Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua - paljon järkeviäkin pyytäjiä joilla on oikeasti tiukkaa

Vierailija
27.10.2019 |

Lisätietoja

Perhe 123

Perheen äiti on 14- vuotiaan tytön yksinhuoltaja. Äiti ja tyttö ovat olleet kahdestaan vuodesta 2007 lähtien. Raha-asiat painavat, koska tiukka budjetti on jatkunut jo vuosikausia. Vuokra vie hieman yli puolet äidin pienestä palkasta. Perheellä ei ole isovanhempia tai muita sukulaisia tukena, äidin äiti on palvelutalossa muistisairaana.

Perhe toivoo ruoka-apua. Tyttö ei syö jouluruokia, joten perhe toivoo arkipäiväistä ruoka-apua.

Muita toiveita perheelle kokonaisuutena:

Tyttö 14v: perinteiset kuulokkeet liitännällä eli ei langattomat, japanilaisia Kawaii- tuotteita, ihonhoitotuotteita

Äiti toivoo villaiset säärystimet

Haluatko auttaa perhettä? Klikkaa karttalinkkiä, lähetä yhteydenottolomake suoraan perheelle ja jää odottamaan heidän yhteydenottoa. Muistathan ottaa perhenumeron muis

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe 153

Perheeseen kuuluu yksinhuoltajaäiti ja yksi erityislapsi. Äiti on ollut totaalinen yksinhuoltaja lapsen syntymästä asti. Äiti joutui jäämään pois työelämästä yli kymmenen vuotta sitten kroonisen sairauden takia, jota on sairastanut jo murrosiästä asti mutta joka paheni tuolloin. Äidillä on vahva lääkitys joka vaikuttaa merkittävästi yleiseen toimintakykyyn ja mielialaan. Samoihin aikoihin äiti myös masentui vakavasti, jonka vuoksi hän oli myös sairaalahoidossa. Perheen toimeentulo koostuu kelan kuntoutusrahasta, jolla on käytännössä mahdotonta tulla toimeen. Tämän lisäksi he saavat asumistukea ja pientä toimeentulotukea. Perhe ei ole saanut kaupungilta asuntoa, joten he asuvat liian kalliissa yksityisen vuokranantajan vuokra-asunnossa joka vie rahaa. Pojan erityishaasteista johtuen perheen tilanne on haastava ja arkea on vaikea kestää varsinkin kun lisänä on taloudellinen puute. Perheen varat riittävät juuri ja juuri asumiseen ja ruokaan, mutta ei muihin ylimääräisiin asioihin. Varsinkin murrosikäinen poika tarvitsisi paljon kaikkea muutakin pysyäkseen mukana porukassa, sillä nyky yhteiskunnassa kaikki arvotetaan sen mukaan mitä kenelläkin on. Perheen tukiverkosto on olematon. Äiti toivoo pojalle lahjoja, sillä ei pysty niitä itse kelan tuilla ostamaan. Äidin mielestä jokainen lapsi on joulun ansainnut ja hän toivoo että joulu olisi se hetki kun ei tarvitse murehtia, surra tai olla ahdistunut. Siksi äiti toivoo jouluun apua.

Poika 14v: kuulokkeet, varavirta-akku, elokuvaliput

Haluatko auttaa perhettä? Klikkaa karttalinkkiä, lähetä yhteydenottolomake suoraan perheelle ja jää odottamaan heidän yhteydenottoa.

Vierailija
2/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin auttaa mutta olen itsekin köyhä työtön joka elää kädestä suuhun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se verran tämä maailmanmeno on minuakin kyynistänyt, että mietin, millä keinoin nama auttajat tarkastavat, onko kyse todellisesta avuntarpeesta, vai kokeillaanko vain kepillä jäätä.

Vierailija
4/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nähdäkseni ongelma on ennemmin tukiverkoston eikä kawaii-tuotteiden puuttuminen. Yhteiskunnan pitäisi auttaa enemmän yhäriperheiden ja vastaavien verkostoitumista

Vierailija
5/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nähdäkseni ongelma on ennemmin tukiverkoston eikä kawaii-tuotteiden puuttuminen. Yhteiskunnan pitäisi auttaa enemmän yhäriperheiden ja vastaavien verkostoitumista

Mihin siinä tarvitaan yhteiskuntaa? Ihmiset voi käyttää somea tai tavata jo nyt lukuisissa perhetapahtumissa.

Vierailija
6/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin siinä tarvitaan yhteiskuntaa? Ihmiset voi käyttää somea tai tavata jo nyt lukuisissa perhetapahtumissa.

Jotkut kaipaavat tähän tukea ja apua enemmän. Olisi tärkeää ihan lastenkin kannalta, että läheisiä aikuisia on enemmän kuin yksi

Vierailija
7/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kaipaavat tähän tukea ja apua enemmän. Olisi tärkeää ihan lastenkin kannalta, että läheisiä aikuisia on enemmän kuin yksi

Totta tuokin.

Vierailija
8/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuki wrk östkä ei voi pyytää mutta jotain tuotetta josta tulee iloa hetken voi

Vierailija
9/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ettei nämä yh-äidit etsi miestä. 

Ei valtio milloinkaan pysty kaikkien yksinelämistä rahoittamaan. Ennenkin on parisuhde nähty myös taloudellisena järjestelynä. Perus laskentoahan se on, että kaksi tuloa on suurempi kuin yksi tulo. 

