin, eikä niitä kaverimenoja ole joka viikonpäivälle.
Ei tämä mitään älyä ole, vaan mukavuusalueelleen jumittuneiden introverttien defenssi. Sosiaalisuus ei ole sama asia kuin ekstroverttius tai kaveriporukkakeskeiseen elämänmenoon jämähtäminen tai haluttomuus panostaa parisuhteeseen tai perhe-elämään. Tuota haluttomuutta (ja kyvyttömyyttä) ennustaa paljon paremmin introverttius, jota ei osata lainkaan kompensoida niin että ihmisten kanssa olo olisi luontevaa.
Hiljaisuus tai ujous voi kätkeä sisäänsä ihmisen, joka on todellinen aarre, osaa huomioida muut, kuunnella, toimia muiden kanssa kitkattomasti, ja tarvittaessa kykenee oppimaan uusia rooleja ja taitoja. Mutta miljoona kertaa todennäköisemmin tällainen ihminen oppisi myös tulemaan kuorestaan sen verran ulos, ettei hänelle ole hiljaisuustaipumuksestaan merkittävää haittaa paria etsiessä. Naispuolisilla introverteilla tämä toteutuu paljon paremmin.
Oikeasti se kyvyttömyys näyttää mitään itsestään ja ottaa kontaktia, sosiaalisten taitojen puute, on valtava este hyvälle parisuhteelle. Parisuhteessa tarvittavat taidot eivät ole täysin samat kuin tutustumistilanteessa, mutta niillä on yhteinen pohja. Avuttomuus ja kyvyttömyys sopeutua ja kehittyä on myös valtava haitta kaikilla elämän osa-alueilla, ml. parisuhteessa. Tällaisen ihmisen ottaminen suhteeseen kannettavaksi ei ole millään muotoa viisasta. Parasta olisi, jos joku voisi auttaa heitä alkuun näiden taitojen opettelussa, paljon useampi löytäisi hyvän kumppanin. Mutta valitettavasti parisuhde ei ole tällaiseen opettamiseen sopiva olosuhde, eikä kumppanin äidiksi tai isäksi pidä missään olosuhteissa ryhtyä. Ei sittenkään, vaikka tuntuisi, ettei löydä parempaakaan koska itsekin on ujo ja epävarma. Silloin kannattaa panostaa omaan kehitykseen ja mukavuusalueen venyttämiseen.
"Mutta miljoona kertaa todennäköisemmin tällainen ihminen oppisi myös tulemaan kuorestaan sen verran ulos, ettei hänelle ole hiljaisuustaipumuksestaan merkittävää haittaa paria etsiessä. Naispuolisilla introverteilla tämä toteutuu paljon paremmin."
Siksi koska aloitteiden tekeminen ulkoistetaan miehille, ja parisuhteessakin lankeaa miehen tehtäväksi hoitaa jämäkästi tilanteet joita nainen ujostelee. Jos vässykkänaisten olisi tehtävä aloitteita, he pärjäisivät siinä tuhatkertaisesti huonommin kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Jotta voisi löytää kumppanin, pitää osata jutella. Pitää osata aloittaa keskustelu ja pitää osata vastata aloitettuun keskusteluun. Pitää käydä paikoissa, joissa voi tutustua muihin ihmisiin. Vähintään pitää tehdä deittiprofiili tai liittyä Tinderiin. Kannattaa myös opetella flirttailemaan. Erityisesti silloin, jos haluaa naisen tulevan juttelemaan. Flirttailulla annat naiselle merkin, että olet kiinnostunut, ja jos hänkin on kiinnostunut, vähintäänkin flirttailee takaisin, mutta tulee myös juttelemaan, jos on riittävän kiinnostunut.
Mitä tarkoittaa "harrastaa yleensä tietokonepelejä"? Pelaa kerra viikossa pari tuntia tai pari kertaa viikossa tunnin? Vai käyttää kotona lähes kaiken aikansa pelaamiseen? Pelaaminen voi olla harrastus, mutta se voi olla myös addiktio. Harrastukset ovat ok, addiktiot eivät.
Flirttailu voi toimia jos olet nainen.
Jos olet mies, se ei toimi. Mies joutuu tekemään aloitteen.
Tuon lisäksi mieheltä odotetaan laadukkaampaa suoritusta, sulavuutta, itsevarmuutta ja määrätietoisuutta. Nainen voi mokailla ja jännittää eikä sillä ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen status on tärkeää naisille. Hiljaiset jätetään yleensä kaiken ulkopuolelle. Ei auta äly tai koulutus.
Jos naisella on lainkaan älyä, hän tietää, että kovin sosiaalinen mies ei useinkaan ole paras puolisokandidaatti. Sosiaalisella miehellä niitä menoja ja kavereita riittää perheen perustamisen jälkeenkin usein liiaksi asti ja siitä tulee helposti riitaa. Introvertille miehelle taas perhe-elämä riittää paremmin, eikä niitä kaverimenoja ole joka viikonpäivälle.
Ei tämä mitään älyä ole, vaan mukavuusalueelleen jumittuneiden introverttien defenssi. Sosiaalisuus ei ole sama asia kuin ekstroverttius tai kaveriporukkakeskeiseen elämänmenoon jämähtäminen tai haluttomuus panostaa parisuhteeseen tai perhe-elämään. Tuota haluttomuutta (ja kyvyttömyyttä) ennustaa paljon paremmin introverttius, jota ei osata lainkaan kompensoida niin että ihmisten kanssa olo olisi luontevaa.
Hiljaisuus tai ujous voi kätkeä sisäänsä ihmisen, joka on todellinen aarre, osaa huomioida muut, kuunnella, toimia muiden kanssa kitkattomasti, ja tarvittaessa kykenee oppimaan uusia rooleja ja taitoja. Mutta miljoona kertaa todennäköisemmin tällainen ihminen oppisi myös tulemaan kuorestaan sen verran ulos, ettei hänelle ole hiljaisuustaipumuksestaan merkittävää haittaa paria etsiessä. Naispuolisilla introverteilla tämä toteutuu paljon paremmin.
Oikeasti se kyvyttömyys näyttää mitään itsestään ja ottaa kontaktia, sosiaalisten taitojen puute, on valtava este hyvälle parisuhteelle. Parisuhteessa tarvittavat taidot eivät ole täysin samat kuin tutustumistilanteessa, mutta niillä on yhteinen pohja. Avuttomuus ja kyvyttömyys sopeutua ja kehittyä on myös valtava haitta kaikilla elämän osa-alueilla, ml. parisuhteessa. Tällaisen ihmisen ottaminen suhteeseen kannettavaksi ei ole millään muotoa viisasta. Parasta olisi, jos joku voisi auttaa heitä alkuun näiden taitojen opettelussa, paljon useampi löytäisi hyvän kumppanin. Mutta valitettavasti parisuhde ei ole tällaiseen opettamiseen sopiva olosuhde, eikä kumppanin äidiksi tai isäksi pidä missään olosuhteissa ryhtyä. Ei sittenkään, vaikka tuntuisi, ettei löydä parempaakaan koska itsekin on ujo ja epävarma. Silloin kannattaa panostaa omaan kehitykseen ja mukavuusalueen venyttämiseen.
"Mutta miljoona kertaa todennäköisemmin tällainen ihminen oppisi myös tulemaan kuorestaan sen verran ulos, ettei hänelle ole hiljaisuustaipumuksestaan merkittävää haittaa paria etsiessä. Naispuolisilla introverteilla tämä toteutuu paljon paremmin."
Siksi koska aloitteiden tekeminen ulkoistetaan miehille, ja parisuhteessakin lankeaa miehen tehtäväksi hoitaa jämäkästi tilanteet joita nainen ujostelee. Jos vässykkänaisten olisi tehtävä aloitteita, he pärjäisivät siinä tuhatkertaisesti huonommin kuin miehet.
No kylläpäs otti jollakin luonnon päälle taas.
Yksikään nainen ei tarvitse mitään äkäistä, jopa vihamielistä äijää, jolta ei normaaleja käytöstapoja löydy. Peilistä löytyy syypää naisettomuuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastahan täällä joku sanoi että kyllä se aloite on miehen tehtävä. Nopeasti teidän mieli vaan muuttuu.
”Teidän?” Jos minä kirjoitan tuollaisen kommentin niin ei muut naiset täällä ole välttämättä samaa mieltä.
Mikä siinä on niin vaikeata miehelle tehdä aloite että se aiheuttaa tuollaista suuttumusta? Eivätkä kaikki naiset ole todellakaan sen sosiaalisempia. Ja kun joku puhui että ei kelpaa kotityöt niin todellakin kelpaa. Tarkasta kenelle puhutte ennenkuin alatte työntämään niitä ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloitteen tekeminen on seksuaalista häirintää, jos nainen sen niin tulkitsee. Tosi tasa-arvoista, jos miehen täytyy tuollainen riski ottaa. Ei kannata. MGTOW.
No joo okei, ehkä on joitain paikkoja, joissa aloitteen voi tehdä ilman tuota pelkoa, muttei kyllä montaa, kun välillä näkee artikkeleita, joissa demonisoidaan kollegojen välistä rakkauttakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloitteen tekeminen on seksuaalista häirintää, jos nainen sen niin tulkitsee. Tosi tasa-arvoista, jos miehen täytyy tuollainen riski ottaa. Ei kannata. MGTOW.
No joo okei, ehkä on joitain paikkoja, joissa aloitteen voi tehdä ilman tuota pelkoa, muttei kyllä montaa, kun välillä näkee artikkeleita, joissa demonisoidaan kollegojen välistä rakkauttakin.
Ihanko todella miehet teeskentelevät etteivät tiedä eroa miten tehdään normaali aloite ja jutellaan naiselle arkipäiväisistä asioista kuin että aletaan tulla iholle ja vihjailla seksistä.... älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hän voisi tietää, ettet järjestä skandaalia ahdistelijan maineen tuhoamiseksi?