Itse esim. olen miespolo, jolla olisi kyllä varaa jouluruokiin ja lahjoihin, muttei ketään kenen kanssa jakaa ne. 

Vierailija
10/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe 249

Yh-äiti on joutunut jäämään 2017 pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle, sairastumisen takia. Äiti on myös tämän takia velkaantunut . Tulot on pienet menoihin nähden ja vaikka perhe on etsinyt halvempaa asuntoa ei sitä vielä ole löytynyt. Tukiverkostoa perheellä ei ole minkäänlaista, suku on pieni, sisar asuu kaukana, mutta minkäänlaista taloudellista apua ei häneltä voi missään tapauksessa pyytää. Äiti toivoo apua jouluruokiin, jotka ovat hyvin iso kuluerä perheelle. Lapset 13 ja 12-vuotiaat.

Perhe toivoo jouluruokaa

Vierailija
11/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valtio milloinkaan pysty kaikkien yksinelämistä rahoittamaan. Ennenkin on parisuhde nähty myös taloudellisena järjestelynä. Perus laskentoahan se on, että kaksi tuloa on suurempi kuin yksi tulo. 

Itse esim. olen miespolo, jolla olisi kyllä varaa jouluruokiin ja lahjoihin, muttei ketään kenen kanssa jakaa ne. 

Ehkäpä on etsinyt esim. netistä, koska omaa vapaa-aikaa ei ole juosta baareissa. Vaan mitäpä on sieltä löytynyt? Tv-äiti ei ole sitä kuuminta hottia sinkkumarkkinoilla.

Voi olla myös, että ei halua lapsia pistää tilanteeseen, jossa potentiaalinen miesehdokas ei olekaan ihan kunnollinen mies kuitenkaan.

Vierailija
12/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä on etsinyt esim. netistä, koska omaa vapaa-aikaa ei ole juosta baareissa. Vaan mitäpä on sieltä löytynyt? Tv-äiti ei ole sitä kuuminta hottia sinkkumarkkinoilla.

Voi olla myös, että ei halua lapsia pistää tilanteeseen, jossa potentiaalinen miesehdokas ei olekaan ihan kunnollinen mies kuitenkaan.

autocorrect tv-äiti eli yh-äiti

Vierailija
13/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tukiverkostoa ei liene kenelläkään antaa lahjaksi, joten voi ilahduttaa pienellä mieleisellä lahjalla. Sekin varmaan lämmittää.

Vierailija
14/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänä aamuna kävin meijän kellarissa. Siellä on tavaraa, jalkapallokengät, luistimet, kenkiä jne. Minne voin toimittaa Turun seudulla?

Vierailija
15/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on kolmoishermosärky, milloin syöpä tai sitten syömishäiriö tai adhd. Milloin on erottu, milloin läheinen kuollut. Milloin on lapsia, milloin on lapsenlapsiakin, milloin on tyttöjä ja poikia, milloin pelkkiä tyttöjä, milloin poikia. Milloin on velkaa, milloin on kiusaamista. Köyhää on, mutta ei hetkauta aja 100 kilometriä ilmaisten lahjoitustuotteiden perässä.

Teitä huijataan.

Vierailija
16/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe 208

Perheen äiti on kolmen lapsen yksinhuoltaja. Äiti sairastui pahanlaatuiseen syöpään joka etenee nopeasti. Hänellä on takana leikkaus ja vuosi mennyt sairaalassa

sädetyshoidoissa. Äiti oli ennen sairastumistaan pitkään työttömänä. Äiti haluaisi ikimuistoisen joulun kun koko perhe on koolla. Sukua on, mutta eivät voi rahallisesti perhettä auttaa.

Perhe toivoo jouluruokaa ja joulukoristeita.

Tyttö 15v: Vaatteita koko XS-S, kengät koko 38, hygieniatuotteita

Poika 17v: Vaatteita koko 175 cm, kengät koko 43, pelejä

Tyttö 18v: Vaatteita koko XS-S, kengät koko 36, meikkejä

Äiti toivoo vaatteita koko 38 (hän on laihtunut koosta 44-46) varsinkin lämmin talvitakki olisi tärkeä ja talvikengät koko 39-40

Vierailija
17/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan perhettä, jossa yh-äiti on töissä, asunnon vuokra vie tuloista noin 40%, mutta asumistukea ei saa, koska 2-henkisen perheen tulot tulkitaan 3 e/kk liian suuriksi. Lapsella on ihan kaikkea, koska isovanhemmat ovat mukana kuvioissa, mutta äidille itselleen kampaajallakäynti jne. merkitsee penninvenytystä etenkin kun hän haluaa säästää joka kuukausi 50 e lomatilille. Käytännössä tämä tavisperhe elää yhtä tiukilla kuin moni näistä yhteiskunnan eläteistä, joten mieluummin rahaa/tavaraa sille, joka ei ole luovuttanut, vaan haluaa pärjätä itse.

Vierailija
18/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänä aamuna kävin meijän kellarissa. Siellä on tavaraa, jalkapallokengät, luistimet, kenkiä jne. Minne voin toimittaa Turun seudulla?

Laita paikalliseen Fb:n Roskalava-ryhmään tarjolle.

19/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senttiäkään en anna noille lahjoituksina. Maksan veroja jotka uppoaa noiden pohjattomiin periin

Vierailija
20/31 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta yhtäkään joka juuri on jättänyt työnteon Jillian tekosyyllä. Tai opinnot kesken

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi